Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Mihó

Jaka temperatura silnika X18XE ?

Polecane posty

Niepokoi mnie temperatura w X18XE. Niby się rozgrzewa, choć może trochę wolniej niż zwykle. Na trasie - nie podnosi się dużo powyżej 80st - powiedziałbym, że jest o grubość kreski wyżej nad 80st:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Czy to jest poprawna temperatura, czy powinienem martwić się o termostat ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A pomacać węża to się nie chce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chce się i to zrobię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dzięki za przypomnienie o oczywistej rzeczy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Z drugiej strony - obawiam się, że termostat może po prostu nie domykać w niewielkim stopniu (w końcu mam te 80kilka stopni) i mogę nie wyczuć małej zmiany temperatury

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już prędzej czujnik na zegary do wymiany ,tak mi się przynajmniej wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę. ECU i zegary powinny mieć podobną temperaturę, czy dużó są od siebie oddalone czujniki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te czujniki nie mają ze sobą nic wspólnego i ten na zegary potrafi przekłamywać o kilka stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ARTCEV

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

przecież to są wskazania orientacyjne. Tyle co na tym zdjęciu to ja mam w dieslu po 10 minutach jazdy po mieście. Potem idzie pod 90 a za miastem jest tyle co na zdjęciu też

Czy to jest poprawna temperatura, czy powinienem martwić się o termostat ?

Edytowano przez zubek73
poprawiłem cytat i wywaliłem z niego fotki / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam,

musze przyznac ze mam podobna sytuacje, na trasie moja Vectra trzyma temp ok 80 stopni...czasem potrafi troszke zejsc ponizej, a miescie w korkach grzeje sie bardziej, pow. 90 stopni i tak sie zastanawiam czy wszystko jest ok?? teraz przez 1,5 m-ca moja biedna Viki stala na parkingu i po odpaleniu i jazdy temp skacze od 80 stopni do 90 i tak mysle czy wszystko jest ok???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Położenie wskazówki takie jak u mnie. I sądzę, że to jednak czujnik na deske przekłamuje. Dlaczego? A no dlatego, że przy 85*C na desce termostat się otwiera, a przy 90-92*C na desce włączają się wiatraki. Czytałem w "Sam naprawiam VB', ze wiatraki właczają się przy 100*C a termostat otwiera się przy 92*C, czyli wychodziłoby na to, że czujnik na desce zaniża o jakieś 8 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jasne że zaniża. Ja wymieniłem termostat na wahlera bo wcześniej miałem cały czas otwarty obieg. Po wymianie autko się szybko nagrzewa ale utrzymuje ok 84 st w mieście skoczy do 90. Czy jest -15 czy 0 po za miastem nigdy temp nie spadnie poniżej 80st przy poprzednim spadała na niebieskie kreski wtedy należy wymienić termostat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem - gruby wąż przy termostacie jest zimny. Cienki - ten z metalową rurką się rozgrzewa od razu. Tak powinno być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maurycy

tak powinno być a po chwili jak auto się nagrzeje nagle powinien zrobić się gorący

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z opinia pudeleQ u mnie tez jest tak samo w miescie bardzo szybko dochodzi na wyswietlaczu temperatura ok90-95 a jak juz termostat sie zalaczy to jest stala miedzy 85-90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tez tak mam u siebie.

Termostat zakladany jesienia na nówke wahlera.

Jeszcze jak sie zrobi cieplej zaryzykuje i wymienie czujnik temp na zegary

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jezeli chodzi o sprawdzenie termostatu to odpal go najlepiej na zimnym silniku poczekaj okolo 4-5 minut i zobacz wlasnie ten gruby waz jak bedzie cieply to termostat do wymiany bankow polecam behr-a wymienilem jest si

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest identyczna sytuacja. Węże ciepłe, czyli chyba tak powinno być w tym silniku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No właśnie jest u Ciebie źle , najpierw węże zimne dopiero jak się silnik nagrzeje to ciepłe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chodziło mi o to, że wskazanie wskaźnika jest prawidłowe. Gdyby było coś nie tak to węże byłby letnie, a u mnie są ciepłe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie rozumiem twojego rozumowania

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:"> , ale nie będę wnikał w szczegóły .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie tez mysle czy termostat nie bedzie do wymiany. jak szybko wam sie nagrzewa do 80 stopni? ja musze przejechac ok 8km. dzisiaj sprawdze motyw z wężami. Mam nadzieje ze w silniku 1.6 16v jest tak samo jak opisujecie czy moze czyms sie rozni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi do licznikowego 80*C nagrzewa się po ok 4,5km. Ale na 90% licznik zaniża, więc przebiega to nieco szybciej. Ja też miałem uszkodzony termostat ale naprawiłem go domowymi sposobami, tzn. wymontowałem go i pod kran z wodą i patrzyłem czy nie cieknie. Ciekło i to dosyc sporo, więc wyjąłem ze środka sam wkład i przypiłowałem trzpień który wchodzi w otwór w obudowie termostatu. Za pierwszym razem jeszcze nieco ciekł, ale za drugim już był szczelny w 100%. I od tego momentu poprawiło się nagrzewanie silnika. Nie gwarantuję, że u każdego to się sprawdzi, ale zanim kupimy nowy termostat, warto zdziałać coś domowymi sposobami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bede musial porównac to z kumpla vectrą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już to pisałem w temacie o wymianie termostatu. Jakoś w lutym wymieniony na nowy Wahlera razem z obudową. Od tego czasu wskazówka temperatury stoi 1 mm poniżej kreski 90C czy trasa czy miasto. W korku czasem wzrośnie do 95C. Choć ostatnio jak się cieplej zrobiło to w trasie wskazywała idealnie 90.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy X20XEV jest podobnie... Do licznikowych 90* rozgrzewa się tylko na postoju lub przy jeździe w korkach...na trasie max 80*. Przy 80 otwiera się duży obieg a 90 włącza wiatrak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam!!

a ja u siebie zauważyłem taki objaw:

rozgrzewa się silnik do temp około 90 stopni otwiera się duży obieg, jak na razie wszystko ok, po otwarciu dużego obiegu temp spada tak do 80 z małym haczykiem, i od tej pory zaczyna szaleć na wskaźnikach rzecz jasna, kiedyś możne tak mi się wydawało ze temp stała w granicach tych powiedzmy 80 kilku stopni, a teraz to idzie za 90 i spada pod 80 stopni.

I teraz nie wiem czy to norma czy nie, motorek 1.6 x16xel

PZDR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×