Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Tomek S

2.0 DTI na co zwracać uwagę

Polecane posty

Gość Tomek S

Witajcie

No i się stało - jestem posiadaczem Vectry 2.0 dti 200r kombi. Autko posiada manualną klimę i nie ma komputera pokładowego. Jestem z Poznania i witam wszystkich.

Jako że lubię majsterkować wiec pierwsze co zrobiłem po kupnie auta to kontrola filtrów i wężyków. Ale od początku. Autko kupione w Wiedniu z serwisu Bosch (jeździł jako auto firmowe Bosch - biorąc pod uwagę pompę dobra firma

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) Posiadam do niego cały komplet dokumentów z których wynika że miał wymieniana pompę przy 270000km (pierwsza jej naprawa) teraz ma przejechane 280000 i faktycznie pompa wygląda na nówkę. W ciągu dnia autko pali na dotyk zero dymu nawet na obrotach i jak czytałem o braku mocy w okolicach 1000 - 1500 obrotów to nie odczuwam czegoś takiego. No ale dość tych pozytywów. Mam parę pytań bo nie wszystko jest cacy.

1. Wymieniłem termostat ponieważ po godzinie jazdy ledwo temperatura podniosła się powyżej niebieskich kresek - teraz podnosi się po około 7km wiec z tego co czytałem na forum jest OK.

2. Czy zawsze w układzie krążenia jest ciśnienie ponieważ jak odkręcam korek ze zbiorniczka wyrównawczego zawsze syczy uchodzące ciśnienie (zaworek w korku dział na zasadzie odwrotnej czyli pozwoli zassać powietrze a nie wypuścić)

3. Mam problemy z porannym odpalaniem rano - wymieniłem węże przelewowe i nie pomogło - więc dołożyłem ręczną pompę z zaworkiem na zasilanie a na powrót do zbiornika sam zaworek i przy okazji zauważyłem wyciek z przelewu na jednym wtrysku z nowego wężyka więc też wymiana i przepompowanie paliwa - około 2litrów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

4. Czytałem o odpowietrzeniu pompy i tu problem ponieważ jak pompuję ręcznie to jest zero przepływu jakby wąż powrotny byłby zatkany (chyba że tak jest w tych pompach że dopiero po odpaleniu i odpowiednim ciśnieniu powrót się udrażnia) bądź co bądź po kombinowaniu z odpowietrzaniem auto odpaliło praktycznie po 10sec bez dymu oraz równiutko. Czy te zaworki pomogły zobaczymy po ran o

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

5. Zastanawiam się czy do auta można dołożyć bezproblemowo komputer.

6. Zapala się kontrolka ABS - z różną częstotliwością - czujniki niby czyste więc obstawiam jak na forum że zimne luty przy pompie ABS

7. I w zasadzie co mnie najbardziej drażni - losowe zapalanie kontrolki check silnika - obojętnie czy silnik zimny cz ciepły, czy jadę 20km/h czy 120km/h zapali się i świeci do ponownego uruchomienia auta (czasem się w ogóle nie zapali przez 2 dni) po zapaleniu nie odczuwam żadnych opisanych na forum skutków ubocznych np. brak mocy. Jedno co nie działa wówczas to tempomat (przy nie zapalonej kontrolce działa)

I to chyba tak na szybko

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mam prośbę o sugestie i na co mam zwracać uwagę w tym autku - wcześniej jeździłem dieslem ale volvo 740 i merc 124 wiec to zupełnie inne silniki. Co do paliwa to tankuje na BP staram się unikać stacji supermarketowych.

Dziękuję i pozdrawiam

Tomek

EDIT:SEMPIK

zapoznaj się z

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

§ III. TWORZENIE NOWYCH TEMATÓW pkt.2

Edytowano przez SEMPIK
zmiana tytułu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jakby focia była to lux...

jak mowi powiedzenie ... "Dbasz to masz" ...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. OK

2. Układ krążenia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> - w układzie chłodzenia jest niewielkie nadciśnienie (zaworki są dwa - nad i podciśnieniowy) - myślę że jest OK

3,4,5, 6 -

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

7. Komputer - odczyt błedów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a błędy zczytane??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek S

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czy pomogło to jeszcze nie wiem - jutro się okaże - jednak same wężyki nie pomogły - choć biorąc pod uwagę wyciek z przelewy to raczej nie mogło pomóc.

Bezproblemowo - chymmm podłączenie kilku kabelków demontaż licznika - sam nie wiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do błędów to nie zczytane i penie jeszcze troszkę minie zanim podjadę do serwisu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

I temat zaworków w korku - zdaję sobie sprawę że powinien regulować ciśnienie tak jak mówisz aby nie zassało czy rozsadziło - jednak jak sprawdzam ręcznie to wąż praktycznie kamień zassać ustami przez korek idzie natomiast wydmuchać nie - może się po prostu zaciął zawór odpowiadający za nadmierne ciśnienie.

No i znalazłem odnośnie komputera - myślę że to ten opis -

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć code

Edytowano przez Tomek S

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o ten tempomat i checka to sprawdź czy w momencie kiedy pali się kontrolka silnika działają Ci światła stop gdyż tempomat i włącznik stopu są ze sobą ściśle powiązane. Ostatnio właśnie miałem taką historie że też mi się zapalał i wtedy nie działał ani stop ani tempomat. Pomogła wymiana włącznika świateł stopu. Jeżeli to będzie to to radze kupić oryginał bo niestety zamienniki nie działają tak jak trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek S

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

oo bardzo dziękuję za info - jak się zapali na pewno sprawdzę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

No i mamy dzień kobiet - wszystkiego naj naj naj - i jak to w taki dzień spędziłem go typowo -> w warsztacie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale do sprawy - po moich pracach związanych z uszczelnieniem układu paliwowego rano autko odpaliło po 2-3sec kręcenia i pochodziło ładnie przez około 30sec i zgasło. I już kiepsko odpaliło - po kilku chwilach odpala jednak nie wchodzi na wyższe obroty. Przy gazowaniu około 2800 - 2200 obrotów silnik szarpie dymi i mruga kontrolka silnika. Więc z wyjazdu do pracy nici. Sprawdzam ciśnienie w układzie paliwowym i wygląda ok. Podejrzenie padło na przepływomierz. Nic tylko do sklepu po nowy - kupiłem za 190zł firmy marineti czy jakoś tak (produkują dla Fiata) założyłem i pali na dotyk. Runda po mieście do sklepu z częściami do opla po korek od zbiornika wyrównawczego płynu z układu chłodzenia i przy okazji jak mówił bobero kupiłem czujnik przy pedale hamulca ponieważ faktycznie przy włączonej kontrolce silnika i nie działającym tempomacie nie było świateł stopu (dziękuję za sugestie). Po powrocie do domu wziąłem się za czujnik i przy okazji grzebania sprawdziłem bezpieczniki ponieważ nie grzała mi tylna szyba. Bezpiecznik wilki 40A spalony więc daje nowy - wielki błysk i spalony. Po rozebraniu tapicerki klapy bagażnika elektryka wyglądała ok. Klapa do góry bezpiecznik się nie przepala, klapa zamknięta zwara. Ściągnąłem gumową rurkę łączącą kabinę z klapą i .... wszystko jasne - kilka przewodów z pękniętą izolacją. Naprawiłem izolacje bezpiecznik nowy i działa. Czas testów porannych w środę - mam nadzieję że udało mi się usunąć drobne usterki uprzykrzające jazdę.

Pomimo tych drobiazgów uważam że jeździ się dobrze. Choć poprzednie moje auto to volvo v70 z 97roku 2 litry benzyna - co do dynamiki opelek lepszy spalanie bez porównania - jednak komfort jazdy volvo lepsze.

Jeszcze raz drogie Panie wszystkiego naj naj naj.

Wtorek rano - wielka d... auto odpaliło bardzo ładnie jednak po dodaniu gazu koniec zgasł - odpalam ponownie i znów kiszka - próbuje podciągnąć go na obroty a on max 1200 i szarpie prycha i mruga kontrolka silnika - jak odpuszczam gaz wraca na wolne obroty i kontrolka gaśnie silnik chodzi równo ? Jakieś pomysły ?

Edytowano przez Tomek S

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×