Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Damian A.

Podwójny przekaźnik pompy paliwa

Recommended Posts

Guest Damian A.

Witajcie.

Postanowiłem wziąć się do roboty, i naprawić działanie na benzynie w swojej Wiki.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wymieniłem pompę paliwa, filtr paliwa, wszystkie węże, wlałem benzynę...

Niestety, przy próbie odpalenia - fiasko! Samochód nie pracuje na benzynie.

Winowajcą okazał się przekaźnik pompy paliwa. Rozebrałem go, i zauważyłem zerwane uzwojenie elektromagnesu. Po przełączeniu zapłonu nie słychać w ogóle cyknięcia.

Niestety, chcąc zakupić nowy, trafiłem na nie lada problem. Mój podwójny przekaźnik wygląda nieco inaczej, niż typowe przekaźniki pompy paliwa do Vectry A.

Ten typowy przekaźnik ma oznaczenia typu "87b", natomiast mój ma na przykład "X86". Mój ma również inaczej umieszczone styki. Typowy przekaźnik pasuje również do mojej kostki, ale tam gdzie trafiają jego styki, w mojej podstawce są niepodłączone przewody.

Ciężko mi dostać taki przekaźnik jaki potrzebuję, więc powiedzcie mi: czy to w ogóle prawidłowy przekaźnik, czy może w mojej Vectrze było coś kombinowane? Jak ewentualnie przystosować podstawkę pod "typowy" przekaźnik?

Załączam zdjęcia porównawcze...przekaźnik który jest zamontowany w mojej Vectrze, na zdjęciu jest po prawej stronie.

Pozdrawiam!

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten przekaźnik da się bez większych problemów zastąpić 2 zwykłymi przekaźnikami. Opel z resztą tak zrobił w x20xev.

Jutro postaram się narysować schemat i zrobić opis jak to zrobić, teraz jest już za późno

Opis będzie nadawać się i do c20ne na motronicu 1.5 i do c20xe(oba motronici).

Do starszego motronica(ml4, 2 rzędy pinów w ecu) w c20ne, opis jest na forum KTK, wystarczy poszukać w faq elektryka.

W nowszych motronicach trzeba to podłączyć nieco inaczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Damian A.

Please login or register to see this quote.

Dziękuję, byłbym bardzo wdzięczny za mały poradnik "co-gdzie-jak".

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Na daną chwilę, ów przekaźnik właściwie unieruchamia mi samochód, który jest martwy. Co gorsza, w całym Kaliszu nigdzie nie ma takiego przekaźnika jaki potrzebuję. Pozostaje zatem przerobić tą instalację...

W moim modelu siedzi C20NE, rocznik 1990 - czyli zapewne Motronic 1.5.

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...