Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
andrew742

P1220 a przeplywka

Recommended Posts

Witam koledzy czy blad P1220 moze byc spowodowany awaria przeplywki?Czesalem forum i duzo jest na temat ale wszystkie koncza sie przewaznie zatartym tloczkiem w pompie.Moja jest po regeneracji.Przeplywka wskazuje na wolnych obrotach 600 jakichs jednostek a powinna od 200 do chyba 300.Nie przezyje drugi raz pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To zależy co miałeś "robione" w pompie i u kogo...

Jeśli masz gwarancję to ok jeśli nie...

P1220 oznacza "problem" z dawkowaniem paliwa - nieprawidłowy początek/kąt wtrysku- odchyłka (mechanika pompy), przy czym olbrzymie znaczenie ma samo paliwo - jego jakość. Dolej mixolu bo to nie zaszkodzi, możliwe, że masz wodę w paliwie, wymień też dla pewności filtr paliwa i zobacz jak wygląda. Naturalnie warto zatankować w pewnej stacji i nalać lepsze paliwo ( verva czy BP ultimate).

Jeśli robili Ci tylko "elektronikę" czyli sterownik (wyjmowali go w ogóle czy tylko wlutowali nowy rezystor?) to jest to odpowiedź na Twój problem i kolejny dowód na to, że jeśli robić pompę to po całości...

Przepływomierz raczej nie, jeśli masz tylko P1220... (był na przykład P1125?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie minal rok od regeneracji.Robilem calosc w PEZALu w Gdansku,zabolilem 3000zł.Jak na ironie wlalem pierwszy raz miksolu wlasnie.Pierwsze slowa diagnosty tez byly ze pompa ale zobaczyl te parametry przeplywki i mowi ze moze komputer widzi jakby byl na wyzszych obrotach i daje wieksza dawke paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zamień się z kimś na chwilę i zobacz co się stanie.

Moim zdaniem niewiele to da ale spróbować zawsze warto...

Możesz też wyjąć filtr powietrza na chwilę, zobacz jak zachowa się przepływomierz.

Przy okazji - kiedy wymieniałeś filtr ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie taki jest plan.Jutro mam jechac do tegozsamego diagnosty i podmienimy przeplywke.Filtry zmienialem rok temu.Sprobuje jeszcze z denaturatem i STP i zaleje jakies Vpower.Napisze o efektach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Pisałem kiedyś, że p1220 pojawia się, gdy jest piana (powietrze w ON) paliwowa, czyli układ się zapowietrza lub woda w ON, która też uniemożliwia wysterowanie zaworu. Przepływomierz nie ma z tym nic wspólnego, prędzej pojawi się jego błąd niż p1220. Jeśli pompę masz ok, to zostaje wod w ON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podmienialem przeplywke niestety inny typ ale chodzila,auto o wiele bylo dynamiczniejsze ,zbieralo sie jak "benzyniak".Niestety falowanie nadal bylo wyczuwalne glownie na zimnym no i nie zalaczal sie tryb serwisowy ale na mojej teraz tez nie przynajmniej narazie.Ten diagnosta mowil jeszcze ze EGR ma jeden procent aktywnosci a powinien miec kolo 30.Tylko czemu nie wywalil zadnego bledu.Musze chyba i tak zmienic diagnoste bo ten chyba wymieka.Skoro nie ma trybu serwisowego to i niema chyba P1220 nie wiem juz sam.Te Vectry to jak bomba zegarowa,lubie ja skora full wypas ale zarazem mam dosc,zaczynam zalowac ze nie dozbieralem na Passata.

Witam,sprawdzalem jeszcze elektrozawory niestety bez poprawy.Ale prosze o skupienie.Zalozylem przeplywke-uzywke BOSCHA tym razem zgodna numerowo taka jak trzeba.I narescie ulga zero szarpania wszystko gra.Musze jeszcze podpiac sie pod kompa i posprawdzac bo jakby nie bylo mialem przeciez P1220 i ryzyko istnieje.Jutro jeszcze zobacze po nocy jak bedzie ale nabralem wiary .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będę zakładał nowego tematu bo problem mam podobny.

Dzisiaj podłączyłem kompa , patrze błąd 1220 .

Autko jeździ normalnie może trochę słabsze jest ale bardziej ten błąd powiązałbym z ostatnio dolanym środkiem do czyszczenia wtrysków coś tam SHELL

czy dodatek do paliwa może być przyczyną tego błędu ?

czy też może zmiana o 5% max dawki paliwa w opelscaner ?

Dodam ze kilka dni temu podczas jazdy po bardzo dziurawej drodze przy jeździe z równą prędkością silnik zaczął lekko szarpać przez około 3 sekundy , check się nie zaświecił.

Edited by zamela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również mam podobdy problem jak andrew742 auto w trakcie jazdy jedzie dobrze do pewnego momentu i nagle lekko wychamowuje( obroty 1500-2000)oraz zapala się check po czym zaraz gaśnie jak lekko go nie gazuje..Pompe miałem regenerowaną rok wcześniej. Mam też błąd P1220 i bujam się już 3 miesiące, dolewam też mixolu ale bez zmian.

Moje śledztwo czytając forum też doprowadziło mnie do przepływki i jestem na etapie załatwienia innego na podmianke.Napisze czy coś to dało jak podmienie. Cy ktoś wie jak można sprawdzić sprawność przepływomierza? Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Panowie, przecież p1220 nie ma nic wspólnego z przepływomierzem. To objawy przestawiacza kątaw trysku (w pompie), który nie pracuje chwilowo zgodnie z parametrami z ECU. Raczej nędzny ON, piana lub woda w układzie paliwowym, zabrudzony szlamem lub innymi osadami lub po prostu padać zaczyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zostalem wiec przy tej przeplywce.Dalem 150 zeta,szarpania nie ma.Jednego dnia zalanczal mi sie check i tracil troche mocy ale chwilowo,teraz jest spokoj.Zaczynam myslec jeszcze o czyszczeniu kolektora,tylko niech zrobi sie cieplej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

C.D.N.(czytaj nastapil)

Pewnego dnia auto totalnie stracilo moc,z przerazeniem przypomnial mi sie blad 1220 (ktory zczytal mi jakis koles zajmujacy sie glownie alarmami na niewiem jakim programie w laptopie a ktory na TECH-2 nie powtorzyl sie)Wszystko wskazywalo na EGR,wyczyszczony kolektor i podmiana owego zaworu jednak nic nie dala.Jak sie okazalo przeplywka ktora kupilem 2 miechy temu(uzywka)nadawala sie do wymiany.

W rezultacie silnik ciszej i kulturalniej pracuje zwlaszcza jak jest zimny,bo wtedy bylo najgorzej.Moral:Strzezcie sie uzywek bo to jednak polsrodki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam koledzy,czy ktoś może mi powiedzieć co oznacza kod P1125.Vectra B X20DTL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A skoro napisałeś w tym temacie to co może oznaczać???

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakbyś się wczytał.. to by wydedukował

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam Kolegę, miałem dokładnie to samo, a więc jedyne co trzeba zrobić to wyczyściś ssak w zbiorniku paliwa.

Pod tylnią kanapą jest dekiel, który należy zdjąć i wyjąć plastikowy element zwany ssakiem, dosyć łatwo schodzi.

Ja czyściłem go w ubiegłym tygodniu był cały oblepiony czarną substancją wygladającą jak smoła, ale to pomogło auto dostało takiego kopa, że jestem w szoku,a diagnoza w serwisie opla na Przemkowskiej we Wrocławiu była jednoznaczna pompa do regeneracji. I jeszcze jedno, po czyszczeniu auto się nie zapowietrza.

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czy trzeba cos odpowietrzac po tym zabiegu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie trzeba, u mnie odpalił bez problemu ale po odpięciu zabezpieczyłem taśmą te dwa węże, które są połączone z deklem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Krisek jak masz racje to cię ozłoce bo dalej bujam sie z tym problemem i myśle że jest to bardzo prawdopodobne co piszesz bo jakby to było coś z pompą to by po 2 latach tych męczarni padła.Sprwdze -napisze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy ja również niedawno walczyłem z p1220. Wymieniełem zbiornik paliwa i po dwóch dniach auto stanęło. Komputer no i wyskoczył błąd p1220. Wszysto wskazywało na uszkodzenie pompy. Walka dwa dni. Czyszczony smok w baku, odpowietrzone auto, sprawdzony filtr paliwa, podciśnienie. Auto nie miało mocy i dymiło na biało. Max prędkość 30-40 km/h. Po odpowietrzeniu błąd znikł dalej viki nie jeździła jak trzeba. Kolega mechanik podpowiedział mi żebym sprawdził przepływkę. Przeczyściłem ją i stał cię cud - viki śmiga aż miło.

Edited by mariok24

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a jak czyściłeś przepływke i czym ?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczyścił mi ją mechanik u którego diagnozowałem auto. Nie wiem jakim preparatem. Coś w spraju, ale podziałało. Jak będę u niego po świętach to dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie błąd P1220 spowodowany był nieszczelnością w przewodach przelewowych, wymieniłem trójniki na aluminiowe plus nowe przewody i problem znikł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,niestety ale moj przypadek zakonczyl sie niestety pompa.Ale to niebyl tloczek tylko jakis czujnik w pompie,dostalem go takie cos z tasma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...