Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
tomekstepien1981

Błąd P0500

11 posts in this topic

Witam, Panowie i ewentualnie Panie,

wyświetla mi się błąd P0500. Po usunięciu go Opel-Tech2 jest OK, aczkolwiek gdy auto ruszy pojawia się na nowo. Pytanie, gdzie znajduje się ten czujnik(VSS). Nie ma go w skrzyni. Jedni mówią, że w lewym przednim kole, inni, że w liczniku. Jeśli w liczniku to czy w samym jego środku i należy licznik otworzyć, czy jeszcze gdzieś indziej??

Ostatnie pytanie, czy czujnik ten może powodować dziwne zachowanie auta, tzn. spadek mocy (przyspieszenia) szczególnie w przedziale niskich obrotów(do około 3000) oraz falowanie i gaśnięcie auta na luzie lub po wyrzuceniu na luz??

Obroty po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy falują od 500-900 i to w dość szybkim tempie, dość często spadają do 200-300, czasem komp podciągnie obroty do wyższych, ale dość często silnik gaśnie. Falowanie praktycznie nie ustaje nawet na chwilę.

Dzięki za pomoc

Silnik X20XEV Vectra B 1996/1997

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

0500 - czujnik predkosci wlasnej pojazdu.

predkosc jest podawana z czujnika abs przy lewym kole i podawana na licznik.

chyba ze to jakis inny czujnik.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Odpiąłem czujnik ABS, zaświeciły się kontrolki ale różnicy w pracy silnika nie było żadnej, ale ABS działa prawidłowo, dziwne natomiast jest, że jak silnik jest ciepły ruchy kierownicą powodują wzmożone falowanie obrotów, a maksymalny skręt powoduje wręcz zaduszanie silnika, a niekiedy nawet jego zgaśnięcie. Walczę z tym już kilka miesięcy i nie wiem co jest powodem takiego zachowania auta. Po odpaleniu 2000 obr/min i powoli spadają do 1300, później niestety zaczyna się zabawa. Nawet jak trzymam lekko wciśnięty gaz, obroty są np. na poziomie 2500, ale i tak widzę, że wskazówka szaleje tak od 2400-2600.

Wszystkie czujniki wymienione:wału, wałków, temp. TPS(zamiennik, ale żadnej różnicy), dwie przepływki(używki, ale kompletnie żadnej różnicy), elektrozawór biegu jałowego GM i nadal nic.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Mialem ten sam problem tzn.wywalalo mi blad 0500.I przestawal dzialac predkosciomierz.Okazalo sie ,ze jeden z przewodow ktory idzie do radia byl obluzowany(chociaz ni cholery nie mam pojecia co ma predkosciomierz wspolnego z radiem:unsure: )Okazalo sie,ze to bylo to.Po docisnieciu wszystkich przewodow w kostce radia problem wiecej sie nie pojawil.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pracy odpiąłem kostkę od modułu ABS i... oczywiście kontrolka paliła się cały czas, prędkościomierz pokazywał 0 km/h, ale auto dalej gasło, obroty szalały sobie jak chciały. Zdiąłem klemę z "-" na kilkanaście minut, podłączyłem(ABS odpięty) i zero różnicy. W poprzednim poście bardzo dokładnie opisałem mój problem z jakim borykam się już któryś miesiąc i byłbym wdzięczny gdyby ktoś go przeczytał i odpowiedział(problem z pracą silnika)

Pytanie tylko czy po odpięciu modułu ABS auto powinno nadal się dziwnie zachowywać, czy powinno nagle ozdrowieć??

Jeśli chodzi o radio ostatnio całe je wyjąłem, odpiąłem całkowicie licznik z deski rozdzielczej, odpaliłem auto i... problem wcale nie ustał... silnik chodzi jakby to był diesel, a czasami nawet gorzej.

A czy wiecie od czego jest wtyczka znajdująca się obok podciśnienia zaraz za cewką wysokiego napięcia?? patrząc od przodu auta jest z prawej strony przepustnicy tak z 15 cm i obok elementu podejrzewam podciśnienia do którego dochodzą wężyki od przepustnicy. Kostka identyczna jak od czujnika wału korbowego lub wałków rozrządu. Po odpięciu nawet podczas pracy silnika, nie ma żadnej różnicy.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Powiem tak.Nie wiem co moze powodowac nierowna prace silnika akurat twojego auta ale raczej na pewno nie jest to zwiazane z bledem 0500.U mnie jak go wywalalo to tez tak sie zlozylo,ze mialem szopki z obrotami ale winny byl silnik krokowy,a nie czujnik abs.Tu masz linki ktore moze troche Ci pomoga.Szukajka nie gryzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by pancio_one
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli chodzi o forum to przeczytałem setki postów o tym silniku i jego problemach i po wielu próbach i naprawach niestety żadnej różnicy. Zdziwiło mnie tylko jedno, kiedy podczas jazdy autem szarpnęło, później kilka razy zgasło i:

- odcięcię zapłonu przy 4500(czujnik wałków)

- zamulony od najniższych obrotów

- problem z odpaleniem auta z efektem cofania się silnika(na kompie P0340 i P0335)

- do tego jeszcze pokazało chyba błąd czujnika przepustnicy i coś jeszcze,

wyjąłem wtyczkę od TPS i tą co wspominałem wcześniej obok podciśnienia i auto jak nowe. Zero problemów. Usunięcie błędów spowodowało powrót falowania i gaśnięcia silnika. Czy po wyjęciu i wyczyszczeniu przepustnicy trzeba ją adaptować?? Czy ewentualnie problem z alternatorem może powodować takie szaleństwa z silnikiem??

Czujniki są nowe oryginalne, ale zastanawiam się jeszcze nad wymianą czujnika wału korbowego na ten co miałem kiedyś i sprawdzić czy będzie jakaś różnica w pracy silnika.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Panowie, mam podobnie z moim koniem trojańskim X20xev. Immo zrobione już drugi raz.

Cięzko odpaliła, nie działa wskaźnik paliwa (paliwo wlane 6l a wskazówka lezy i kontrolka świeci)

Mam błędy 0340 (to już było) no i teraz nagle po naprawie immo wyskoczyła sonda i czujnik prędkości 0500. Obroty strasznie falują, silnik często gasnie, głosniej chodzi. Powyżej tak 2500obr już jest wszystko ok. Od czego tutaj zaczać żeby cokolwiek eliminowac? Sprawdze sonde, a co z resztą? Jak sonda poszła to wywalki też bląd 0500?

Acha i nie mam instalacji gazowej.

SPRAWE JUZ ZALATWILEM - LEWE POWIETRZE

Edited by Fenek
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam problem z czujnikiem prędkości własnej wyskakuje błąd 0500 lecz ABS działa prędkościomierz też obrotomierz też. Ale po wyże temperatury 80 czasem zapala się kontrolka od silnika a po wyłączeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy i pojawia się po jakims czasie znowu.Proszę o poradę

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

Rozwiązałeś może problem? Mam dokładnie takie same objawy. Swoją drogą co może mieć sterownik ABS do obrotów? Wymieniłem silniczek krokowy, obroty falują nadal i silnik gaśnie. To jest bardziej upierdliwe niż świecące kontrolki i prędkościomierz.

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.