Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Quler

Wymiana pierścieni i panewek ?

Recommended Posts

Witajcie.

Czy przy wymianie panewek korbowodowych i głównych, oraz pierścieni jest potrzebny szlif ? Czy mogę znowu założyć nominały ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szlif jest wskazany, ale niekonieczny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ryszard635

bez szlifu to tak jak byś do starych butów założył nowe sznurowadła

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie w kazdym przypadku jest konieczny.

Zaleznie co sie dzieje, jakie jest cisnienie, jesli ok to nie ma potrzeby szlifowac gładzi, a jedynei zmienic pierscienie, a najwazniejsze przy tej zmianie to dokładne wyczyszczenie rowkow na pierscienie, bo przy zle zrobionej takiej robocie, nie bedzie efektow, albo bea takie jakich chcielismy sie pozbyc.

Pamietaj ze sa 3 pierscienie kazdy jest odpowiedzialny za cos innego tj kompresyjny, zgarniajaco kompresyjny i pierscien olejowy. Te dwa ostatnie maja nawiekszy wpływ na pobor oleju. Dodatkowo sprawdzic stan tłokow.

Przy wale to samo, zalzenie jaki stan jest panewek, stan gładzi wału.

Dodatkowo robiac doł, potrzeba było by zrobic gore, czyli obrobke głowicy, szczelnosc, luzy w prowadnicach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Jakiś rok temu przy przebiegu 160 tys.km.zdecydowałem się na przeprowadzenie takiej operacji.Chciałem wymienić tylko uszczelkę pod głowicą a za radą kolegów z tego forum zrobiłem mały remont.

Niestety potrzebna jest fachowa weryfikacja podzespołów (pomiary wału,gładzi cylindrów ,tłoków)pomógł kolega mechanik.

Wskazany remont głowicy opłaci się w 100 procentach.Po tej oeracji zrobiłem jakieś 20 tys.km.i silnik jest w doskonałej kondycji.Jeżeli planujesz pochulać swoim autkiem jakieś 3 latka napewno operacja się opłaci.

(

Please login or register to see this link.

)

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak. tylko robiąc szlif itd nie zamknę się w kwocie 2,5tys... Właśnie górę chcę zrobić na tip top i zaczynam się obawiać o dół... bo ma już 250tys ponad bez remontu... Szlifując wał i cylindry obawiam się że będą to astronomiczne koszta... + do tego nowe tłoki... Jak myślicie... lepiej kupić używany X20XEV młody z małym przebiegiem czy robić ten X18XE ? (w sumie dosyć kuszące jest ten remont... mam nadzieję że po remoncie nie ustępował by mocą VC 1.8 125km... bo mam okazję taką jeździć od czasu do czasu i jeździ mi się baaaaardzo miło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) Sam już nie wiem która opcja by była najodpowiedniejsza... heh same koszta i problemy z tą viki heheheh

malgoraf - Twój temat już wcześniej czytałem i dał mi wiele do myślenia.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bardzo mi naświetlił sprawę remontu... z tym że u mnie jeszcze muszę dokupić coniektóry osprzęt silnika bo wyzionął ducha krokowy, lambda, czujniki, przepływka, altek itp itd... więc lista zakupów rośnie... Baaardzo się zastanawiam nad najlepszą opcją.

Edited by Quler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli bedzisz robił to sam, to koszta sa małe, szlif cylindrow zaleznie gdzie kosztuje 100-200zł na gotowo, obrobka głowicy pełna z wymiana uszczelniaczy i dotarciem zaworow jesli jest wszystko ok 200- 260zł, przynajmniej w okolicy Lublina. Panewki korbowodowe to koszt w granicach 100zł kpl, szlif wału tego nie pamietam ale przykładowo 200zł. Tak ze nie sa to az tak wielkie koszta.

Co do mocy to jesli uda Ci sie uzyskac serie to do silnika 125KM bedzie jeszcze troche drogi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok to powiedzmy że się zdecydowałem na remont. Czy ten silnik jest raczej "idiotoodporny" czy prosty jak budowa przysłowiowego cepa ? Silnik kapsla czy escorta mam w małym palcu, ale w viki nie ruszałem nic poza kolektorem ssącym i robota była bardzo przyjemna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Boję się tylko że nie będę potrafił ustawić rozrządu w 16V... i że rozbiorę dół silnika i wyleci mi garść sprężynek i podkładek... Teraz pytanie do krakusów, gdzie w krakowie mogę wykonać szlif wału, cylindrów i reg. głowicy. Czy na makuszyńskiego, "auto szlif" bodajże to dobra firma ? Bo coś niecoś słyszałem o nich.

Dziękuję za wszelakie informacje, na pewno się prędzej czy później przydadzą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm silnik jak kazdy, robota bedzie taka sama czy to w escorcie czy w oplu. Zakladanie pierscieni, zmiana panewek itd. Tu masy akurat po krotce opisane ustawienie rozrzadu.

Please login or register to see this link.

Edited by Magik123

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jerzyczeka

Słuchajcie

Jakiś czas temu mechanik zrobił głowicę w 1.6 16V. Wszystko pięknie, ale zapomniał o dole. Rezultat znany. Chciałbym teraz zająć się dołem. Raczej nie zdecyduję się na remont tylko na wymianę pierścieni i panewek (Koszt nowych tłoków to ok 1200 zł za komplet). Korbowodowe na pewno, a z głównymi się waham. Góra zrobiona jest na tip top i nie chciałbym jej ruszać (ewentualna konieczność ponownego planowania głowicy). Stąd moje pytanie: Czy da się wymienić pierścienie wyjmując tłoki od dołu po wyjęciu wału korbowego? Była by wówczs presja na wymianę panewek głównych.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Odkurze zapytanie gdysz mam ten Sam problem?

Edited by Regan18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wyjąć prawdopodobnie się nie da bo stopy wału na głównych będą trzymać tłoka jest tam węższa średnica a po 2 jak byś od dołu wbił tłoka z nowymi pierścieniami?? głowica do zwalenia czy tak czy tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko nie planuj znowu głowicy bo Ci już nic nie zostanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:"> , niektórzy po każdym zdjęciu chcą planować jak słyszałem. Jak będziesz ją odkręcał to rób to etapami, luzuj śruby po 1/4 obrotu i czekaj pomiędzy etapami jak śruby odpuszczą trochę wtedy nic się nie zwichruje. Dla spokojności możesz potem dobrym liniałem sprawdzić ale przy ostrożnym odkręcaniu nie ma bata żeby coś się skrzywiło. A tłoków się dołem nie wyjmuje bo po primo się nie da a po sekundo potem byś ich prawidłowo nie włożył a przy wkładaniu na chama może ci pęknąć pierścionek i nawet nie będziesz o tym wiedział dopiero się dowiesz jak motor odpalisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam.mam pytanko odnosnie panewek vectra b 2.0 16v czy da rady je wymienic odkrecajac miske olejową zeby sie do nich dostac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panewki które ?

Korbowodowe czy w główne w podporze wału.

Zresztą jedne i drugie wymienia się właśnie po zdjęciu miski olejowej.

Oczywiście korbowody trzeba odkręcić a z głównymi jest większy problem bo trzeba wymontować wał a więc i skrzynie i rozrząd do zdjęcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...