Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Pyru

Wielki problem prawdopodobnie zapowietrzenie

Recommended Posts

Guest Pyru

Witam mam straszny problem moja Vectra 1.6 16v wszystko bylo w jak najlepszym porzadku, az pewnego dnia pojechalem do znajomego wczesniej zatankowalem LPG u kolegi wszystko ok zadnych problemow. potem auto stalo na dworze w nocy ok -5 na dworze odpalam i ruszam do domu... mimo zagrzania auta do prawie 80 st nic nie grzeje na gazie nie chcial w ogole jechac... na benzynie dzis zauwazylem tez szarpanie. w plynie slychac przelewanie i rozne odglosy ze zbiorniczka. gdy naciskalem dlugo gruby waz idacy do bloku silnika plyn praktycznie zniknal z zbionikea (wczesniej byla go polowa) potem gdy auto odpalilem plyn znou sie pojawil i ciagle slychac jakies odglosy... POMOCY

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wojti1

Please login or register to see this quote.

Witam a to nie uszczelka pod głowica padła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie masz brązowo-czarnego naloty w zbiorniku, sprawdź na zimnym czy nie idzie Ci ze zbiorniczka dym, rónież obstawiam uszczelkę pod głowicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pyru

no nie wiem olej wyglada dobrze... przynajmnije na razie tak m sie wydaje. a mam pytanie czy korek ktory wyposazeony jest w zaworek odpoietrzajacy ma duzy wplyw na uklad chlodzenia . Bo musze sie przyznac ze z ojcem robilismy male poprawki przy aucie no i ojciec odkrecil korek i wypadl mu srodek karka a czrna uszczelka mu dziwnie nie pasowala tam wiec wlozyl ja bezposrednio na gwint i potem zakrecil korek tak ze raczej powietrze nie odeszlo by tamta droga nie wiem czy to ma jakis duzy wplyw??

Share this post


Link to post
Share on other sites

na pewno nie zapowietrzona - przecież można i bez korka jeździć i się nic nie zapowietrzy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pyru

no ale fakt uszczelki sprawilby ze nie ma grzania w aucie tak od razu? no bez korka a tam byl hermetycznie domkniety korek moze tam tedy powinno powietrze odchodzic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak. po prostu w niskim stanie plynu nie ma przepływu przez układ i nagrzewnicę w związku z tym. Nie bagatelizuj tego braku płynu bo może się to skończyć planowaniem głowicy - przegrzejesz silnik i bóg wie co jeszcze sie wydarzy

a ile masz już przejechane na instalacji LPG ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pyru

prawie 40 tys na lpg. tylko mysle ze po prostu bylyby jakies objawy? auto normalnie chodzilo. a po ok 4h postoju wsiadam jakby nie do tego samochodu... i tego nie rozumiem i jest mi bardzo zle z tego powodu zawiodlem sie na vectrze... a teraz jakies 4 h stoi z otwartym zbiorniczkiem od plynu i caly czas slycghac bulgotanie... dziwi mnie to troche... pol zbiorniczka plynu jest jak wczesniej tylklo wydaje mi sie ze w ukladzie jest powietrze zamiast plynu...

nie wiem ale dalej bulgocze juz tak kilka godzin... plyn ze zbiorniczka wpadl do obiegu czyli jakby sie odpowietrzyl.. jutro kupie i doleje plyn zobacze co sie bedzie dzialo. czekam na inne koncepcje przyczyny itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Człowieku jesteś nie poważny czy nie pełno-sprytny, skoro masz swoją teorię i nie dasz sobie przetłumaczyć to po co prosisz o pomoc. Tak dolewaj płynu, nie przejmuj się że on znika na pewno się układ odpowietrza i tak codziennie będzie, aż wlejesz do środka 30 litrów ale on dalej się odpowietrza. Kiedy ostatnio wymieniałeś płyn, vectra sama z siebie się odpowietrza i nie trwa to dłużej niż 1 h godzina pracy silnika.

Skoro znikł Ci ze zbiorniczka to znaczy że gdzieś układ jest nie szczelny a jak przy tym wszystkim piszesz że się zagotował to znaczy że nie ma obiegu. Jeżeli nie masz nigdzie plam a płyn znikł to coś się z nim musiało stać tak????

Dla pewności odkręć korek i zobacz czy nie idzie dym na zimnym, czy z wydechu nie wydostaje się za dużo pary, czy po zakręceniu korka i przejechaniu ok 5-10 km nie pęcznieją Ci przewody idące z i do chłodnicy, czy z wydechu nie wydostają się spaliny o słodkawym zapachu, czy nie ma mazi w oleju i oleju w płynie, jeżeli nic z tego nie wystąpi to możesz sprawdzić przewody idące do nagrzewnicy czy tam przypadkiem nie pękł przewód, rozleciał się zawór, kolejna sprawa zobacz czy przy parowniku się coś nei popierniczyło.

Jeżeli nic z tych rzeczy i pod autem nie ma śladu płynu do mechanika na test zawartości co2 w płynie i po temacie.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest riv11

Posłuchaj rady JarekS. Weź tak na chłopski rozum, przecież płyn nie może od tak sobie "zniknąć". Dolewanie nic tu nie da. Tak jak pisze kolega wyżej, płyn może zniknąć tylko zaraz po wymianie, po przejechaniu ok 2-3 km,układ się sam odpowietrza i już nie ma prawa go ubywać. A na pewno nie trwa to kilku dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak się nie zajmiesz tym i zbagatelizujesz to tylko powiększysz koszty tej imprezy. I więcej nerwów

A przy walniętej uszczelce na pompie wody może występować zjawisko kawitacji - do doprowadzi do jej rozszczelnienia

Please login or register to see this link.

Edited by jachuBN

Share this post


Link to post
Share on other sites

To na pewno uszczelka pod głowicą. Tak jak koledzy radzą zajmij się tym, bo koszta będą o wiele większe tak jak nerwy:rolleyes:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pyru

panowie ale nie denerwujcie sie ja nie lekcewaze waszych teorii po prostu moze boje sie prawdy. fakt faktem nie jestem pewny ile plynu bylo poniewaz auto mam moze z 2 tygodnie... no wiec nie wiadomo. co do oleju wyglada dobrze. co do wydechu jakos nie moge stwierdzic czy powinien mniej kopcic czy nie . na razie wlalem plyn ok 2 litry weszly. wszystko wrocilo chodzi na lpg grzeje w samochodzie. w sobote jade na wymiane oleju wiec od razu kaze sprawdzic co i jak z ta uszczelka. poza tym bede sie staral sprawdzac stan plynu w zbiorniku do tego czasu. na razie zrtobilem 20 km i nic nie ubylo nie zauwazylem tez jakiejs zmiany auto dosc zwinne i dynamiczne nie przegrzewa sie . czas pokaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Gromek

Witam! Koledzy mam problem z chlodzeniem silnika vectry b 1.8, gdy zalacza sie wiatrak w chlodnicy strasznie zaczyna cos warczec, poczatkowo myslalem ze po zimie o cos zaczepilem i zagial sie jakis plastik ktory dotyka do wiatraka, ale po glebszym wsluchaniu sie w temat dzwiek nie dochodzi z wentylatora. Czy wiecie moze co to moze byc i jak to naprawic?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest grabarz1982

Witam serdecznie mam pytanie , z mojej vectry c 1,8 16v spuscilem plyn chlodzacy w celu wymiany i zalalem nowy , i po tej czynnosci zachowuje sie jk by byl zapowietrzony , gotuje sie szybko lapie temperature jakiesw bombelki pojawiaja sie w zbiorniczku , aby troszke bylo lepiej wyjelem termostat , ale przed tym sprawdzilem pompe wody sprawna nie slizga sie na osi ani nie jest zatarta , i dodam na wolnych obrotach jest oki a gdy jade w miescie to zaczyna sie gotowac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...