Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
krisskriss

Vectra A 1,8 90KM

Recommended Posts

Witam. Chciałbym w najbliższym czasie zrobić kapitalny remont silnika 1.8 90 Km i stąd moje pytanie, Czy idzie go troszkę podciągnąć żeby był mocniejszy, oczywiście w miarę rozsądnie ?

Czekam na jakieś propozycje.

Pozdrawiam kriskriss.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy remoncie, jedynie obrbka głowicy, normalnie planowanie troszke nizsze, i porting kanałow, plus można pokusic sie o zwiekszenie rozwiercenie zaworów, ale tu nie wiem od czego dobrać nowe.

Po takiej przerobce wazne jest zeby skorygowac zapłon, bo przy zbyt dużym zebraniu materiału z głowicy(planowanie) w 99% nastapi spalanie stukowe, nie chodzi tu o sam dzwiek, bo tego czasem nie usłyszysz, ale o to ze raz moc auta może spaść, a dwa to w krótkim czasie zaostana wypalone zawory lub ich gniazda.I tu jesli masz jeszcze aparat zapłonowy, to spokojnie sobie ustawisz zapłon za pomoca lampy. Jeśli zaś masz juz elktroniczny czyli moduł/cewka to tu juz jedyne wyjscie zmiana oprogramowania i korekcja zapłonu, czyli chip tuning.

Edited by Magik123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malym kosztem za duzo nie zdzialasz. Moze kilka konikow wiecej Ci sie uda wykrzesac, ale jak chcesz wiecej to najtanszym sposobem jest po prostu swap silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z wersji VA to jak mechanik mi powiedział tylko sprzedać pozostaje, wartość auta jest to ok 3000zł jaka kolwiek większa naprawa pow 1000zł mija się z celem po naprawie i pojeżdżeniu roku auto będzie warte ok 2000zł wiec zakładam ze przez rok nic się nie zepsuje a w VA to mało prawdopodobne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mówicie że jedynie głowice splanować i kanały powiększyć ale pewnie za dużo to koników nie uzyskam. A tak myślę czy głowica z 2.0 by nie podeszła bo blok jest chyba ten sam ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

inny

Share this post


Link to post
Share on other sites

można wywalić kata i zmienić dolot jakieś 5km dostanie się więcej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok będę kombinował z tym planowaniem, po prostu mam drugi silnik i chce go odbudować od podstaw i przy okazji troszkę go podciągnąć.

Dzięki wszystkim za pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najtańszym kosztem podniesienia mocy byłoby znalezienie kompletnej głowicy z kolektorem ssącym wałkiem i całą wiązką oraz sterownikiem z silnika 1.8E(ascona,kadett).Po remoncie i wrzuceniu w/w gratów można seryjne 115 KM uzyskać.Fakt takie graty nie łatwo znależć ale jak się trafi to można kupić za grosze.Do tego wrzucić lżejsze koło+f16Cr i takie 1.8 seryjne Ne może pozamiatać.Całość jeżeli jesteś w stanie sam wszystko przełożyc nie powinna przekroczyć 700-800pln

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czym się różni ten silnik z kadetta, bo tak patrzałem na Allegro to takie same są ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie do znudzenia katowane na forum.

Użyj szukajki, znajdziesz mnóstwo odpowiedzi w tym temacie.

Tak na szybko - proponuję dziury w podłodze zrobić, aby nóżkami się

poodpychać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdybym znalazł taki temat gzie indziej to tego bym nie zakładał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1.8E to całkiem inna jednostka od tej którą posiadasz,przede wszystkim jest na pełnym wtrysku,w głowicy znajduje się jeden z najostrzejszych oplowskich wałków oraz sama głowica sporo się różni o tej z c18nz,przez co stopień sprężania jest sporo większy a co za tym idzie oczywiście moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dziękuje za cenne wskazówki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak mi się uda dostać niezbędne części to się odezwie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam Krisskriss.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jakbyś chciał to mam dół z 18E(górę zostawiam do 2.0). Oddam za 6-cio pack heinekena

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mam też trochę gratów z 2.0(głowica, z kolektorem ssącym, wałek, wiązka z m1.5)

Przerabiając silnik na wielopunkt na pewno zyskasz parę KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki ale ja potrzebuję głowicę z resztą gratów :-)

Z tego co wiem to 2.0 ma większe tłoki i głowica z 1.8E ci nie podejdzie, no chyba że się mylę, bo myślałem właśnie włożyć głowice z 2.0 ale pisali mi chłopaki że nie podejdzie:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Proponowałbym zmienić źródło informacji. Jeździ kilka 2.0 z górą z 18E i nic się nie dzieje.

Bloki 1.8 i 2.0 są praktycznie takie same. Różnica to tylko otwór na tłok.

Najlepsza opcja jak chcesz większą moc, to zmienić silnik na c20ne, albo szukać 20seh(129KM). Zmieniasz silnik, wiązkę silnika i pompę paliwa i masz co najmniej 25KM więcej(przy sehu prawie 40KM). Skrzynia, półosie, zawieszenie zostawiasz swoje.

Hamulce wypadałoby zmienić, przynajmniej przód na wentylowane 256x24mm(viki 2.0 8V miała z tyłu tarcze).

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie jak bym chciał założyć głowicę z 2.0 I to będzie pasowała ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Będzie pasowała, ale skoro chcesz robić remont silnika, to lepiej skombinować 400-450zł na silnik i zmienić go na c20ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A takie pytanie mam. Instalacja silnika będzie ta sama czy muszę ją też zmienić bo komputer to wiadomo że muszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zmieniasz wiązkę silnika. Wiązka z budy pozostaje.

Zmiana wiązki to najprostszy element swapa, tym bardziej jak weźmiesz silnik z calibry lub vectry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...