Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Quler

Wymiana pierścieni i panewek ?

Polecane posty

Witajcie.

Czy przy wymianie panewek korbowodowych i głównych, oraz pierścieni jest potrzebny szlif ? Czy mogę znowu założyć nominały ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szlif jest wskazany, ale niekonieczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ryszard635

bez szlifu to tak jak byś do starych butów założył nowe sznurowadła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie w kazdym przypadku jest konieczny.

Zaleznie co sie dzieje, jakie jest cisnienie, jesli ok to nie ma potrzeby szlifowac gładzi, a jedynei zmienic pierscienie, a najwazniejsze przy tej zmianie to dokładne wyczyszczenie rowkow na pierscienie, bo przy zle zrobionej takiej robocie, nie bedzie efektow, albo bea takie jakich chcielismy sie pozbyc.

Pamietaj ze sa 3 pierscienie kazdy jest odpowiedzialny za cos innego tj kompresyjny, zgarniajaco kompresyjny i pierscien olejowy. Te dwa ostatnie maja nawiekszy wpływ na pobor oleju. Dodatkowo sprawdzic stan tłokow.

Przy wale to samo, zalzenie jaki stan jest panewek, stan gładzi wału.

Dodatkowo robiac doł, potrzeba było by zrobic gore, czyli obrobke głowicy, szczelnosc, luzy w prowadnicach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jakiś rok temu przy przebiegu 160 tys.km.zdecydowałem się na przeprowadzenie takiej operacji.Chciałem wymienić tylko uszczelkę pod głowicą a za radą kolegów z tego forum zrobiłem mały remont.

Niestety potrzebna jest fachowa weryfikacja podzespołów (pomiary wału,gładzi cylindrów ,tłoków)pomógł kolega mechanik.

Wskazany remont głowicy opłaci się w 100 procentach.Po tej oeracji zrobiłem jakieś 20 tys.km.i silnik jest w doskonałej kondycji.Jeżeli planujesz pochulać swoim autkiem jakieś 3 latka napewno operacja się opłaci.

(

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

)

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak. tylko robiąc szlif itd nie zamknę się w kwocie 2,5tys... Właśnie górę chcę zrobić na tip top i zaczynam się obawiać o dół... bo ma już 250tys ponad bez remontu... Szlifując wał i cylindry obawiam się że będą to astronomiczne koszta... + do tego nowe tłoki... Jak myślicie... lepiej kupić używany X20XEV młody z małym przebiegiem czy robić ten X18XE ? (w sumie dosyć kuszące jest ten remont... mam nadzieję że po remoncie nie ustępował by mocą VC 1.8 125km... bo mam okazję taką jeździć od czasu do czasu i jeździ mi się baaaaardzo miło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) Sam już nie wiem która opcja by była najodpowiedniejsza... heh same koszta i problemy z tą viki heheheh

malgoraf - Twój temat już wcześniej czytałem i dał mi wiele do myślenia.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bardzo mi naświetlił sprawę remontu... z tym że u mnie jeszcze muszę dokupić coniektóry osprzęt silnika bo wyzionął ducha krokowy, lambda, czujniki, przepływka, altek itp itd... więc lista zakupów rośnie... Baaardzo się zastanawiam nad najlepszą opcją.

Edytowano przez Quler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesli bedzisz robił to sam, to koszta sa małe, szlif cylindrow zaleznie gdzie kosztuje 100-200zł na gotowo, obrobka głowicy pełna z wymiana uszczelniaczy i dotarciem zaworow jesli jest wszystko ok 200- 260zł, przynajmniej w okolicy Lublina. Panewki korbowodowe to koszt w granicach 100zł kpl, szlif wału tego nie pamietam ale przykładowo 200zł. Tak ze nie sa to az tak wielkie koszta.

Co do mocy to jesli uda Ci sie uzyskac serie to do silnika 125KM bedzie jeszcze troche drogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok to powiedzmy że się zdecydowałem na remont. Czy ten silnik jest raczej "idiotoodporny" czy prosty jak budowa przysłowiowego cepa ? Silnik kapsla czy escorta mam w małym palcu, ale w viki nie ruszałem nic poza kolektorem ssącym i robota była bardzo przyjemna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Boję się tylko że nie będę potrafił ustawić rozrządu w 16V... i że rozbiorę dół silnika i wyleci mi garść sprężynek i podkładek... Teraz pytanie do krakusów, gdzie w krakowie mogę wykonać szlif wału, cylindrów i reg. głowicy. Czy na makuszyńskiego, "auto szlif" bodajże to dobra firma ? Bo coś niecoś słyszałem o nich.

Dziękuję za wszelakie informacje, na pewno się prędzej czy później przydadzą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm silnik jak kazdy, robota bedzie taka sama czy to w escorcie czy w oplu. Zakladanie pierscieni, zmiana panewek itd. Tu masy akurat po krotce opisane ustawienie rozrzadu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Magik123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jerzyczeka

Słuchajcie

Jakiś czas temu mechanik zrobił głowicę w 1.6 16V. Wszystko pięknie, ale zapomniał o dole. Rezultat znany. Chciałbym teraz zająć się dołem. Raczej nie zdecyduję się na remont tylko na wymianę pierścieni i panewek (Koszt nowych tłoków to ok 1200 zł za komplet). Korbowodowe na pewno, a z głównymi się waham. Góra zrobiona jest na tip top i nie chciałbym jej ruszać (ewentualna konieczność ponownego planowania głowicy). Stąd moje pytanie: Czy da się wymienić pierścienie wyjmując tłoki od dołu po wyjęciu wału korbowego? Była by wówczs presja na wymianę panewek głównych.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Odkurze zapytanie gdysz mam ten Sam problem?

Edytowano przez Regan18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wyjąć prawdopodobnie się nie da bo stopy wału na głównych będą trzymać tłoka jest tam węższa średnica a po 2 jak byś od dołu wbił tłoka z nowymi pierścieniami?? głowica do zwalenia czy tak czy tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie planuj znowu głowicy bo Ci już nic nie zostanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:"> , niektórzy po każdym zdjęciu chcą planować jak słyszałem. Jak będziesz ją odkręcał to rób to etapami, luzuj śruby po 1/4 obrotu i czekaj pomiędzy etapami jak śruby odpuszczą trochę wtedy nic się nie zwichruje. Dla spokojności możesz potem dobrym liniałem sprawdzić ale przy ostrożnym odkręcaniu nie ma bata żeby coś się skrzywiło. A tłoków się dołem nie wyjmuje bo po primo się nie da a po sekundo potem byś ich prawidłowo nie włożył a przy wkładaniu na chama może ci pęknąć pierścionek i nawet nie będziesz o tym wiedział dopiero się dowiesz jak motor odpalisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam.mam pytanko odnosnie panewek vectra b 2.0 16v czy da rady je wymienic odkrecajac miske olejową zeby sie do nich dostac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panewki które ?

Korbowodowe czy w główne w podporze wału.

Zresztą jedne i drugie wymienia się właśnie po zdjęciu miski olejowej.

Oczywiście korbowody trzeba odkręcić a z głównymi jest większy problem bo trzeba wymontować wał a więc i skrzynie i rozrząd do zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×