Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Xspeed

żywotnosć świec i kabli na gazie

Recommended Posts

Panowie ile mniej wiecej wytrzymuja swiece na gazie,to samo kable,Instalka sekwencja ??

Na benzynie wiadomo ze te przebiegi sa duze a co ile na gazie ??

Ja na swiecach ngk zrobilem niecale 20 ty si jakby juz nie domagaly??MOzliwe ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

możliwe,możliwe...mi gaziarz polecił aby przwody zmieniać co 10-12tys(ja mam 2 gen)i świece podobnie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wszedzie słysze ze 20 tyś

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakie świece i przewody polecacie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

Ja od kilku gaziarzy słyszałem tak:

Gaz sekwencja - Świece co 20 tyś kable 40 tyś (co druga wymiana świec)

Gaz 2 gen. - Świece co 15 tyś i kable najlepiej co każda wymiana świec.

Ja polecam kable i świece firmy NGK

B. dobry stosunek cena/jakość

Edited by Przemo21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja też tak słyszałem,ale mi po około 15 zaczyna strzelać,więc wole dmuchać na zimne jak znów wymieniać kolektor...co do świec i kabli ponoć NGK są najlepsze,choć ja wsadziłem komplet bosha i nie narzekam(jak narazie 8tys)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kable bosch, ngk, swiece GM, bosch, ngk, denso (ponoć irydowe do gazu sa swietne)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja używam NGK i jak narazie wszystko ok. Świece zmieniałem w wakacje. Nie wiem ile miałem wtedy stan licznika km

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

Irydowe tylko tyle że trwalsze, dłuższa żywotność ale o ile? ciężko powiedzieć

No i cena ok. 60 zł sztuka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego rozumiem wymiane swiec co 15 tys km ale kable, po co?? Kable jest latwo sobie sprawdzic omomierzem czy sie nie zestarzały i ich opór przewodzenia sie nie zwiekszyl. Ja 1.5 roku temu wymienilem kable ale nie z tego wzgledu ze mam LPG tylko dlatego ze jeden ulegl uszkodzeniu. Natomiast te stare i tak nie byly jeszcze az tak zuzyte i napewno bym je nie wymienil gdyby nie ten zepsuty. Zreszta w SAM NAPRAWIEM jest tam napisane w jakim przedziale oporu kable WN mozna uzytkowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

Please login or register to see this quote.

A po to żeby uniknąć wystrzału na gazie który może zniszczyć Przepływkę, kolektor ssący, zrobić dziurę w dolocie.

Dlatego przy instalacji 2 gen. bardzo ważne jest by dbać o "iskrę" na którą mają wpływ świece i KABLE WN

Przy sekwencji najwyżej silnik będzie kulał ale wystrzałów nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego wiem co moze sie stac jesli uklad zaplonowy w aucie nie dziala jak nalezy. Ja tylko podpowiadam ze zuzycie kabli mozna w bardzo latwy sposob zmierzyc i zbadac

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi polecał znajomy który montował u siebie (który jak założy tak wymineni dopiero jak padna)Polskiej firmy JANMOR

Please login or register to see this link.

  tanie i mówi że spisują się swietnie bo długo i bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Broń Boże!! Nie ma gorszego badziewia niż wyrób z mojego miasta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by PiTi_pce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega chwali także tylko pisze nie namawiam ale po opisie widac że nie są takie zle.Tylko że owiniete w jaiś super silikon...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak miałem VB z instalką II gen to na świecach robiłem 25-30 (wymiana była profilaktyczna a nie wymuszona) a kabli nie zmieniałem wcale (bo po co jeśli są dobre?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam kable janmor i zadna rewela patrzac na jakosc ich wykonania ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

reweli pewnie nie ma ale cena to rekompensuje.Jak si sie spidzik sprawują??Nie masz z nimi problemów??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na swiecach mam zrobione 19 tys z czego 15 jest na gazie.

Ja je kupilem razem z autem i zrobilem na nich niecale 30 tys,ale przy najblizszej okazji beda wymianiane na NGK

Bo autko ma kilka bolaczek i wyglada mi to na swiece i kable ,okaze sie niedlugo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to swoje wytrzymują.Za 130pln to dobra cena.A NGKmin.230pln.Porównałem ceny do X25XE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No do mnie ngk ok 100zl kosztuja wiec nie takie duze pieniadze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jakos to przezyje hehe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego ja własnie mam zalozone Janmory i nie narzekam. W dalszym ciagu trzymaja parametry jak fabryczne. Kupilem je okazyjnie bo za 30 zl

Please login or register to see this quote.

No wlasnie. Dzieki za wypowiedz ktora potwierdza moje zdanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A podrzuccie jak sprawdzic kable i jakie powinny byc wartosci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego strona 88 Sam naprawiam. A dokladniej bierzesz miernik ustawiasz na omomomierz 20k i sprawdzasz opor pradu z jednego do drugiego konca. Zaleznie od dlugosci kabla opor bedzie wskazywany wiekszy. W ksiazce napisano ze przewody sa dobre w przedziale 3-20komow. Jak dla mnie kable ktore przekroczyly juz 15komow nadaja sie do wymiany.

Tak jak pisalem wyzej te stare ktore wyciagnalem z auta byly jeszcze dobre bo na najdluzszym kablu opor jaki wskazywal miernik pokazal 11koma. Dlatego ich nie wyrzucalem i w dalszym ciagu je trzymam, oprocz tego jednego najkrotszego ktory jakos sie uszkodzil

Edited by tomekk1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale ttuaj nie chodzi tylko o opór ale i o izolację

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...