Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
zamela

Wysokie spalanie , wolna reakcja na pedał gazu

Recommended Posts

Witam

szukałem w sieci podobnego problemu i nic nie znalazłem więc postanowiłem założyć nowy temat.

Mam pewien problem z sporym wg mnie spalaniem rzędu 8,5-9l /100km (niewielkie miasto + trasy po 30km) co na diesla wydaje się trochę dużo.

- termostat sprawny na 100%

- czujnik tmp na kompa spr i wskazania są ok

- filtry wymienione

- ciśnienie w oponach OK

Odnoszę wrażenie że autko nie zbiera się tak jak powinno i zaraz po odpaleniu dobrze reaguje na pedał gazu a po kilkunastu minutach jest już gorzej . Przy nagłym wciśnięciu pedału gazu do oporu , silnik reaguje mułowato i wolno wkręca się na obroty .

Ciepły zamulony silnik po zgaszeniu i odpaleniu szybko reaguje ne pedał gazu ale tylko przez kilka minut i później to samo MUŁ - czy tak powinno być ?

- pompa vacum ok

Gdzie szukać przyczyny ??

silnik x20DTL

Edited by zamela

Share this post


Link to post
Share on other sites

napisz jaki silnik ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Potwierdzam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">. Rok się męczyłem z mułem, aż przepływomierz powietrza padł do końca. Teraz po wymianie na funkel nówka oryginał Bosch targa asfalt aż miło :41:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak można zbadać przepływkę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michal_simon

Please login or register to see this quote.

Najlepiej jak podmienisz na chwilkę przepływkę od kogoś w oddziale i poobserwujesz zachowanie auta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No nie wierzę, żeby nasze Opelki targały asfalt a mój już na pewno. :20:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek możesz spróbować wyczyścić przepływomierz przy pomocy płynu do czyszczenia układów hamulcowych (spryskać te dwie blaszki, które się w nim znajdują) i poczekać aż wyparuje, może pomoże

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dla OT są odpowiednie na naszym forum tematy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:">. Jak nie masz nic konkretnego do dodania w danym temacie to szkoda męczyć klawiaturę.

Co do pytana o sposób sprawdzenia przepływomierza, to najprościej podstawić od kogoś znajomego. Ewentualnie podpiąć komputer i obserwować wykres podczas jazdy. Po czym odpowiednio go zinterpretować, i wyciągnąć wnioski (tak zrobiłem u siebie).

Nasunęła mi się jeszcze myśl o solenoidzie turbiny i zapchanym sadzą kolektorze dolotowym. Te dwa elementy także należałoby sprawdzić, tym bardziej że w kolektorze znajduje się czujnik ciśnienia doładowania i zaklejony sadzą może podawać do ECU błędne dane o pracy turbiny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

gdzie on sie dokładnie znajduje? ma ktos jakas fote albo jakis schemat? chciałbym go sprawdzić u siebie.. mam nadzieje ze nie trzeba do tego rozbierać kolektora?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

miałem jakis czas temu czyszczony kolektor (przy okazji wymiany turbiny) i niedawno przy pokonywaniu dłuższej traski przy ok. -16*C vectra traciła moc przy pewnych charakterystycznych predkościach (80 i 120km/h) najczesciej powyżej 2500rpm... zczytywałem błędy i jeden wskazywał na przepływkę a drugi własnie na ten czujnik

jako że sprawdzenie go wydaje sie byc tańsze od nowej oryg. przepływki chciałbym to zrobic tylko nie wiem dokładnie gdzie szukać ani jak postępować...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wyżej wspomniany czujnik jest wkręcony w prawy górny "róg"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> kolektora dolotowego. Znajdziesz tam czujnik z łbem szesciokątnym na klucz ?? (brak możliwości sprawdzenia, bo żona pojechała autem do pracy). Łatwo poznasz bo dochodzi do niego wtyczka z kabelkiem. Jak est dużo sadzy to mogą być problemy z wyjęciem w/w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam do tematu wolnej reakcji na pedał gazu

.

Zaraz po odpaleniu silnik reaguje na każde wciśnięcie pedału o po kilku minutach robi się mułowaty , reaguje z lekkim opóźnieniem .

Wystarczy wyłączyć i ponownie uruchomić silnik aby pracował "normalnie" po czym znowu robi się mułowaty i tak samo jest podczas jazdy czasem jak jeżdżę to :[ bo auto jest mułowate a czasem jeździ się dosyć znośnie.

Macie jakies propozycje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brakuje paliwa lub powietrza.Temat dośc obszerny więc sprawdzić trzeba praktycznie wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przepływomierz do sprawdzenia u mnie nic nie wskazywało uszkodzenia wymieniłem go z innego powodu i w trasie z 6.5 l zszedł na 5.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

w takim razie bede szukal takiej przepływki bo ta jest dosyć rzadka nr koncowy 139

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieszkamy chyba daleko od siebie ale ja mam przepływomierz o końcówce 139.

Ma dwa miesiące więc na pewno jest sprawny (BOSCH) także jakbyś chciał na podmianę zobaczyć czy to właśnie w nim tkwi przyczyna to zapraszam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kokuś

Ja tez na dniach wymieniłem przepływomierz i zaraz samochód inaczej reaguje na gaz, mniej pali i lepiej sie wkreca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

sprawdz czy w przepływmoierzu o koncowce 139, czujnik pomiarowy /wkrecany na dwa s-torx/ nie ma numeru F 00c 2g2 030. Jeśli ma, to przełóż element pomiarowy z jednej przeplywki do drugiej bedzie OK. w przepływce 180 jest czujnik F 00c 2g2 030, montowany w wielu przeplywkach pod różnymi numerami /np 180, 428, itp..../.

poszukaj cos na stronie "alfaholicy" czy jakos tak, poczytaj:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...