Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
zamela

Wysokie spalanie , wolna reakcja na pedał gazu

Polecane posty

Witam

szukałem w sieci podobnego problemu i nic nie znalazłem więc postanowiłem założyć nowy temat.

Mam pewien problem z sporym wg mnie spalaniem rzędu 8,5-9l /100km (niewielkie miasto + trasy po 30km) co na diesla wydaje się trochę dużo.

- termostat sprawny na 100%

- czujnik tmp na kompa spr i wskazania są ok

- filtry wymienione

- ciśnienie w oponach OK

Odnoszę wrażenie że autko nie zbiera się tak jak powinno i zaraz po odpaleniu dobrze reaguje na pedał gazu a po kilkunastu minutach jest już gorzej . Przy nagłym wciśnięciu pedału gazu do oporu , silnik reaguje mułowato i wolno wkręca się na obroty .

Ciepły zamulony silnik po zgaszeniu i odpaleniu szybko reaguje ne pedał gazu ale tylko przez kilka minut i później to samo MUŁ - czy tak powinno być ?

- pompa vacum ok

Gdzie szukać przyczyny ??

silnik x20DTL

Edytowano przez zamela

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napisz jaki silnik ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przepływomierz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Potwierdzam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">. Rok się męczyłem z mułem, aż przepływomierz powietrza padł do końca. Teraz po wymianie na funkel nówka oryginał Bosch targa asfalt aż miło :41:.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak można zbadać przepływkę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość michal_simon

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Najlepiej jak podmienisz na chwilkę przepływkę od kogoś w oddziale i poobserwujesz zachowanie auta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No nie wierzę, żeby nasze Opelki targały asfalt a mój już na pewno. :20:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początek możesz spróbować wyczyścić przepływomierz przy pomocy płynu do czyszczenia układów hamulcowych (spryskać te dwie blaszki, które się w nim znajdują) i poczekać aż wyparuje, może pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dla OT są odpowiednie na naszym forum tematy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:">. Jak nie masz nic konkretnego do dodania w danym temacie to szkoda męczyć klawiaturę.

Co do pytana o sposób sprawdzenia przepływomierza, to najprościej podstawić od kogoś znajomego. Ewentualnie podpiąć komputer i obserwować wykres podczas jazdy. Po czym odpowiednio go zinterpretować, i wyciągnąć wnioski (tak zrobiłem u siebie).

Nasunęła mi się jeszcze myśl o solenoidzie turbiny i zapchanym sadzą kolektorze dolotowym. Te dwa elementy także należałoby sprawdzić, tym bardziej że w kolektorze znajduje się czujnik ciśnienia doładowania i zaklejony sadzą może podawać do ECU błędne dane o pracy turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

gdzie on sie dokładnie znajduje? ma ktos jakas fote albo jakis schemat? chciałbym go sprawdzić u siebie.. mam nadzieje ze nie trzeba do tego rozbierać kolektora?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

miałem jakis czas temu czyszczony kolektor (przy okazji wymiany turbiny) i niedawno przy pokonywaniu dłuższej traski przy ok. -16*C vectra traciła moc przy pewnych charakterystycznych predkościach (80 i 120km/h) najczesciej powyżej 2500rpm... zczytywałem błędy i jeden wskazywał na przepływkę a drugi własnie na ten czujnik

jako że sprawdzenie go wydaje sie byc tańsze od nowej oryg. przepływki chciałbym to zrobic tylko nie wiem dokładnie gdzie szukać ani jak postępować...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wyżej wspomniany czujnik jest wkręcony w prawy górny "róg"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> kolektora dolotowego. Znajdziesz tam czujnik z łbem szesciokątnym na klucz ?? (brak możliwości sprawdzenia, bo żona pojechała autem do pracy). Łatwo poznasz bo dochodzi do niego wtyczka z kabelkiem. Jak est dużo sadzy to mogą być problemy z wyjęciem w/w.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu wolnej reakcji na pedał gazu

.

Zaraz po odpaleniu silnik reaguje na każde wciśnięcie pedału o po kilku minutach robi się mułowaty , reaguje z lekkim opóźnieniem .

Wystarczy wyłączyć i ponownie uruchomić silnik aby pracował "normalnie" po czym znowu robi się mułowaty i tak samo jest podczas jazdy czasem jak jeżdżę to :[ bo auto jest mułowate a czasem jeździ się dosyć znośnie.

Macie jakies propozycje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brakuje paliwa lub powietrza.Temat dośc obszerny więc sprawdzić trzeba praktycznie wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przepływomierz do sprawdzenia u mnie nic nie wskazywało uszkodzenia wymieniłem go z innego powodu i w trasie z 6.5 l zszedł na 5.2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w takim razie bede szukal takiej przepływki bo ta jest dosyć rzadka nr koncowy 139

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mieszkamy chyba daleko od siebie ale ja mam przepływomierz o końcówce 139.

Ma dwa miesiące więc na pewno jest sprawny (BOSCH) także jakbyś chciał na podmianę zobaczyć czy to właśnie w nim tkwi przyczyna to zapraszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kokuś

Ja tez na dniach wymieniłem przepływomierz i zaraz samochód inaczej reaguje na gaz, mniej pali i lepiej sie wkreca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafja

sprawdz czy w przepływmoierzu o koncowce 139, czujnik pomiarowy /wkrecany na dwa s-torx/ nie ma numeru F 00c 2g2 030. Jeśli ma, to przełóż element pomiarowy z jednej przeplywki do drugiej bedzie OK. w przepływce 180 jest czujnik F 00c 2g2 030, montowany w wielu przeplywkach pod różnymi numerami /np 180, 428, itp..../.

poszukaj cos na stronie "alfaholicy" czy jakos tak, poczytaj:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×