Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość schpila

kłopoty?

Polecane posty

Gość schpila

Właśnie zostałem posiadaczem Vectry 2500 r.p.1997.Ogólnie jestem zadowolony z zakupu jednak pewna sprawa nie daje mi spokoju,mianowicie z tłumika wydobywają się kłęby dymu-kolorek chyba biały.Wydaje mi się,że kopci tylko na postoju ,podczas jazdy wydaje się być OK.Wg poprzedniego właściciela troche oleju brała ale od wymiany do wymiany bez dolewek.W zbiorniczku wyrównawczym wszystko wydaje się OK,wlew oleju czysty trochę z niego kopci ale minimalnie,przy bagnecie wszystko też wygląda nieżle ale też troche puszcza dymka.Nie wytrzymałem i podpiołem auto pod komputer i oprócz jakiegoś błędu związanego chyba z cewką nic nie stwierdzono.Odczyty z komputera wg.mechanika wyglądają super.Przebieg to 130000 ,pewnie kręcony ale raczej niewiele.Silniczek naprawde pracuje super,moc też jest OK.Zmieniłem tłumik na nowy i już kilka kropel oleju na nim się poojawiło ale bez tragedii,przejechałem około 100 km a kropki jeszcze jestem w stanie policzyć.Nie wymieniłem jeszcze filtrów ale czy to może być przyczyną dymienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zimno na dworze ???

pewnie para z ciepłego wydechu leci....

u mnie leci biała mgiełka jak jest zimno,poza tym nic nie widać

Edytowano przez moby75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość schpila

naczytałem sie już o obłokach pary.Czy ciepły czy zimny kopci i ten dymek czymś czuć,stawiałem na głowice ale brak objawów jej uszkodzenia.Chciałbym aby to była para,kolega twierdzi że to benzyna śmierdzi ,a jako że na codzień poruszam się dieslem to już niewiem jak powinno z wydechu pachnieć.Coś cholera jest nie tak,ale przewaliłem cały internet i nic nie mogę wyszukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zdzis27

Jesli poza dymieniem nie widac zadnych niepokojacych objawow takich jak ubywanie oleju czy plynu chlodniczego itp. to raczej bym sie nie przejmowal.

U mnie jest to samo ,nawet bym powiedzial ze dymi jak cholera ,ale jest to para.

Para ma to do siebie ,ze szybko znika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wykasuj błąd, który wyskoczył i sprawdź, czy nie pojawi się znowu.

Jeżeli wyskoczy i faktycznie jest to błąd związany z cewką to sprawdź ją i postaraj wyeliminować przyczynę błędu.

Bo czy przypadkiem iskra nie idąca dokładnie tak jak powinna nie powoduje, że mieszanka nie jest dokładnie palona? Wtedy może być większe dymienie.

Mam nadzieję, że nic nie namieszałem. Jeśli tak, to niech mnie ktoś poprawi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość schpila

z tą cewką to dziwna sprawa bo komputer pokazuje że raz działa a raz nie,powinien byc chyba cały czas zapłon a komp.wskazuje co innego.Boję się cholera że jednak bedzie olej,pocieszaam sie jak moge bo z odpalaniem zero problemu,z mocą zero problemu,parametry super.Przypomniałem sobie ze komputer kilka razy pokazał dziwnie wysokie spalanie powinno byc koło 1,3 l a pokazywał 8,5l,pomyslałem że zwariował ale może właśnie to jest jakaś wskazówka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez dymi szczególnie rano po odpaleniu ale tak jak koledzy pisza to jest para.

Nie ma sie co za bardzo przejmowac.

Jakie masz srednie spalanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość schpila

wg.wskazań komputera średnio 12,7 -jazda mieszana.Skrzynia automat.Dużo wciąga podczas przyspieszania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli spalanie w normie jak najbardziej.

Moc też w normie .

Według mnie nie masz się co martwić !!

Sprawdzaj olej i płyn chłodniczy na bierzaco i tyle w temacie.

Jak by padła cewka to by trzęsło silnikiem i czuł byś to też w samochodzie na kierownicy na przykład.

Przyjdzie wiosna będzie mniej dymiłtongue.gif

Edytowano przez maciejpiwonski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość schpila

Jutro do mechanika wstawiam.Dużo rzeczy mam w niej do zrobienia i jak jeszcze silnik dojdzie to przeklnę chyba ten zakup.Auto kupiłem bardzo zaniedbane.Zdecydowałem się kupić nie picowane i wymienić w nim wszystkie zurzyte części na nowe.Na początek rozrząd oczywiście,wszystkie płyny,zawieszenie,oczywiście kilka przepalonych żaróweczek.Być może jeszcze magiel, no właśnie ,kierownica nie wraca mi czasami do normalnego położenia,ustawia się w sposób losowy-raz przechyla się w prawo a innym razem w lewo,czasami też coś zatrzeszczy,może ktoś miał podobne objawy? Wiem że dział nie ten ale po co mnożyć tematy.O stukaniu i trzeszczeniu i magicznym plastiku co to nie u wszystkich występuje już chyba wszystko przeczytałem ale nikt nie miał problemów z nierówno ustawiającą się kierownicą.Pewnie to przy robocie zawieszenia wyjdzie, ale może macie jakieś sugestie?

Jak widzicie problemów mam co niemiara ale kupując to auto dokładnie o nich wiedziałem(silnik doszedł-albo i nie)Liczę teraz na wasze doświadczenie i pomoc no i na to że vectra odwdzięczy mi się w przyszłości bezproblemową eksploatacją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kierownica nie wraca - pewnie łożyska McPherson-ów.

Biały dym - standard u mnie jest go od cholery, dopiero trasa 100km na chwile zatrzymuje ten efekt.

Przebieg hmmmm aż niewiarygodny

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość schpila

przebieg jak przebieg pewnie kręcony,mam nadzieję że niewiele.wnętrze jest jak nowe,bez przetarć,kierownica nawet nie jest wytarta zbyt mocno.Wszystko czas zweryfikuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość straszak

U mnie od dwóch dni jest to samo. Wcześniej albo nie zwróciłem na to uwagi albo dawno nie jeżdziłem i baba załatwiła auto. Biały dym nawet na rozgrzanym silniku ... i jeszcze jedna sprawa 1200 obr trzyma (nie za wysoko jak na jałowy bieg?) Po lekkim wcisnięciu gazu idzie do 1500 i tak siedzi ... jak podniose do 2000 dopiero wraca ale do 1200. Linka gazu ok. Nie wiem co o tym sadzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem czy nie ma tego wiekszosc V6, u mnie tez paruje z wydechu strasznie, jak stojena swiatlach to jestem jednym z max 2 parujacych z wydechu w taką pogodę, pewnie dopiero jak sie zrobi lato sprawa sie unormuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość schpila

Czy w waszych sześciocylindrowcach macie tak ze jak postoi chwilę na wolnych obrotach to póżniej "puszcza dymka"?Dziwna sprawa z tym kopceniem u mnie bo zauważam że czasami kopci i nieważne czy ciepła czy zimna,przeważnie właśnie na wolnych obrotach,póżniej sytuiacja sie uspokaja i jest wszystko OK,jak depnę na postoju to coś troche poleci ale minimalnie.Na zimnym silniku(rano)mam niski poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym,po rozgrzaniu poziom jest OK.Zbiorniczek jestem w stanie odkręcić po rozgrzaniu i słychać tylko krótkie psss,tak więc chyba sytuacja jest OK,z drugiej strony majonezu troche tam jest i płynowi daleko do ideału-jakieś tam plamki tłuste są.Mechaniory twierdzą że czepiam się ale ja chcę mieć auto pewne a nie takie kórym strach poza miasto wyruszyć.Napiszcie czy to normalna sytuacja i czy wasze"6" też tak mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak zaczynasz mieć majonez w zbiorniczku płynu chłodzącego to już trzeba się zastanowić, dymek jest jakiego koloru ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość schpila

Biały,czytałem ze majonez podczas jazdy na krotkich odcinkach tez sie bedzie osadzał.Dziwne te moje objawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mnie się nigdy nie osadzał, ja bym pomyślał o zdjęciu głowicy i dokładniejszym przyjrzeniu się silnikowi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość schpila

no zdejmowanie głowicy to mi sie nie uśmiecha,koszt spory.Najpierw to chcę wykorzystać wszelkie dostępne kanały pomocy,ewentualnie poczekam na nasilenie się objawów(oby nie).Głowica to ostateczność,tym bardziej że wszystkie parametry są OK a silnik "chodzi jak szwajcarski zegarek".Może jestem faktycznie przewrażliwiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czekając na nasilenie się objawów możesz się narazić na większe koszta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość schpila

no ale zwalac głowicę bez pewności?Poczekam chyba jednak,a może odezwie się ktoś kto miał podobną sytuację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wcześniej czy później będziesz musiał tak czy inaczej więc nie rozumiem opieszałości, Twoja sprawa, pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość schpila

gdybym miał pewność że to głowica to już by naprawiona była,sęk w tym że szpece twierdzą że z nią jest wszystko Ok,a tylko ja się czepiam.Dziękuję za rady i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to zaden z objawów nie wskazuje uszkodzonej głowicy - wiec zdejmowanie jej byłoby zwykłym marnowaniem kasy.

Para z wydechu leciec musi, szczegolnie w V6.

Zimnego plynu zawsze jest mniej, bo po rozgrzaniu zwieksza swoja objetosc.

Plyn sam w sobie jest tlusty bo ma tez wlasciwosci smarujace.

Auto nie jest nowe wiec i plyn nie bedzie krystaliczny a ludzie rozny syf leją do aut. Jezdza na wodzie a potem korozja ukladu i wielki plywajacy syf.

Zbiorniczki wyrownawcze tez z czasem "ciemnieja" - ostatecznie olej w plynie chlodzacym moze powodowac uszkodzony wymiennik ciepła, ale u CIebie daleko do objawow jego uszkodzenia.

Jak dla mnie to schipila jestes mocno przewrazliwiony i szukasz dziury w calym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zaraz przeczytasz tu rady zebys auto sprzedal bo sie na jakas mine wpakowales a Tobie sie tylko wydaje ze cos jest z autem nie tak.

Zrob podstawowy przeglad, zmien rozrzad olej i filtry. Tak jak Ci wczesniej sugerowano skotroluj czasem plyny i ciesz sie jazda

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość schpila

Chyba dam se na luz z tym silnikiem i tak jak radzisz zajmę się raczej jazdą.Rozrząd już wymieniony,płyny też,pozostała jeszcze sprawa niepowracającej kierownicy,nie jest to uciązliwe a mechanik nie potrafił ustalić przyczyny,jeżdżę więc i staram sie wyczuć sam co moze być tego przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×