Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest angelus

Problem podczas wymiany czujnika wałka rozrządu

Recommended Posts

Guest angelus

Witajcie,

Błagam o pomoc.

Dzisiaj zabrałem się do wymiany czujnika wałka rozrządu dzięki manualowi napisanego przez Marek 'Jimmy' Kołton

Wszystko pięknie ładnie lecz gdy już wymieniłem nieszczęsny czujnik i skręcałem osłonę paska rozrządu to niestety śruba którą dokręca się środkowy gwint i wchodząca później pod czujnik została mi w kluczu a gwint się ukręcił i utkwił na stałem w bloku (nie wiem czy to w wale czy w czym?). Proszę poradźcie czy teraz to tylko wymiana całego wałka rozrządu czy ewentualnie macie jakieś inne pomysły.

Poniżej link do zdjęcia nieszczęsnej śruby

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koniec świata z tym czujnikami:) Dzisiaj ja też go wymieniałem. Można bez problemu wykręcić sam gwint pod warunkiem że jest go na tyle (i w takim stanie) aby można było nakręcić na niego 2 nakrętki. Jeśli tak to nakręć pierwszą nakrętkę tyle aby było miejsce by nakręcić drugą. Teraz pierwszą nakrętką którą nakręcałeś kręć w lewo. Druga nakrętka będzie kontrować pierwszą która działa teraz jak łeb od śruby. Kręć w lewo pierwszą aż odkręcisz gwint! Musi zadziałać jeśli gwint jest wystarczająco długi i nie powykręcany. Jak nakrętki nie chcą najść spiłuj miejsce zerwania pilnikiem. Daj znać czy się udało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest angelus

Hej,

Niesety ten gwint ukręcił się aż przy samym końcu więc za bardzo nie ma jak dać tam nakrętki.

Podejrzewam ża raczej za długo nie pojeżdzę bez tej nieszczęsnej śruby??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba dospawać migomatem brakujący element i spróbować odkręcić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest angelus

Tylko pytanie do czego tak naprawdę ta śruba na zdjęciu służy?? I czy taką gdzieś można kupić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jimmy

No ciężka sprawa... ale jakoś musisz wydostać tą śrubkę... trzeba pokombinować na różne sposoby. Nie bardzo widzę jak to ta śrubka tam się zakleszczyła ale z tego co piszesz to rozumię że przekręciłeś gwint. W takim razie najlepiej było by wymienić ten element w całości który podtrzymuje czujnik jeżeli jest on wymienialny (nie wiem bo nie pamiętam jak to tam jest). Kupić z jakiegoś rozbitka za parę groszy. A jak ją wydostać... hmmm... Chyba tak jak kolega wyżej poradził... coś dospawać tak by ją dało się wykręcić... Za bardzo innej możliwości nie widzę... Ewentualnie (ale to bardzo ryzykowane) nawiercić i zrobić przeciwgwint w środku i wtedy moze uda sie wykręcić całość.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest angelus

ok, z tego wniskuje iż ta ferelna śrubka podtrzymuje czujnik. Teraz pytanie czy można jeździć bez niej??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie bo może on wypaść wpadnie między zębatki i dopiero narobi bigosu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest angelus

Tylko on nie wypadnie bo jest ukręcony i czujnik trzyma sie jedynie na śrubie E-torx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakieś zadanie ta śruba musi spełniać jeżeli wsadzony w jej spód jest czujnik to znaczy że go podtrzymuje. Ja bym nie jechał ale decyzja należy do Ciebie. Dodatkowo czujnik będzie wpadał w drgania i wątpię aby udało Ci się na tym jechać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może spróbuj w ten sposób: w śrubie wiercisz dziurę, w dziurę wkręcasz urządzonko które wygląda jak wkręt, jest z lewym gwintem i średnica jest coraz większa. No więc wiercisz dziurę jaką można wywiercić, wkręcasz to coś w tą dziurę, odpowiednie rozmiarowo do dziury, a że to ma lewy gwint,to gdy dokręcisz to zacznie się wykręcać twoja urwana śruba. Proste i skuteczne. Dostępne w każdym dobrym sklepie z art. żelaznymi/narzędziami

Niewiem jak to się fachowo nazywa ale chyba "rozkretak" Pozdrawiam i życzę powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest angelus

W załączeniu puszczam fotki nieszczęsnej śruby. Niestety migomat odpada zbyt głęboko tkwi. Poradźcie co mi zostało.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Takie rzeczy najlepiej robic wykrętakami do urwanych śrób. Popytaj po sklepach metalowych czy maja moze w sprzedazy na sztuki, bo przewaznie jest to w kompletach. Wiercisz małym wiertłem dziurke w urwanej śrubie wkręcasz wykrętak (lewy gwint) i po sprawie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wykrętakiem powinno pójść, kwestia czy podejdziesz wiertarką ale raczej tak

Please login or register to see this image.

@tomekk1 był szybszy

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego masz nawet bardzo ładnie zaprezentowane prze koege Zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

to cholerstwo co zaznaczyłeś służy do przykręcenia osłony ( przy wymianie czujnika nie trzeba tego ruszać )

wsadź to tylko na chwilę aby czujnik ustawić a jak go już przykręcisz schowaj do kieszeni - nic się nie powinno stać bez tego

chyba że chcesz to mieć - to wtedy zabawa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest angelus

Please login or register to see this quote.

Tylko na tym badziestwu opiera się ten cholerny czujnik, myślisz że bez tego powinno być ok, nie ędzi jakiś dziwnych drgań itp.

Puszczam opis który gwint jest od czego.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grzesiu to cholerstwo utrzymuje czujnik w prawidłowym położeniu, nie dając mu się przy okazji przesunąć, jazda bez tego na pewno skończy się po pewnym czasie zatrzymaniem silnika gdyż czujnik się przesunie.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest angelus

Ok,

Dziękuje Wam bardzo za pomoc. Jutro podjadę do jakiegoś "metalowca" i nabęde wykrętak. Tylko pozstaje mi jeszcze allegro i zakupienie takiej samej śruby, chyba że ktoś może dysponuję takowa to chętnie odkupię

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dam znać jakie będą efekty "rozwiercania"

Pozdrawiam Wszystkich i szerokości i przyczepności na drogach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

że sie opiera to chyba jasne - ale jak go nie będzie to nie będzie się opierał ale odfrunąć nie odfrunie

jak go przykręcisz jak należy to będzie tam siedział i tyle

a jak się chcesz bawić w wiercenie to twoja sprawa albo twojego mechanika któremu dasz zarobić - trzeba bylo się nie dotykać do tego bo nie było potrzeby

Jarek czy się czujnik przesunie to nie wiesz - bo na pewno nie próbowałeś - to jest teoria którą podajesz - a praktyka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest angelus

Dzisiaj skręciłem całość Viki jakoś nie protestowała podczas odpalania i jazdy więc chyba jest OK. Tylko niestety cały czas mam komunikat o błędzie związanych z czujnikeim:(. Natomiast wracając do tematu ukręconej śruby to niestety trzeba ją rozwiercić ponieważ osłona nie trzyma się stabilnie i "lata" więc niestety wiertareczka i pojechali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest angelus

Witam ponownie,

Może odkopie ten stary temat ale mam pytanie czy ktoś może wie do czego przykręca się śrubę na której opiera się czujnik wałka rozrządu?? Czy ona przykręcona jest do bloku silnika czy przykręca sie ją bezpośrednio do wałka rozrządu.

Z góry dzięki za informacje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

przepraszam za mega odkop, ale nie będę zakładał nowego tematu skoro już istnieje. Mam taki sam problem jak autor tematu, czyli brak u mnie owej śruby. Czujnik mam nowy, a samochód nadal wywala błąd czujnika wałków rozrządu. Czy jest taka możliwość, że brak śruby powoduje ten błąd? Że robi ona za jakąś masę, czy coś żeby czujnik prawidłowo pracował?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam 

Temat stary ale ostatnio z nim walczyłem i potwierdzam że śruba nie jest wymagana do prawidłowej pracy czujnika wałków  (przynajmniej w moim x20xev) jedyne co zrobiłem to podczas dokręcania czujnika ustawiłem go tak aby śruba (gdyby była) była pomiędzy prętami tego widelczyka choć sam nie wiem czy ma to większe znaczenie ale działa prawidłowo.

Pomijając to 4 razy wymieniałem czujniki na nowe i za każdym razem były uszkodzone w tym nawet 1 od siemensa, dopiero za 4 razem otrzymałem sprawny czujnik(zamiennik), zaufany mechanik też twierdzi że te czujniki są bardzo wrażliwe i padają a cały czas byłem przekonany że winowajcą jest brak owej śruby.

Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...