Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
.Chudy.

Czy tylko silnik

Polecane posty

Po niedługim czasie użytkowania w silniku pojawiły się lekkie objawy. Początkowo falowały obroty (wyłącznie po odpaleniu około 1 minuty), po niedługim czasie obroty zaczęły czyściej falować (przy odpaleniu i podczas zatrzymywania auta) w końcu pojawił się lekki klekot. Autko odstawiłem do mechanika gdyż zaniepokoił mnie dźwięk. Ten po kilku dniach powiedział mi w czym tkwi problem (czyszczenie EGR-a oraz słabe ciśnienie pompy olejowej). Koszt naprawy wyniesie mnie około 2000zł (części + naprawa)

I tu moje pytanie czy lepiej wsadzić 2 tyś i jeździć dalej na tym silniku (1,8 16V z 1996 roku X18XE)z przebiegiem 230000 km po remoncie przy 218000km czy wsadzić drugi silnik.

Dodam iż na forum w zakładce sprzedam zauważyłem silnik również 1,8 16V (X18XE1)i czy to niesie za sobą jakieś przeróbki innych podzespołów np jak kolektor wydechowy czy skrzynie biegów.

Cena tego silnika to 850 zł który ma przebieg 120000 tyś (udokumentowany)(z anglika)

Nie wiem co mam zrobić gdyż na tę chwile nie dysponuje taką gotówką żeby zapłacić 2 tyś a z kolei nie mam pewności czy ten drugi silnik nie padnie mi po 5 tysiącach kilometrów no i czy przeróbki przekładki nie będą duże

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na pewno ten X18XE1 nie padnie po 5 tys

ale muszę Cię zmartwić

żeby go wsadzić do twojej budy trzeba wymienić pół samochodu

tzn

kompletny silnik z osprzętem ( dosłownie wszystko )

cała wiązka dechy rozdzielczej

kompletna skrzynia biegów F17 razem z półosiami i lewarkiem

połowę układu wydechowego

prawdopodobnie również pompa ABS z wiązką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szukaj takiego silnika jak masz czy;i x18xe albo x20xev

x18xe1 to calkiem inna konstrukcja

wiec bedzie wszsytko do wymiany

pisano juz o tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Skoro robiłeś remont przy 218 tys km to silnik powinieneś mieć zdrowy tylko pompa oleju pada. Wymień samą pompę i powinno być ok i na pewno nie powinno to wynieść 2000 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak silnik z anglika to udokumentowane może mieć 120 000 mil a nie kilometrów. co przekłada się na 200 000 km.

Co do falowania obrotów to obstawiam silniczek krokowy.

Zupełnie nie czaje co mogło by kosztować 2000 pln?

Poszukaj normalnego mechanika bo ten widać chce z ciebie zedrzeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Krokowca, EGR-a i przepustnice mam przeczyszczonego a w silniku do wymiany : pompa oleju, i to co zaczęło stukać to zawory wraz z popychaczami dodatkowo płyn chłodniczy dostawał się do oleju. A auto kupiłem od znajomego któremu mój ojciec wyciągał silnik i zawoził do zrobienia remontu. (widocznie dobrze wykonali remont)

a co do przebiegu to ma 78000 mil wiec około 120tyś (anglik)

Edytowano przez .Chudy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×