Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
.Chudy.

Czy tylko silnik

Recommended Posts

Po niedługim czasie użytkowania w silniku pojawiły się lekkie objawy. Początkowo falowały obroty (wyłącznie po odpaleniu około 1 minuty), po niedługim czasie obroty zaczęły czyściej falować (przy odpaleniu i podczas zatrzymywania auta) w końcu pojawił się lekki klekot. Autko odstawiłem do mechanika gdyż zaniepokoił mnie dźwięk. Ten po kilku dniach powiedział mi w czym tkwi problem (czyszczenie EGR-a oraz słabe ciśnienie pompy olejowej). Koszt naprawy wyniesie mnie około 2000zł (części + naprawa)

I tu moje pytanie czy lepiej wsadzić 2 tyś i jeździć dalej na tym silniku (1,8 16V z 1996 roku X18XE)z przebiegiem 230000 km po remoncie przy 218000km czy wsadzić drugi silnik.

Dodam iż na forum w zakładce sprzedam zauważyłem silnik również 1,8 16V (X18XE1)i czy to niesie za sobą jakieś przeróbki innych podzespołów np jak kolektor wydechowy czy skrzynie biegów.

Cena tego silnika to 850 zł który ma przebieg 120000 tyś (udokumentowany)(z anglika)

Nie wiem co mam zrobić gdyż na tę chwile nie dysponuje taką gotówką żeby zapłacić 2 tyś a z kolei nie mam pewności czy ten drugi silnik nie padnie mi po 5 tysiącach kilometrów no i czy przeróbki przekładki nie będą duże

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na pewno ten X18XE1 nie padnie po 5 tys

ale muszę Cię zmartwić

żeby go wsadzić do twojej budy trzeba wymienić pół samochodu

tzn

kompletny silnik z osprzętem ( dosłownie wszystko )

cała wiązka dechy rozdzielczej

kompletna skrzynia biegów F17 razem z półosiami i lewarkiem

połowę układu wydechowego

prawdopodobnie również pompa ABS z wiązką

Share this post


Link to post
Share on other sites

szukaj takiego silnika jak masz czy;i x18xe albo x20xev

x18xe1 to calkiem inna konstrukcja

wiec bedzie wszsytko do wymiany

pisano juz o tym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skoro robiłeś remont przy 218 tys km to silnik powinieneś mieć zdrowy tylko pompa oleju pada. Wymień samą pompę i powinno być ok i na pewno nie powinno to wynieść 2000 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak silnik z anglika to udokumentowane może mieć 120 000 mil a nie kilometrów. co przekłada się na 200 000 km.

Co do falowania obrotów to obstawiam silniczek krokowy.

Zupełnie nie czaje co mogło by kosztować 2000 pln?

Poszukaj normalnego mechanika bo ten widać chce z ciebie zedrzeć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Krokowca, EGR-a i przepustnice mam przeczyszczonego a w silniku do wymiany : pompa oleju, i to co zaczęło stukać to zawory wraz z popychaczami dodatkowo płyn chłodniczy dostawał się do oleju. A auto kupiłem od znajomego któremu mój ojciec wyciągał silnik i zawoził do zrobienia remontu. (widocznie dobrze wykonali remont)

a co do przebiegu to ma 78000 mil wiec około 120tyś (anglik)

Edited by .Chudy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...