Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
tomekk1

Jak poprawic jazde na LPG

Recommended Posts

Witam. Zakładam nowy temat, aby się z wami podzielić spostrzeżeniem na temat polepszenia jazdy na LPG II gen. U mnie sytuacja wyglądała następująco. Przy wymianie filtra powietrza zauważyłem ze jego dopływ do dolotu jest znacznie utrudniony przez głupie rury w obudowie filtra. A dokładniej, w dolnej części obudowy filtra, rura doprowadzajaca powietrze sięga prawie do połowy puszki, natomiast w pokrywie od strony dolotu też znajdowała się rura która tez siegała za połowę obudowy. Co z tego wywnioskowałem iż ten dopływ jest trochę utrudniony. Moja modyfikacja polegała na tym iż dolną rurę doprowadzającą powietrze do filtra skróciłem na tyle że jest jej tylko w środku 3cm, natomiast górną należało tylko zdemontować bo jest włożona tylko na zatrzask.

Moje spostrzeżenia:

- auto zyskało na zwinności na LPG porównywalnej do PB,

- przy wjeździe pod jakiekolwiek wzniesienie mogę swobodnie przyśpieszać bez redukcji biegu (wcześniej było tak, iż jak nacisnąłem pedał to było odczuwalne zamulenie niż przyśpieszenie)

Co do spalania to jeszcze nie wiem bo jestem w trakcie sprawdzania. Napewno trzeba będzie podjechać na regulację. Sam już lekko przykręciłem śrubę o pół obrotu i żadnych zmian nie zauważyłem.

Poniżej takie sobie poglądowe obrazki jak wyglądało przed i po.

Edited by tomekk1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedz mi kolego jaką masz instalację?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napisalem wyżej IIgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pierwszej generacji zapewne - kolega napisał że przykręcił śrubę

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK dzięki gapa ze mnie.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blush.png" alt=":blush:"> ale nie sądze że jest tka różnica. Tez posiadam II Gen. i kombinowałem z tym naszum dolotem też się pobawić niestety nie odniosło to skutku próbowałem też jak ty bez tej rury i z nią, bez filtra, bez tej rury z rezonatora i ze skróconą, i muszę powiedzieć że na gazie musi być opór w dolocie a ta górna rura za to odpowiada, a regulowałeś instalacje po tej operacji? czy na prawdę dało to taki efekt czy to tylko subiektywne odczucie?

Aha edytowałeś posta i już wszystko widzę bo czytałem go od razu jak go napisałeś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by mar111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jak pisalem wyżej nic jeszcze nie regulowałem. Śrubę przykręciłem sam żeby zobaczyć efekt, czy silnik przy zmniejszonej dawce nie bedzie mułowaty, no i nie jest. Jak dla mnie dynamika jazdy sie trochę polepszyła czy to przy ruszaniu, normalnej jeździe czy pod górkę. Bywało tak iz jak jechałem pod wzniesienie i depnałem pedał gazu żeby przyśpieszyc to sie zamulał i czasami zaświecał się CHECK, który zaraz po odpuszczaniu gazu gasł. Teraz tego efektu nie doświadczyłem od 2 tyg, bo wtedy zrobiłem tą modyfikację.

Co do efektu polepszenia jazdy jak dla mnie jest o wiele lepsza, a czy to zaskutkowalo ta modyfikacja mam nadzieje ze tak. Nie sądze że może to być np lepszy gaz, ponieważ zawsze od 1,5 roku tankuje na tej samej stacjii i wątpie w to zeby mieli teraz cos lepszego w zbiornikach.

Dodam iz przed tym zawsze mialem najbardziej zasywiony filtr od strony dolotu przez tą dłuzsza dolna rure doprowadzającą. Dlatego tez kilkakrotnie przekladalem filtr zeby zasyfial sie rownomiernie. Teraz gdy powietrze wchodzi do puszki zaraz od wlotu nie ma czegos takiego.

Edited by tomekk1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego ale to co piszesz to bzdury. Może masz tylko takie złudzenie że jest lepiej bo chcesz takie mieć.

Jest to zamknięta puszka w której tworzy się jakieś ciśnienie/podciśnienie czyli z prawa Pascala

Please login or register to see this quote.

Pozostaje jeszcze temat przepływu, lecz zgodnie z prawem Pascala to wszystko jedno z którego miejsca jest pobierany czynnik (tym bardziej gaz czyli powietrze) bo napór na cm2 powierzchni będzie taki sam w środku obudowy jak na jego brzegu.

Co do średnicy tych rur (kolektorów) myślę że możemy pominąć bo średnica jest taka sama w wersji oryginalnej jak i poprawionej przez kolegę.

Więc jest to temat pt "bicie piany o niczym"

kiedyś czytałem na forum astry że jak paruje przednia szyba to należy woreczek soli pod siedzenie położyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mi się wydaje że przez wywalenie tej rury mikser ma mniejszy opór i dawka paliwowo/powietrzna jest bogatsza w powietrze, czyli obroty na biegu jałowym powinny się lekko zwiększyć, ale może troszkę lepiej i poprawniej chodzić przez to na niższych obrotach silnika, ale gorzej na wyższych bo ta mieszanka jest już przy nich za bogata w powietrze i jeszcze jak masz śrubkę to jest tak jak mówię. Jak się mylę niech ktoś mnie poprawi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by mar111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a ten opór na czym ma się tworzyć ? na tych 8 cm rury ?

Największy opór stawia filtr wiadomo. Reszta czyli ścianki kolektora itp to naprawdę niewielkie ilości niezauważalne. Bo stworzy to opór około 1-5 Pa co jest naprawdę niewiele (1 atmosfera to około 100 000 Pa).

Jeśli tak jest to będzie wyczuwalna różnica jadąc czy jesteśmy po obiedzie czy przed.

Naprawdę teoria bardzo naciągana. Pracuję w energetyce i z takimi zjawiskami mam doczynienia na co dzień tylko w o wiele większych rozwiązaniach.

Zresztą każdy zrobi jak chce ;]

Edited by jachuBN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego moze nie jestem az tak wyuczony kierunkowo jak ty, ale tak jak napisalem wyżej cytuje "podzielić spostrzeżeniem" przedstawiam sytuacje która doświadczylem. Nie przedstawiam żadnych naukowych badań z tym zwiazanym, iż usunięcie rury daje przyrost taki a taki i spalanie zmniejsza sie z takiego na takie. To sa tylko moje spostrzeżenia a nie zalożenia, że zmiana pomogla i to znacznie. Co do tego iż jest to temat pt. "bicie piany o niczym" to niech zadecyduje moderator i go usunie. Jak dla mnie po to jest forum aby się czyms dzielic i pomagać.

W takim razie po co sa stosowane filtry stozkowe?? Po to by zmniejszyc opor przeplywu powietrza. Oto cytaty:

Montaż filtra stożkowego polega na podłączeniu go do przewodu (rury) zasilającej powietrze do silnika. Zazwyczaj jest to rura podłączona do obudowy konwencjonalnego papierowego filtra. Odłączamy tą rurę od obudowy, zdejmujemy górną pokrywę, wyjmujemy stary filtr i kładziemy podłączony stożek w dolną część obudowy filtra. Jest to najbardziej poprawne rozwiązanie gdyż w dole obudowy w której będzie leżał stożek mamy fabryczne zasilanie w zimne powietrze a przy takim podłączeniu efekt będzie ekstremalny. Innym sposobem jest pociągnięcie od silnika (nowej) rury zasilającej i podłączenie do niej filtra stożkowego.

Filtr stożkowy powietrza zwiększa zasilanie silnika w powietrze. Poprawnie dobrany i zamontowany podnosi wydajność energetyczną jednostki napędowej a wtedy samochód ma lepsze przyspieszenie a co za tym idzie większy moment obrotowy silnika.

Edited by tomekk1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W naszych instalacjach LPG (podciśnieniowych) nie bardzo się da zrobić żeby to fajnie jechało, Pewnie tym co zrobiłeś jak myśle i jak już wspomniałem zmieniła się mieszanka i dlatego auto mogło minimalnie zyskać trochę momentu obrotowego przy mniejszych obrotach, mi się wydaje że bardziej to kwestia przykręcenia tej śruby więcej dała niż zdjęcie tej rurki, mimo wszystko fajnie że jedzie to lepiej. Poczekamy może jeszcze ktoś coś na ten temat więcej powie

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtr stożkowy ma mniejszy opór. Ale nie ma o czym mówić. Po prostu wyraziłem swoje zdanie. Jeśli poczułeś się urażony to przepraszam, nie taki był mój cel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dlatego mi sie wydaje ze to co zrobilem to niby taki filtr stozkowy czyli zmniejszony opór powietrza i jeszcze mozliwe jego zawirowania w puszcze przez te rury. Zapomnialem dodac iz przy instalacji LPG II gen rura doprowadzajaca powietrze do filtra musi byc zdjeta z rezonatora a co z tym idzie nie ma tam zadnego podcisnienia przy doplywie powietrza tylko zostaje ono swobodnie zassane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...