Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

marek750

linka ręczny

Recommended Posts

nie wie ktoś czasem jak podciągnąć linkę od ręcznego, bo już jest trochę słaby i ciężko się obraca na wąskiej ulicy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ??????

Share this post


Link to post
Share on other sites

zadalem podobne pytanie w innym poscie , sam jestem ciekawy czy da sie podciagnac linke, nie usmiecha mi sie jej wymieniac na nowa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety koledzy vectrach C nie ma regulacji żeby podciągnąc chamulec ręczny było już o tym pisane

Share this post


Link to post
Share on other sites

noto jak jest luźny to co trzeba zrobić? linke wymienić??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jaki masz stan tylnych tarczy i klocków ??? Moze to jest problemem??? W większości samochodów przód hamuje a tył "spowalnia" więc może tego tylko nie odczuwasz w eksploatacji a tył masz do wymiany (tarcze+klocki). A jeżeli nie to podpowiedz na pierwszym zdjęciu

Edited by pawelxl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

...a czy nie jest tak, że co jakiś czas słychać głośniejsze "chrupnięcie" ręcznego i wtedy samo się naciąga?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michpanek

Koledzy to jak to w koncu jest z tym recznym? Pierwsze słysze ze nie da sie naciagnac linki. Tarcze i klocki z tyłu mam nówki sztuki a reczny juz nie taki jak kiedys. Na wzniesieniu naprawde musze mocno zaciagac. O jakims nawrocie "na rekawie" juz nie ma mowy:P hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nmjk123456

Też się podłączam do pytania. U mnie brak jest lewego tyłu - choć całą reszta działa bez problemu a ręcznego niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kiedyś miałem ten sam problem, pomogło rozebranie i wyszyszczenie zacisku, innym pomaga wymiana zacisku na nowy.

regulacji nie ma.

Please login or register to see this link.

Edited by marcinwalas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja musialem wymienic linke hamulca recznego gdyz nie odbijal z lewej strony i kolo sie tak nagrzalo,ze nie mozna bylo dotknac.Linka byla juz skorodowana w srodku w otulinie.A skutki?Linka ham.recznego klocki,tarcze(przegrzane) i zacisk.

Lepiej wymienic linke zanim nie narobi bigosu:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jeżeli słyszysz głośniejsze chrupnięcie i po nim jest ok to sam potwierdziłeś że to korozja, która klinuje prace a jak chrupnie (rozkruszy sie grudka czy co tam zalega ) to ma luz i chodzi ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jednak się będę upierał przy swoim. Co jakiś czas ręczny podczas zaciągania sam się reguluje i naciąga.Jeśli ktoś ma rdzę i coś blokuje linkę, to jego zmartwienie. Na VU jest opisany ten temat i pada stwierdzenie , że naciąg hamulca ręcznego się reguluje podczas zaciągania ( oczywiście w pewnym zakresie)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No zgadza sie, dobrze piszesz że linka sama sie naciąga, bo reczny ma samoregulatory . Jednak ja jeżdze 2 lata swoja Viki i nigdy nie było mi dane usłyszec jakiegoś odgłosu ani odczuc przeskoku przy zaciąganiu hamulca, co więcej w mondeo (poprzedni samochód) też miałem taki system naciągania ręcznego i przez pare lat jeżdzenia też nie było mi dane słyszec pracy regulatora. Więc nie jest to chyba o końca normalne, no chyba że to moje samochody są jakieś dziwne i robią to kulturalnie po cichu :25:

Nie zrozum mnie żle ,nie pisze tego ze złoślliwości tylko bardziej z ciekawości bo jak już napisłem nigdy się z czymś takim nie spotkałem, choc w sumie nie konieczie musi to oznaczac mojej racji :22: :22:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To ,że nigdy nie słyszałeś przeskoku regulacji , to nic nie ujmuje Twojemu autu. Kiedyś może przyjść taki dzień, że będzie potrzeba i Viki sama się upomni o swoje.Życzę Ci i wszystkim Vectromaniakom ,aby mieli jak najmniej książkowych opisów przypadków w swoich autach. 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ma ktoś patent na demontaż linki ręcznego w tylnych hamulcach tarczowych (Z32SE '04)?

Zdjąłem cięgło z dźwigni hamulca ręcznego, ale nie potrafię wyszarpać plastiku na końcu pancerza z otworu w aluminium.

Próbowałem podgrzać aluminium, ale nie pomogło.

Ani się to nie daje rozruszać, wyszarpać ani obrócić...

Po dobroci nie wychodzi, jakoś brutalnie trochę strach, bo to jednak plastik jakiś.

Jakieś dobre pomysły?

Please login or register to see this quote.

Poradziłem sobie - po prostu trzeba ten plastik bardzo mocno złapać (np. szczypcami zamozaciskowymi) i wtedy pokręcić w jedną i drugą stronę wyciągając.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest raz67

m

jak dostacsie do linki hamulca recznego w srodku auta ,czy ma ktoś manual?

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a ja mam troszkę inne pytanie o linkę czy jest różnica pomiędzy linką od 278, a 292? bo z tego co mam po wymianie to jest tak, że jak miałem 278 to ręczny był igła, a jak zmieniłem zaciski na 292 to lipa. Zaciski były regenerowane

Czy może być coś w zacisku nie tak? hamulec nożny jest ok obie strony takk samo łapią

na przeglądzie wyszło, że jeden zacisk trzyma a drugi prawie nic i ręczny dosyć wysoko muszę zaciągać

Z góry dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

różnica jest tylko w długości linki - kombi / hatchback, sedan

może masz zablokowany samoregulator, zdarza się szczególnie w starszych rocznikach

Edited by zbigos74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...