Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

mariusz Z19DTH

olej w okolicach turbiny

Polecane posty

dziś wymontowałem przy swojej vectrze 1.9DTH osłone z pod silnika w celach poznawczych. niestety zaobserwowałem wyciek oleju z turbiny, a ściślej rzecz biorąc z połączenia wlotu turbo i węża doprowadzającego powietrze z filtra powietrza. olej leci z tego miejsca już dłuższy czas, bo osłona od wewnątrz jest nim już dosyć mocno zachlapana. sam wyciek nie jest zbyt obfity (chyba), bo po wytarciu do sucha i przejechaniu 20 km pojawiła się 1 niewielka kropla.

moje pytania kieruje do osób z forum, które miały u siebie taki problem lub z czymś takim słyszeli.

1. czy to pierwsza oznaka siadania turbiny? (samochód zbiera się bardzo ładnie, nic nie gwiżdże, nie kopci, w kompie nie ma żadnych błędów). jeśli to turbo to czy poszły w niej poprostu uszczelnienie?

2. słyszałem też wersje, że może to być olej z odmy. odma jest połączona z dolotem powietrza do turbo wężykiem, którym są odprowadzane gazy z głowicy silnika. jak to sprawdzić i skąd tam olej?

PROSZE O POMOC:-))))

dodam jeszcze, że auto jest z 2004r. i ma przejechane 155000 km mam też do zrobienia słynny już kolektor ssący (łącznik klap wiatrowych)

Edytowano przez mariusz Z19DTH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie też widziałem takie ślady oleju. Dziwne o tyle, że olej jakby nowy (czysty) nie taki jak w silniku już lekko przepracowany. Widoczne też jest "pocenie" na wężach do turbiny. Na razie nie zgłębiałem tematu bo jazda odbywa się prawidłowo. Osłona silnika w tym miejscu sucha także nie jest to jakiś straszny wyciek. mariusz Z19DTH czy u Ciebie tak samo to wygląda jak na foto?

Edytowano przez dziki-prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odświeżę kotleta

niestety zaobserwowałem wyciek oleju z turbiny, a ściślej rzecz biorąc z połączenia węża do wlotu turbiny.

jak się nazywa ta ten wąż/uszczelka fachowo, bo będę chciał ten wąż/uszczelkę kupić.

silnik 1.9 cdti Z19DT 2007

pytanie z pierwszego posta:

1. czy to pierwsza oznaka siadania turbiny? (samochód zbiera się bardzo ładnie, nic nie gwiżdże, nie kopci, w kompie nie ma żadnych błędów). jeśli to turbo to czy poszły w niej poprostu uszczelnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak na wlocie wystarczy zdjąć waż umyć wszystko i hulać dalej , gorzej gdyby olej wywalało na wężach wychodzących od turbiny .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sądzę,że ten wąż albo się rozciągną i puszcza albo przychodzi na niego jakaś uszczelka i ją chce kupić, potrzebuję jakąś fachową nazwę tego, lub nr katalogowy, bo ze sprzedawcą w sklepie to się nie dogadam.

post #3

Edytowano przez Ja-rek-in

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli olej masz na wlocie do turbiny to jest to olej z odmy a nie z turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jabolkg to co proponujesz? ja myślałem o wymianie tego węża czy też tej uszczelki, wiesz jak to wygląda? podesłałbyś jakieś zdjęcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Umyć, założyć spowrotem i jeździć dalej. Właśnie jestem po dłubanku od spodu. Zajrzałem też do turbiny. Węże uświnione olejem, turbina gwiżdże, ale luzów nie ma, oleju nie ubywa więc skręcam do kupy i jeżdżę dalej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponuje to o czym pisze trinity chociaż cały czas chodzi mi po głowie jakiś fajny wyłapywacz oleju, który problem rozwiąże definitywnie, pomysł w głowie siedzi, ale czasu brak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale czy umycie uszczelni mi ten kawał rury wchodzącej do turbiny? czy tylko przesunie w czasie moment kiedy znowu mi zacznie kapać w okolicy turbo? nadmienię,że nie ubywa mi oleju

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie uszczelni,.. poprawi wygląd,.. na jakiś czas

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> no tak, ale dla mnie to nie rozwiązanie podrzuci ktoś nazwę lub też zdjęcie tej uszczelki/węża lub czegoś tam co powinienem wymienić aby rozwiązać problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Być może w Vectrach jest jakaś uszczelka ale u mnie nie mażadnej uszczelki. A upaprane olejem to tam jest chyba zawsze w tych silnikach. Nawet jak uszczelnisz to poprawi to tylko estetykę. Żadnych innych pozytywnych rezultatów się nie spodziewaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taaa jak uszczelni to dopiero zobaczy jaki jest cyrk bo cały silnik będzie usyfiony olejem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kiedyś robiłem zafirę w której jakiś geniusz stwierdził, że ten wąż się rusza więc trzeba go uszczelnić, nie pomyślał, że to zabieg celowy mający na celu odpowietrzenie układu odmy i władował chyba z pół tuby silikonu. Efekt był taki, że silnik zaczął pluć olejem z każdego połączenia na układzie odmy a ja kombinowałem z pół godziny jak wyciągnąć tą rurkę i przywrócić wszystko do stanu poprzedniego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem... ja uważam ,że silnik powinien być 100% czysty

rozkręcę to bo chce zobaczyć czy aby wąż dolotowy od turbo nie ma gdzieś dziury, no nie chcę aby tubo brało jakieś lewe powietrze bo to przecież może zatrzeć turbinkę takie nie odfiltrone powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Potwierdźcie panowie moje przypuszczenia.

Od paru dni przy jeździe od 2000-3500 obrotów slychać dodatkowy pisk/świst do dodawaniu gazu.

Ogólnie auto ma moc jedynie denerwujący dźwięk.

Dziś zdjąłem węże i taki mam wynik.

Ten wąż był delikatnie mokry zaolejony ale nie jakoś strasznie i tu gdzie palcem pokazuje to wyjście z turbiny i idzie rura to IC

Jest ono suche w środku brak zaolejenia. Jedynie w rurze wylotowej delikatnie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Za to w tej rurze dolotu do przepustnicy jest mocniej zaolejone i tu gdzie palcem pokazuje przy wyjściu z IC pod spodem węża wąż jest cały mokry w oleju po krótkiej 10 minutowej przejażdżce autem. Czyli IC do czyszczenia? czy turbina siada? Stan oleju jest dobry cały czas.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Mack`

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na turbinę, ale bez rozbierania nie ma 100% pewności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zakupiłem Vectre C 1.9 CDTI 150km i dopadł mnie taki sam problem. Silnik pracuje ok tzn przyśpiesza elegancko ale leje się olej od strony wylotu węża z turbiny. Dodam że turbina świszczy sobie a czy to normalne nie wiem bo pierwszy raz mam diesla. Sama turbina jest sucha czy mam się czego obawiać? Gość który to widział w Oplu powiedział że może to być sam wąż ale i nie powiedziane iż turbina nie pada. Spaliny wyszły ok i zero ciemnej chmurki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. czy w miejscu połączenia tej czarnej rury od powietrza z turbiną jest możliwy wyciek oleju? i czy to bardzo żle?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak widać na zdjęciu wyżej na połączeniu rury z turbiną mam wyciek oleju z odmy pewnie ten olej...Całą sprężarkę klimy mam zasyfioną...

Ponoć jest tam jakaś wewnętrzna uszczelka gumowa...Wie ktoś może jaki ona ma numer katalogowy...Pacjent VC Z19DT...Nie moje a teścia akurat...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam.

Tak samo jak kolega wyżej,pokazuje się w tym miejscu olej w dość dużych ilościach.W zeszły wekend kolega pawelvc założył nową opaskę,bo stara nie trzymała i myślałem,że po problemie,ale niestety się myliłem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> wszystko obryzgane olejem.Chyba spróbuję jeszcze może wymienić tą uszczelkę,bo,co mi zależy?!

A byłbym zapomniał do tego jeszcze słychać taki upust powietrza przy zmianie biegów lub przyspieszaniu i momentalnym odpuszczeniu pedału gazu.

Ktoś coś podpowie może?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

u mnie starczyło rozebranie wyczyszczenie plus zmiana opaski (od kiedy kupiłem auto w salonie to miałem i każdy twierdził że to norma tak ma być nawet aso )

po 6 latach zakasałem rękawy rozebrałem oczyściłem wsio łącznie z ta gumową wkładką i zmieniłem opaskę na lepszą , od tamtej pory odpukać w niemalowane susza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

tylko teraz na wężu od odmy się poci niestety czego wcześniej nie było (więc wychodzi na to że jak uszczelnisz dobrze ta rurę to wybije w innym miejscu niestety

Edytowano przez xpirat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×