Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

nie wie ktoś czasem jak podciągnąć linkę od ręcznego, bo już jest trochę słaby i ciężko się obraca na wąskiej ulicy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zadalem podobne pytanie w innym poscie , sam jestem ciekawy czy da sie podciagnac linke, nie usmiecha mi sie jej wymieniac na nowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety koledzy vectrach C nie ma regulacji żeby podciągnąc chamulec ręczny było już o tym pisane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

noto jak jest luźny to co trzeba zrobić? linke wymienić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A jaki masz stan tylnych tarczy i klocków ??? Moze to jest problemem??? W większości samochodów przód hamuje a tył "spowalnia" więc może tego tylko nie odczuwasz w eksploatacji a tył masz do wymiany (tarcze+klocki). A jeżeli nie to podpowiedz na pierwszym zdjęciu

Edytowano przez pawelxl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

...a czy nie jest tak, że co jakiś czas słychać głośniejsze "chrupnięcie" ręcznego i wtedy samo się naciąga?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość michpanek

Koledzy to jak to w koncu jest z tym recznym? Pierwsze słysze ze nie da sie naciagnac linki. Tarcze i klocki z tyłu mam nówki sztuki a reczny juz nie taki jak kiedys. Na wzniesieniu naprawde musze mocno zaciagac. O jakims nawrocie "na rekawie" juz nie ma mowy:P hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nmjk123456

Też się podłączam do pytania. U mnie brak jest lewego tyłu - choć całą reszta działa bez problemu a ręcznego niet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kiedyś miałem ten sam problem, pomogło rozebranie i wyszyszczenie zacisku, innym pomaga wymiana zacisku na nowy.

regulacji nie ma.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez marcinwalas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja musialem wymienic linke hamulca recznego gdyz nie odbijal z lewej strony i kolo sie tak nagrzalo,ze nie mozna bylo dotknac.Linka byla juz skorodowana w srodku w otulinie.A skutki?Linka ham.recznego klocki,tarcze(przegrzane) i zacisk.

Lepiej wymienic linke zanim nie narobi bigosu:wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To jeżeli słyszysz głośniejsze chrupnięcie i po nim jest ok to sam potwierdziłeś że to korozja, która klinuje prace a jak chrupnie (rozkruszy sie grudka czy co tam zalega ) to ma luz i chodzi ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jednak się będę upierał przy swoim. Co jakiś czas ręczny podczas zaciągania sam się reguluje i naciąga.Jeśli ktoś ma rdzę i coś blokuje linkę, to jego zmartwienie. Na VU jest opisany ten temat i pada stwierdzenie , że naciąg hamulca ręcznego się reguluje podczas zaciągania ( oczywiście w pewnym zakresie)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No zgadza sie, dobrze piszesz że linka sama sie naciąga, bo reczny ma samoregulatory . Jednak ja jeżdze 2 lata swoja Viki i nigdy nie było mi dane usłyszec jakiegoś odgłosu ani odczuc przeskoku przy zaciąganiu hamulca, co więcej w mondeo (poprzedni samochód) też miałem taki system naciągania ręcznego i przez pare lat jeżdzenia też nie było mi dane słyszec pracy regulatora. Więc nie jest to chyba o końca normalne, no chyba że to moje samochody są jakieś dziwne i robią to kulturalnie po cichu :25:

Nie zrozum mnie żle ,nie pisze tego ze złoślliwości tylko bardziej z ciekawości bo jak już napisłem nigdy się z czymś takim nie spotkałem, choc w sumie nie konieczie musi to oznaczac mojej racji :22: :22:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To ,że nigdy nie słyszałeś przeskoku regulacji , to nic nie ujmuje Twojemu autu. Kiedyś może przyjść taki dzień, że będzie potrzeba i Viki sama się upomni o swoje.Życzę Ci i wszystkim Vectromaniakom ,aby mieli jak najmniej książkowych opisów przypadków w swoich autach. 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś patent na demontaż linki ręcznego w tylnych hamulcach tarczowych (Z32SE '04)?

Zdjąłem cięgło z dźwigni hamulca ręcznego, ale nie potrafię wyszarpać plastiku na końcu pancerza z otworu w aluminium.

Próbowałem podgrzać aluminium, ale nie pomogło.

Ani się to nie daje rozruszać, wyszarpać ani obrócić...

Po dobroci nie wychodzi, jakoś brutalnie trochę strach, bo to jednak plastik jakiś.

Jakieś dobre pomysły?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Poradziłem sobie - po prostu trzeba ten plastik bardzo mocno złapać (np. szczypcami zamozaciskowymi) i wtedy pokręcić w jedną i drugą stronę wyciągając.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość raz67

m

jak dostacsie do linki hamulca recznego w srodku auta ,czy ma ktoś manual?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a ja mam troszkę inne pytanie o linkę czy jest różnica pomiędzy linką od 278, a 292? bo z tego co mam po wymianie to jest tak, że jak miałem 278 to ręczny był igła, a jak zmieniłem zaciski na 292 to lipa. Zaciski były regenerowane

Czy może być coś w zacisku nie tak? hamulec nożny jest ok obie strony takk samo łapią

na przeglądzie wyszło, że jeden zacisk trzyma a drugi prawie nic i ręczny dosyć wysoko muszę zaciągać

Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

różnica jest tylko w długości linki - kombi / hatchback, sedan

może masz zablokowany samoregulator, zdarza się szczególnie w starszych rocznikach

Edytowano przez zbigos74

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×