Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mihó

Jaka temperatura silnika X18XE ?

Recommended Posts

Niepokoi mnie temperatura w X18XE. Niby się rozgrzewa, choć może trochę wolniej niż zwykle. Na trasie - nie podnosi się dużo powyżej 80st - powiedziałbym, że jest o grubość kreski wyżej nad 80st:

Please login or register to see this link.

Czy to jest poprawna temperatura, czy powinienem martwić się o termostat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pomacać węża to się nie chce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chce się i to zrobię

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dzięki za przypomnienie o oczywistej rzeczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Z drugiej strony - obawiam się, że termostat może po prostu nie domykać w niewielkim stopniu (w końcu mam te 80kilka stopni) i mogę nie wyczuć małej zmiany temperatury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już prędzej czujnik na zegary do wymiany ,tak mi się przynajmniej wydaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzę. ECU i zegary powinny mieć podobną temperaturę, czy dużó są od siebie oddalone czujniki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te czujniki nie mają ze sobą nic wspólnego i ten na zegary potrafi przekłamywać o kilka stopni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ARTCEV

Please login or register to see this quote.

przecież to są wskazania orientacyjne. Tyle co na tym zdjęciu to ja mam w dieslu po 10 minutach jazdy po mieście. Potem idzie pod 90 a za miastem jest tyle co na zdjęciu też

Czy to jest poprawna temperatura, czy powinienem martwić się o termostat ?

Edited by zubek73
poprawiłem cytat i wywaliłem z niego fotki / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

musze przyznac ze mam podobna sytuacje, na trasie moja Vectra trzyma temp ok 80 stopni...czasem potrafi troszke zejsc ponizej, a miescie w korkach grzeje sie bardziej, pow. 90 stopni i tak sie zastanawiam czy wszystko jest ok?? teraz przez 1,5 m-ca moja biedna Viki stala na parkingu i po odpaleniu i jazdy temp skacze od 80 stopni do 90 i tak mysle czy wszystko jest ok???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Położenie wskazówki takie jak u mnie. I sądzę, że to jednak czujnik na deske przekłamuje. Dlaczego? A no dlatego, że przy 85*C na desce termostat się otwiera, a przy 90-92*C na desce włączają się wiatraki. Czytałem w "Sam naprawiam VB', ze wiatraki właczają się przy 100*C a termostat otwiera się przy 92*C, czyli wychodziłoby na to, że czujnik na desce zaniża o jakieś 8 stopni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne że zaniża. Ja wymieniłem termostat na wahlera bo wcześniej miałem cały czas otwarty obieg. Po wymianie autko się szybko nagrzewa ale utrzymuje ok 84 st w mieście skoczy do 90. Czy jest -15 czy 0 po za miastem nigdy temp nie spadnie poniżej 80st przy poprzednim spadała na niebieskie kreski wtedy należy wymienić termostat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem - gruby wąż przy termostacie jest zimny. Cienki - ten z metalową rurką się rozgrzewa od razu. Tak powinno być ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

tak powinno być a po chwili jak auto się nagrzeje nagle powinien zrobić się gorący

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam sie z opinia pudeleQ u mnie tez jest tak samo w miescie bardzo szybko dochodzi na wyswietlaczu temperatura ok90-95 a jak juz termostat sie zalaczy to jest stala miedzy 85-90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez tak mam u siebie.

Termostat zakladany jesienia na nówke wahlera.

Jeszcze jak sie zrobi cieplej zaryzykuje i wymienie czujnik temp na zegary

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jezeli chodzi o sprawdzenie termostatu to odpal go najlepiej na zimnym silniku poczekaj okolo 4-5 minut i zobacz wlasnie ten gruby waz jak bedzie cieply to termostat do wymiany bankow polecam behr-a wymienilem jest si

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest identyczna sytuacja. Węże ciepłe, czyli chyba tak powinno być w tym silniku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie jest u Ciebie źle , najpierw węże zimne dopiero jak się silnik nagrzeje to ciepłe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chodziło mi o to, że wskazanie wskaźnika jest prawidłowe. Gdyby było coś nie tak to węże byłby letnie, a u mnie są ciepłe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie rozumiem twojego rozumowania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:"> , ale nie będę wnikał w szczegóły .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wlasnie tez mysle czy termostat nie bedzie do wymiany. jak szybko wam sie nagrzewa do 80 stopni? ja musze przejechac ok 8km. dzisiaj sprawdze motyw z wężami. Mam nadzieje ze w silniku 1.6 16v jest tak samo jak opisujecie czy moze czyms sie rozni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi do licznikowego 80*C nagrzewa się po ok 4,5km. Ale na 90% licznik zaniża, więc przebiega to nieco szybciej. Ja też miałem uszkodzony termostat ale naprawiłem go domowymi sposobami, tzn. wymontowałem go i pod kran z wodą i patrzyłem czy nie cieknie. Ciekło i to dosyc sporo, więc wyjąłem ze środka sam wkład i przypiłowałem trzpień który wchodzi w otwór w obudowie termostatu. Za pierwszym razem jeszcze nieco ciekł, ale za drugim już był szczelny w 100%. I od tego momentu poprawiło się nagrzewanie silnika. Nie gwarantuję, że u każdego to się sprawdzi, ale zanim kupimy nowy termostat, warto zdziałać coś domowymi sposobami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bede musial porównac to z kumpla vectrą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już to pisałem w temacie o wymianie termostatu. Jakoś w lutym wymieniony na nowy Wahlera razem z obudową. Od tego czasu wskazówka temperatury stoi 1 mm poniżej kreski 90C czy trasa czy miasto. W korku czasem wzrośnie do 95C. Choć ostatnio jak się cieplej zrobiło to w trasie wskazywała idealnie 90.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przy X20XEV jest podobnie... Do licznikowych 90* rozgrzewa się tylko na postoju lub przy jeździe w korkach...na trasie max 80*. Przy 80 otwiera się duży obieg a 90 włącza wiatrak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam!!

a ja u siebie zauważyłem taki objaw:

rozgrzewa się silnik do temp około 90 stopni otwiera się duży obieg, jak na razie wszystko ok, po otwarciu dużego obiegu temp spada tak do 80 z małym haczykiem, i od tej pory zaczyna szaleć na wskaźnikach rzecz jasna, kiedyś możne tak mi się wydawało ze temp stała w granicach tych powiedzmy 80 kilku stopni, a teraz to idzie za 90 i spada pod 80 stopni.

I teraz nie wiem czy to norma czy nie, motorek 1.6 x16xel

PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...