Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Janus

Swap hamulców - wykaz nowych potrzebnych części

Recommended Posts

Witam!

Potrzebuję Waszej opinii co do części, jakie powinno się mieć szykując się do swapowania hamulców (zacisków i tarcz).

Sam wymyśliłem na razie:

1. Nowy wkręt do centrowania tarczy na piaście

2. Nowe podkładki pod króciec przewodu hamulcowego (chyba 2 szt. piszą w Książce)

3. Nowe śruby drążone do ww króćca?

4. Nowe odpowietrzniki? (czy stare przeżyją próbę odkręcania i dokręcania...)

5. Kapturki na odpowietrzniki?

6. Plyn hamlcowy zgodny z DOT-4

Co jeszcze wynika z waszego doświadczenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

co masz na mysli pod pojeciem swap???czy wymiana na wieksze czy zmiana na seryjne????

Edited by sopel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Konkretnie - wymiana na wieksze seryjne. W ogole to prosze o podejscie do tematu ogolnie = co przy demontazu hamulcow na czesci pierwsze mozna zalozyc bezpiecznie z powrotem, a co nalezy wymienic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałeś o zestawie reparacyjnym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co wchodzi w sklad zestawu?

W moim konkretnym przypadku zakupilem na przod tarcze wentylowane 256mm z zaciskami bezsworzniowymi oraz klocki. Wszystkie te czesci dluuugo lezaly i przed montazem trzeba je doprowadzic do porzadku, a przede wszytkim - wyczyscic. Planuje wymontowac z zaciskow tloczki, wszystko oczyscic z rdzy a pozniej zakonserwowac farba na rdze, a same zaciski pewnie pomalowac czyms ciekawszym.

I teraz pytanie - czy odpowietrzniki po wykreceniu uszczelnia sie przy ponownym wkrecaniu? Czy przy wyjeciu tloka z zacisku nie bede musial wymienic oslon i uszczelki na tloku? Czy w ogole jest to w handlu osiagalne??

A co ze srubami do mocowania zaciskow? Mam w tej chwili tarcze 236mm pelne i zaciski ze sworzniami prowadzacymi klocki. Czy sruby ze starych zaciskow podejda do nowych?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

-Odpowietrzniki jeżeli sie wykrecą to można wkrecic spowrotem, chociasz kosz nowych jest niewielki.

-Osłona i uszczelka tłoczka jest wymienna, można kupić zestaw naprawczy, wcześniej musiałbyś pomieżyć wymiary tłoczka i z nimi do sklepu, bo zdaje sie są jakieś rodzaje rozmiarów.

-śróby do zacisków powinny pasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pasują na pewno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na zacisku ATE jest numer, idziesz z tym numerem i Ci dobiorą, dzisiaj kupowałem na tył ATE numer 35

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jest to wybite na zacisku i widoczne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> odpowietrzniki to śmieszny koszt więc możesz zmienić, niczym ich nie smarujesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> pamiętaj żeby powierzchnie styku klocka z zaciskiem przesmarować towotem lub innym smarem stałym

ja teraz zakładam przód 288mm i tył bębny na tarczo-bębny, jak co to pisz do mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.S. jak tam lusterka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Da się kupić do tego odpowiednie smary, chociażby wurth'a, a towot średnio się do tego nadaje, przy tych temperaturach to szybko się zagotuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie, ostatnio smarowałem jakimś mobilem w tubie jak od sylikonu hehe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Smar miedziany, można zastosować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mam pytanko ktorego nie zadalem sobie wczesniej... Czy tarczobebny z tyly i ich zaciski wchodza w kolo 14"??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli oryginalne, to jak najbardziej wchodzą w koło 14".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seryjne z vectry tak(niektóre 13" też pasują), na te z vectry B(tam jest 288) może być biednie

Share this post


Link to post
Share on other sites

na tarcze 256 wchodzą 14" bez problemu ale 13" za nic nie wejdą. Przy hamownikach 288 mm tarcz minimum 15" bo 14" tez nie wejdzie na to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

może się podłącze bo też mi chodzi po głowie zmiana bębnów tylko jestem ciekaw kosztów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja za 350zl zrobiłem konwersje tyłu z bębny na tarcze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kupowałeś nowe czy jakieś używki

Share this post


Link to post
Share on other sites

tarcze kotwiczne i zaciski używka bo nowego chyba nie kupisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> tarcze, klocki, szczęki, linki nowe, montaż w polifcie jest banalny i szybki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kupilem takie komplety na tył praktycznie nowe za 150 zl z piastami,do tego linki 70 zl:)

o ale niestety ten zestaw poszedł juz dalej w ludzi:)

Trzeba szukać w dziale sprzedam bo czsami moża trafic tanio

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Aha, same piasty mozna zostawic stare, jedynie tarcze kotwiczne musisz miec z zaciskami i tarczami oraz szczekami;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpinam kolejne pytanie do tematu:

Wymienilem fabryczne pelne tarcze 236mm na wentylowane 256mm oraz zaciski, ale... okazalo sie ze okragla oslona tarczy hamulcowej (ta blacha z tylu tarczy, na zwrotnicy...) przypomnia ser szwajcarski... nie ma czego skladac do kupy! Czy mozna jezdzic dluzszy czas bez tego zelastwa? Czy to w jakis istotny sposob chroni tarcze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...