Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość jimmy

Brzdęk sprężyn przy skręcaniu po wymianie amortyzatorów

Polecane posty

Gość jimmy

Witam...

Mam problem, a mianowicie z dziwnym zjawiskiem które ukazało się dopiero po pewnym czasie po wymianie amortyzatorów... Gdy skręcę kierownicę maksymalnie w lewo lub w prawo to coś przeskakuje z charakterystycznym dźwiękiem sprężyny - taki brzdęk. To samo dzieje się jak np. zjeżdżam z krawężnika na skręconych kołach - cośtam brzdęknie jak sprężyna. A dodatkowym faktem jest to że jak np. skręcając w lewo brzdęknie mi tam to później auto lekko znosi w lewo i trzeba kontrować kierownicą, ale wystarczy że się zatrzymam skręcę maksymalnie w prawo i brzdęknie znowu i już auto jeździ prosto

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dokładnie to samo dzieje się w drugą stronę.

Wygląda to tak jakby sprężyny w kielichach amortyzatora się obkręcały czy coś... a czy to jest możliwe ? W końcu by się kiedyś ustaliły w odpowiednim miejscu... a to już się dzieje tak ze 4 miesiące. A może to co innego, a mi się wydaje że sprężyny

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny podczas krecenia kierownica obracaja sie razem z całym macpersonem

Za ich odpowiedni swobodny obrot odpowiadaja lozyska - ewidentnie masz je do wymiany

Takie elementy zmienia sie w komplecie przy okazji wymian amorkow

Wtedy daje sie tez nowe oslony amorkow i ewentualnie gorne poduszki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokłądnie tak jak Hapko pisze, do wymiany łożyska a przy okazji wymień poduszki bo na ogół kończą się w tym samym czasie, pamiętaj aby kupić oryginalne GM inne po paru tyś szlak trafia. Poduszka może być ewentualnie Lemfordera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mialem podobne objawy co ty,tzn.tez byl brzek przy skrecaniu.Przegub wyeliminowalem bo bylo slychac ten charakterystyczny dzwiek taze na postoju.Myslalem,ze to peknieta sprezyna,a okazalo sie,ze uszkodzona byla poduszka mocujaca amortyzator tzn. akurat u mnie ten metal w srodku byl caly pogiety i stad stukanie.Moze sprobuj od tego.Tu masz link jak to wyglada.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jimmy

Dzięki chłopaki za szybką i konkretną odpowiedź. Sam zmieniałem te amory i wymieniłem jedynie odboje na nowe... ale nie sądziłem że te łożyska i poduszki też trzeba zmienić... No i to też zapewne będzie ten problem. Także teraz trzeba znaleźć czas by to usunąć.

Dzięki... wszyscy dostaliście po "plusiku"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij o geometrii po wszystkim, trzeba ją ustawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Po wymianie samych poduszek i łożysk amortyzatorów też trzeba robić geometrię?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

za kazdym razem jak amorek był odkrecany lub luzowany od piasty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jimmy

Jupi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Poduchy wymienione oraz łożyska wraz z obudowami również... komplet FEBI. Teraz wszystko elegancko i płynnie śmiga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×