Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Domlo

Zmiana środkowego tłumika

Recommended Posts

Witam. Chciałbym uzyskać poradę - a nawet 2

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Założyłem jakiś czas temu w swojej VB tłumik końcowy Remus dedykowany do Vectry B.

Jest on cichszy od seryjnego tłumika (bo ma dużą puszke)A myślałem, że będzie basik- chcę podkręcić mu troszkę decybeli - ale w miarę rozsądku...

Wiadomo, że głównym wyciszaczem jest tłumik środkowy ... iiiiiiii chyba pasuje go zmienić aby uzyskać jakiś efekt basu z końcowego tłumika (nie mylić pojęcia z RYKIEM wydechu)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Czy mogę zamiast seryjnego tłumika Vectry B wsadzić np. środkowy tłumik z powiedzmy POLONEZA ? lub innej dwuśladowej jednostki o pojemności np. 1,4 ?? Czy taki tłumik będzie miał za mały przelot i będzie tłumić spaliny przez co auto osłabnie ?? Czy jednak nie ma to żadnego wpływu jaki środkowy tłumik będzie założony...

I jeszcze takie pytanie odnośnie katalizatora - gdyż doszukuję się prawdy i racji.... (wiem ze o katalizatorach bylo już duuuużo)... ALE

Czy 1 : katalizator służy jedynie jako opcja ekologiczna ? (przy okazji tłumiąc wydalanie spalin, przez co silnik jest obciążony/zamulony) ??

Czy 2 : Katalizator utrzymuje odpowiednie cisnienie ? I wywalenia kata w sportowych samochodach moze spowodowac wypalenie zaworów ?

Czy 3 : Śmiało można wywalać katalizator w celu usyskania lepszych osiągów ?

Pozdrawiam i czekam na mądre wypowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Domlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do tlumika srodkowego z poloneza to bedzie rzeźba z wspawaniem puchy tak by pasowała do vectry.

Co do kata jest to czysto ekologiczne.(nie pamietam gdzie vb ma sonde,ale jak ma w kacie to jego usuniecie nie jest juz takie proste)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GHOSTEK

Ja w swojej nie kombinowałem tak z innymi tłumikami.

Miałem irmschera DD koncowy i faktycznie nie było głośno, to dość restrykcyjny tłumik,

wrzuciłem rure REMUSA zamiast środkowego (ma średnicę 2,25' oryginalnie masz 2')

stwierdziłem, że jednak nadal nie jest to co chcę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

więc kupiłem MAGNEXA centralny(2,5') i letterboxa (drugi tlumik irmschera mniej restrykcyjny) i wywalilem kata,

Teraz jest spoko, nie jest ryczacy tlumik tylko taki fajny bas, teraz czekam na tlumik MAGNEXA aby dopelnic caly uklad 2.5 cala

Jestem zadowolony, jezdze juz rok bez kata i nie zauwazylem zadnych negatywnych stron.

uff, ale sie rozpisalem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy gdy wywaliłeś środkowy tłumik i zastąpiłeś go rurą to było dużo głośniej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GHOSTEK

No bylo glosniej, ale nie az tak bardzo. Dwa razy przechodzilem badanie NCT - przeglad irlandzki i nikt sie nie przyczepil. A musisz wiedziec, ze

tutaj ten NCT jest duuuuzo bardziej restrykcyjny niz przeglad w polsce, mozesz nie przejsc za wycieraczki wytarte, albo inna rzecz, a glosnosc i takie tam, to sa na pierwszym miejscu.

Ogolnie teraz jestem zadowolony, ale z magnexem bedzie jeszcze lepiej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad. 1 Sprawny katalizator tłumi spaliny w stopniu niezauważalnym. Opcja ekologiczna jak najbardziej. Jeśli nie jest zapchany nie ma sensu go wywalać.

Ad. 2 Katalizator nie utrzymuje właściwego ciśnienia. Natomiast poprawia przepływ laminarny spalin w pierwszej części układu wydechowego!!! Wypalenie zaworów (bardzo rzadko) występuję w przypadku gdy ktoś wybija sam środek z katalizatora a puszkę zastawia. Jeśli już to wspawać rurkę zamiast niego.

Ad. 3 Efekt placebo (czy jak to tam się piszę).

P.S. W układach wydechowych, występuję przepływ laminarny (na początku) oraz rezonansowy (na końcu) i tylko profesjonalne obliczona modyfikacja przyniesie zamierzone efekty.

Ciekawostka: z jaką prędkością spaliny wydostają się z układu wydechowego?

Ok. 1000km/h. to jest właśnie prędkość dźwięku.

Remus robi świetne tłumiki. Po przejechaniu kilku tys. km. ( musi się wygrzać) otrzymasz lekki pomruk w zakresie wysokich obrotów.

Dziadowskie tłumiki sportowe ryczą w zakresie 1500-4000 a pełnie warczenia mają przy ok 2500obr./min. uwierz mi nie jest to przyjemne.

Edited by stachuwp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ja w swojej Va przed modami silnika miałem wywalonego kata,środkowy seria i tylny tkz firmy krzak i było głośniej niż jest teraz.A teraz jest kolektor rurowy,brak kata i środkowego tłumika no i oczywiście tylny tłumik ale całość nie byle jaka bo komplet Lexmaula dedykowana do C20Ne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marek ty mi doradz...

Chcę kilka decybeli z rury uzyskac - taki pomruk zeby był... mam remusa z tylu ale jest za****scie cichutko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

CZY MOGE ZMIENIC SRODKOWY TLUMIK NA JAKIŚ MALUTKI ?

kata juz nie mam - mam tam strumiennice w obudowie kata

a jak sciagam ostatni tlumik to i tak jest cicho bo wszystko mi wytlumia srodkowy... co robic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zaryzykuj i wywal środkowy(wstaw rure o średnicy takiej jak między tłumikami)jak będzie za głośno wtedy można kombinować i wstawić inny tłumik niż seria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wiec jesli chce robic takie przeróbki potrzebuje :

tłumik srodkowy z VB ( dawca koncówek i rur , zeby nie niszczyc dobrego)

rure o długosci takiej samej co układ oraz 2 koncówki do rur zeby to poskrecac

jesli bedzie za głosno :

mniejszy srodkowy tłumik

No a znajac osobiscie domla on by sie chyba nie chciał pchac w niepotrzebne koszty i próby dlatego załozył temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by IRON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki ze teraz ale dopiero przeczytałem temat. Ja też mam remusa w x20xev VB. Był za cichy (prawie ni słyszalny). Wkurzyłem się, wziąłem kawał rury w miare grubej i wspawałem zamiast środkowego. Powiem krótko do 2tys obrotów nie słyszysz że masz w ogóle coś robionego z wydechem. Potem co co słychać to symfonia dla uszu. Pięknie i basowo to brzmi. Tylko teraz kwestia głośności. Jak dla mnie jest ok, tylko podobno mnie z kilometra słychać jak przyłożę gazu;)/

Ostatnio grechocze mi kat. Teraz będę i jego wywalał i myślałem nad tłumikiem środkowym przelotowym SPEEDER MICHAEL. Bo się boje że jeszcze głośniej może być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

o widzisz kolego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Filmik jakiś masz ?

pokaż jak to buryczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filmik zbytnio tego nie odzwierciedli, ale jutro wieczorem mogę coś zapodać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

będę 'dźwięczny'

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

-> pomysl nad tlumikiem srodkowy, przelotowym Inochi Motorsport. zastosowalem takowy, wlasnie w celu wyciszenia swojego przelotu i jest zdecydowanie lepiej. Harm stworzy Ci taki tlumik wedlug rozmiarow jakich bedziesz potrzebowal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak, - ale to już są wyższe koszty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> - a Domlo miał inny cel

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmiary to pikuś. Zawsze się gdzieś to wsadzi. Wg mnie wszystkie środkowe przelotowe tłumi są podobne. Jedynie co je może odróżniać to długość. Wiadomo czym dłuższy tym cichszy. Kwestia jeszcze tylko kwoty ile kosztują.

PS Nie miałem jeszcze okazji pogratulować auta un_ix. Stworzyłeś coś pięknego. Widziałem w OPT jak i w Warszawie na MTM. Nie chcesz się zamienić hehe?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Obiecane filmiki:

Edited by dominik1411

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziękuję za filmiki

no to tak strasznie głośny nie jest ... trochu silnik słychać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma za co;) Jak dla mnie jest ok. Tylko mówię ja głośno słucham muzy i to wiadomo jest inaczej jak coś gra a nie gra nic i słychać tylko buuu;)

Wspawaj kawał rury i zobacz. A jak będzie zbyt głośno to dokup tak jak wyżej napisałem taki tłumik i zawsze tyci ciszej się zrobi. Tylko to wiadomo extra 150zł. A sama rura i wspawanie 50zł i efekt zajefajniusi;)

Nie wiecie może za ile kata można teraz opchnąć na allegro? No i ile ma średnicy układ wydechowy oryginalnie w VB x20xev? Bo nie chce mi się wchodzić pod auto i mierzyć, a jestem ciekawy. W końcu trzeba z nim porządek zrobić hehe;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kat obecnie jest nieoplacalny podobno

a srednicsa podobno 2.25 cala

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozdro

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

sprawdz tu kolego z tym katem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GHOSTEK

Hejka

JA nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie oryginalny środkowy tłumik jest przelotowy.

Miałem rure remusa zamiast środkowego z tłumikiem irmschera-remus DD i był spoko dźwięk, trochę metaliczny przy 5tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli rura ma średnice 5,715 cm. Tak trochę nie wymiarowo. Nie wiem czy kupowac wydech 54mm czy 60:/ ten mniejszy mi bardziej wyciszy ale i pewnie zdławi tyci silnik. Heh. Znowu na odwrót nie wiem czy jest sens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

im większa rurka tym lepiej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

tylko nie rób takich przejśc, że z większej średnicy nagle spaliny będą "zahaczać" o rurę mniejszej srednicy ... bo będzie niedobse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...