Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest ako26

VB nie hamuje

Recommended Posts

Guest ako26

Witam. wiem że temat słabego hamowania był już poruszany.Ale u mnie jest problem tego rodzaju że moja VB 1.8 16V hamuje na trzy koła tył i prawe przód lewy przód bardzo słabo bo nawet widać po tarczy że jest cały czas zardzewiała i zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz że tył hamuje mocniej bo zrobiłem test na śliskiej drodze ruszyłem i wcisnąłem hamulec przód ciągnie a tył był zblokowany. Czy może być to wina pompy od ABS???

Proszę o wszelkiego rodzaju podpowiedzi. Z góry dziękuje i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co już do tej pory zrobiłeś ?

Odpowietrzyłeś układ, wymieniłeś płyn na nowy jeżeli ten ma ponad 2 lata ?

ABS zgłasza jakieś błędy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

tak jak Miły pisze odpowietrzyć najpierw hamulce jak nie pomoze to może byc płyn stary ,ale ja stawiam na zapieczony tłoczek w tym kole co tarcza jest zardzewiała,jak bedziesz odpowietrzac to odrazu zmień płyn na nowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ako26

ABS nie zgłasza błędów,układ odpowietrzony a płyn wymieniłem bo jeden przewód hamulcowy skorodował więc jak miałem uzupełnić to od razu zmieniłem na nowy,a co do tłoczka to nie jest zapieczony bo już go wyjmowałem i jest OK.Na co jeszcze zwrócić uwagę ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

coś tu musi być nie tak.. albo zacisk jest niedobry albo masz zapowietrzony lewy przód, innego wytłumaczenia nie widzę, piszesz, że odpowietrzałeś wtedy płyn powinien lecieć a jakby leciał i zacisk byłby dobry to by było ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

może pompa hamulcowa jak wszystko jest dobre nowy płyn odpowietrzone tłoczki dobre

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak by byłą pompa to w rzadnym by nie było hamulca.może byc walnięta pompa ABS i nie puszcza ciśnienia na jedno koło ale wątpie. jeśli dochodzi płyn do zacisku a tłoczek sie wysuwa to musi hamować , ewentualnie zacisk nie przesuwa sie i hamuje tylko na jeden klocek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ako26

I właśnie jest tak jak kolega "rafałczarny" pisze od wewnątrz tarcza jest ok a od zewnątrz zardzewiałam.A co zrobić żeby sprawdzić czy zacisk się przesuwa lub ewentualnie jak naprawić takę usterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawa wyglada tak że zacisk jest zamocowany do jarzma za pomoca śrub imbusowych które są w gumach które maja wewnątrz wkładke teflonową oraz troche smaru , umożliwia to przesuwanie sie zacisku z klockami względem tarczy i równy docisk obu klocków do niej. najczęściej z powodu braku takich zaślepek maskujących na tych gumach dostaje sie tam wtedy woda i wszystki syf z drogi powoduje zatarcie tych tulejek i nie przesuwanie zacisku. Na początek rozkręc to wszystko zobacz w jakim są stanie śruby mocujące (korozja) i tulejki teflonowe (wytarte popękane)wyczyść i delikatnie przesmaruj. nie zakladaj klocków tylko przykręć sam zacisk do jarzma i sprawdz czy sie przesuwa w obie strony wmiare płynnie. jesli tak to załuż spowrotem klocki i powino byc ok. takie tulejki i śruby można dokupic i dać nowe jeśli masz kiepskie. temat przerabiałem w poprzednim aucie do też mi jedno koło słabiej i później łapało przy hamowaniu. jeszcze jedna sprawa powierzchnie styku klocków i zacisów oraz miejsc kontaktu z jarzmem powinny byc czyste bez rdzy powinno tam wszystko lekko sie poruszać nie blokować. Sorki za rozciągłość

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ako26

Witam jeszcze raz wszystkich.Już wszystko posprawdzałem tak jak kolega powyżej opisał - wszystko pracuje luźno i swobodnie a kolo i tak słabo hamuje.POMOCY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...