Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

fantomek

alternator jaki? regenerowac? czy nowy?

Polecane posty

Doapdło i mnie w 1.9cdti brak ładowania, i teraz dylemat czy kupic regenerowany na allegro i dac do założenia czy oddac do elektryka albo kupic nowy. Używka kosztuje ok 250 zl ale nie ma sie pewnosci keidy padnie, zregenerowany z mocniejszym mostkiem 450 zl + montaż, a regeneracja na miejscu u elektryka ok 450 zl, wiec chyba najlepsza opcja ostatnia bo ma sie gwarancje na wszystko na miejscu a nie jak sie kupi na allegro i gdzie indziej wstawi. Jakie sa wasze doswiadczenia w materii? a moze macie kogos sprawdzonego ? dzięki za namiary

I jeszcze jedno pytanie czytałem ze aby miec temat alternatora z głowy trzbeba jednocześnie wymienić tez akumulator czy jest to prawdą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie też ta trzecia opcja najbardziej podchodzi (powody sam wymieniłeś)- parę osób robiło z okolic Wawy - poszukaj w tematach o padniętych altkach.

Co do wymiany aku nie ma zasady. Zależy jak go traktowałes podczas awarii. Możesz spróbować zostać przy starym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie najlepiej zregenerować. Zawszwe jest pewnaść, że będzie działał i w razie ponownej awarii można jechać do reklamacji. A z używkami to tak jak napisałeś, można trafić na to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zadzwoń tu :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

To najlepsza firma w Warszawie jeśli idzie o rozruszniki i alternatory. Współpracuję z nimi już kilkanaście lat...

Możesz wziąć "na wymianę" (już zregenerowany, z roczną gwarancją, oni znakują swoje "wyroby") albo podjechać do nich i wymienić na miejscu, z sugestią mocniejszego mostka...

Używka nie ma sensu, naprawa już prędzej ale najrozsądniej jest wziąć gotowy, zregenerowany już alternator, gdzie w rzeczywistości stara jest tylko obudowa, reszta jest wymieniona włącznie z dotartym rotorem (wirnikiem).

I całość wygląda jak nowa !!!

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oddalem autko do znajomka wymontowal alternator zawiozl do regeneracji, potem założył i d... dalej nie ma ładowania, no może minimalne jest,,, jutro oddaje do poprawki, czym to moze być spowodowane moze wiecie?

no i dalej koledzy problem, wymienil raz jescze regulator napiecia i mostek prostowniczy i znow spalilo (jak to określił) czy możliwe ze to zwarcie gdzieś czy cos podobnego,? jak może byc tego przyczyna, juz mam obawy co tam wykombinują....

Edytowano przez fantomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dubelt

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jaki masz przebieg? co konkretnie ci sie stało z tym alternatorem. przypadłości może być kilka (możliwych)

w tych alternatorach pada mostek... koszt mostka koło 70-80zł i własnoręczne przelutowanie ....

do tego 100 za wyciągnięcie i włożenie pod maskę ... taniej i pewniej to nie będziesz miał jak sam nie zrobisz.

u mnie padło przy niecałych 150tys km.

szczotki lekko wyrobione. pierścienie podobnie.. nie ma sensu regenerować tego narazie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kolego przebieg mam podobny ale u mnie jest cieższa sprawa juz 3 razy! spalio mostek i regulaor po ich regeneracji, prawdopodobnie jest gdzies zwarcie znalezli juz ze jedno było przy czujniku temperatury cieczy, zadowolony wracalem do domu ale znow to samo kontrolka pomair miernikiem i brak ladowania, widocznie gdzies jeszcze musi byc zwarcie ehhh, dobrze ze wybralem opcje elektryka a nie zakup juz zregenerowanego przez allegro bo byłby zonk wiec autko znow u nich stoi i szukaja przyczyny zastanawiam sie czy nie moze to byc np wina aku ze ma gdzies zwarcie na celi... juz nie mam pomyslow.

Wiec nie jest to takie proste ze mostek wymienisz i regulator lub szczotki bo widac przyczyna moze byc glębiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy wymieniał może ktoś z forumowiczów sprzęgło alternatora ?

Popatrzcie w link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Objawy : strasznie metaliczne rzężenie na wolnych obrotach, przy dodaniu gazu trochę ustaje lecz nadal jest słyszalne. Wstępnie stawiałem na rolki, lecz po zdemontowaniu rolki poruszając właśnie tym sprzęgłem rusza się ono na ośce (skok ok 0,5cm), rzężenia nie ma ale może dlatego że nie ma obciążenia?

Może ktoś wie czy ten skok ma być czy może ma być to osadzone sztywno.

Jakieś sugestie ?

Jeszcze jedno pytanie : czy aby zdemontować alternator w 1.9cdti 150KM przedlift są potrzebne jakieś sposoby, kombinacje czy jest wystarczająco dużo miejsca w komorze silnika aby alternator wyjąć bez odkręcania dodatkowych podzespołów (elementów)?

Edytowano przez filip w aucie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z ładowaniem, raz na 2 tygodnie muszę dołądowywać akumulator (roczny). Jak mierzyłem napiecie ładowania, to bez obciążenia waha się w granicach 13,8 - 13,9 V, niestety pod obciążeniem mocno spada (na światłach mijania 13,4 V, jak dołacze drogowe, przeciwmgielne, to spada do 13 V). Wyczytałem, że może być to awaria alternatora, a dokładnie mostka prostowniczego ewentualnie regulatora napięcia. Mam pytanie, czy regulator napięcia jest częścią alternatora, czy jest to odrębna część. Zastanawiam się na wymianą alternatora (jest od nowości ma już prawie 10 lat), dlatego pytam o regulator napięcia.

Mam jeszcze pytanie jaki kupić alternator, obecnie jest fabryczny 100A, zastanawiam się nad mocniejszym, tylko nie wiem jaki podejdzie. Vectra 1,8 B 122KM 2002 r.

Proszę o porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Regulator z tego co sobie przypominam to odrębny element.Gdzieś był taki temat.A alternator ja bym u siebie regenerował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Alternator do regeneracji i dalej bedzie chodzil pare dobrych lat. Nie ma co wydawac kasy na nowy a juz napewno na uzywany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niedawno u mnie padl alternator tyle ze w 1.9cdti i to doslownie padl, jesli to regulator napiecia to pikus, u Ciebie z pewnoscia da sie regenerwoac co jest najlepszym rozwiazaniem ze wszystkich innych, jak zawiozlem swoj do fachowca to okazalo sie ze rowniez uzwojenie sie przypalalo co bylo widac po izolacji uzwojenia lekko nadtopionej w niektorych miejscach, regeneracja w moim przypadku byla bezcelowa, nowy wyszedlby okolo 100zl drozej, osobiscie kupilem regenerowany o nieco wiekszej mocy, jak do tej pory smiga jak ta lala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam.

jakiego producenta alternator kupiłeś ?

Mój Denso 105A padł ... potrzebny następca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego wątku bo mój problem chyba łączy się z alternatorem, ale pewny nie jestem.

Mam lewy pobór prądu ok 0.28A. Ładowanie na akumulatorze przy włączonych światłach ok. 13.90V. Mechanik stwierdził, że to może być wina mostka ale pewny nie był i za bardzo się nie podejmował naprawy. Czy mogę sam zdiagnozować problem, czy szukać innego mechanika.

Dodam że mam walnięty parktronic ale nie wiem czy to może mieć związek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam, a jakie masz napiecie gdy włączysz jeszcze grzanie szyb, wentylator na pozycję "7", dłługie światła i co tam jeszcze masz... np grzanie foteli ?

Praktronik możesz bezpiecznikiem odłaczyć ?

A te 0,28A lewego prądu to rozładowuje Ci akumulator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zapewne Denso, bo do Z19 DT/DTH altki produkuje Denso...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam, a zamienniki MAGNETI MARELLI lub HC Parts CA1890 130A ?

masz może jekieś doświadczenia z nimi lub opinie na ich temat ?

Edytowano przez emx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Np. 120A bosch 0 124 425 100

Szukaj zmieników dla numerów:

62 04 187

93180098

12 04 433

93169028

Denso 105A ma dwa przyłącza, mocniejsze alternatory mają już po trzy przyłącza.

Edytowano przez logan_x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam i dzieki z info. Znam ten alternator ...ale nie znalazłem oferty sprzedaży. W poprzedniej VB udało mi się uszkodzonego "francuza" zamienić na Bosch-a.

Do VC jest problem. Od ręki moge dostać jeden z tych opisanych powyżej zamienników. Pojutrze mam wyjazd i muszę coś pilnie załozyć....

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój alternator niestety w poniedziałek stwierdził, że ma już dość. Coś zaśmierdziało (pewnie palące się diody) i zapaliła się kontrolka ładowania. W ukrytym menu prąd ładowania 11,3-11,5 V. Ja zdecydowałem się na regenerowanie swojego alternatora (auto stoi w warsztacie). Niestety zakup z Aledrogo.pl = 0 gwarancji lub w najlepszym układzie gwarancja rozruchowa. Oczywiście można kupić jakiś chiński zamiennik który pochodzi pewnie max 1 rok.

W rozmowie z elektrykiem powiedział on, że do CDTI w zupełności wystarczy 105A (wyłączając auta z bardzo dużym chwilowym poborem tj. np. elektryczną nagrzewnicą). Powiedział on również, że niestety pożyczanie prądu baardzo skraca żywotność alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sprawdzę to napięcie z włączonymi bajerami i jutro napiszę. a jeżeli chodzi o rozładowywanie to przy śr temp -15 po 4 dniach od pełnego naładowania akumulator padł ( a jest na pewno ok bo sprawdzałem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Szukaj alternatora z dwoma przyłączami takimi jak ma Denso 105A (numer producenta: dan510).

HC Parts CA1890 ma trzy przyłącza i chyba nie będzie pasował, ale byś musiał się zapytać jakiegoś kumatego elektromechanika.

Zamiennikiem Denso jest HC-PARTS CA1884IR.

Edytowano przez logan_x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Denso 120 czy 140 A, bo i takie się trafiają w VC (w kombiakach) także mają 2 przyłącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdzałem dzisiaj to ładowanie i wyszło ok 13.60V (chociaż przez chwilkę było 12.40, ale to chyba wina miernika). Tak jak pisałem wcześniej na mrozie lewy prąd rozładowywuje aku w ciągu kilku dni. Nie wiem czy to może mieć znaczenie, ale jak tylko otworzę drzwi ( z pilota, czasami nawet przed włożeniem kluczyka do stacyjki) to w okolicach schowka w nogach pasażera słychać dziwne "tratatata", nie słychać tego gry samochód zamknięty (na klucz), ale nie wiem co to jest i czy to może pobierać prąd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Siłownik/nastawnik kierunku nawiewu tak robi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×