Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Jacek04

Kupiłem Viki 18XE

Recommended Posts

Witam forumowiczów

Stałem się w końcu posiadaczem swojej wymarzonej Viki. Prawdę mówiąc to może nie jest to czego szukałem (2.0 lub 2.5v6), aczkolwiek jestem zadowolony z niej.

Parę pytań przed oddaniem autka do mechanika.

Z jakiej firmy pasek rozrządu, napinacz i rolki ?

Please login or register to see this link.

Czy wymienię sam rozrząd bez pompy wody, jakie mogą być tego skutki ?

Jakim olejem zalać silnik ? Aktualnie jeździ na Moblil 1 10W40 myślę że czas przejść na minerala z racji sporego przebiegu 273 000. Myślę żeby na oleju trochę zaoszczędzić i przymierzam się ku LOTOSOWI.

Do wymiany mam jeszcze uszczelkę pod kolektorem (spaliny we wnętrzu autka i głośna praca)

Temperaturę pokazuje mi około 70 stopni, mimo to autko nie pali dużo. Wg MID po mojej ostatniej trasie 6.5l. Średnia z 200km.

Do wymiany termostat czy może czujnik ? A może to efekt wydmuchanej uszczelki pod kolektorem ?

Linka ręcznego to w zasadzie detal.

Jedna szyba elektryczna z tyłu nie chodzi? Jaka może być najprawdopodobniejsza przyczyna ? Spalony silniczek ? Z przodu szyba ciężko chodzi ale już przeczytałem żeby popsikać WD40 albo sylikonem w sprayu.

Na komputerze pokładowym nie pokazuje mi temperatur zewnętrznej.

Dźwina sprawa. Pokazane są dwie literki ze sporym odstępem od siebie. Symbol Celsjusza a potem Fahrenheita ( C F )

W zasadzie jeszcze mała wizyta u elektryka z racji na to że słabo świecą lampki od przycisków klimatronika.

Troszkę jest do zrobienia. Ale chce ją doprowadzić do porządku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rzeczy dotyczace oleju czy silnika -> zapytaj tutaj ->

Please login or register to see this link.

rzeczy dotyczace elektryki ->

Please login or register to see this link.

szyba ciezko chodzi -> silikonem w sprayu popsikac gumy w ktorych idzie szyba.

szyba -> sprawdzic kostke miedzy drzwiami a karoseria, sprawdzic czy dochodza sygnaly z wlacznika na silownik.

sciagnac boczek, naciskasz przycisk i probowka sprawdzasz czy dochodzi sygnal

ZASILANIE - gruby czerwony (pin 1)

ZAMYKANIE - szaro-zielony (pin 2)

OTWIERANIE - niebiesko-czerwony (pin 3)

MASA - gruby brązowy (pin 4)

DOMYKANIE - brązowo-czarny (pin 6)

czujnik temp zewn -> na srodku zderzaka - sciagasz grill i widzisz czujnik wpiety w belke.

przyciski od klimatronica -> wymiana zarowek opisanaq tutaj ->

Please login or register to see this link.

Pomoglem (+)

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj co do wymiany rozrządu poczytaj sobie tą poradę

Please login or register to see this link.

a tu masz poradę co do wymiany podświetlenia pod climatronik

Please login or register to see this link.

do rozrządu to lepiej wszystko wymienić razem z pompą wodną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kolektor wydechowy masz aby cały ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem dzisiaj u mechanika, diagnoza na dzień dzisiejszy to uszczelka do wymiany, ale wiadomo że przy zdjęciu osprzętu będzie w stanie zobaczyć w jakim stanie jest kolektor, możliwe że pęknięty. Na allegro używany za około 50zł. Ale jestem dobrej myśli że to tylko wydmuchana na wylot uszczelka ;-)

Co do pompy wody to nikt mi nie odpowiedział jakie mogą być skutki jej braku wymiany.

Czy pasek Contitech to dobry wybór ?

Co do szyb elektrycznych to dzisiaj zauważyłem że z naciskając z tyłu szyba się otwiera, natomiast sterując z przodu nie. Sytuacja dotyczy jednej tylnej szyby. Przyczyna ? Nie wiem przekaźnik raczej nie, a więc może płytka przycisku to wymiany ?

Edited by Jacek04

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem szczęśliwym nabywcą wiki 18Xe końcówka 96r w kombiaczku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Oczywiście na pierwszy rzut oka idzie wymiana rozrządu.

Wszech obecna na forum jest sugestia ku firmie Gates (pasek) i INA (rolki+napinacz).

Pytanie konkretne. Znalazłem na allegro tani zestaw

Please login or register to see this link.

Contitech. Można zaufać tej firmie ?

2 rolki prowadzące ? Nie powinny być 3 + napinacz ? (proste pytanie ale dopiero zacznę zagłębiać się w technikę VB i 18XE)

Drugie pytanie odnośnie pompy wody.

W zasadzie często słyszy się że ludzie wymieniają

1) sam pasek(bez rolek i napinacza), skutki wiadome, luz na rolce bądź rozsypanie się całego rozrządu

2) kompletny rozrząd, lecz bez pompy wody. Tu o żadnych skutkach nie jest mi wiadomo nic, ale słyszałem że te w vectrach są wytrzymałe. Co się stanie gdy jej nie wymienię ?

Edited by zubek73
po co zakładasz 2 tematy o tym samym - łączę , przenoszę itp / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

W najlepszym wypadku Ci stanie pompa i jak się szybko zorientujesz nie przegrzejesz silnika to nic, tylko auto na hol i ponowne rozbieranie rozrządu.Jeżeli natomiast się rozpadnie to przeskoczy Ci rozrząd i będzie dramat.

Koszt pompy wody jest nie wielki i moim zdaniem należy ją wymieniać przynajmniej co drugą wymianę rozrządu a w związku z tym że nie wiesz kiedy było to robione,lepiej ją wymień.

Co do tego zestawu rozrządu to jak najbardziej jest ok.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ten sposób oszczędności nie zrobisz.

Rozrząd będzie dobry ale pompę też wymień.

Poza tym użyj wyszukiwarki bo o wszystkim co piszesz to na forum już było i nie zakładaj kilku tematów o tym samym.

Poczekamy aż się temat wyczerpie..... i delete.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na forum już było kilka tematów o robieniu rozrządu po kilkunastu tyś km nawet na markowych częściach. Więc lepiej nie oszczędzać, zapłacić 500-600 zł, i spokojnie jeździć 60 tyś, niż kombinować jak koń pod górke i za kilka miesięcy pisać że vectra to złom bo silnik do remontu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Olej możesz zalać Liqui Moly, dość drogi, ale bardzo dobry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki Panowie za pomocne odpowiedzi.

Proszę się jeszcze ustosunkować to powyższej wypowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ps.

Przepraszam za chaos za forum (2 tematy)

Jeszcze jedno pytanko oprócz powyższych

Czy przy uszkodzonej uszczelce pod kolektorem, ewentualnie przy jego pęknięciu jest możliwość ubytku mocy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do oleju zostan na mobilu.

Lotosu ni elej bo to jeden wielki syf.

Na mobilu sam jezdze i nie narzekam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak najbardziej tak ale nie bardzo znaczący, na pewno bardziej jest zwiększony apetyt na paliwko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do szyby zobacz czy blaszka w jego środku się nie przesunęła, czasami się tak dzieje, następnie popsikaj środkiem penetrującym kostki które są pod lewarkiem, może coś zaśniedziało, jeżeli to nie pomorze to niestety mierniczej w rękę i do dzieła. Trzeba będzie zdjąć boczek i zmierzyć kabelek pomiędzy przyciskiem a drzwiami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwna sprawa z tą szybą ponieważ naciskając z przodu słychac z tyłu takie charakterystyczne "cyk".

Czyli sygnał dochodzi do tyłu ale szyba się nie opuszcza. Sterując z tylnej kanapy, problemu jednak nie ma.

Jeżeli spalanie paliwa obniży się to będzie rewelacyjne autko na trasie. Ostatnio na trasie 6.5 spaliłem. W mieście niestety dużo więcej koło 12-13

Edited by Jacek04

Share this post


Link to post
Share on other sites

a w obydwie strony masz to pyk tzn przy otwieraniu i zamykaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cholercia znowu zapomniałem dokładnie sprawdzić. Na 100% jest cyknięcie ale tylko w jedną stronę. Nie jestem pewny do końća ale raczej tylko przy naciśnięciu aby domknąć szybę. Na wniosek o opuszczenie szyby, nic się nie dzieje.

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale lampka przy przycisku otwarcia tylnej szyby z przodu nie świeci w przeciwieństwie do pozostałych trzech.

Edited by Jacek04

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kane82

odnośnie kolektora to mam ten sam problem, jeździć sie da, ale mechanik starszy ze moze glowice przegrzac od spalin, a czy wymieni ci sama uszczelke?moj to za bardzo sie nie kwapi do tego stwierdzil ze uzywka to nigdy nie masz pewnosci jak dlugo pociagnie - i ma racje -kolektor lubi neistety pekac w vectrach B ( stały problem) uszczelka to grosze ale jak zacznie ci grzebac przy kolektorze to mogą pójść szpilki albo i sam kolektor będzie już krzywy ( temp spalin robi swoje)i trzeba bedzie planowac a jak z planujesz to bedzie mniej materialu wiec nie wiadomo jak dlugo uszczelka wytrzymie itd mechanik dal mi dluga liste dlazego nie warto kupowac uzywki i wymieniac samej uszczelki moim zdaniem nie chce mu sie bawic ale wszystko zalezy jaka sytuacje masz ty w swojej vectrze ale chyab jednak lepiej wydac 500zł i wymienic na nowa czesc przynajmniej masz pewnosc ze po 2 tsiacach nie bedziesz mial znowu tego samego klopotu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wiem że mogą pójść szpilki, ale podejrzewam że Twój mechanik to leniuch. Mój powiedział że może być kłopot, ale nie boi się podjąć wyzwania. W niedziele daję autko do niego. Może wcześniej to dam znać jak tylko zrobię co i jak.

Kontynuując wątek, tak jak pisałem wyżej, te charakterystyczne "CYK" jest tylko przy domykaniu szyby. Dziś sprawdzałem. Nie zapomniałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale wystąpił kolejny problem. Nie mogę włączyć nic z konsoli środkowej ! Ani foteli podgrzewanych, ani klimatronika. Tylko podgrzewana szyba chodzi. Co się stało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ? Bezpiecznik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

drodzy koledzy a może by tak samemu trochę rączki pobrudzić a nie z każdą śrubką po mechanikach latać ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kane82

Please login or register to see this quote.

bezpiecznik, moze i zwarcie teraz jest sama wilgoć wątpie by twoja wiki była wyjątkiem, zreszta doswiadczenie uczy ze im wiecej elektryki tym wiecej rzeczy mowzliwych do zepsucia;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli jesteś taki dobry z mechaniki to pewnie że można. Ja tak jak kolega wyżej pisał nie brał bym się za to, bo mogą się posypać szpilki z głowicy. Nie jest to taka prosta sprawa.

Co do mojej konsoli centralnej, a właściwie że przestała chodzić oprócz świateł awaryjnych, podgrzewania szyby i radia, a więc podstawowych funkcji, to mam pytanie. Czy miał ktoś taki objaw? Co może pomóc ? Stało się to samo z siebie. Odpalam samochód próbuję włączyć ogrzewanie i nic, tak samo z fotelami ogrzewanymi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Miałem pomysł aby odczepić klemę od akumulatora aby się zresetował komputer ale mam oryginalne radio CD i trzeba będzie kodować, a kodu nie mogę znaleźć w papierach. POMOCY Panowie

Problem z konsolą środkową rozwiązany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bezpieczniki spalone

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ufff..... a już się bałem.

Pozostaje tylko jeszcze ta nieszczęsna szyba, oraz uszczelka pod kolektorem. Możliwe że po nagrzaniu samochód gaśnie na biegu jałowym właśnie przez nią ?

?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kane82

na ktoryms z licznych tematow na forum odnosnie kolektora ktos napisal ze jest to mozliwe, ale to raczej częściej się dzieje jak masz gaz, bo jak uklad nie dziala prawidlowo to moze dostawac lewe powietrze i mieszanka w pewnym momencie ma wiecej powietrza niz gazu i zdycha a na benz moze byc wiele pryczyn nie stawialbym na kolektor bo juz pol roku jak mi stuka i nigdy nie mam czasu oddac go w rece mechanika bo ciagle jest cos wazniejszego na co trzeba wydac kaskea na benz jezdzi super bardziej bym sie martwil tym ze podobno jak jest walnieta usczelka to grozi to uszkodzeniem glowicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...