Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
tomekk1

Jak poprawic jazde na LPG

Polecane posty

Witam. Zakładam nowy temat, aby się z wami podzielić spostrzeżeniem na temat polepszenia jazdy na LPG II gen. U mnie sytuacja wyglądała następująco. Przy wymianie filtra powietrza zauważyłem ze jego dopływ do dolotu jest znacznie utrudniony przez głupie rury w obudowie filtra. A dokładniej, w dolnej części obudowy filtra, rura doprowadzajaca powietrze sięga prawie do połowy puszki, natomiast w pokrywie od strony dolotu też znajdowała się rura która tez siegała za połowę obudowy. Co z tego wywnioskowałem iż ten dopływ jest trochę utrudniony. Moja modyfikacja polegała na tym iż dolną rurę doprowadzającą powietrze do filtra skróciłem na tyle że jest jej tylko w środku 3cm, natomiast górną należało tylko zdemontować bo jest włożona tylko na zatrzask.

Moje spostrzeżenia:

- auto zyskało na zwinności na LPG porównywalnej do PB,

- przy wjeździe pod jakiekolwiek wzniesienie mogę swobodnie przyśpieszać bez redukcji biegu (wcześniej było tak, iż jak nacisnąłem pedał to było odczuwalne zamulenie niż przyśpieszenie)

Co do spalania to jeszcze nie wiem bo jestem w trakcie sprawdzania. Napewno trzeba będzie podjechać na regulację. Sam już lekko przykręciłem śrubę o pół obrotu i żadnych zmian nie zauważyłem.

Poniżej takie sobie poglądowe obrazki jak wyglądało przed i po.

Edytowano przez tomekk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi kolego jaką masz instalację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisalem wyżej IIgen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pierwszej generacji zapewne - kolega napisał że przykręcił śrubę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki gapa ze mnie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_blush.png" alt=":blush:"> ale nie sądze że jest tka różnica. Tez posiadam II Gen. i kombinowałem z tym naszum dolotem też się pobawić niestety nie odniosło to skutku próbowałem też jak ty bez tej rury i z nią, bez filtra, bez tej rury z rezonatora i ze skróconą, i muszę powiedzieć że na gazie musi być opór w dolocie a ta górna rura za to odpowiada, a regulowałeś instalacje po tej operacji? czy na prawdę dało to taki efekt czy to tylko subiektywne odczucie?

Aha edytowałeś posta i już wszystko widzę bo czytałem go od razu jak go napisałeś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez mar111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak jak pisalem wyżej nic jeszcze nie regulowałem. Śrubę przykręciłem sam żeby zobaczyć efekt, czy silnik przy zmniejszonej dawce nie bedzie mułowaty, no i nie jest. Jak dla mnie dynamika jazdy sie trochę polepszyła czy to przy ruszaniu, normalnej jeździe czy pod górkę. Bywało tak iz jak jechałem pod wzniesienie i depnałem pedał gazu żeby przyśpieszyc to sie zamulał i czasami zaświecał się CHECK, który zaraz po odpuszczaniu gazu gasł. Teraz tego efektu nie doświadczyłem od 2 tyg, bo wtedy zrobiłem tą modyfikację.

Co do efektu polepszenia jazdy jak dla mnie jest o wiele lepsza, a czy to zaskutkowalo ta modyfikacja mam nadzieje ze tak. Nie sądze że może to być np lepszy gaz, ponieważ zawsze od 1,5 roku tankuje na tej samej stacjii i wątpie w to zeby mieli teraz cos lepszego w zbiornikach.

Dodam iz przed tym zawsze mialem najbardziej zasywiony filtr od strony dolotu przez tą dłuzsza dolna rure doprowadzającą. Dlatego tez kilkakrotnie przekladalem filtr zeby zasyfial sie rownomiernie. Teraz gdy powietrze wchodzi do puszki zaraz od wlotu nie ma czegos takiego.

Edytowano przez tomekk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego ale to co piszesz to bzdury. Może masz tylko takie złudzenie że jest lepiej bo chcesz takie mieć.

Jest to zamknięta puszka w której tworzy się jakieś ciśnienie/podciśnienie czyli z prawa Pascala

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pozostaje jeszcze temat przepływu, lecz zgodnie z prawem Pascala to wszystko jedno z którego miejsca jest pobierany czynnik (tym bardziej gaz czyli powietrze) bo napór na cm2 powierzchni będzie taki sam w środku obudowy jak na jego brzegu.

Co do średnicy tych rur (kolektorów) myślę że możemy pominąć bo średnica jest taka sama w wersji oryginalnej jak i poprawionej przez kolegę.

Więc jest to temat pt "bicie piany o niczym"

kiedyś czytałem na forum astry że jak paruje przednia szyba to należy woreczek soli pod siedzenie położyć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mi się wydaje że przez wywalenie tej rury mikser ma mniejszy opór i dawka paliwowo/powietrzna jest bogatsza w powietrze, czyli obroty na biegu jałowym powinny się lekko zwiększyć, ale może troszkę lepiej i poprawniej chodzić przez to na niższych obrotach silnika, ale gorzej na wyższych bo ta mieszanka jest już przy nich za bogata w powietrze i jeszcze jak masz śrubkę to jest tak jak mówię. Jak się mylę niech ktoś mnie poprawi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez mar111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a ten opór na czym ma się tworzyć ? na tych 8 cm rury ?

Największy opór stawia filtr wiadomo. Reszta czyli ścianki kolektora itp to naprawdę niewielkie ilości niezauważalne. Bo stworzy to opór około 1-5 Pa co jest naprawdę niewiele (1 atmosfera to około 100 000 Pa).

Jeśli tak jest to będzie wyczuwalna różnica jadąc czy jesteśmy po obiedzie czy przed.

Naprawdę teoria bardzo naciągana. Pracuję w energetyce i z takimi zjawiskami mam doczynienia na co dzień tylko w o wiele większych rozwiązaniach.

Zresztą każdy zrobi jak chce ;]

Edytowano przez jachuBN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego moze nie jestem az tak wyuczony kierunkowo jak ty, ale tak jak napisalem wyżej cytuje "podzielić spostrzeżeniem" przedstawiam sytuacje która doświadczylem. Nie przedstawiam żadnych naukowych badań z tym zwiazanym, iż usunięcie rury daje przyrost taki a taki i spalanie zmniejsza sie z takiego na takie. To sa tylko moje spostrzeżenia a nie zalożenia, że zmiana pomogla i to znacznie. Co do tego iż jest to temat pt. "bicie piany o niczym" to niech zadecyduje moderator i go usunie. Jak dla mnie po to jest forum aby się czyms dzielic i pomagać.

W takim razie po co sa stosowane filtry stozkowe?? Po to by zmniejszyc opor przeplywu powietrza. Oto cytaty:

Montaż filtra stożkowego polega na podłączeniu go do przewodu (rury) zasilającej powietrze do silnika. Zazwyczaj jest to rura podłączona do obudowy konwencjonalnego papierowego filtra. Odłączamy tą rurę od obudowy, zdejmujemy górną pokrywę, wyjmujemy stary filtr i kładziemy podłączony stożek w dolną część obudowy filtra. Jest to najbardziej poprawne rozwiązanie gdyż w dole obudowy w której będzie leżał stożek mamy fabryczne zasilanie w zimne powietrze a przy takim podłączeniu efekt będzie ekstremalny. Innym sposobem jest pociągnięcie od silnika (nowej) rury zasilającej i podłączenie do niej filtra stożkowego.

Filtr stożkowy powietrza zwiększa zasilanie silnika w powietrze. Poprawnie dobrany i zamontowany podnosi wydajność energetyczną jednostki napędowej a wtedy samochód ma lepsze przyspieszenie a co za tym idzie większy moment obrotowy silnika.

Edytowano przez tomekk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W naszych instalacjach LPG (podciśnieniowych) nie bardzo się da zrobić żeby to fajnie jechało, Pewnie tym co zrobiłeś jak myśle i jak już wspomniałem zmieniła się mieszanka i dlatego auto mogło minimalnie zyskać trochę momentu obrotowego przy mniejszych obrotach, mi się wydaje że bardziej to kwestia przykręcenia tej śruby więcej dała niż zdjęcie tej rurki, mimo wszystko fajnie że jedzie to lepiej. Poczekamy może jeszcze ktoś coś na ten temat więcej powie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

filtr stożkowy ma mniejszy opór. Ale nie ma o czym mówić. Po prostu wyraziłem swoje zdanie. Jeśli poczułeś się urażony to przepraszam, nie taki był mój cel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dlatego mi sie wydaje ze to co zrobilem to niby taki filtr stozkowy czyli zmniejszony opór powietrza i jeszcze mozliwe jego zawirowania w puszcze przez te rury. Zapomnialem dodac iz przy instalacji LPG II gen rura doprowadzajaca powietrze do filtra musi byc zdjeta z rezonatora a co z tym idzie nie ma tam zadnego podcisnienia przy doplywie powietrza tylko zostaje ono swobodnie zassane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×