Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Damian A.

Podwójny przekaźnik pompy paliwa

Polecane posty

Gość Damian A.

Witajcie.

Postanowiłem wziąć się do roboty, i naprawić działanie na benzynie w swojej Wiki.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wymieniłem pompę paliwa, filtr paliwa, wszystkie węże, wlałem benzynę...

Niestety, przy próbie odpalenia - fiasko! Samochód nie pracuje na benzynie.

Winowajcą okazał się przekaźnik pompy paliwa. Rozebrałem go, i zauważyłem zerwane uzwojenie elektromagnesu. Po przełączeniu zapłonu nie słychać w ogóle cyknięcia.

Niestety, chcąc zakupić nowy, trafiłem na nie lada problem. Mój podwójny przekaźnik wygląda nieco inaczej, niż typowe przekaźniki pompy paliwa do Vectry A.

Ten typowy przekaźnik ma oznaczenia typu "87b", natomiast mój ma na przykład "X86". Mój ma również inaczej umieszczone styki. Typowy przekaźnik pasuje również do mojej kostki, ale tam gdzie trafiają jego styki, w mojej podstawce są niepodłączone przewody.

Ciężko mi dostać taki przekaźnik jaki potrzebuję, więc powiedzcie mi: czy to w ogóle prawidłowy przekaźnik, czy może w mojej Vectrze było coś kombinowane? Jak ewentualnie przystosować podstawkę pod "typowy" przekaźnik?

Załączam zdjęcia porównawcze...przekaźnik który jest zamontowany w mojej Vectrze, na zdjęciu jest po prawej stronie.

Pozdrawiam!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten przekaźnik da się bez większych problemów zastąpić 2 zwykłymi przekaźnikami. Opel z resztą tak zrobił w x20xev.

Jutro postaram się narysować schemat i zrobić opis jak to zrobić, teraz jest już za późno

Opis będzie nadawać się i do c20ne na motronicu 1.5 i do c20xe(oba motronici).

Do starszego motronica(ml4, 2 rzędy pinów w ecu) w c20ne, opis jest na forum KTK, wystarczy poszukać w faq elektryka.

W nowszych motronicach trzeba to podłączyć nieco inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Damian A.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dziękuję, byłbym bardzo wdzięczny za mały poradnik "co-gdzie-jak".

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Na daną chwilę, ów przekaźnik właściwie unieruchamia mi samochód, który jest martwy. Co gorsza, w całym Kaliszu nigdzie nie ma takiego przekaźnika jaki potrzebuję. Pozostaje zatem przerobić tą instalację...

W moim modelu siedzi C20NE, rocznik 1990 - czyli zapewne Motronic 1.5.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×