Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
marek20

nierowna praca silnika 1.6 16v

Polecane posty

Witam

mam takowy problem z moja Viki :

- drga na wolnych na luzie ( tak jakby nie palila na 1 gar)

- spalanie "bardzo wysokie" a mianowicie ok 12-13/100

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> glownie krotkie odcinki 5-10 km ale i tak jest to dla mnie TROCHE dziwne ( przypomne ze silnik 1.6 )

- czasem zapala sie "czek" ( gdy jade stala predkoscia 70-80 na niskich obrotach ok 2 tys 5 bieg)

chce zalozyc do niej lpg ale najpierw chce doprowadzic ja do stanu ... " idealnego "

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ( zeby chodzila odpowiednio)

co zrobilem ...

- wymiana swiec i kabli wn

- wymiana egr

- wymiana czujnika temperatury

przed paroma minutami zczytalem bledy " na zworke" i wyszedl mi jeden : 0130 ... czyli sonda

wymieniac ją " w ciemno" czy najpierw mierzyc ?

z gory dziekuje. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podjedź do kogoś kto ma podłączy samochód pod interfejs - wtedy zabieracie laptopa do środka i obserwujecie parametry pracy silnika a między innymi pracę sondy - po tym zabiegu będziesz wiedział czy sonda nadaje się do wymiany czy szukać rozwiązania problemu gdzieś dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gdzies dalej? czyli co jeszcze moze byc przyczyna?

a i zapomnialem jeszce dodac, ze w tym tyg wybieram sie do jakiegos mechaniora zmierzyc kompresje , troche boje sie o wynik : )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ten błąd często też się wyświetla przy nieszczelnym dolocie - sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia, rurę dolotu itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maxdredi

daj znac jaka masz kompresje.

moj x16xel '95 175tys km:

1- 130/120

2- 170/170

3- 170/170

4- 150/160

i nie wiem czy isc na szlifowanie cylindrow czy jezdzic skoro nie bierze oleju oraz nie dymi. Wszystko w normie, tylko te wyniki sa niepokojace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy moze mnie ktos poinformowac o jaka sonde mam dokladnie zapytac w sklepie motoryzacyjnym ? ( bo pewnie bedzie 100 rooznych rodzajow )

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość #Adiii#

A czyściłeś krokowy i przepustnice?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

niestety nie jestem fachowcem w dziedzinie mechaniki i nie zrobilem tego , poza tym nie mam do tego odpowiednich narzedzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

jutro umowiony jestem z mechaniorem i zobaczymy co powie na to " drganie " . jest opcja ze takie cos ( prawdopodobnie niepalenie na 1 cylinder )moze byc spowodowane krokowym czy tez przepustnica ?

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podstawą w tych silnikach jest

świece i kable - ale wymienione - ok - ale może któryś kabel ma fade fabryczną ??

zatem :

- szczelny dolot i sprawy podcisnienia -wczesniej wspomniane z resztą

- czyszczenie : przepustnicy, krokowca, EGRa (niepotrzebnie wymieniałeś - wystarczyło zaślepić) - dpo tych czynności nie potrzeba wypasionych/specjalnych sprzętów - kawałek klucza, śrubokręta i torxa - do tego benzynka extrakcyjna i 30 minut czasu

- sonda - tu proponuję podmienić z takiego samego silnika i spróbować, nie daj sie na mówic na kupno "bo może to pomoże", a zwlaszcza na kupno sondy za 100 zł, dobra sonda to okolo 350 zł... sondy naprawde baaaardzo rzadko się psują... a jaka ? specjalna do twojego silnika !! czasem pomaga też przeczyszczenie sondy np. sprężonym powietrzem...

napisz co mechaniol ci powie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Domlo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

w tym silniku nie ma kabli tylko jedna cewka bezposrednio na świecach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to jak kolega wymienił kable WN ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a ja mówiąc "w tych silnikach" miałem na myśli ogólnie oplowskie silniki benzynowe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

Edytowano przez Domlo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak nie ma jak u mnie w pracy x16xel miala kable.

Kolego, zdejmujemy kabel po kolei z kazdej swiecy, jak silnik zacznie pracowac jeszcze gorzej znaczy ze jest iskra, zakladasz spowrotem i tak z każda następną az zobaczysz ze nie zmienila sie rpaca silnika. Oznacza to ze ta swieca nie daje iskry, Wykrecasza ją nasadową 17 chyba i sprawdzasz jak wyglada swieca. Jak jest zaolejona znaczy ze nie ma prawdopodobnie komprecji, jak czarna lub mokra i smierdzi benzyną znaczy ze albo cewka nie daje iskry albo swieca do du... albo kabel. MOwiles ze wymieniales i swiece i kable wieć cewka pozostaje na 90%.

Edytowano przez SNOWSURFER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

x16xel w vectra b mają kable. były też montowane w astrze II i tak już jest cewka. Z a tym czyszczeniem przepustnicy i krokowca to chyba nie 30 minut. Dziś chciałem to zrobić i odpuściłem. Nie ma dojścia do krokowca bo jest między motorem a kabiną dość nisko osadzony, przy tym przeszkadzają wszelkie węże wtyki itp. I torxem nie mogłem podejść. Musiał bym odkręcać przewód paliwowy. Chyba że ktoś ma sposób inny na zrobienie tego ?? A przepustnicy nie mogłem znaleźć ale mniejsza z tym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jest troche modzenia ale da sie wykrecic krokowy a przepustnica jest tam gdzie sie konczą plastikowe rury dolotu powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

hmmm. zobaczę jutro bo dziś trochę patrzałem ale zająłem się krokowym. Jak zobaczyłem jakie jest do niego dojście, przymierzyłem się z torxem i nerwy puściły :-) fatalny dostęp, nie było weny na dalsze eksperymenty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bo to sie trzeba przespać, popytać, poszukać

browka wypić

i wtedy dasz se rade

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

i oto dobra myśl .... :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wrocilem od mechersa ....

cewka do wymiany ... ehh i kolejny wydatek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ... oj ta moja viki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość czis

A na jakiej podstawie tak stwierdził?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem na jakiej podstawie , jest mechanikiem a ja sie na tym nie znam wiec wymienilem... i co ... wielkie G ! ozesz ***wa jego ma* !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie pomogła zmiana cewki ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość czis

Właśnie dlatego pytałem na jakiej podstawie tak stwierdził. A okazało się że to klasyczny wróżbita jakich wielu... i jeszcze możesz pół silnika za jego rada wymienić... Ja ostatnio trafiłem przez przypadek do takiego speca co twierdził że NIE DA się wyczyścic i rozebrać w moim silniku przepustnicy i silnika krokowego... ręce mi opdały bo właśnie po to do niego pojechałem... zaznaczam że sam jestem kompletnie lewy z mechaniki i tego własnymi rekami nie zrobię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Serdecznie wspolczuje.

Bedac w podobnej do Ciebie sytuacji i z takim samym silnikiem padnieta cewke namierzylem metoda przeszczepu z auka klubowego kolegi KamilaK. Po przekladce silnik ozyl, wiec sie "odmienilismy" a ja zamowilem nowa listwe zaplonowa. Szkoda, ze nie widzialem wczesniej Twojego posta (ostatnio nie udzielam sie za wiele na forum), gdyz od razu poradzilbym Ci taka akcje.

Mechanikow wrozbitow nie brakuje. Teraz mozna pojechac do Pana Szamana i powiedziec mu "prosze, oto listwa DIS ktora dla Pana kupilem. Kosztowala mie tyle a tyle. A teraz prosze ja sobie zabrac i czekam na zwrot gotowki".

A wracajac do meritum, czyli do Twojego niedomagajacego silnika: czy jestes juz po pomiarze kompresji? Czy sprawdzales rozrzad? Podobne do Twoich objawy mialem po tym jak mechanik - kowal wypuscil moje auto po remoncie silnika z... rozrzadem przesunietym o jeden zabek paska.

Pozdrawiam i zycze rychlego uzdrowienia auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mozecie polecic mi jakiegos dobrego mechanika w okolicy krakowa ? ( moze nawet raczej strony wieliczki ) a moze ktos z klubu zerknalby na moje malenstwo ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×