Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
krisskriss

Vectra A 1,8 90KM

Polecane posty

Witam. Chciałbym w najbliższym czasie zrobić kapitalny remont silnika 1.8 90 Km i stąd moje pytanie, Czy idzie go troszkę podciągnąć żeby był mocniejszy, oczywiście w miarę rozsądnie ?

Czekam na jakieś propozycje.

Pozdrawiam kriskriss.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy remoncie, jedynie obrbka głowicy, normalnie planowanie troszke nizsze, i porting kanałow, plus można pokusic sie o zwiekszenie rozwiercenie zaworów, ale tu nie wiem od czego dobrać nowe.

Po takiej przerobce wazne jest zeby skorygowac zapłon, bo przy zbyt dużym zebraniu materiału z głowicy(planowanie) w 99% nastapi spalanie stukowe, nie chodzi tu o sam dzwiek, bo tego czasem nie usłyszysz, ale o to ze raz moc auta może spaść, a dwa to w krótkim czasie zaostana wypalone zawory lub ich gniazda.I tu jesli masz jeszcze aparat zapłonowy, to spokojnie sobie ustawisz zapłon za pomoca lampy. Jeśli zaś masz juz elktroniczny czyli moduł/cewka to tu juz jedyne wyjscie zmiana oprogramowania i korekcja zapłonu, czyli chip tuning.

Edytowano przez Magik123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Malym kosztem za duzo nie zdzialasz. Moze kilka konikow wiecej Ci sie uda wykrzesac, ale jak chcesz wiecej to najtanszym sposobem jest po prostu swap silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z wersji VA to jak mechanik mi powiedział tylko sprzedać pozostaje, wartość auta jest to ok 3000zł jaka kolwiek większa naprawa pow 1000zł mija się z celem po naprawie i pojeżdżeniu roku auto będzie warte ok 2000zł wiec zakładam ze przez rok nic się nie zepsuje a w VA to mało prawdopodobne

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To mówicie że jedynie głowice splanować i kanały powiększyć ale pewnie za dużo to koników nie uzyskam. A tak myślę czy głowica z 2.0 by nie podeszła bo blok jest chyba ten sam ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

inny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

można wywalić kata i zmienić dolot jakieś 5km dostanie się więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok będę kombinował z tym planowaniem, po prostu mam drugi silnik i chce go odbudować od podstaw i przy okazji troszkę go podciągnąć.

Dzięki wszystkim za pomoc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najtańszym kosztem podniesienia mocy byłoby znalezienie kompletnej głowicy z kolektorem ssącym wałkiem i całą wiązką oraz sterownikiem z silnika 1.8E(ascona,kadett).Po remoncie i wrzuceniu w/w gratów można seryjne 115 KM uzyskać.Fakt takie graty nie łatwo znależć ale jak się trafi to można kupić za grosze.Do tego wrzucić lżejsze koło+f16Cr i takie 1.8 seryjne Ne może pozamiatać.Całość jeżeli jesteś w stanie sam wszystko przełożyc nie powinna przekroczyć 700-800pln

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czym się różni ten silnik z kadetta, bo tak patrzałem na Allegro to takie same są ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do znudzenia katowane na forum.

Użyj szukajki, znajdziesz mnóstwo odpowiedzi w tym temacie.

Tak na szybko - proponuję dziury w podłodze zrobić, aby nóżkami się

poodpychać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdybym znalazł taki temat gzie indziej to tego bym nie zakładał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

1.8E to całkiem inna jednostka od tej którą posiadasz,przede wszystkim jest na pełnym wtrysku,w głowicy znajduje się jeden z najostrzejszych oplowskich wałków oraz sama głowica sporo się różni o tej z c18nz,przez co stopień sprężania jest sporo większy a co za tym idzie oczywiście moc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuje za cenne wskazówki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak mi się uda dostać niezbędne części to się odezwie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam Krisskriss.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jakbyś chciał to mam dół z 18E(górę zostawiam do 2.0). Oddam za 6-cio pack heinekena

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mam też trochę gratów z 2.0(głowica, z kolektorem ssącym, wałek, wiązka z m1.5)

Przerabiając silnik na wielopunkt na pewno zyskasz parę KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale ja potrzebuję głowicę z resztą gratów :-)

Z tego co wiem to 2.0 ma większe tłoki i głowica z 1.8E ci nie podejdzie, no chyba że się mylę, bo myślałem właśnie włożyć głowice z 2.0 ale pisali mi chłopaki że nie podejdzie:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proponowałbym zmienić źródło informacji. Jeździ kilka 2.0 z górą z 18E i nic się nie dzieje.

Bloki 1.8 i 2.0 są praktycznie takie same. Różnica to tylko otwór na tłok.

Najlepsza opcja jak chcesz większą moc, to zmienić silnik na c20ne, albo szukać 20seh(129KM). Zmieniasz silnik, wiązkę silnika i pompę paliwa i masz co najmniej 25KM więcej(przy sehu prawie 40KM). Skrzynia, półosie, zawieszenie zostawiasz swoje.

Hamulce wypadałoby zmienić, przynajmniej przód na wentylowane 256x24mm(viki 2.0 8V miała z tyłu tarcze).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jak bym chciał założyć głowicę z 2.0 I to będzie pasowała ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Będzie pasowała, ale skoro chcesz robić remont silnika, to lepiej skombinować 400-450zł na silnik i zmienić go na c20ne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A takie pytanie mam. Instalacja silnika będzie ta sama czy muszę ją też zmienić bo komputer to wiadomo że muszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zmieniasz wiązkę silnika. Wiązka z budy pozostaje.

Zmiana wiązki to najprostszy element swapa, tym bardziej jak weźmiesz silnik z calibry lub vectry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×