Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość pm82pm

DTI (DTH) ile zużywa oleju

Polecane posty

Gość pm82pm

Pytanie prozaiczne ale niemiło się zaskoczyłem....

silnik nie dymi na żaden z kolorów ani rano ani podczas jazdy, poza niewielkimi zapoceniami jest w zasadzie suchy

zauwazylem ze z EGR delikatnie rozpyla się olej (może źle to formułuje ale gumowa rura ICka jest nieco zaolejona)

wcale bym sie tym tak mocno nie przejal gdyby nie to ze po 300km ubylo mi 0,5l oleju....

powiedzcie mi czy taki duży ubytek bez innych objawów daje turbo? a może sam silknik? jak to sprawdzić?

uszczelniacze zaworowe raczej nie bo wcale nie puszcza niebieskiego dymka po nocy czy nawet kilku dniach

poza tym silnik pracuje bdb, cicho (jak na DTI oczywiscie) nie dymi, nie kopci, turbiny wcale nie słychać

dodam ze poprzedni właściciel zapewnia że do 180.000 silnik pracował na oleju syntetycznym 0W40 potem zmienił na 10W40, zrobił na nim niecałe 20.000

teraz samochód ma 200.000

co to moze byc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

poprzedni właściciel czyli handlarz czy gośc co mial autko np. 100 000 km??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_blush.png" alt=":blush:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po sprowadzeniu do kraju mojej viki wymieniłem na castrol 10W40. Co było przedtem w silniku nie mam pojęcia. Po wymianie olej zaczął szybko znikać, dodam że żadnych wyciaków nie było i nie ma. Przejechałem jakieś 1,5 tyś km i viki spaliła 5L oleju!!!??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:"> Jednak po przejechaniu owych 1,5 tyś km wszystko się unormowało. Teraz spalanie od zmiany do zmiany wynosi jakieś 250 ml. Olej zmieniam co 10 tyś km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pm82pm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

samochód jest od roku w kraju tu miał jednego właściciela,

przebieg jest prawdziwy na co dowodem jest moja wizyta w DE i weryfikacja historii serwisowej w oplu osobiście

faktycznie do 170tyś km był serwisowany regularanie i śmigał na 0W40

potem kupił go ten gość w polsce przelatał jakieś 30tys 15 na oW40 i 15 na 10W40 zmienił bo tak mu zasugerował mechanik ze przy tym przebiegu to nie ma so syntetyka lać

ja osobiście uważam ze to głupota

teraz pytanie, czy jak wroce go pełnego syntetyka to moze sie cos stac? a moze wymienic na swierzy 10w40?

wlasnie czeka mnie wymiana ale jak widze ile ubywa tego oleju z przebiegiem 15.000 to mi sie odechciewa oleju za 40 zł litr...

a moze to kwestia kiepskiego oleju? teraz jest zalany 10W40 Lotosa... (bez komentarza)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie LOTOS-a to moja opinię na jego temat można podsumować słowami pewnej piosenki "...Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie..."

Miałem przez 40000 km (ja tyle na nim jeździłem a jak kupiłem auto to poprzednik też to lał) zalany mineralny w swojej astrze i jest on rewelacyjny ale tylko pod względem cenowym i tyle... Po mineralu przy przebiegu 250 kkm (licznikowym a ile ma to nie wiem) przeszedłem na Valvoline MAx Life i od jakiś 600 km odkad wymieniłem nie widzę żadnych ubocznych skutków przejścia z mineralnego na półsyntetyk.

A czy u ciebie powrót do syntetyka zaszkodzi...jeżeli faktycznie tylko 15000 km przejechał na półsyntetyku to nie powinno nic złego stać się, jednak zanim wymienisz ustal dlaczego wciągnał ci te 0,5 l....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiekchl

u mnie nie widać ubytku oleju - a już przelatałem 4 tyś km . Ale tak samo jak autor tematu mam tą rurę w oleju ubrudzoną...czemu tak się dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pm82pm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dolałeś łącznie 5 litrów oleju przez 1500km???

to by znaczyło że mój ubytek 0,5 litra na 300km oznacz 2,5 litra na 1500km

czyli połowe mniej niby...

powiedz mi jak to się unormowało?

poprostu przestał znikać olej?

ponownie go wymieniałeś?

samochód dymił Ci na niebiesko czy też nie bo u mnie nie ma zadnego niebieskiego dymu?

2,5 litra na 1500km to bardzo duze zużycie a 5 litrów to już ogromne...

wiesz moze jaka była tego przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak było 5L oleju spalone na dystansie 1500 km

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:"> !!!!!!! Sam byłem zaskoczony

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:"> . Chciałem nawet sprzedać to auto natychmiast po zakupie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> . Jednak jeździłem i dolewałem. Po pewnym czasie jakby nożem uciąć wszystko wróciło do normy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Nawet mechanik, który serwisuje moją viki sam nie wiedział co było przyczyną takiego stanu rzeczy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Jeśli chodzi o dymienie to podczas intensywnego przyśpieszania było widać czarny dym wydobywający się z wydechu. Wiadomo, że diesel dymi przy przyśpieszaniu, ale wtedy jakoś więcej było tego dymu.

Oleju ponownie nie wymieniałem. Po prostu przestał znikać. Brzmi to trochę dziwnie, ale tak było.

Znajomy, który polecił mi kupno vectry z tym silnikiem (sam takim jeźdił) miał podobną sytuację także po zmianie oleju, jednak nie na taką skalę. Jako powód podał to, że w silniku znajdował się inny olej ( w sensie mineralny, syntetyszny o innej klasie lepkości) niż ten na który wymieniłem.

Obecnie zalewam Castrol Magnatec 10W40, wymieniam co 10 tyś km i problem ze zużyciem oleju znikł. Może nie do końca, ale zużycie na poziomie 250 ml od zmiany do zmiany nie jest chyba drastyczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość riv11

Potwierdzam to co pisze witas1979. zmiana oleju na olej o innej lepkości powoduje, że początkowo ten znika w dość dużych ilościach ( chociaż 5L to jakby trochę dużo- ja słyszałem, że ok 2 maks. 3l- ale widać jest to sprawa indywidualna ). Tak więc nie ma się co martwić, no chyba że olej będzie cały czas znikał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pm82pm

no troche mnie uspokoiliście

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

dzieki, mam nadzieje ze problem niebawem zniknie,

bede informowal żeby było dla kolenjych osob ktore beda mmiały podobne problemy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

dzieki i pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam ,dołacze sie i zapytam czy ten niebieski DYMEK to wina uszczelniaczy bo u mnie od pewnego czasu sie pojawia :34:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę wywnioskować z Twojego opisu co ile wymieniasz olej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wymieniaj zawsze co 10 tys/km! Ile marek tyle opini, osobiście nigdy nie wlałbym LOTOSA, od samego początku jeżdze na Mobil TD 10w40 od wymiany do wymiany nic nie dolewam (przebieg 325tys/km). Nie warto oszczędzać na oleju. Wymień olej na świeży (o tych samych parametrach, lecz innej marki najlepiej do diesli) i kontroluj sprawę. Będzie dobrze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to, że na butelce będzie pisać diesel to pic na wodę, chwyt marketingowy bo zazwyczaj odmiana zwykła i do diesla sa w tych samych klasach jakościowych( w klasie dla diesli) jedynie w przypadku tego drugiego klasa dla benzyniaków jest nizsza.

najważniejsze aby olej był w odpowiedniej klasie jakościowej i lepkościowej i bedzie ok...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pm82pm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

w piatek wymieniłem tego dziadowskiego lotosa 10W40 semi na oliwe Castrola 10W40 delsel + filtr oczywiście przez weekend zrobilem ponad 1000km i nie wypił nic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> kompletnie zniknelo zuzycie oleju, fakt nie jezdzilem jakoś sportowo no ale wcześniej mi chłeptał oleju dużo

do tego po przejechaniu tego dystansu olej w silniku jest dalej klarowny, podobno w dieslu praktycznie odrazu staje się czarny a tutaj nic takiego, po 1000km kolor praktycznie jak z butelki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jestem bardzo pozytywnie zasoczony, mam nadzieje ze problem ni powroci

Dziekuje i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość riv11

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tylko olej dobrej jakości staje się odrazu czarny w dieslu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

W benzynowym zapewne czarny olej świadczy o złej jakości, ale w dieslu najwyraźniej odwrotnie.

Też nie wiedziałem, że jak się robi szybko czarny to znaczy, że dobrej jakości, dopiero kolega matrox mnie uświadomił. Sprawdziłem i ma rację: w dieslu dobry olej bardzo szybko staje się czarny:

To cytat z matroxa:

"Olej ten robi się czarny już po kilku godzinach pracy. Jest to znak, że olej spełnia swoje zadanie i zbiera sadzę, brud i inne zanieczyszczenia. Olej w silniku Diesla musi być czarny, gdyż w procesie spalania oleju napędowego zawsze powstaje sadza której większa część wydostaje się przez rurę wydechową na zewnątrz w postaci czarnego dymu. Spora ilość jednak przenika do skrzyni korbowej, gdzie "łapie" ją olej. Dobry olej szybko dysperguje sadzę i oczywiście zabarwia się na czarno."

Sam sprawdziłem- ma racje.

Edytowano przez riv11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pm82pm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie do końca się z tym zgodze...

zgodze się że w dieslu przy procesie spalania zawsze wydziela się sadza

zgodze się również że przenika ona do oleju bo osadza się na gładziach cylindrów

nie zgodze się jednak że po kilku godzinach pracy olej staje się czarny...

przy spokojnej jezdzie bez dużych dawek paliwa (wciskanie gazu do dechy) spalanie jest dość czyste, nawet w dieslu wiec nie powinno się to stać po kilku godzinach

jeżeli tak się dzieje to albo:

-leją wtryski

-coś jest z regulacją/czujnikami (za dużo paliwa za mało powietrza)

-wcześniejszy olej nie był dawno zmieniany lub był złej jakości i nowy olej wymywa stare nagary

-silnik nie jest w najlepszej kondycji i są już przedmuchy

zgodze się że olej staje się czarny po 1000-2000km ale nie po kilku godzinach

Drodzy,

powiedzcie mi jeszcze proszę, czy olej może uciekać do baku trawersami w przypadku gdy układ paliwowy się nie zapowietrza nawet po 4dniach stania?

innymi słowy, czy jest możliwe "bezobjawowe" uszkodzenie uszczelniaczy które nie powoduje zapowietrzenia a jedynie przenikanie oleju do paliwa i cichą śmierć pompy?

poważnie się zastanawiam nad profilaktyczną wymianą uszczelniaczy trawersów i przelewów. Niby na dzień dzisiejszy nic się nie dzieje ale nie mam pojęcia czy to było kirdykolwiek robione no i silnik poci się pod uszczelką głowicy więc "przy okazji" można wymienić uszczelniacze i wyczyścić kolektor

co sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego a sprawdzales silnik pod kątem wycieków?

mi ostatnio mechanior wypatrzyl ze leci mi spod turbiny.. a mianowicie uszczelki miedzy nia a blokiem silnika - tak go zrozumialem.. bo sama w sobie turbina byla regenerowana i nie ma jeszcze 10kkm

dodam jeszcze ze na miejscu postojowym (ciagle to samo) nie ma zadnych plam oleju.. znika podczas jazdy

zuzycie tez mam spore bo ok. 1l/1500km (czyt. duzo za duze;) )

Edytowano przez adamusss_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyciekow brak, po chiptuningu przy zwiekszonej eksploatacji motoru przez 7kkm dolalem 0,3litra - zuzyta ilosc sladowa i niezauwazalna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na mineralnym.

Wymieniam co 12tkm,zużycie od wymiany do wymiany około 0,5l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam ja tez ostatni sprawdzałem stan oleju co prawda był między min a max na srodeczku ale przed wyjazdem do PL robiłem wymianę i co powiem ?Gdy pojechałem do PL i wrociłem do GB jakies 1700km mniej więcej na miarce było MINIMALNIE ciut ciut mniej więc pozwoliłem sobie dolać 50-tkę oleju ( kieliszek od wódki) :)wydaje mi się ze to nie jest jakis problem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×