Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość magda1983@op.pl

Silnik nie odpala

Polecane posty

Gość magda1983@op.pl

Witam, bardzo proszę o informację dot.możliwej usterki w Vectrze C 1.9 CDTI. Dziś w trakcie postoju na skrzyżowaniu samochód zgasł i nie odpalił. Silnik kręci ale nie może zapalić. Byliśmy już u mechanika,który podpioł auto do komputera ale nie odnalazł żadnej usterki. Bardzo proszę o info.

Pozdrawiam użytkowników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może pompa paliwa siadła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze pod jakiego kompa podpiął auto mechanik. Nieraz się spotykałem, że mechanik podpinał auto pod jakiś uniwersalny interfejs, który był w stanie odczytać tylko błędy silnika a problem tkwił w innym module.

Najlepiej podpiąć się pod opcoma sprawdzić czy paliwo dochodzi, jakie jest ciśnienie na szynie, czy podstawowe podzespoły działają i wtedy kombinować dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa może być i prosta i skomplikowana.

Najlepiejk podpiąć pod Techa to powinno wykazać

Jeśli nie wykaże to mogą zrobić pare testów z podpiętym i może coś wyjdzie.

Może być pompa ale wątpięmożesz to sprawdzić rozpinająć filtr paliwa.

Może być zasyfiony na maksa DPF i auto masz wtedy jak z bananem w wydechu.

Nie było żadnych oznak zanim nie odpalił? Nie mulił się na wolnych obrotach <2000 obr?

Może jakiegoś syfu zalałeś

Mało informacji żeby dokładnie stwierdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość magda1983@op.pl

Właśnie nie było żadnych oznak, że coś podobnego może się wydarzyć. SAmochód chodził normalnie. Mechanik próbował już niby wszyskiego. Brakuje mu już pomysłów. Po podpięciu do kompa nie wykazuje żadnych usterek. Na listwie jest ciśnienie ok. Samochód reaguje jak pryśnie mu się bezpośredniu samostart. I to dziwne bo nie widać żadnej przeszkody która uniemożliwia zapalenie auta normalnie. Mechanik sprawdzał nawet pasek rozrządu itp. Jak ktoś ma pomysł to proszę o podpowiedz

Edytowano przez kberest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim trzeba podpiąć pod odpowiedni komputer. Kiedyś miałem podobny problem - zapchałem auto do NORAUTO bo było pod nosem - podpieli pod tester kombinowali i więcej na psuli niż naprawili i tak wylądowałem w serwisie Opla (nieautoryzowanym oczywiście) i dopiero po resecie zaczął się łączyć z samochodem.

U mnie wyszło zasyfienie DPF, ale rozważali też możliwość:

- EGR

- Chińskie blaszki

- czujnik położenia wału (chyba)

Powodzenia i czekamy na info co dolegiwało

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasz mierzwa uk

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

scina czasami klina a wale korbowym od strony paska zebatego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość smokrzych

Witam i podpinam się pod temat.

U mnie dzisiaj rano wystąpiło to samo (2,2 Benzynka). Zapalił zgasł i cisza. Silnik kręci ale nawet nie mruknie!!!!!

Nie było żadnych najmniejszych oznak że coś jest nie tak.

Teraz zabieram się za rozpoznanie tematu!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość halogens

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

podpinam; VC gts 2003 2.2 cdti problem wygląda tak nie ma błędów na kompie, był problem z czujnikiem od temp podgrzewania przy odpalaniu ale został wymieniony, problem jest tylko kiedy stoi długo i się wychłodzi, tzn jak się ją zostawi tak na 3 lub 4 h to ma problemu z odpaleniem tak to odpala na błysk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chyba jesteś jedyną osobą na świecie, która ma Vectrę z silnikiem CDTI o poj. 2,2 litra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość halogens

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

taki zaje...y jestem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dopisz sobie DTI ewentualnie odp na pytanie jak wiesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może byś tak jednak poprawił opis silnika w profilu??

Tu np. masz opis Twojego problemu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość smokrzych

U mnie kiepsko pompa podaje paliwo, bateria kręci. Chwile postoi zaskoczy i znowu cisza. Jeżeli któraś ze świec by padła to wtedy zapali bez jednego gara czy nie?

I jeszcze jedno pytanie czy zatkany EGR może dać taki efekt - czyli brak możliwości odpalenia silnika?

Edytowano przez smokrzych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w zasadzie 2 czy 3 miesiące się bujałem bez jednej świecy i jedyny objaw, jaki miałem, to auto z kluczykiem, które świeciło się dosłownie maks 5 minut po odpaleniu auta, po czym jak już się rozgrzał silnik, kontrolka gasła i wszystko działało jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość smokrzych

Pierwsza diagnoza to świece (fakt w tragicznym stanie) druga to cewka (listwa). Najpierw wymienię świece i zobaczę czy odpali, jak nie no to idę w koszty

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_39.gif" alt=":39:">

Dla zainteresowanych problem tkwił w świecach. Po wymianie od razu odpalił i nawet wigoru nabrał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Słuchaj - może troszkę banalnie odpowiem, bo nie wiem co to może być w Opelku, ale jak jeździłem firmowym Mercedesem Sprinterem i coś takiego się stało to mechanik kazał rozłączyć przewody powietrza, i wstrzyknąć bezpośrednio do komory plaka lub coś podobnego (palnego). Potem już auta miałem nie gasić tylko podjechać do niego. Powodem były wtryskiwacze ( ostatnio we Fiacie Doblo - moje aktualne firmowe auto) stało się to samo - i mechanik. Ta ostatnia pozycja jest o tyle ważna że 1.9 CDTI to fiatowski silnik. pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość djlenin

witam,

ja mam dosc swiezy problem: 1.9 Cdti, 2004. Autko jezdzilo normalnie, nie bylo zadnych oznak. Wtorek wieczorem wjezdzam na parking, gasze silnik ide do domu. Sroda rano, przekrecam kluczyk w stacyjce: wuskakuje autko z kluczykiem, nie slysze tloczenia paliwa (pompka nie dziala), silnik kreci ale nie odpala. Sciagam jednego mechanika, podpinamy pod techa - wyskakuje blad P0960. Laweta i do warsztatu. Po bardziej szczegolowych obmacywaniach (bezpieczniki itepe) okazuje sie ze napiecie na kontrolerze na listwie paliwa jest nizsze od normalnego o 1 volt (kolo 6.5?). Pompka paliwa jest sprawna, bo po zrobieniu obejscia ukladu dziala. Ma moze ktos pomysl co powoduje takie zachoanie i co to moze byc? Jak na razie bede musial kupic kontroler - zobaczymy czy to pomoze, ale jesli to nie zadziala, mechanik mowi ze moze komputer jest walniety. Nie chcialbym wydawac pieniedzy na cos co nie jest potzrebne... pomocy?

-----------------------------------------

Dla zainteresowanych... poszlo o kable, ktore byly w niektoirych miejscach przcisniete, szly przebicia, wahania napiecia, w efekcie regulator cisnienia paliwa szlag trafil. po wymianie regulatora i wiazki wszystko zaczelo dzialac jak nalezy... hough. nie polecam nikomu.

Edytowano przez djlenin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie jest tak ze silnik nie odpala ,Ale kreci na drugim komplecie kluczy odpalil wyskoczyl service a teraz Po tygodniu juz wogole ne odpala? Ktos tak mial. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie jezeli mozna

Kupilem pare dni temu vectre z silnikiem 1.9 cdti 110 Kw

Wszystko bylo ok odpalal chodzil dobrze po odpaleniu zawsze palil sie samochod z kluczykiem ale po ok kilometra gasl.

Az ktoregos razu podjechalem do kolegi auto stalo jakies 3 godz. i potem juz nie odpalil tzn. odpalil ale zatrzeslo nim i zgasl.

Do tej pory nie udalo mi sie go odpalic chociaz czasem jak by zalapywal chwile normalnie i zaczyna trzasc i gasnie.

Pedal gazu nie reaguje

Sprawdzilem paliwo do filtra dochodzi napiecie na swiece podaje

Przy probie odpalania po pewnym czasie wydobywaja sie spaliny z siatki( lacznika elastycznego) w wydechu

Zauwazylem tez ze o ile wczesniej po przekreceniu kluczyka pojawial sie komunikat sprawdzanie immobilizero ok to teraz nic takiego sie nie pokazuje

Probowalem drugim kluczykiem odpalic ale po wlozeniu do stacyjki ekran komputera z czarnego z jasnymi napisami zrobil sie jasny z ciemnymi napisami

Nie mam pojecia czy to cos ze immo czy moze powazniejsza usterka

Wieczorem bede mial kompa to podam czy sa i jakie bledy pokazuje.

Da sie odlaczyc immo w kompie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napisałem Ci w poprzednim temacie co robić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×