Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
docent77

vectra 2.0 "słaba" na zimnym silniku

Recommended Posts

Witam. Jako nowy posiadacz Vectry B 2.0 + LPG z 97' pragnę się przywitać z forumowiczami. Chciał bym też poprosić o udzieleni mi kilku wskazówek. Mianowicie problem mój, tzn. mojej vectry polega na tym że na zimnym silniku po odpaleniu jak dużo gaz u bym nie dodał samochód ma trudności aby ruszyć, po kilku minutach jak sie lekko zagrzeje , ew. jak się uda ruszyć to na wyzszych obrotach wszystko jest ok. Na wolnych natomiast, dławi sie jak by dostawał zbyt bogatą mieszankę, kilka razy zgaśnie przy próbie ruszenia a to kłopotliwe. Dodam że na biegu jałowym wkręca się lepiej na obroty aczkolwiek nie ma rewelacji. Ostatnio zaprzyjaźniony mechanik powiedział mi ze to wina przewodów, ok. wymieniłem na boscha , autko faktycznie lepiej jedzie mniej szarpie ale ciągle to nie jest to. Swiece wymienione przez poprzedniego właściciela w tym roku. Nie wiem gdzie szukac przyczyny.

Z góry sorry, jezeli temat taki juz sie pojawił ale nie znalazłem.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na pewno wlasciciel wymienial swiece czy tak tylko powiedzial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś wykręcę je i sprawdzę jak wyglądają, ale swoją drogą czy po zagrzaniu silnika na padniętej świecy nie powinien tez przerywać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na benzynie i na gazie jest to samo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie wyłączam gaz gdy startuje, mam zwykłe LPG nie sekwencje, i gdy przygazuje zeby ruszyć jak zejdzie ponizej 2 rpm to przełącza na gaz, wtedy już kaplica, gaśnie. Próbowałem na gazie ruszac i wydawało mi sie ze lepiej ale obroty musiałem trzymać odpowiednio wysoko zeby nie zdechł.

Przed chwilą wykręciłem świece, i dwie były zalane w tym jedna jeszcze okopcona z jakimś rudym nalotem na ceramice, wymieniłem na nową i wydaje sie ze jest dobrze ale silnik był ciepły więc muszę poczekać aż ostygnie.

Wieczorem spróbuję jeszcze raz, zobaczymy jaki efekt.

Dzięki za wypowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

wiem ze to nie ten dział ale zapytam przy okazji czy świece NGK BKR 5 EK nadają się do LPG, i ogólnie do tego samochodu?

a i jeszcze jedno, czy inwestować w NGK z którymi kiedyś miałem kłopot w motocyklu (teraz stosuje denso) czy jakiejś innej firmy?

Edited by docent77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uznaję taka zasadę..."nigdy nie wiesz w to co mówi poprzedni właściciel". Oni zawsze wymieniają pół samochodu na nowe oryginalne części. Wystarczy popatrzeć na ogłoszenia na allegro. Zawsze cała lista i dopiero co wymieniona. Wymieniłeś jedna świece? Zawsze wymienia się komplet.

Edited by @ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak , wiem, ale resztą wygląda naprawdę na zdrowe i nowe, swoją drogą jedna świeca została po poprzednim właścicielu w schowku (kupił 4 sztuki czyli całą paczkę i w paczce została jedna) czyżby jednej nie wymienił ? Dziwna sprawa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymień wsystkie bedziesz wiedział na czym stoisz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie - jak wymieniać świece - to nie jedną.... i to przypakdkową

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

zakup dobre świeczki, dobre przedowy i komplet wymień... prędzej czy później trzeba to zrobic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

tak kolego bo może być tak że zaraz padnie następna ja kupowałem to też niby były wymieniane w cudzysłowiu chyba.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak zrobie ale ta świeca jak pisałem wcześniej nie była zupełnie przypadkowa, była zalana i osmalona więc mógł na niej nie przepalac mieszanki. Przewody są wymienione wczoraj (bosch) no i moje wcześniejsze pytanie o świece, jakie kupić żeby byc zadowolonym?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

ja kupuje ngk ale niektozy ich nie uznają

Share this post


Link to post
Share on other sites

NGK kiedyś były ok, teraz jest mnóstwo podróbek, moim dwóm znajomym się ukręciły przy odkręcaniu i nie jest to odosobniony przypadek. Te które juz posiadam czyli NGK BKR 5 EK sie sprawdzają czy polecili byscie jakieś inne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też polecam NGK, oczywiście kupuj według katalogu ! - takie jakie dla twojego silnika są przeznaczone !!!!

poczytaj na necie jak poznać świece NGK oryginalne od podróbek i podczas zakupu szukaj szczegółów świadczących o oryginalności

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

pytanie z innej beczki

świece się odkręca na cieplym/goracym czy na zimnym silniku ?

mi się zdaje, że na zimnym (wczesniej psiknięte WD) ... ale słuszalem texty mechaników, że na ciepłym/gorącym ... ktoś wie KONKRETNIE na jakim ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak sa oryginalne to są najlepsze - jak kupisz "okazyjnie" podróbki to może byc problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Swiece wykreca sie czy wkreca na ZIMNYM silniku, przy silniku gorącym, szczególnie podczas dokręcania można łatwo "przekręcić", chodzi tutaj głównie o rozszerzalnoś cieplną, inna ma głowica a inną świeca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja oczywiście je polecam NGK No23 BKR 5 EK.

Oczywiście możesz też kupić oryginalne 4 elektrodowe GM FGR8KQE0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wymieniłem świece na ORYGINALNE NGK bo stare faktycznie były nowe ale podróbki i Viki lata jak bym sobie tego wymarzył

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Grunt to kupować świece w jakiejś większej hurtowni np. intercars a nie na allegro.

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja śmigam na oryginałach GM i nie narzekam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...