Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
moloo

Podwyższone spalanie, złe wyniki analizy spalin

Polecane posty

Dzisiaj odbyłem wizytę na stacji diagnostycznej gdzie przy okazji zbadania stanu hamulców i zawieszenia zrobiono viki - co było dla mnie najważniejsze - analizę spalin. Od dłuższego czasu obserwuję w aucie zwiększony apetyt na paliwo 13-14l/100km jazda w 90% po mieście. Spadek mocy nie jest odczuwalny, auto ładnie się zbiera. Na diagnostyce stwierdzono, że z sondą lambda jest wszystko OK natomiast niepokojące są wyniki analizy spalin co przedkłada się bezpośrednio na wyższe spalnie.

- Węglowodory HC na jałowym - ok.170 ppm obj (norma dopuszczalna to 80-100), na wyższych obrotach 180-200 (tutaj norma też dopuszcza wartość 100)

- CO na jałowym 0,555 % obj (norma to jakieś 0,3-0,45), na wyższych obrotach (2500 obr/min) 1,253 % obj (norma to max. 0,3)

Pytanie - gdzie szukać przyczyny? Diagnosta zasugerował katalizator. Czy on może mieć wpływ na takie wyniki spalin i podwyższone spalanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrób trasę z 50 km. Dobrze wygrzejesz silnik i układ wydechowy i dopiero wtedy pojedź na analizę spalin. Przyczyn poboru większej ilości paliwa może być mnóstwo: świece, kable WN, sonda, filtr paliwa, przepływomierz, wtryskiwacze etc. Czy są jeszcze jakieś inne symptomy nieprawidłowości oprócz dużego spalania?

Slyszałem, że ktoś wogóle wywalił KAT i wszystko było w normie.

Edytowano przez remlen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Analiza spalin robiona była na dobrze zagrzanym silniku.

Zdarzy się viki ale to bardzo rzadko zgasnąć (np. na światłach) i wariują na moment obroty (Krokowiec zapewne). No i raz od wielkiego dzwonu wyskoczy 0130 (wskazywałoby to na sondę). Sam już nie wiem czego się czepić. Auto nie muli, przyspiesza normalnie.

Edytowano przez moloo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A teraz check już nie pokazuje tej sondy? Wykręć świeczki i zobacz jak ze spalaniem. Mimo wszystko do sprawdzenia świece, kable, sonda i przepływka. O takich rzeczach jak filtr powietrza chyba nie trzeba pisać...A sprawdzałeś czujnik temp? Może on daje zły sygnał do kompa i wali Ci paliwo jak na ssaniu?

Wygląda jakby dawał więcej paliwa w stosunku do ilości potrzebnego powietrza. Sam KAT też mógłby być przyczyną, ale szczerze to wydaje mi się,że silnik by się mulił.

Edytowano przez remlen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×