Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

korekk_01

błąd P0400 - zaślepka zaworu egr

Recommended Posts

Bardzo zamulony na I i II biegu zero mocy. wymiana kolektora ssącego niewiele dała, zapaliła się jedna kontrolka potem druga. Badanie opcomem awaria zaworu egr. Wymieniłem egr dokładając synną zaślepkę zapaliła sie kontrolka silnika. Proszę o pomoc lub radę.

Edited by Gawara

Share this post


Link to post
Share on other sites

po pierwsze nikt nie wie jaki to silnika

mniemam że diesel - w dieslach zaślepki się nie zakłada (zresztą w VC to i w benzyniakach rzczej nikt nie zakłada)

zdejmij zaślepkę i spróbuj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest seba197719

Please login or register to see this quote.

mam ten sam problem błąd po400 takie same objawy czyszczenie zaworu egr nic nie dało, czytałem ze może jeszcze wyczyścić boost sensora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam założoną zaślepkę (Fiat to robi w silnikach JTD) i nie mam problemów. Opisałem to już.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest menti

Please login or register to see this quote.

Tak jak pisał zubek73...o jakim silniku mówimy??? Pewnie chodzi o diesla...tylko którego (opla czy fiata)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomierzyć dobrze podciśnienia na końcu typować EGR

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Silnik to 1.9 diesel Z19DTH

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0400 oznacza zbyt mały przepływ gazów wydechowych przez zawór EGR w takim przypadku silnik powinien kręcić się normalnie, muli bardzo mocno tylko jak EGR się zablokuje w pozycji otwartej, ale wtedy nie wystąpi błąd 0400, ale ewentualnie błąd wskazujący na nieszczelność w układzie doprowadzenia powietrza.

Mozliwe, że autko muli bo działa w trybie awaryjnym, możliwe, że muli bo zawór EGR mimo, że wymieniony jest nadal jakiś nie do koca sprawny a może problem jest z wysterowaniem turbiny, która nie daje odpowiedniego ciśnienia.

Trzeba by troszkę posiedzieć z laptopem i opcomem i pogrzebać w blokach pomiarowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po badaniu w serwisie okazało sie że nowy zawór jest padnięty. Musze go reklamować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Cześć,i mnie dziś dopadło...depnąłem mocniej,po czym noga z gazu a tu "autko z kluczem",zatrzymałem się przed skrzyżowaniem i zonk nie mogę ruszyć,pedał przyspieszenia prawie wcale nie reagował...zgasiłem,odpaliłem,dalej to samo,zepchnąłem auto na pobocze...przyjechał znajomy i zaholował mnie do mechanika. Podpiąłem OP-COMa i odczytał taki błąd: P0400 - Rozpoznany zbytni przepływ recyr- kulacji gazu wydechowego.Mechanik popukał młoteczkiem po zaworze i auto ożyło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Zastanawia mnie co TIS proponuje w takim wypadku? Jako że już czyściłem raz EGR a i kiedyś w oplu mi wspominali że coś tam kiepsko z jego kondycją więc zamówiłem nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

TIS oczywiście na pewno zaleca wymianę a ty jesteś du...a bo trzeba było zadzwonić po innego kolegę, który by ci przywiózł naprawiony EGR, nawet by go założył i śmigał byś dalej a tak jesteś lżejszy o jakieś 500zł bo kupiłeś nowy zawór

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by jabolkg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Od dziś będę pamiętał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blush.png" alt=":blush:">

BTW na zabrudzonym lepiej się jeździło-teraz szarpie w okolicach 2200-2500 obr.(może to chwilowe)

Edited by grand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Norma szczególnie w nowych, chyba robią je zbyt ciasno spasowane i trzeba trochę pojeździć żeby szarpanie ustało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie

czy mogę całkowicie zaslepić EGr, wiem że walnie błędem ...ale pytanie brzmi czy mogę przez jakis czas? a potem wywalić z kompa? bo na razie nie mam mozliwosci dostania się do tunera...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozesz ale silnik bedzie pracowsl w trybie awaryjnym, jak dla mnie to nie jazda a katorga jakas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zaślepieniu EGRa silnik nie pracuje w trybie awaryjnym - jedynie świeci się check na desce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

?? Moj błąd

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> w 3.0 od razu awaryjny ale przecież to nie ten silnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katorge to ja mam teraz, jak mnie chińske skutery na światłach biorą ...a jak dla próby zaślepiłem to zupełnie inna jazda, więc chodziło mi czy mogę całkiem zaślepić na jakiś czas, a potem wyprogramuję bo na razie cienko z geldem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pamiętaj , że do wyrzucenia błędu egr-a z tablicy błędów potrzebny jest duet tech2 i kumanty zawodnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja tego napewno nie zrobię, ale w okolicy białegostoku jest podobno magik ktory to zrobi ,chyba że znacie kogos, to wyslę ECU gdzes wpolskę...,

no i przed chwilą zrobiłem zaslepkę z grubszej blaszki, wszystko złożyłem,wypiołem wtyczkę z egr, pokasowałem błędy, i jedynie co mi się zapala to auto z kluczykiem, które zaraz gasnie po zapaleniu silnika....żadnych check engingów

i co wy na to????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

my na to

odpisz jutro albo za kilka dni jak pięknie się check pali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

prawdopodobnie już jutro odpiszesz albo jeszcze dziś że mam rację

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> (a czarować to umiem z kuli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:"> )

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładni jak xpirat pisze - check się zapali jak trochę pojeździsz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadaj z Włodraskim , wyprogramuje CI EGR i będziesz miał problem z głowy.

Edited by JakubLDZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dowiedz się czy wy programuje błąd po odpięciu egr całkowicie to znaczy nawet wtyczki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile wiem to musi być wtyczka podpieta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...