Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

kecoj

Wymiana sprzęgła

Polecane posty

Witam szanownych forumowiczów.

Mam problem ze sprzęgłem. Z tego co wyczytałem na forum i w necie - już nic nie wiem i zgłupiałem bo informację się wykluczają.

Auto ->> Vectra b 1996r. 1.6 8v.

Objawy -> sprzęgło wysoko łapie (pod sam koniec). Podczas ruszania czuję czasem drżenie.

Wyszukałem, jak sprawdzić czy się nie slizga (na 3 lub wyższy bieg - zaciągnąć ręczny - dodać gazu ponad 2000 i puszczać sprzęgło - jak nie zgaśnie to się ślizga - ale to nie to, bo auto gaśnie)

Co więc może być przyczyną - jaki koszt (robocizna i cześci) naprawy i ewentualnie jakie cześć polecacie. No i ile da się przejechać takim autkiem?

Będę bardzo wdzięczny za sugestię

Edytowano przez kecoj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze zacznij od odopwietrzenia sprzęgła lub wymiany płynu hamulcowego.

O ile go nie zmieniałeś a ma więcej jak dwa lata.

Co do drżenia przy puszczaniu sprzęgła to sprawdz poduszki pod silnikiem.

Koszt sprzęgła plus wysprzęglik i robota to zamknie się w ponad 1tyś zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację.

Byłem dziś u mechaników - w 2 zakładach. I dziwne, bo oba zgodne "werdykty".

Więc: sprzęgło absolutnie się nie ślizga. Tu wszystko jest ok.

Co do bardzo wysokiego jego działania (wystarczy ruszyć nim minimalnie 5mm i już nie ma docisku) - to najwyraźniej oznaka kończącego się sprzęgła. Wymiana kosztowo tak jak napisałeś - ok 1000 zł. Ale wszędzie mi wymianę odradzili - stwierdzili, że lepiej poczekać aż zauważę objawy ślizgania się - a wg nich może to potrwać długo (może 6 miesięcy a może 2 lata).

Co do płynu - faktycznie nie był już długo wymieniany (wg mechaników to także nie pomoże)

Co do odpowietrzenia - może się mylę - ale objaw byłby odwrotny - tzn. pedał łapał by bardzo niska - albo w ogóle wpadł w podłogę i nie odbijał - tak wyczytałem.

A drżenie to - objaw złego ruszania - taki - "kangurek" delikatny.

Więc rada na razie jedna - przyzwyczaić się do innego działania sprzęgła i jeździć - to bynajmniej zrozumiałem z porad fachowców.

Ja się jednak jeszcze zastanawiam nad wymianą płynu - nie zaszkodzi, a może pomoże - choć wg mechaników nie pomoże ;-(

Dzięki za odp. gdyby ktoś miał inne sugestie będę wdzięczny - czy diagnoza trafna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmien płyn hamulcowy i odpowietrz sprzęgło.

Wiele to nie kosztuje a to co wyleci to u mnie płynu nie przypominało.

Wiele osób odpowietrzało/wymieniało płyn i u niektórych pomagało to a nie wymiana sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość radosławek

głaszanego problemu, to w zasadzie musztarda po obiedzie, ale dlaczego nikt nie zwrócił uwagi na pompę sprzęgła.Ona chyba szwankuje.To należałoby w pierwszej kolejności sprawdzić, a jak trzeba to pompę wymienić. Czynność prosta i niekosztowna, pompa ok. 100zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dodaj do tej 100 jeszcze 163 plny

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i bedziesz mial nowiutka pompe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wtrace sie jezeli mozna.

Wczoraj po jezdzie po miescie i czestym uzywaniu pedalu sprzegla zauwazylem ze zaczelo smierdzic spalona guma a od jakiegos czasu jak ruszalem to auto nie przyspieszalo chociaz obroty wzrastaly a po chwili tak jak by zalapalo i przyspieszalo.

Co to moze byc bo wydaje mi sie ze to sprzeglo sie przypala i dlatego czuc spalona guma.

Prosze o pomoc i dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobrze Ci sie wydaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzyć sprzęgło ... tak samo jak się z hamulcami postępuje . i uważać na poziom płynu hamulcowego .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakie jest sprzegło w 2dti 2000r. wrzesień...????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okrągłe ?!

Zadaj jakoś konkretniej te pytanie .... to ktoś może odpowie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakie jest sprzęgło w2dti 2000r.dwumasowe czy zwykłe???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

o ile wiem to w vectrach nie było dwumasy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wracam do sprzęgła w2dti 2000r .W sklepie powiedziano mi że do opla 2dti 2000r posiadają sprzęgło dwumasowe i zwykłe żeby uniknąć pomyłki najlepiej wymontować stare.Moje lekko pulsuje na pedale więc chciałbym jeszcze pojeżdżić ale wymiana będzie nieunikniona ,różnica w cenie 1000pln . Więc jeśli Ktoś wie jakie jest w 2dti 2000r.wrzesień bedę wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vin podaj to sprawdzę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W0L0JBF35Y7107578

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam .

u mnie też sprzęgło wysoko łapie, a teraz doszło jeszcze ślizganie.

Na 2-3-4-5 biegu gdy puszcze sprzęgło to jedzie ale z gazem ostrożnie.

Gdy dodam szybciej gazu wtedy zwiększają się obroty a prędkość pozostaje bez zmian.

Pytanie to czy da się wymienić sprzęgło bez wywlekania całego silnika ze skrzynią.

Może ma ktoś jakiś patent żeby nie rozczepiać węży od chłodzenia i innych tych spraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sani w dół skrzynia z auta. Szybko i w miarę sprawnie bez wyciągania silnika.

Odnośnie vinu wyżej . EPC mi się brzydko mówiąc zacięło i się już nie włącza ...

Jak naprawie ten problem to podam info o dwumasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepne sie pod temat, chcialbym kupic komplet sprzegla t.z. tarcze plus docisk. znalazlem na allegro cos takiego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

prosze o pomoc jaki komplet pasowalby do mojej viki

Vectra B 1.6 16V XEL 1998r

W0L0JBF19W1302711

skrzynia F17

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z doswiadczenia wiem, ze lepiej jest kupowac w sklepie w swoim miescie. W razie reklamacji wszystko trwa szybciej i masz mniej do roboty.

Sprzeglo kupilbym LUKa - ponoc takie jest fabrycznie. Polecam Ci wymiec rowniez wysprzeglik (SACHS). Dojdzie Ci troche kosztow ale robota ta sama i dluzej pojezdzisz bezawaryjnie.

Nie jest milo jak w trasie wysiadzie Ci wysprzeglik, plyn zaleje Ci tarcze sprzegla, a w najgorszym wypadku o ile nie zauwazysz awarii w pore to stracisz hamulce.

PS wedlug opisow obydwa komplety beda pasowac do Twojego samochodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się może podepnę pod temat - od jakiegoś czasu często przy ruszaniu słychać taki metaliczny pisk. Poza tym nie widzę żadnych innych symptomów awarii sprzęgła. Czy ktoś wie co to może oznaczać i ile jeszcze z tym mogę pojeździć?

Edytowano przez Tarr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość RUBIK1982

witam,podepne sie.Mam taki problem od tygodnia samochodzik chodzi ideał ale od czasu do czasy jak jade na róznym biegu wykluczając 1 i 2 auto nie przyspiesza obroty rosną a predkośc bardzo wolno.Pózniej jakby cosik odczepiło sie i dalej leci jak szalony.

nIE UFAM JUZ FACHOWCĄ bo za sprzegło w Punto zzapłaciłem 750 a okazało sie że zespawali mi uchwyt do linki.posiadam Viki 1.8 16v 2000 rok.Prosze o sugestje i o ile mozliwe wycene.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło Ci się ślizga ...

Ewidentnie do wymiany... Napisz jeszcze ile masz koni mechanicznych. bo są dwie wersje 116/115 km oraz 125 km

Sprzęgło LUK bez wysprzęglika hydraulicznego to koszt 318,66 zł a wysprzęglik to koszt kolo 500 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość RUBIK1982

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a dzisiaj przejechałem 220 kilometrów i żadnych objawów.Nie mam pojecie pojade do serwisu to mnie znowu na koszty naciągna.

Edytowano przez RUBIK1982

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja mam podobry problem, mianowicie. Gdy ruszam, obojetnie czy delikatnie, powoli, czy troche dynamiczniej auto sie wolno zbiera przez 1,2 sek, pozniej juz jedzie normalnie, ALE... strasznie trzęsie budą przy ruszaniu na 1 biegu, pozniej przy zmianie na drugi bieg tez. Raczej nie jest to problem z moim ruszaniem, bo ojciec jak chcial sprawdzic to tak samo mial. Jak ustawilismy sie na drodze ( ona ma bmw 316, wiec podobny silnik ) przy ruszaniu zawsze bmw wyprzedzal o duzo ( obojetnie czy ja czy tata za kierownica ).

Czy odpowietrzenie i wymiana plynu hamulcowego by pomoglo ? I czy plyn w sprzegle tez wymieniac. Ile takie cos moze kosztowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×