Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Jacek04

Kupiłem Viki 18XE

Polecane posty

Witam forumowiczów

Stałem się w końcu posiadaczem swojej wymarzonej Viki. Prawdę mówiąc to może nie jest to czego szukałem (2.0 lub 2.5v6), aczkolwiek jestem zadowolony z niej.

Parę pytań przed oddaniem autka do mechanika.

Z jakiej firmy pasek rozrządu, napinacz i rolki ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Czy wymienię sam rozrząd bez pompy wody, jakie mogą być tego skutki ?

Jakim olejem zalać silnik ? Aktualnie jeździ na Moblil 1 10W40 myślę że czas przejść na minerala z racji sporego przebiegu 273 000. Myślę żeby na oleju trochę zaoszczędzić i przymierzam się ku LOTOSOWI.

Do wymiany mam jeszcze uszczelkę pod kolektorem (spaliny we wnętrzu autka i głośna praca)

Temperaturę pokazuje mi około 70 stopni, mimo to autko nie pali dużo. Wg MID po mojej ostatniej trasie 6.5l. Średnia z 200km.

Do wymiany termostat czy może czujnik ? A może to efekt wydmuchanej uszczelki pod kolektorem ?

Linka ręcznego to w zasadzie detal.

Jedna szyba elektryczna z tyłu nie chodzi? Jaka może być najprawdopodobniejsza przyczyna ? Spalony silniczek ? Z przodu szyba ciężko chodzi ale już przeczytałem żeby popsikać WD40 albo sylikonem w sprayu.

Na komputerze pokładowym nie pokazuje mi temperatur zewnętrznej.

Dźwina sprawa. Pokazane są dwie literki ze sporym odstępem od siebie. Symbol Celsjusza a potem Fahrenheita ( C F )

W zasadzie jeszcze mała wizyta u elektryka z racji na to że słabo świecą lampki od przycisków klimatronika.

Troszkę jest do zrobienia. Ale chce ją doprowadzić do porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rzeczy dotyczace oleju czy silnika -> zapytaj tutaj ->

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

rzeczy dotyczace elektryki ->

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

szyba ciezko chodzi -> silikonem w sprayu popsikac gumy w ktorych idzie szyba.

szyba -> sprawdzic kostke miedzy drzwiami a karoseria, sprawdzic czy dochodza sygnaly z wlacznika na silownik.

sciagnac boczek, naciskasz przycisk i probowka sprawdzasz czy dochodzi sygnal

ZASILANIE - gruby czerwony (pin 1)

ZAMYKANIE - szaro-zielony (pin 2)

OTWIERANIE - niebiesko-czerwony (pin 3)

MASA - gruby brązowy (pin 4)

DOMYKANIE - brązowo-czarny (pin 6)

czujnik temp zewn -> na srodku zderzaka - sciagasz grill i widzisz czujnik wpiety w belke.

przyciski od klimatronica -> wymiana zarowek opisanaq tutaj ->

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Pomoglem (+)

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj co do wymiany rozrządu poczytaj sobie tą poradę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

a tu masz poradę co do wymiany podświetlenia pod climatronik

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

do rozrządu to lepiej wszystko wymienić razem z pompą wodną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a kolektor wydechowy masz aby cały ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika, diagnoza na dzień dzisiejszy to uszczelka do wymiany, ale wiadomo że przy zdjęciu osprzętu będzie w stanie zobaczyć w jakim stanie jest kolektor, możliwe że pęknięty. Na allegro używany za około 50zł. Ale jestem dobrej myśli że to tylko wydmuchana na wylot uszczelka ;-)

Co do pompy wody to nikt mi nie odpowiedział jakie mogą być skutki jej braku wymiany.

Czy pasek Contitech to dobry wybór ?

Co do szyb elektrycznych to dzisiaj zauważyłem że z naciskając z tyłu szyba się otwiera, natomiast sterując z przodu nie. Sytuacja dotyczy jednej tylnej szyby. Przyczyna ? Nie wiem przekaźnik raczej nie, a więc może płytka przycisku to wymiany ?

Edytowano przez Jacek04

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem szczęśliwym nabywcą wiki 18Xe końcówka 96r w kombiaczku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Oczywiście na pierwszy rzut oka idzie wymiana rozrządu.

Wszech obecna na forum jest sugestia ku firmie Gates (pasek) i INA (rolki+napinacz).

Pytanie konkretne. Znalazłem na allegro tani zestaw

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Contitech. Można zaufać tej firmie ?

2 rolki prowadzące ? Nie powinny być 3 + napinacz ? (proste pytanie ale dopiero zacznę zagłębiać się w technikę VB i 18XE)

Drugie pytanie odnośnie pompy wody.

W zasadzie często słyszy się że ludzie wymieniają

1) sam pasek(bez rolek i napinacza), skutki wiadome, luz na rolce bądź rozsypanie się całego rozrządu

2) kompletny rozrząd, lecz bez pompy wody. Tu o żadnych skutkach nie jest mi wiadomo nic, ale słyszałem że te w vectrach są wytrzymałe. Co się stanie gdy jej nie wymienię ?

Edytowano przez zubek73
po co zakładasz 2 tematy o tym samym - łączę , przenoszę itp / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W najlepszym wypadku Ci stanie pompa i jak się szybko zorientujesz nie przegrzejesz silnika to nic, tylko auto na hol i ponowne rozbieranie rozrządu.Jeżeli natomiast się rozpadnie to przeskoczy Ci rozrząd i będzie dramat.

Koszt pompy wody jest nie wielki i moim zdaniem należy ją wymieniać przynajmniej co drugą wymianę rozrządu a w związku z tym że nie wiesz kiedy było to robione,lepiej ją wymień.

Co do tego zestawu rozrządu to jak najbardziej jest ok.

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W ten sposób oszczędności nie zrobisz.

Rozrząd będzie dobry ale pompę też wymień.

Poza tym użyj wyszukiwarki bo o wszystkim co piszesz to na forum już było i nie zakładaj kilku tematów o tym samym.

Poczekamy aż się temat wyczerpie..... i delete.

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na forum już było kilka tematów o robieniu rozrządu po kilkunastu tyś km nawet na markowych częściach. Więc lepiej nie oszczędzać, zapłacić 500-600 zł, i spokojnie jeździć 60 tyś, niż kombinować jak koń pod górke i za kilka miesięcy pisać że vectra to złom bo silnik do remontu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Olej możesz zalać Liqui Moly, dość drogi, ale bardzo dobry

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki Panowie za pomocne odpowiedzi.

Proszę się jeszcze ustosunkować to powyższej wypowiedzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ps.

Przepraszam za chaos za forum (2 tematy)

Jeszcze jedno pytanko oprócz powyższych

Czy przy uszkodzonej uszczelce pod kolektorem, ewentualnie przy jego pęknięciu jest możliwość ubytku mocy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do oleju zostan na mobilu.

Lotosu ni elej bo to jeden wielki syf.

Na mobilu sam jezdze i nie narzekam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej tak ale nie bardzo znaczący, na pewno bardziej jest zwiększony apetyt na paliwko

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do szyby zobacz czy blaszka w jego środku się nie przesunęła, czasami się tak dzieje, następnie popsikaj środkiem penetrującym kostki które są pod lewarkiem, może coś zaśniedziało, jeżeli to nie pomorze to niestety mierniczej w rękę i do dzieła. Trzeba będzie zdjąć boczek i zmierzyć kabelek pomiędzy przyciskiem a drzwiami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa z tą szybą ponieważ naciskając z przodu słychac z tyłu takie charakterystyczne "cyk".

Czyli sygnał dochodzi do tyłu ale szyba się nie opuszcza. Sterując z tylnej kanapy, problemu jednak nie ma.

Jeżeli spalanie paliwa obniży się to będzie rewelacyjne autko na trasie. Ostatnio na trasie 6.5 spaliłem. W mieście niestety dużo więcej koło 12-13

Edytowano przez Jacek04

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a w obydwie strony masz to pyk tzn przy otwieraniu i zamykaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cholercia znowu zapomniałem dokładnie sprawdzić. Na 100% jest cyknięcie ale tylko w jedną stronę. Nie jestem pewny do końća ale raczej tylko przy naciśnięciu aby domknąć szybę. Na wniosek o opuszczenie szyby, nic się nie dzieje.

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale lampka przy przycisku otwarcia tylnej szyby z przodu nie świeci w przeciwieństwie do pozostałych trzech.

Edytowano przez Jacek04

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kane82

odnośnie kolektora to mam ten sam problem, jeździć sie da, ale mechanik starszy ze moze glowice przegrzac od spalin, a czy wymieni ci sama uszczelke?moj to za bardzo sie nie kwapi do tego stwierdzil ze uzywka to nigdy nie masz pewnosci jak dlugo pociagnie - i ma racje -kolektor lubi neistety pekac w vectrach B ( stały problem) uszczelka to grosze ale jak zacznie ci grzebac przy kolektorze to mogą pójść szpilki albo i sam kolektor będzie już krzywy ( temp spalin robi swoje)i trzeba bedzie planowac a jak z planujesz to bedzie mniej materialu wiec nie wiadomo jak dlugo uszczelka wytrzymie itd mechanik dal mi dluga liste dlazego nie warto kupowac uzywki i wymieniac samej uszczelki moim zdaniem nie chce mu sie bawic ale wszystko zalezy jaka sytuacje masz ty w swojej vectrze ale chyab jednak lepiej wydac 500zł i wymienic na nowa czesc przynajmniej masz pewnosc ze po 2 tsiacach nie bedziesz mial znowu tego samego klopotu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem że mogą pójść szpilki, ale podejrzewam że Twój mechanik to leniuch. Mój powiedział że może być kłopot, ale nie boi się podjąć wyzwania. W niedziele daję autko do niego. Może wcześniej to dam znać jak tylko zrobię co i jak.

Kontynuując wątek, tak jak pisałem wyżej, te charakterystyczne "CYK" jest tylko przy domykaniu szyby. Dziś sprawdzałem. Nie zapomniałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale wystąpił kolejny problem. Nie mogę włączyć nic z konsoli środkowej ! Ani foteli podgrzewanych, ani klimatronika. Tylko podgrzewana szyba chodzi. Co się stało

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ? Bezpiecznik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

drodzy koledzy a może by tak samemu trochę rączki pobrudzić a nie z każdą śrubką po mechanikach latać ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kane82

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

bezpiecznik, moze i zwarcie teraz jest sama wilgoć wątpie by twoja wiki była wyjątkiem, zreszta doswiadczenie uczy ze im wiecej elektryki tym wiecej rzeczy mowzliwych do zepsucia;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeżeli jesteś taki dobry z mechaniki to pewnie że można. Ja tak jak kolega wyżej pisał nie brał bym się za to, bo mogą się posypać szpilki z głowicy. Nie jest to taka prosta sprawa.

Co do mojej konsoli centralnej, a właściwie że przestała chodzić oprócz świateł awaryjnych, podgrzewania szyby i radia, a więc podstawowych funkcji, to mam pytanie. Czy miał ktoś taki objaw? Co może pomóc ? Stało się to samo z siebie. Odpalam samochód próbuję włączyć ogrzewanie i nic, tak samo z fotelami ogrzewanymi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Miałem pomysł aby odczepić klemę od akumulatora aby się zresetował komputer ale mam oryginalne radio CD i trzeba będzie kodować, a kodu nie mogę znaleźć w papierach. POMOCY Panowie

Problem z konsolą środkową rozwiązany

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bezpieczniki spalone

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ufff..... a już się bałem.

Pozostaje tylko jeszcze ta nieszczęsna szyba, oraz uszczelka pod kolektorem. Możliwe że po nagrzaniu samochód gaśnie na biegu jałowym właśnie przez nią ?

?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kane82

na ktoryms z licznych tematow na forum odnosnie kolektora ktos napisal ze jest to mozliwe, ale to raczej częściej się dzieje jak masz gaz, bo jak uklad nie dziala prawidlowo to moze dostawac lewe powietrze i mieszanka w pewnym momencie ma wiecej powietrza niz gazu i zdycha a na benz moze byc wiele pryczyn nie stawialbym na kolektor bo juz pol roku jak mi stuka i nigdy nie mam czasu oddac go w rece mechanika bo ciagle jest cos wazniejszego na co trzeba wydac kaskea na benz jezdzi super bardziej bym sie martwil tym ze podobno jak jest walnieta usczelka to grozi to uszkodzeniem glowicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×