Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość angelus

Problem podczas wymiany czujnika wałka rozrządu

Polecane posty

Gość angelus

Witajcie,

Błagam o pomoc.

Dzisiaj zabrałem się do wymiany czujnika wałka rozrządu dzięki manualowi napisanego przez Marek 'Jimmy' Kołton

Wszystko pięknie ładnie lecz gdy już wymieniłem nieszczęsny czujnik i skręcałem osłonę paska rozrządu to niestety śruba którą dokręca się środkowy gwint i wchodząca później pod czujnik została mi w kluczu a gwint się ukręcił i utkwił na stałem w bloku (nie wiem czy to w wale czy w czym?). Proszę poradźcie czy teraz to tylko wymiana całego wałka rozrządu czy ewentualnie macie jakieś inne pomysły.

Poniżej link do zdjęcia nieszczęsnej śruby

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koniec świata z tym czujnikami:) Dzisiaj ja też go wymieniałem. Można bez problemu wykręcić sam gwint pod warunkiem że jest go na tyle (i w takim stanie) aby można było nakręcić na niego 2 nakrętki. Jeśli tak to nakręć pierwszą nakrętkę tyle aby było miejsce by nakręcić drugą. Teraz pierwszą nakrętką którą nakręcałeś kręć w lewo. Druga nakrętka będzie kontrować pierwszą która działa teraz jak łeb od śruby. Kręć w lewo pierwszą aż odkręcisz gwint! Musi zadziałać jeśli gwint jest wystarczająco długi i nie powykręcany. Jak nakrętki nie chcą najść spiłuj miejsce zerwania pilnikiem. Daj znać czy się udało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość angelus

Hej,

Niesety ten gwint ukręcił się aż przy samym końcu więc za bardzo nie ma jak dać tam nakrętki.

Podejrzewam ża raczej za długo nie pojeżdzę bez tej nieszczęsnej śruby??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba dospawać migomatem brakujący element i spróbować odkręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość angelus

Tylko pytanie do czego tak naprawdę ta śruba na zdjęciu służy?? I czy taką gdzieś można kupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jimmy

No ciężka sprawa... ale jakoś musisz wydostać tą śrubkę... trzeba pokombinować na różne sposoby. Nie bardzo widzę jak to ta śrubka tam się zakleszczyła ale z tego co piszesz to rozumię że przekręciłeś gwint. W takim razie najlepiej było by wymienić ten element w całości który podtrzymuje czujnik jeżeli jest on wymienialny (nie wiem bo nie pamiętam jak to tam jest). Kupić z jakiegoś rozbitka za parę groszy. A jak ją wydostać... hmmm... Chyba tak jak kolega wyżej poradził... coś dospawać tak by ją dało się wykręcić... Za bardzo innej możliwości nie widzę... Ewentualnie (ale to bardzo ryzykowane) nawiercić i zrobić przeciwgwint w środku i wtedy moze uda sie wykręcić całość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość angelus

ok, z tego wniskuje iż ta ferelna śrubka podtrzymuje czujnik. Teraz pytanie czy można jeździć bez niej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie bo może on wypaść wpadnie między zębatki i dopiero narobi bigosu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość angelus

Tylko on nie wypadnie bo jest ukręcony i czujnik trzyma sie jedynie na śrubie E-torx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakieś zadanie ta śruba musi spełniać jeżeli wsadzony w jej spód jest czujnik to znaczy że go podtrzymuje. Ja bym nie jechał ale decyzja należy do Ciebie. Dodatkowo czujnik będzie wpadał w drgania i wątpię aby udało Ci się na tym jechać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może spróbuj w ten sposób: w śrubie wiercisz dziurę, w dziurę wkręcasz urządzonko które wygląda jak wkręt, jest z lewym gwintem i średnica jest coraz większa. No więc wiercisz dziurę jaką można wywiercić, wkręcasz to coś w tą dziurę, odpowiednie rozmiarowo do dziury, a że to ma lewy gwint,to gdy dokręcisz to zacznie się wykręcać twoja urwana śruba. Proste i skuteczne. Dostępne w każdym dobrym sklepie z art. żelaznymi/narzędziami

Niewiem jak to się fachowo nazywa ale chyba "rozkretak" Pozdrawiam i życzę powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość angelus

W załączeniu puszczam fotki nieszczęsnej śruby. Niestety migomat odpada zbyt głęboko tkwi. Poradźcie co mi zostało.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Takie rzeczy najlepiej robic wykrętakami do urwanych śrób. Popytaj po sklepach metalowych czy maja moze w sprzedazy na sztuki, bo przewaznie jest to w kompletach. Wiercisz małym wiertłem dziurke w urwanej śrubie wkręcasz wykrętak (lewy gwint) i po sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wykrętakiem powinno pójść, kwestia czy podejdziesz wiertarką ale raczej tak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

@tomekk1 był szybszy

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz nawet bardzo ładnie zaprezentowane prze koege Zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to cholerstwo co zaznaczyłeś służy do przykręcenia osłony ( przy wymianie czujnika nie trzeba tego ruszać )

wsadź to tylko na chwilę aby czujnik ustawić a jak go już przykręcisz schowaj do kieszeni - nic się nie powinno stać bez tego

chyba że chcesz to mieć - to wtedy zabawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość angelus

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tylko na tym badziestwu opiera się ten cholerny czujnik, myślisz że bez tego powinno być ok, nie ędzi jakiś dziwnych drgań itp.

Puszczam opis który gwint jest od czego.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu to cholerstwo utrzymuje czujnik w prawidłowym położeniu, nie dając mu się przy okazji przesunąć, jazda bez tego na pewno skończy się po pewnym czasie zatrzymaniem silnika gdyż czujnik się przesunie.

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość angelus

Ok,

Dziękuje Wam bardzo za pomoc. Jutro podjadę do jakiegoś "metalowca" i nabęde wykrętak. Tylko pozstaje mi jeszcze allegro i zakupienie takiej samej śruby, chyba że ktoś może dysponuję takowa to chętnie odkupię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dam znać jakie będą efekty "rozwiercania"

Pozdrawiam Wszystkich i szerokości i przyczepności na drogach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

że sie opiera to chyba jasne - ale jak go nie będzie to nie będzie się opierał ale odfrunąć nie odfrunie

jak go przykręcisz jak należy to będzie tam siedział i tyle

a jak się chcesz bawić w wiercenie to twoja sprawa albo twojego mechanika któremu dasz zarobić - trzeba bylo się nie dotykać do tego bo nie było potrzeby

Jarek czy się czujnik przesunie to nie wiesz - bo na pewno nie próbowałeś - to jest teoria którą podajesz - a praktyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość angelus

Dzisiaj skręciłem całość Viki jakoś nie protestowała podczas odpalania i jazdy więc chyba jest OK. Tylko niestety cały czas mam komunikat o błędzie związanych z czujnikeim:(. Natomiast wracając do tematu ukręconej śruby to niestety trzeba ją rozwiercić ponieważ osłona nie trzyma się stabilnie i "lata" więc niestety wiertareczka i pojechali

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość angelus

Witam ponownie,

Może odkopie ten stary temat ale mam pytanie czy ktoś może wie do czego przykręca się śrubę na której opiera się czujnik wałka rozrządu?? Czy ona przykręcona jest do bloku silnika czy przykręca sie ją bezpośrednio do wałka rozrządu.

Z góry dzięki za informacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przepraszam za mega odkop, ale nie będę zakładał nowego tematu skoro już istnieje. Mam taki sam problem jak autor tematu, czyli brak u mnie owej śruby. Czujnik mam nowy, a samochód nadal wywala błąd czujnika wałków rozrządu. Czy jest taka możliwość, że brak śruby powoduje ten błąd? Że robi ona za jakąś masę, czy coś żeby czujnik prawidłowo pracował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Temat stary ale ostatnio z nim walczyłem i potwierdzam że śruba nie jest wymagana do prawidłowej pracy czujnika wałków  (przynajmniej w moim x20xev) jedyne co zrobiłem to podczas dokręcania czujnika ustawiłem go tak aby śruba (gdyby była) była pomiędzy prętami tego widelczyka choć sam nie wiem czy ma to większe znaczenie ale działa prawidłowo.

Pomijając to 4 razy wymieniałem czujniki na nowe i za każdym razem były uszkodzone w tym nawet 1 od siemensa, dopiero za 4 razem otrzymałem sprawny czujnik(zamiennik), zaufany mechanik też twierdzi że te czujniki są bardzo wrażliwe i padają a cały czas byłem przekonany że winowajcą jest brak owej śruby.

Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×