Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość P

wyciek oleju z19dt

Polecane posty

Gość P

Witam,

Pare dni temu przyjechalem do domu i zauwazylem w garazu plame oleju. Wyciek udalo sie zlokalizowac i mechanik podjal probe naprawy. Wycieka olej z podstawki oleju, w ktora wsuwa sie filtr oleju. Ponoc czesta sprawa w CDTI, ale po pewnym przebiegu sprawa sie nasila. Proba klejenia nie przyniosla sukcesu i olej nadal kapie. Jedyne co mozna zrobic to zespawanie rurki od odplywu (przy wymianie fitra zapobiega wylaniu sie oleju na rece i odciaga resztki oleju w bok), klejenie nie pomaga z powodu zbyt wysokiego cisnienia.

Drugim rozwiazaniem byloby zastosowanie "wyzszej" podstawy, ale takowej nie udalo mi sie znalezc. Ani FIAT, ani Opel nie przeprowadzal akcji serwisowych zwiazanych z wymiana tej wadliwej czesci.

Jezeli ktos z Was spotkal sie juz z tym problemem porsze o pomoc i sugestie rozwiazania. Wymiana elementu (nr katalogowy 650 008, cena wg dealer locatora to 847 brutto) nie wchodzi w gre, poniewaz z rysunku z EPC wynika, ze element wyglada tak samo, wiec problem po paru wymianach wroci. Jutro service bedzie zabieral sie do wymontowania czesci, okolo 3-4h pracy zeby sie do tego dostac... Potem spawanie i 3-4h montowania.

A oto bohater:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

pzdr p.

EDIT: Wyciek zatamowany. Element zostal wymontowany "od dolu" i zaspawany. Po przejechaniu ok 500 km i tygodniu nocnych postoji zadnych dalszych wyciekow.

pzdr p.

Edytowano przez P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem - leci z tej rurki (kranika). Mechanik tymczasowo założył na nią wąż zaślepiony śrubą. Nie wiem czy można tak z tym jeździć? W piątek wymiana oleju to zobaczymy ile tam się oleju zebrało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość P

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I jak u Ciebie? Ja juz zrobilem pare tysi, pilnie sprawdzam poziom i podloze pod silnikiem po kazdym postoju i na razie mam spokoj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Doraźnie mechanik założył kawałek węża na ten "kranik" i zaslepił śrubą. Przy wymianie oleju 3 tyg temu poprosiłem o poprawne dokręcenie obudowy filtra - są tam 2 uszczelki, między innymi jedna odpowiedzialna za uszczelnienie wycieku przez ten kranik. W garażu nie zaobserwowałem wycieków na połodze więc chyba przy ostatniej wymianie obudowa była za miłosiernie dokręcona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość P

Patent z wciskaniem filtra, a nie wkrecaniem jest raczej kiepskim rozwiazaniem.

Wiekszosc tych silnikow w pewnym momencie lapie ta usterke, tylko zdecydowana grupa uzytkownikow nawet o tym nie wie, bo wyciek jest na tyle maly, ze zbiera sie na plycie pod silnikiem. Po przekroczeniu pewnej "magicznej" ilosci kilometrow, a raczej liczbie wymian oleju, wyciek zaczyna sie robic powazny i go widac pod autem. U mnie przebieg w momencie zauwazenia wycieku wynosil 250t km. Przy 245t km wymienialem olej i mechanik zwrocil uwage na ten wyciek, ale jeszcze nie bylo to na tyle powazne, zeby interweniowac.

Polecam wiec jeszcze co jakis czas, a najlepiej po nocnym postoju, poprzedzonym dluga jazda, obserwacje plyty pod silnikiem. Jej budowa, sprzyja zbieraniu wyciekow i nie przepuszczaniu lepkich cieczy na podloze.

pzdr p.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kibaska

u mnie dwa tygodnie po wymianie oleju zobaczyłem plamę w garażu, pojechałem na reklamację, dokręcili jeszcze troszkę obudowę, na następny dzień jeszcze większa plama w garażu, znów pojechałem, oczywiście mechanik zaczął gadać że to wina tego spustu, nie uwierzyłem (nie jest to moja pierwsza wymiana)mechanik wyjął filtr, był cały pokrzywiony i pofałdowany, zaczęli mi tłumaczyć że to norma i taki ma być (opieprzyłem ich z góry na dół), wymienili filtr na nowy, uzupełnili 1,5L castrola, który się wylał na ziemię, od tej pory ani kropla nie poleciała, jak ktoś się uprze, to mogę wrzucić zdjęcia filtra (uszkodzonego)

reasumując... lało się faktyczni z tego "mini spustu", ale było to spowodowane źle zamontowanym filtrem...

u mnie nie kapało na osłonę, tylko na wydech, a po nim spływało za osłoną silnika bezpośrednio na glebę

co prawda mam silnik z19dth, ale obudowa filtra wygląda tak samo

Edytowano przez kibaska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I mnie to dopadło...Wczoraj właśnie to zaobserwowałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem olej i zaobserwowałem jedno wyciek był już i to spory lało po rurce od wydechu...Ale co zaobserwowałem przy ostatniej wymianie mechanik za***rdolił sobie filtr oleju a mi zakręcił znowu ten stary...Oringi były zielone a ostatnio jak kupowałem filtr to były w pudełku czarne przed ostatnio mogły być zielone. Konkluzja moja jest taka trzeba stać przy mechanikach od samego początku do końca to raz a po drugie drugi raz zakręcony ten sam oring może już tak nie trzymać dobrze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Trzy razy już zmieniałem filtry i dalej cieknie-już byłem przy wymianach patrzyłem na wszystko i wymieniałem Filtron-GM-Mann.

Już skończyły mi się pomysły co zrobić by nie ciekło z tego odpływu z obudowy filtra oleju? Wymian była każdy w innym warsztacie.

Także nie widziałem by były różne techniki zakładania raczej takie same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam. przy wymianie filtra zakładałem wężyk na ten odpływ aby nie zalać silnika przy spuszczaniu oleju z obudowy filtra.... po wymianie filtra wężyk został obcięty w wolny koniec wcisnęłem zaślepkę (dopasowany kołek drewniany) do tego 2 opaski zaciskowe i ............ od listopada sucho i nic nie kapie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obyło się bez spawania,wystarczy grubszy oring i już nic nie kapie.

Edytowano przez gizbern

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

właśnie kupiłem vectrę 1.9 cdti 2008r i mam taki sam problem tylko że u mnie nie kapie delikatnie bo przez około 2 dni jak auto stało w garażu wylało się tyle oleju że zaczęło wypływać z pod auta, patrzyłem i ślady wskazują że lało się właśnie z tego jakby kranika w obudowie filtra tak jak opisujecie po wydechu i osłonie. rozumiem że to w takim razie wina źle założonego filtra? olej już wymienić muszę bo się prawie cały wylał albo i cały tylko co zrobić żeby po wymianie się nie lało? macie jakieś instrukcje? już wiele razy wymieniałem filtry w różnych samochodach i nie mam pojęcia jak można go źle założyć, skoro w tym modelu jest tyle takich przypadków to może jest jakiś głupi patent na który trzeba uważać? czy ktoś coś o tym wie i wymieniał sobie samodzielnie ten filtr?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak trochę już zaczniesz poznawać swoją Viki to odkryjesz nie jeden patent w tym aucie.

Już sama wymiana oleju może Cię zdziwić,

po pierwsze korek spustowy jest poziomo a nie pionowo jak przy innych autach.

Po drugie filtr jest też poziomo a nie pionowo,w dodatku ciężko go namierzyć.

Po trzecie to nieszczęsny dekiel filtra oleju z dwoma oringami i kranikiem.

Filtra nie można źle założyć,tylko problem jest w oringach a zwłaszcza w tym drugim bliżej silnika.

Ja u siebie rozwiązałem w ten sposób że założyłem grubszy oring niż ten w opakowaniu z filtrem.

Inni rozwiązują w ten sposób że zakładają wężyk i go zaślepiają.

Zrób tak:Załóż oryginalny oring z opakowania i naprawdę bardzo lekko dokręć dekiel.

Jak to nie pomoże to musisz coś pokombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

faktycznie cała tajemnica tkwi w tych oringach jeśli one trzymają to nie ma prawa cieknąć, co prawda założyłem te co były zapakowane razem z filtrem (zakładałem filtrona) i były troszkę ciaśniejsze niż te co były wcześniej.

wyczyściłem powierzchnie dookoła oringów i skręciłem jak na filtr to nawet mocno wiadomo na siłę się tego nie dokręca to nie zawieszenie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i jak narazie spokój

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Mam podobny problem. Plamy oleju po każdym postoju. Dzisiaj znalazłem chwilę czasu i zajrzałem pod auto.. Aż złapałem się za głowę po tym co zobaczyłem. Od ostatniej wymiany minęło 15tys km i za tydzień będzie wymiana. Teraz nie wiem czy już tak było czy ostatni mechanik musiał coś spieprzyć czy to wina filtra ( nie mieli na stanie jakichś lepszych to wziąłem jakiś tani "Panie to tylko filtr, co tam może się stać? ".
Myślicie, że większy oring pomoże? Zaślepić to dodatkowo tak jak ktoś tu wspominał ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Dodatkowo leci coś po całej plecionce i rurze wydechowej. Niemożliwe aby to był olej. Gdy kapnęło na ziemie zauważyłem, że to woda... Tylko skąd się tam wzięła?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj ja również stwierdziłem wyciek z tego kraniku przy filtrze oleju. Olej zmieniałem niedawno. W związku z tym mam pytanie czy mogę wymienić sam filtr oleju. Czy nie wyleje się za wiele oleju przy jego odkręceniu. Jaki najlepiej kupić filtr?


Jednak u mnie olej delikatnie sączy się spod gniazda czujnika poziomu oleju. Z tego co kojarzę to jest tam oring. Nie wiem natomiast czy da się go (oring) wymienić bez ściągania miski olejowej. Jak by ktoś miał doświadczenie w tej sprawie to proszę o info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Up

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tu masz temat co do czujnika i jego uszczelnienia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

co do filtra oleju to zawsze kupuje sobie i znajomym filtr WF Sędziszów czasami ktoś przywiezie Filtrona, zakładam oringi które są razem z nowym filtrem i nigdy nie zdarzyło się aby coś ciekło... obudowę jak odkręcisz to wycieknie około szklanka oleju.

Edytowano przez neseser

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:">

Podłączam się do tematu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

W moim VC polift Caravan Z19DTH mam jak narazie zlokalizowane dwa wycieki miska oraz korek spustowy w misce.

Mogę prosić was o podanie numerów nowego korka wraz z uszczelką i uszczelki miski ( masy uszczelniającej )

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×