Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość liposek

Olej w płynie chłodniczym

Polecane posty

Gość liposek

Panowie pomocy

Dzisiaj pomyslalem ze zajrze po maske...

Okazało się że w zbiorniczku wyrównawczym jest pełno oleju i tzw majonezu.

Nie zauważyłem aby silnik pracował jakoś inaczej ostatnio....

Cy to oznacza definiwnie uszczelkę pod głowicą?

Czy też może to być jakaś chłodniczka oleju, zakładając że występuje w mim modelu 2.0 DTI. Jak to sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

bylo juz o tym

ale.

moze byc uszcelka pod glowica,ale nie musi

jakie robisz odcinki,dlugie czy krotkie??,mozesz miec nie dogrzany silnik i to tez moze to powodowac,proponuje poszukac na forum

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

olej w tym zbiorniczku pływa po powierzchni płynu czy jak to wygląda??

jeżeli plywa po plynie to UPG...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz olej w zbiorniczku to musi to bć uszczelka pod głowicą, odpal jeszcze auto jak będzie zimne odkręć korek zbiorniczka i zobacz czy dym tamtędy nie leci.

Jeżeli byłby nie dogrzany silnik to była by woda w oleju czyli w komorze silnika maź, a nie olej w zbiorniczku.

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość liposek

dzieki za zainteresowanie

oleju jest tam sporo tak mi sie wydaje, na sciankach majonez.

pare dni temu, jak i przez całą zimę płyn był czyściutki - idealny.

Robię raczej krótkie odcinki po kilka - kilkanaście kilometrów.

Nie daję silnikowi popalić, preferuje raczej umiarkowaną jazdę, nie pamiętam żebym kidykolwiek przkroczył 3500obr/min.

Dodam jeszcze ze w oleju, tzn na bagbecie nic podejrzanego nie zobaczyłem (jutro sprawdze pod korkiem) wszystko czysciutkie, poziom też OK.

Czy chłodnice oleju da sie jednoznacznie sprawdzić?

Edytowano przez liposek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy uruchomić auto i zobaczyć węże,jak bedą twardniały to uszczelka. Jak sie auto trochę zagrzeje to odkręć korek od zbiorniczka płynu. Jak będzie rósł to na pewno uszczelka. pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja bym z tym polemizował. Niedogrzany silnik to może powodować majonez na korku oleju, w odmie, na bagniecie.... ale nie w zbiorniczku płynu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma raczej o czym gadać. Olej dostaje się do układu chłodzenia i stąd to wszystko. Tłusty i rozgrzany osadza się w najwyżej położonym miejscu obiegu wodnego - w zbiorniczku wyrównawczym.

Głowica do zdjęcia, uszczelka do wymiany i koniecznie trzeba zrobić próbę ciśnieniową głowicy, bo może być tak, że sama głowica jest gdzieś pęknięta między kanałem wodnym i olejowym.

Węże nie muszą puchnąć jeśli spaliny nie dostają się do wody...

Po wszystkim dobrze by było przepłukać układ wodny (chłodnica)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość liposek

a czy tą piekielną chłodniczkę to sie wymienia czy da się zregenerować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość liposek

Wymieniona chodniczka olejowa i na razie odpukac OK.

Mechanik po zrobieniu obejscia - bypass'u na chlodniczce stwierdzil ze olej z niej kapie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Vikunia

Forumowicze,

Proszę o pomoc, podpowiedź, gdyż ja już zgłupiałam co dolega mojemu pojazdowi. Jestem posiadaczką Vectry B 2,2 DTi rocznik 2001. Kilka tygodni temu pojawił się problem, otóż w zbiorniku chłodniczym znalazł się olej. Auto wylądowało u mechanika, gdzie głowica została splanowana i sprawdzono jej szczelność. Oprócz tego wymieniono chłodniczkę oleju. Kilka razy płukałam układ chłodzenia. Jednak w dalszym ciągu oleju ubywa i ciągle wędruje do zbiorniczka płynu chłodzącego. I nadal jest tam mazut, bryja, kisiel, jakkolwiek by tego nie nazwać.

Gdzie jeszcze może być pies pogrzebany?. Ja już nie mam pomysłów, oczywiście dodam, iż te manewry już pochłonęły sporo kasy. PANOWIE pomocy i podpowiedzi w temacie!!!!.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie poszła uszczelka pod głowicą lub mechanik źle wykonał swoją prace , ale to pierwsze obstawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedź do gościa na "naprawę gwarancyjną", bo najwyraźniej coś spierniczył.

Albo nie sprawdził głowicy na szczelność !!!, albo źle ją złożył (na przykład nie wymieniał śrub !!!), możliwe, że ją źle splanował i nadal jest wygięta między kanałem wodnym a olejowym.

Mógł też dać złą uszczelkę, którą w dieslu ostatecznie ustala się stopień kompresji, możliwe, że poskręcał głowicę "złym momentem i stopniami"...

Jedź do niego na poprawkę i poproś o dokumentację naprawy. Masz jakiś kwit na to co robił ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Vikunia

Forumowicze, dziękuję za podpowiedzi w kwestii głowicy, zbiornika chłodniczego. Okazało się, że głowica i jej części zostały umiejętnie i dobrze poskręcane, poskładane, a problemem była chłodniczka oleju. Po jej wymianie wszystko jak ręką odjął. Poziom oleju utrzymuje się na właściwym poziomie (sprawdzany codziennie).

Teraz kłopotem jest by wypłukać układ chłodzenia. Bardzo Was proszę o słów kilka jak i co uczynić by układ chłodzenia doprowadzić do stanu używalności. Naturalnie nie mówimy tu o jego wymianie na nowy.

Pozdrawiam miło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zwykła woda i na przykład ludwik do mycia naczyń.

Wlać kilka razy taką miksturę (za każdym razem nową oczywiście), uruchomić silnik, zagrzać i spuścić przez dolny wąż w bloku.

Jakiejś ostrej chemii raczej nie bo masz tu elementy stalowe, gumowe, aluminiowe i plastikowe, ciężko jest dobrać coś chemicznie uniwersalnego pod wszystko chyba, że są jakieś specyfiki do tego typu "płukanek"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×