Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
andrew742

P1220 a przeplywka

Polecane posty

Witam koledzy czy blad P1220 moze byc spowodowany awaria przeplywki?Czesalem forum i duzo jest na temat ale wszystkie koncza sie przewaznie zatartym tloczkiem w pompie.Moja jest po regeneracji.Przeplywka wskazuje na wolnych obrotach 600 jakichs jednostek a powinna od 200 do chyba 300.Nie przezyje drugi raz pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To zależy co miałeś "robione" w pompie i u kogo...

Jeśli masz gwarancję to ok jeśli nie...

P1220 oznacza "problem" z dawkowaniem paliwa - nieprawidłowy początek/kąt wtrysku- odchyłka (mechanika pompy), przy czym olbrzymie znaczenie ma samo paliwo - jego jakość. Dolej mixolu bo to nie zaszkodzi, możliwe, że masz wodę w paliwie, wymień też dla pewności filtr paliwa i zobacz jak wygląda. Naturalnie warto zatankować w pewnej stacji i nalać lepsze paliwo ( verva czy BP ultimate).

Jeśli robili Ci tylko "elektronikę" czyli sterownik (wyjmowali go w ogóle czy tylko wlutowali nowy rezystor?) to jest to odpowiedź na Twój problem i kolejny dowód na to, że jeśli robić pompę to po całości...

Przepływomierz raczej nie, jeśli masz tylko P1220... (był na przykład P1125?).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie minal rok od regeneracji.Robilem calosc w PEZALu w Gdansku,zabolilem 3000zł.Jak na ironie wlalem pierwszy raz miksolu wlasnie.Pierwsze slowa diagnosty tez byly ze pompa ale zobaczyl te parametry przeplywki i mowi ze moze komputer widzi jakby byl na wyzszych obrotach i daje wieksza dawke paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zamień się z kimś na chwilę i zobacz co się stanie.

Moim zdaniem niewiele to da ale spróbować zawsze warto...

Możesz też wyjąć filtr powietrza na chwilę, zobacz jak zachowa się przepływomierz.

Przy okazji - kiedy wymieniałeś filtr ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie taki jest plan.Jutro mam jechac do tegozsamego diagnosty i podmienimy przeplywke.Filtry zmienialem rok temu.Sprobuje jeszcze z denaturatem i STP i zaleje jakies Vpower.Napisze o efektach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Pisałem kiedyś, że p1220 pojawia się, gdy jest piana (powietrze w ON) paliwowa, czyli układ się zapowietrza lub woda w ON, która też uniemożliwia wysterowanie zaworu. Przepływomierz nie ma z tym nic wspólnego, prędzej pojawi się jego błąd niż p1220. Jeśli pompę masz ok, to zostaje wod w ON.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podmienialem przeplywke niestety inny typ ale chodzila,auto o wiele bylo dynamiczniejsze ,zbieralo sie jak "benzyniak".Niestety falowanie nadal bylo wyczuwalne glownie na zimnym no i nie zalaczal sie tryb serwisowy ale na mojej teraz tez nie przynajmniej narazie.Ten diagnosta mowil jeszcze ze EGR ma jeden procent aktywnosci a powinien miec kolo 30.Tylko czemu nie wywalil zadnego bledu.Musze chyba i tak zmienic diagnoste bo ten chyba wymieka.Skoro nie ma trybu serwisowego to i niema chyba P1220 nie wiem juz sam.Te Vectry to jak bomba zegarowa,lubie ja skora full wypas ale zarazem mam dosc,zaczynam zalowac ze nie dozbieralem na Passata.

Witam,sprawdzalem jeszcze elektrozawory niestety bez poprawy.Ale prosze o skupienie.Zalozylem przeplywke-uzywke BOSCHA tym razem zgodna numerowo taka jak trzeba.I narescie ulga zero szarpania wszystko gra.Musze jeszcze podpiac sie pod kompa i posprawdzac bo jakby nie bylo mialem przeciez P1220 i ryzyko istnieje.Jutro jeszcze zobacze po nocy jak bedzie ale nabralem wiary .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładał nowego tematu bo problem mam podobny.

Dzisiaj podłączyłem kompa , patrze błąd 1220 .

Autko jeździ normalnie może trochę słabsze jest ale bardziej ten błąd powiązałbym z ostatnio dolanym środkiem do czyszczenia wtrysków coś tam SHELL

czy dodatek do paliwa może być przyczyną tego błędu ?

czy też może zmiana o 5% max dawki paliwa w opelscaner ?

Dodam ze kilka dni temu podczas jazdy po bardzo dziurawej drodze przy jeździe z równą prędkością silnik zaczął lekko szarpać przez około 3 sekundy , check się nie zaświecił.

Edytowano przez zamela

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam podobdy problem jak andrew742 auto w trakcie jazdy jedzie dobrze do pewnego momentu i nagle lekko wychamowuje( obroty 1500-2000)oraz zapala się check po czym zaraz gaśnie jak lekko go nie gazuje..Pompe miałem regenerowaną rok wcześniej. Mam też błąd P1220 i bujam się już 3 miesiące, dolewam też mixolu ale bez zmian.

Moje śledztwo czytając forum też doprowadziło mnie do przepływki i jestem na etapie załatwienia innego na podmianke.Napisze czy coś to dało jak podmienie. Cy ktoś wie jak można sprawdzić sprawność przepływomierza? Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Panowie, przecież p1220 nie ma nic wspólnego z przepływomierzem. To objawy przestawiacza kątaw trysku (w pompie), który nie pracuje chwilowo zgodnie z parametrami z ECU. Raczej nędzny ON, piana lub woda w układzie paliwowym, zabrudzony szlamem lub innymi osadami lub po prostu padać zaczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zostalem wiec przy tej przeplywce.Dalem 150 zeta,szarpania nie ma.Jednego dnia zalanczal mi sie check i tracil troche mocy ale chwilowo,teraz jest spokoj.Zaczynam myslec jeszcze o czyszczeniu kolektora,tylko niech zrobi sie cieplej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

C.D.N.(czytaj nastapil)

Pewnego dnia auto totalnie stracilo moc,z przerazeniem przypomnial mi sie blad 1220 (ktory zczytal mi jakis koles zajmujacy sie glownie alarmami na niewiem jakim programie w laptopie a ktory na TECH-2 nie powtorzyl sie)Wszystko wskazywalo na EGR,wyczyszczony kolektor i podmiana owego zaworu jednak nic nie dala.Jak sie okazalo przeplywka ktora kupilem 2 miechy temu(uzywka)nadawala sie do wymiany.

W rezultacie silnik ciszej i kulturalniej pracuje zwlaszcza jak jest zimny,bo wtedy bylo najgorzej.Moral:Strzezcie sie uzywek bo to jednak polsrodki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem przepływomierz ze sprawnego auta ale to nic nie dało-szukam dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy,czy ktoś może mi powiedzieć co oznacza kod P1125.Vectra B X20DTL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A skoro napisałeś w tym temacie to co może oznaczać???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakbyś się wczytał.. to by wydedukował

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam Kolegę, miałem dokładnie to samo, a więc jedyne co trzeba zrobić to wyczyściś ssak w zbiorniku paliwa.

Pod tylnią kanapą jest dekiel, który należy zdjąć i wyjąć plastikowy element zwany ssakiem, dosyć łatwo schodzi.

Ja czyściłem go w ubiegłym tygodniu był cały oblepiony czarną substancją wygladającą jak smoła, ale to pomogło auto dostało takiego kopa, że jestem w szoku,a diagnoza w serwisie opla na Przemkowskiej we Wrocławiu była jednoznaczna pompa do regeneracji. I jeszcze jedno, po czyszczeniu auto się nie zapowietrza.

Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A czy trzeba cos odpowietrzac po tym zabiegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie trzeba, u mnie odpalił bez problemu ale po odpięciu zabezpieczyłem taśmą te dwa węże, które są połączone z deklem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Krisek jak masz racje to cię ozłoce bo dalej bujam sie z tym problemem i myśle że jest to bardzo prawdopodobne co piszesz bo jakby to było coś z pompą to by po 2 latach tych męczarni padła.Sprwdze -napisze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja również niedawno walczyłem z p1220. Wymieniełem zbiornik paliwa i po dwóch dniach auto stanęło. Komputer no i wyskoczył błąd p1220. Wszysto wskazywało na uszkodzenie pompy. Walka dwa dni. Czyszczony smok w baku, odpowietrzone auto, sprawdzony filtr paliwa, podciśnienie. Auto nie miało mocy i dymiło na biało. Max prędkość 30-40 km/h. Po odpowietrzeniu błąd znikł dalej viki nie jeździła jak trzeba. Kolega mechanik podpowiedział mi żebym sprawdził przepływkę. Przeczyściłem ją i stał cię cud - viki śmiga aż miło.

Edytowano przez mariok24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No a jak czyściłeś przepływke i czym ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeczyścił mi ją mechanik u którego diagnozowałem auto. Nie wiem jakim preparatem. Coś w spraju, ale podziałało. Jak będę u niego po świętach to dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie błąd P1220 spowodowany był nieszczelnością w przewodach przelewowych, wymieniłem trójniki na aluminiowe plus nowe przewody i problem znikł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,niestety ale moj przypadek zakonczyl sie niestety pompa.Ale to niebyl tloczek tylko jakis czujnik w pompie,dostalem go takie cos z tasma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×