Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Bass Rockers

Obrotomierz szaleje - czy to czujnik ABS

Polecane posty

Gość Bass Rockers

Witam

mam mały problem z moja Viki 1.7TD a mianowicie gdy pada deszcz i wjadę prawym przednim kołem w wodę wskazówka na moim obrotomierzu spada do 500 obrotów ale wspomnę ze tylko wskazówka. Silnik i cała reszta działa OK bez żadnych zmian. pogrzebałem trochę po forach i wyczytałem ze być może mam uszkodzony albo zabrudzony (nie wiem jak) czujnik ABS i niestety trzeba go wymienić. Na allegro znalazłem kilka i w sumie nie są drogie bo można dostać urzywke już od 30zł. Dodam tez ze samochód dobrze hamuje na asfalcie ale jak był jeszcze śnieg to ABS głupiał i na śliskiej powierzchni włączał się niemal od razu. Jak wcisnę hamulec jak to się mówi do dechy to słyszę takie dziwne no nie wiem jak to nazwać ale wrażenie jest takie jakby ABS działał szybciej niż powinien a droga hamowanie się wydłuża niżbym hamował powoli. Kupiłem nowe tarcze na przód i na tył łącznie z klockami i tak myślę czy od razu jak zaprowadzę auto do mechanika nie wymienić właśnie tego czujnika ale jak będzie dobry a to coś innego??.

Wie ktoś co to może być?? Czy to na pewno ten czujnik.

A właśnie i czy czujniki są w każdej Viki takie same czy trzeba szukać po roczniku i pojemności silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ABS-u nie ma nic wspólnego z obrotomierzem, sygnał na obrotomierz jest z alternatora i to w nim szukałbym przyczyny, może kostka sniedzieje albo niełączy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bass Rockers

tez tak pomyślałem ale dzisiaj specjalnie od razu wjechałem u brata na kanał po przejażdżce po wodzie i alternator był suchy tak jak i paski klinowe. Ale jutro sprawdzę jeszcze raz.

Edytowano przez Bass Rockers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×