Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Janus

Swap hamulców - wykaz nowych potrzebnych części

Polecane posty

Witam!

Potrzebuję Waszej opinii co do części, jakie powinno się mieć szykując się do swapowania hamulców (zacisków i tarcz).

Sam wymyśliłem na razie:

1. Nowy wkręt do centrowania tarczy na piaście

2. Nowe podkładki pod króciec przewodu hamulcowego (chyba 2 szt. piszą w Książce)

3. Nowe śruby drążone do ww króćca?

4. Nowe odpowietrzniki? (czy stare przeżyją próbę odkręcania i dokręcania...)

5. Kapturki na odpowietrzniki?

6. Plyn hamlcowy zgodny z DOT-4

Co jeszcze wynika z waszego doświadczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co masz na mysli pod pojeciem swap???czy wymiana na wieksze czy zmiana na seryjne????

Edytowano przez sopel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Konkretnie - wymiana na wieksze seryjne. W ogole to prosze o podejscie do tematu ogolnie = co przy demontazu hamulcow na czesci pierwsze mozna zalozyc bezpiecznie z powrotem, a co nalezy wymienic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś o zestawie reparacyjnym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A co wchodzi w sklad zestawu?

W moim konkretnym przypadku zakupilem na przod tarcze wentylowane 256mm z zaciskami bezsworzniowymi oraz klocki. Wszystkie te czesci dluuugo lezaly i przed montazem trzeba je doprowadzic do porzadku, a przede wszytkim - wyczyscic. Planuje wymontowac z zaciskow tloczki, wszystko oczyscic z rdzy a pozniej zakonserwowac farba na rdze, a same zaciski pewnie pomalowac czyms ciekawszym.

I teraz pytanie - czy odpowietrzniki po wykreceniu uszczelnia sie przy ponownym wkrecaniu? Czy przy wyjeciu tloka z zacisku nie bede musial wymienic oslon i uszczelki na tloku? Czy w ogole jest to w handlu osiagalne??

A co ze srubami do mocowania zaciskow? Mam w tej chwili tarcze 236mm pelne i zaciski ze sworzniami prowadzacymi klocki. Czy sruby ze starych zaciskow podejda do nowych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

-Odpowietrzniki jeżeli sie wykrecą to można wkrecic spowrotem, chociasz kosz nowych jest niewielki.

-Osłona i uszczelka tłoczka jest wymienna, można kupić zestaw naprawczy, wcześniej musiałbyś pomieżyć wymiary tłoczka i z nimi do sklepu, bo zdaje sie są jakieś rodzaje rozmiarów.

-śróby do zacisków powinny pasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pasują na pewno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na zacisku ATE jest numer, idziesz z tym numerem i Ci dobiorą, dzisiaj kupowałem na tył ATE numer 35

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jest to wybite na zacisku i widoczne

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> odpowietrzniki to śmieszny koszt więc możesz zmienić, niczym ich nie smarujesz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> pamiętaj żeby powierzchnie styku klocka z zaciskiem przesmarować towotem lub innym smarem stałym

ja teraz zakładam przód 288mm i tył bębny na tarczo-bębny, jak co to pisz do mnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.S. jak tam lusterka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Da się kupić do tego odpowiednie smary, chociażby wurth'a, a towot średnio się do tego nadaje, przy tych temperaturach to szybko się zagotuje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, ostatnio smarowałem jakimś mobilem w tubie jak od sylikonu hehe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Smar miedziany, można zastosować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanko ktorego nie zadalem sobie wczesniej... Czy tarczobebny z tyly i ich zaciski wchodza w kolo 14"??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeżeli oryginalne, to jak najbardziej wchodzą w koło 14".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Seryjne z vectry tak(niektóre 13" też pasują), na te z vectry B(tam jest 288) może być biednie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na tarcze 256 wchodzą 14" bez problemu ale 13" za nic nie wejdą. Przy hamownikach 288 mm tarcz minimum 15" bo 14" tez nie wejdzie na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

może się podłącze bo też mi chodzi po głowie zmiana bębnów tylko jestem ciekaw kosztów ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja za 350zl zrobiłem konwersje tyłu z bębny na tarcze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kupowałeś nowe czy jakieś używki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tarcze kotwiczne i zaciski używka bo nowego chyba nie kupisz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> tarcze, klocki, szczęki, linki nowe, montaż w polifcie jest banalny i szybki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem takie komplety na tył praktycznie nowe za 150 zl z piastami,do tego linki 70 zl:)

o ale niestety ten zestaw poszedł juz dalej w ludzi:)

Trzeba szukać w dziale sprzedam bo czsami moża trafic tanio

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Aha, same piasty mozna zostawic stare, jedynie tarcze kotwiczne musisz miec z zaciskami i tarczami oraz szczekami;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podpinam kolejne pytanie do tematu:

Wymienilem fabryczne pelne tarcze 236mm na wentylowane 256mm oraz zaciski, ale... okazalo sie ze okragla oslona tarczy hamulcowej (ta blacha z tylu tarczy, na zwrotnicy...) przypomnia ser szwajcarski... nie ma czego skladac do kupy! Czy mozna jezdzic dluzszy czas bez tego zelastwa? Czy to w jakis istotny sposob chroni tarcze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×