Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość ako26

VB nie hamuje

Polecane posty

Gość ako26

Witam. wiem że temat słabego hamowania był już poruszany.Ale u mnie jest problem tego rodzaju że moja VB 1.8 16V hamuje na trzy koła tył i prawe przód lewy przód bardzo słabo bo nawet widać po tarczy że jest cały czas zardzewiała i zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz że tył hamuje mocniej bo zrobiłem test na śliskiej drodze ruszyłem i wcisnąłem hamulec przód ciągnie a tył był zblokowany. Czy może być to wina pompy od ABS???

Proszę o wszelkiego rodzaju podpowiedzi. Z góry dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co już do tej pory zrobiłeś ?

Odpowietrzyłeś układ, wymieniłeś płyn na nowy jeżeli ten ma ponad 2 lata ?

ABS zgłasza jakieś błędy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

tak jak Miły pisze odpowietrzyć najpierw hamulce jak nie pomoze to może byc płyn stary ,ale ja stawiam na zapieczony tłoczek w tym kole co tarcza jest zardzewiała,jak bedziesz odpowietrzac to odrazu zmień płyn na nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ako26

ABS nie zgłasza błędów,układ odpowietrzony a płyn wymieniłem bo jeden przewód hamulcowy skorodował więc jak miałem uzupełnić to od razu zmieniłem na nowy,a co do tłoczka to nie jest zapieczony bo już go wyjmowałem i jest OK.Na co jeszcze zwrócić uwagę ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

coś tu musi być nie tak.. albo zacisk jest niedobry albo masz zapowietrzony lewy przód, innego wytłumaczenia nie widzę, piszesz, że odpowietrzałeś wtedy płyn powinien lecieć a jakby leciał i zacisk byłby dobry to by było ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

może pompa hamulcowa jak wszystko jest dobre nowy płyn odpowietrzone tłoczki dobre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak by byłą pompa to w rzadnym by nie było hamulca.może byc walnięta pompa ABS i nie puszcza ciśnienia na jedno koło ale wątpie. jeśli dochodzi płyn do zacisku a tłoczek sie wysuwa to musi hamować , ewentualnie zacisk nie przesuwa sie i hamuje tylko na jeden klocek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ako26

I właśnie jest tak jak kolega "rafałczarny" pisze od wewnątrz tarcza jest ok a od zewnątrz zardzewiałam.A co zrobić żeby sprawdzić czy zacisk się przesuwa lub ewentualnie jak naprawić takę usterke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawa wyglada tak że zacisk jest zamocowany do jarzma za pomoca śrub imbusowych które są w gumach które maja wewnątrz wkładke teflonową oraz troche smaru , umożliwia to przesuwanie sie zacisku z klockami względem tarczy i równy docisk obu klocków do niej. najczęściej z powodu braku takich zaślepek maskujących na tych gumach dostaje sie tam wtedy woda i wszystki syf z drogi powoduje zatarcie tych tulejek i nie przesuwanie zacisku. Na początek rozkręc to wszystko zobacz w jakim są stanie śruby mocujące (korozja) i tulejki teflonowe (wytarte popękane)wyczyść i delikatnie przesmaruj. nie zakladaj klocków tylko przykręć sam zacisk do jarzma i sprawdz czy sie przesuwa w obie strony wmiare płynnie. jesli tak to załuż spowrotem klocki i powino byc ok. takie tulejki i śruby można dokupic i dać nowe jeśli masz kiepskie. temat przerabiałem w poprzednim aucie do też mi jedno koło słabiej i później łapało przy hamowaniu. jeszcze jedna sprawa powierzchnie styku klocków i zacisów oraz miejsc kontaktu z jarzmem powinny byc czyste bez rdzy powinno tam wszystko lekko sie poruszać nie blokować. Sorki za rozciągłość

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ako26

Witam jeszcze raz wszystkich.Już wszystko posprawdzałem tak jak kolega powyżej opisał - wszystko pracuje luźno i swobodnie a kolo i tak słabo hamuje.POMOCY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×