Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mitbol

Poprawka lakiernicza

Recommended Posts

Mam takie oto jak na zdjęciach odpryski przy klapie bagażnika. I teraz: czy można temu zaradzić samodzielnie, a jeśli tak to jak i czym czy jednak muszę to komuś zlecić ?

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie poprawka, a zaprawka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

mozna sie pobawic tuszując to, ale i tak będzie widac, choc sie nie będzie rzucac w oczy i korodowac, najlepiej oddac do lakiernika, aby to punktowo polakierowal, zrobi przejscia i nie bedzie sladu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wma

Podłącze się do tematu. Mam rdze na słupku wewnętrznym tylnym przy ryglu (standard), czyli po zamknięciu drzwi tego nie widać. Chciałbym sam to załatwić, lakierami w sprayu. Podkład, baza, bezbarwny. Mam pytanie ja zrobić przejście żeby jak najmniej się rzucało w oczy. Jak nakleję taśmę i polakieruje to wyjdzie chyba dość duży rant.

I w ogóle powiedzcie mi fachowcy czy fachowiec potrafi usunąć rdzę nie malując całego elementu tzn. czy da się zrobić to na płaskim elemencie. Bo że np można pomalować drzwi do listwy to wiem ale żeby pomalować jeszcze mniej? Najgorzej z tylnym błotnikiem w kombi rdza na nadkolu i co malować cały element?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie rób nic na własną rękę. Wiem coś o tym, bo sam chciałem coś takiego zrobić.

Na myjni bezdotykowej poderwało mi trochę klaru na klapie bagażnika. Kupiłem lakier i chciałem to sam naprawić. Efekt jest taki ,że teraz muszę dać całą klapę do lakierowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego? Malowałes sprayem i jest różnica w kolorach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olejna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może jeszcze inaczej. Czym sobie tam "psiknąć", żeby nie korodowało ? bo to najważniejsze w sumie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ktoś na forum podawał jakiś środek z Castoramy(??),który zabezpiecza dobrze metale i po wyschnieciu tworzy coś na wzorzec ocynku.

Nie wiem co to i jak się nazywa, ale chętnie bym kupił jesli się sprawdza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Olejną to się maluje lamperie na ścianie,a nie samochody. :41: :41: :41:

Edited by tomo12

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukas0022

koledzy ja konsultowalem sie z kilkoma fachowcami i za takie pie****y naprawde kase wolaja hehe wiadomo im tez nie chce sie pierdzielic z badziewiem wiec ja doszedlem do wniosku ze wsio bede robil sam ja mam jedno warstwowy lakier w dodatku bialy wiec sie pobawiwie nawet juz kapke probowalem i jestem zadowolony bo robilem w niewidocznym miejscu i wyszlo tak jak byc powinno mianowicci zdzieralem delikatnie warstwe lakieru w miejscu korodowania bo oprocz tego co widac to i w okolicach odprysku rdza siedzi pod lakierem czyszczonko rudej cortanin odtluszczani i wypelnianie samym podkladem bez szpachli zwylkym pistoletem nie da rady polozyc tak malo lakieru zeby zrobic jak najmniejsze przejscie wiec uzylem aerografu i polozylem lakier po wyschnieciu polerka tempo i efekt taki jak sobie zyczylem;) fakt jest to strasznie czasochlone i przypuszczam ze zajmnie mi to cale wakacje ale zrobie to sam i i nie wydam kasy na lakiernika pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dla niego lepiej jest jak cały element dajesz mu do malowania bo Ty widzisz efekt a on dostaje więcej kasy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

ja podawałem jest w przezroczystej butelce żółty kolor płynu czarna nakretka odrdzewiacz pisze jak oczyscisz potraktujesz miejsce tym odrdzewiaczem to az widac jak sie pieni zre to potem jak wyschnie to robi sie taki nalot jak ocynk ja potem dawałem hameraid czarny połysk i prawie nie widac żeby cos było robione

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Taki aerograf wystarczy do poprawek?? Czy lepiej zakupić coś lepszego??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 19gieksa64

MAcie moze gdzies jakis poradnik jak zrobic poprawki lakiernicze samemu?? chodzi mi tu o pozbycie sie rdzy zadrapan dokladny opis czynnosci i srodkow:)??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podkład epoksydowy !!! a nie żadne tam "pierdoły" z Casto...y

inaczej gwarantuję że po góra roku wylezie

takie moje zdanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poczytaj na tym forum,jest tak sporo na ten temat.

Please login or register to see this link.

Edited by gizbern

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gizbern

Podziękował

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i stało się - pierwsza stłuczka. Na szczęście nic poważnego, cofał i mnie puknął jak mówię, szczęśliwie, bo hakiem w felgę, nic poważnego się nie stało oprócz odprysku na feldze. Jak temu zaradzić ? Do lakiernika oddać, żeby ten kawałek "załatał" i pomalował czy samemu czymś "psiknąć" ? :42:

Coś takiego:

Please login or register to see this link.

?

Edited by mitbol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o felgę to stalowa czy aluminiowa? Generalnie spraye są kiepskie do tego, bo felgi malowane proszkowo (utwardzana farba w wysokiej temp), to malowanie porządne, bo tworzy Ci się odporna warstwa. A felgi podczas jazdy są bardzo narażone na odpryski, przetarcia itd. więc psikanie z puszki, to kosmetyka na krótki czas.

Co do podkładów. Raz już malowałem Astrę F po inwazji rdzy (odrdzewiacz -> potem polerowanie do żywego metalu -> szpachla -> podkład cynkowy/aluminiowy ze spray'u -> farba bazowa). Generalnie niezależnie od tego czy używacie odrdzewiaczy, to należy się jej pozbyć, a więc musimy mieć gołą blachę i dopiero podkład lub szpachla.

Co do klapy, moja rada: będziesz potrzebował papieru ściernego o różnej gradacji (600-2500) by spolerować krawędzie lakieru przy odprysku aby zlicować się z blachą. Jeśli klapy nie demontujesz, to musisz sobie ładnie zasłonić uszczelkę, szybę i resztę auta. Obszar malowania przed nałożeniem podkładu koniecznie odtłuścić benzyną ekstrakcyjną i zmatowić papierem np. 2500. Po położeniu podkładu możesz go lekko przetrzeć ponownie. Pomalować farbą bazową. Najlepiej położyć dwie-trzy warstwy farby bazowej (każdą po wyschnięciu poprzedniej). Bazę starasz się nakładać tylko w miejscu gdzie jej nie ma. Wygładzić powierzchnię drobnoziarnistym papierem, dla pewności odtłuścić (nie może być żadnych paprochów, grudek, nierówności) i położyć klar. Bezbarwny generalnie tworzy grubszą warstwę, która potem musi ulec obróbce polerskiej. Kładziemy go na powierzchni tam gdzie ją zmatowiliśmy oraz nieco obok. Po pomalowaniu, będziesz potrzebował polerki mechanicznej i pasty polerskiej. Polerujesz przy użyciu twardej (agresywnej) gąbki i pasty polerskiej, aż uzyskasz gładką i równie odbijającą powierzchnię.

To tak na szybko, może zapomniałem o czymś, to niech inni poprawią

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by m.k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wszystkie rady. Klapę bagażnika zrobił mi lakiernik gratisowo przy innej naprawie (położył podkładu i mazną farbą opla). Felge "połatałem" sam takim małym lakierem do felg z pędzelkiem kupionym w norauto (oczywiście wcześniej oczyściłem itp). Z odległości nic nie widać, a z bliska trzeba wiedzieć gdzie patrzeć, żeby coś zauważyć ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę robił zaprawki sprayem z lakierem dorobionym takim jaki mam. Wiem, że najpierw trzeba zedrzec do żywej blachy i nie wiem, dać na to Cortanin lub Brunox + podkład zwykły, czy sam podkład epoksydowy? Słyszałem, że ten podkład epoksydowy jest troche odporniejszy na rudą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja używałem podkładów w sprayu firmy Boll (zwykły szary i też ten z dodatkiem cynku). Malowałem nim rowery i fragmenty karoserii. Najważniejsze jest to aby podkład miał najlepsze krycie (im mniejsze cząstki tym lepiej) i aby po wyschnięciu/utwardzeniu nie pękał. Bo dobry podkład po prostu izoluje blachę i każde mikro pęknięcia w nim to kolejne ognisko korozji.

Taka dygresja odnośnie lakierów bezbarwnych - kiedyś Viki ojca miała wymieniane drzwi bo na parkingu ktoś cofał i go nie zauważył. A że robione było z ubezpieczenia, to lakiernik powiedział, że zrobi cały bok (pomaluje, polakieruje klarem i przepoleruje). Okazało się, że użył bezbarwnego, który po czasie żółknie i teraz srebrny na jednym boku wydaje się cieplejszy. Dlatego trzeba sprzedawców pytać, czy dany lakier bezbarwny nie będzie żółkł od słońca. Ja zdecydowałem się kupić jeden z produktów DuPoint w tym celu i jakoś w maju lub czerwcu go przetestuję. Sprzedawca i producent podkreślają jego odporność na wpływ słońca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wma

Please login or register to see this quote.

A jakby użyć rozcieńczalnika do cieniowania to wyrównałoby nam powierzchnię czy to lipa. I tak trzeba użyć polerki? Jakim papierem przetrzeć bazę? 2500 będzie ok?

Edited by wma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki rozcieńczalnik masz na myśli? Środek do usuwania lakieru?

Jeśli przez cieniowanie rozumiesz zatuszowanie przejścia (między starym lakierem a nowym) to przy końcowym etapie przecierasz lakier bezbarwny (a nie bazę) i ją polerujesz razem ze starym lakierem bezbarwnym aby się ładnie zlicowały. Może byśmy się dobrze zrozumieli, to luknij tutaj na te pdf'y

Please login or register to see this link.

Tam jest m.in. plik Blacharka i lakiernictwo - naprawa elementow sredniej wielkosci.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...