Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
moloo

Podwyższone spalanie, złe wyniki analizy spalin

Recommended Posts

Dzisiaj odbyłem wizytę na stacji diagnostycznej gdzie przy okazji zbadania stanu hamulców i zawieszenia zrobiono viki - co było dla mnie najważniejsze - analizę spalin. Od dłuższego czasu obserwuję w aucie zwiększony apetyt na paliwo 13-14l/100km jazda w 90% po mieście. Spadek mocy nie jest odczuwalny, auto ładnie się zbiera. Na diagnostyce stwierdzono, że z sondą lambda jest wszystko OK natomiast niepokojące są wyniki analizy spalin co przedkłada się bezpośrednio na wyższe spalnie.

- Węglowodory HC na jałowym - ok.170 ppm obj (norma dopuszczalna to 80-100), na wyższych obrotach 180-200 (tutaj norma też dopuszcza wartość 100)

- CO na jałowym 0,555 % obj (norma to jakieś 0,3-0,45), na wyższych obrotach (2500 obr/min) 1,253 % obj (norma to max. 0,3)

Pytanie - gdzie szukać przyczyny? Diagnosta zasugerował katalizator. Czy on może mieć wpływ na takie wyniki spalin i podwyższone spalanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób trasę z 50 km. Dobrze wygrzejesz silnik i układ wydechowy i dopiero wtedy pojedź na analizę spalin. Przyczyn poboru większej ilości paliwa może być mnóstwo: świece, kable WN, sonda, filtr paliwa, przepływomierz, wtryskiwacze etc. Czy są jeszcze jakieś inne symptomy nieprawidłowości oprócz dużego spalania?

Slyszałem, że ktoś wogóle wywalił KAT i wszystko było w normie.

Edited by remlen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Analiza spalin robiona była na dobrze zagrzanym silniku.

Zdarzy się viki ale to bardzo rzadko zgasnąć (np. na światłach) i wariują na moment obroty (Krokowiec zapewne). No i raz od wielkiego dzwonu wyskoczy 0130 (wskazywałoby to na sondę). Sam już nie wiem czego się czepić. Auto nie muli, przyspiesza normalnie.

Edited by moloo

Share this post


Link to post
Share on other sites

A teraz check już nie pokazuje tej sondy? Wykręć świeczki i zobacz jak ze spalaniem. Mimo wszystko do sprawdzenia świece, kable, sonda i przepływka. O takich rzeczach jak filtr powietrza chyba nie trzeba pisać...A sprawdzałeś czujnik temp? Może on daje zły sygnał do kompa i wali Ci paliwo jak na ssaniu?

Wygląda jakby dawał więcej paliwa w stosunku do ilości potrzebnego powietrza. Sam KAT też mógłby być przyczyną, ale szczerze to wydaje mi się,że silnik by się mulił.

Edited by remlen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...