Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

fantomek

alternator jaki? regenerowac? czy nowy?

Recommended Posts

Doapdło i mnie w 1.9cdti brak ładowania, i teraz dylemat czy kupic regenerowany na allegro i dac do założenia czy oddac do elektryka albo kupic nowy. Używka kosztuje ok 250 zl ale nie ma sie pewnosci keidy padnie, zregenerowany z mocniejszym mostkiem 450 zl + montaż, a regeneracja na miejscu u elektryka ok 450 zl, wiec chyba najlepsza opcja ostatnia bo ma sie gwarancje na wszystko na miejscu a nie jak sie kupi na allegro i gdzie indziej wstawi. Jakie sa wasze doswiadczenia w materii? a moze macie kogos sprawdzonego ? dzięki za namiary

I jeszcze jedno pytanie czytałem ze aby miec temat alternatora z głowy trzbeba jednocześnie wymienić tez akumulator czy jest to prawdą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie też ta trzecia opcja najbardziej podchodzi (powody sam wymieniłeś)- parę osób robiło z okolic Wawy - poszukaj w tematach o padniętych altkach.

Co do wymiany aku nie ma zasady. Zależy jak go traktowałes podczas awarii. Możesz spróbować zostać przy starym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie najlepiej zregenerować. Zawszwe jest pewnaść, że będzie działał i w razie ponownej awarii można jechać do reklamacji. A z używkami to tak jak napisałeś, można trafić na to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zadzwoń tu :

Please login or register to see this link.

To najlepsza firma w Warszawie jeśli idzie o rozruszniki i alternatory. Współpracuję z nimi już kilkanaście lat...

Możesz wziąć "na wymianę" (już zregenerowany, z roczną gwarancją, oni znakują swoje "wyroby") albo podjechać do nich i wymienić na miejscu, z sugestią mocniejszego mostka...

Używka nie ma sensu, naprawa już prędzej ale najrozsądniej jest wziąć gotowy, zregenerowany już alternator, gdzie w rzeczywistości stara jest tylko obudowa, reszta jest wymieniona włącznie z dotartym rotorem (wirnikiem).

I całość wygląda jak nowa !!!

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddalem autko do znajomka wymontowal alternator zawiozl do regeneracji, potem założył i d... dalej nie ma ładowania, no może minimalne jest,,, jutro oddaje do poprawki, czym to moze być spowodowane moze wiecie?

no i dalej koledzy problem, wymienil raz jescze regulator napiecia i mostek prostowniczy i znow spalilo (jak to określił) czy możliwe ze to zwarcie gdzieś czy cos podobnego,? jak może byc tego przyczyna, juz mam obawy co tam wykombinują....

Edited by fantomek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dubelt

Please login or register to see this quote.

jaki masz przebieg? co konkretnie ci sie stało z tym alternatorem. przypadłości może być kilka (możliwych)

w tych alternatorach pada mostek... koszt mostka koło 70-80zł i własnoręczne przelutowanie ....

do tego 100 za wyciągnięcie i włożenie pod maskę ... taniej i pewniej to nie będziesz miał jak sam nie zrobisz.

u mnie padło przy niecałych 150tys km.

szczotki lekko wyrobione. pierścienie podobnie.. nie ma sensu regenerować tego narazie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego przebieg mam podobny ale u mnie jest cieższa sprawa juz 3 razy! spalio mostek i regulaor po ich regeneracji, prawdopodobnie jest gdzies zwarcie znalezli juz ze jedno było przy czujniku temperatury cieczy, zadowolony wracalem do domu ale znow to samo kontrolka pomair miernikiem i brak ladowania, widocznie gdzies jeszcze musi byc zwarcie ehhh, dobrze ze wybralem opcje elektryka a nie zakup juz zregenerowanego przez allegro bo byłby zonk wiec autko znow u nich stoi i szukaja przyczyny zastanawiam sie czy nie moze to byc np wina aku ze ma gdzies zwarcie na celi... juz nie mam pomyslow.

Wiec nie jest to takie proste ze mostek wymienisz i regulator lub szczotki bo widac przyczyna moze byc glębiej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wymieniał może ktoś z forumowiczów sprzęgło alternatora ?

Popatrzcie w link

Please login or register to see this link.

Objawy : strasznie metaliczne rzężenie na wolnych obrotach, przy dodaniu gazu trochę ustaje lecz nadal jest słyszalne. Wstępnie stawiałem na rolki, lecz po zdemontowaniu rolki poruszając właśnie tym sprzęgłem rusza się ono na ośce (skok ok 0,5cm), rzężenia nie ma ale może dlatego że nie ma obciążenia?

Może ktoś wie czy ten skok ma być czy może ma być to osadzone sztywno.

Jakieś sugestie ?

Jeszcze jedno pytanie : czy aby zdemontować alternator w 1.9cdti 150KM przedlift są potrzebne jakieś sposoby, kombinacje czy jest wystarczająco dużo miejsca w komorze silnika aby alternator wyjąć bez odkręcania dodatkowych podzespołów (elementów)?

Edited by filip w aucie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z ładowaniem, raz na 2 tygodnie muszę dołądowywać akumulator (roczny). Jak mierzyłem napiecie ładowania, to bez obciążenia waha się w granicach 13,8 - 13,9 V, niestety pod obciążeniem mocno spada (na światłach mijania 13,4 V, jak dołacze drogowe, przeciwmgielne, to spada do 13 V). Wyczytałem, że może być to awaria alternatora, a dokładnie mostka prostowniczego ewentualnie regulatora napięcia. Mam pytanie, czy regulator napięcia jest częścią alternatora, czy jest to odrębna część. Zastanawiam się na wymianą alternatora (jest od nowości ma już prawie 10 lat), dlatego pytam o regulator napięcia.

Mam jeszcze pytanie jaki kupić alternator, obecnie jest fabryczny 100A, zastanawiam się nad mocniejszym, tylko nie wiem jaki podejdzie. Vectra 1,8 B 122KM 2002 r.

Proszę o porady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator z tego co sobie przypominam to odrębny element.Gdzieś był taki temat.A alternator ja bym u siebie regenerował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator do regeneracji i dalej bedzie chodzil pare dobrych lat. Nie ma co wydawac kasy na nowy a juz napewno na uzywany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niedawno u mnie padl alternator tyle ze w 1.9cdti i to doslownie padl, jesli to regulator napiecia to pikus, u Ciebie z pewnoscia da sie regenerwoac co jest najlepszym rozwiazaniem ze wszystkich innych, jak zawiozlem swoj do fachowca to okazalo sie ze rowniez uzwojenie sie przypalalo co bylo widac po izolacji uzwojenia lekko nadtopionej w niektorych miejscach, regeneracja w moim przypadku byla bezcelowa, nowy wyszedlby okolo 100zl drozej, osobiscie kupilem regenerowany o nieco wiekszej mocy, jak do tej pory smiga jak ta lala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam.

jakiego producenta alternator kupiłeś ?

Mój Denso 105A padł ... potrzebny następca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chcę zakładać nowego wątku bo mój problem chyba łączy się z alternatorem, ale pewny nie jestem.

Mam lewy pobór prądu ok 0.28A. Ładowanie na akumulatorze przy włączonych światłach ok. 13.90V. Mechanik stwierdził, że to może być wina mostka ale pewny nie był i za bardzo się nie podejmował naprawy. Czy mogę sam zdiagnozować problem, czy szukać innego mechanika.

Dodam że mam walnięty parktronic ale nie wiem czy to może mieć związek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam, a jakie masz napiecie gdy włączysz jeszcze grzanie szyb, wentylator na pozycję "7", dłługie światła i co tam jeszcze masz... np grzanie foteli ?

Praktronik możesz bezpiecznikiem odłaczyć ?

A te 0,28A lewego prądu to rozładowuje Ci akumulator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zapewne Denso, bo do Z19 DT/DTH altki produkuje Denso...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam, a zamienniki MAGNETI MARELLI lub HC Parts CA1890 130A ?

masz może jekieś doświadczenia z nimi lub opinie na ich temat ?

Edited by emx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Np. 120A bosch 0 124 425 100

Szukaj zmieników dla numerów:

62 04 187

93180098

12 04 433

93169028

Denso 105A ma dwa przyłącza, mocniejsze alternatory mają już po trzy przyłącza.

Edited by logan_x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam i dzieki z info. Znam ten alternator ...ale nie znalazłem oferty sprzedaży. W poprzedniej VB udało mi się uszkodzonego "francuza" zamienić na Bosch-a.

Do VC jest problem. Od ręki moge dostać jeden z tych opisanych powyżej zamienników. Pojutrze mam wyjazd i muszę coś pilnie załozyć....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój alternator niestety w poniedziałek stwierdził, że ma już dość. Coś zaśmierdziało (pewnie palące się diody) i zapaliła się kontrolka ładowania. W ukrytym menu prąd ładowania 11,3-11,5 V. Ja zdecydowałem się na regenerowanie swojego alternatora (auto stoi w warsztacie). Niestety zakup z Aledrogo.pl = 0 gwarancji lub w najlepszym układzie gwarancja rozruchowa. Oczywiście można kupić jakiś chiński zamiennik który pochodzi pewnie max 1 rok.

W rozmowie z elektrykiem powiedział on, że do CDTI w zupełności wystarczy 105A (wyłączając auta z bardzo dużym chwilowym poborem tj. np. elektryczną nagrzewnicą). Powiedział on również, że niestety pożyczanie prądu baardzo skraca żywotność alternatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdzę to napięcie z włączonymi bajerami i jutro napiszę. a jeżeli chodzi o rozładowywanie to przy śr temp -15 po 4 dniach od pełnego naładowania akumulator padł ( a jest na pewno ok bo sprawdzałem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Szukaj alternatora z dwoma przyłączami takimi jak ma Denso 105A (numer producenta: dan510).

HC Parts CA1890 ma trzy przyłącza i chyba nie będzie pasował, ale byś musiał się zapytać jakiegoś kumatego elektromechanika.

Zamiennikiem Denso jest HC-PARTS CA1884IR.

Edited by logan_x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Denso 120 czy 140 A, bo i takie się trafiają w VC (w kombiakach) także mają 2 przyłącza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdzałem dzisiaj to ładowanie i wyszło ok 13.60V (chociaż przez chwilkę było 12.40, ale to chyba wina miernika). Tak jak pisałem wcześniej na mrozie lewy prąd rozładowywuje aku w ciągu kilku dni. Nie wiem czy to może mieć znaczenie, ale jak tylko otworzę drzwi ( z pilota, czasami nawet przed włożeniem kluczyka do stacyjki) to w okolicach schowka w nogach pasażera słychać dziwne "tratatata", nie słychać tego gry samochód zamknięty (na klucz), ale nie wiem co to jest i czy to może pobierać prąd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Siłownik/nastawnik kierunku nawiewu tak robi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...