Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest heya088

szarpanie silnikiem

Recommended Posts

Guest heya088

Witam owy temat był już poruszany na forum ale dotyczył Vectry z innym silnikiem dlatego zakładam nowy.Moja Vectra to 1.8 16v +gaz sekw. Ostatnio miałem awarie tego typu ze jakimś cudem odkręciła się świeca na 2 i 3 garze przy okazji wydmuchało uszczelkę spod klawiatury i zalało wszystko co się dało wraz ze świecami i kablami. Świece były praktycznie zatopione w oleju. Oczyściłem wszystko zmieniłem uszczelkę kupiłem nowe świece i kable NGK uzupełniłem olej. Wszystko było ok do momentu aż zaczęło się dziwne szarpanie silnikiem w momencie gdy autko się zagrzało( na zimnym było ok) lecz teraz jest bez zmian na zimnym czy ciepłym dalej szarpie dziwnie silnikiem.Mierzyłem ciśnienie na cylindrach i na 1,2,4 było po prawie 14,5 a na 3 niecałe 11.Zauważyłem też że przy ściąganiu kapturków pojedynczo z 1,2,4 cylindra auto przygasa i zmienia się praca silnika natomiast po ściągnięciu kapturka z 3 cylindra nie ma zmian. Mechanik mówi że to prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą lub jest wypalony któryś zawór.Na forum był podobny temat i ponoć byłą to wina cewki. Bardzo proszę Was o pomoc ponieważ sami dobrze wiecie jakie koszty wiążą się z rozbieraniem głowicy itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo prawdopodobne ze jest to cewka, wykrec swiece i zobacz czy idzie iskra, jesli nie to sprawa prosta. Zauwazylem ze mechanicy bardzo lubia "wywlona uszczelke pod głowica" bo odrazu im sie $$$ w oczach pokazuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest heya088

w momencie gdy sciagam kapturek ze świecy na 3 cylindrze i przystawiam go do świecy to iskra jest..... mimo to wykręcić świece i zapalić auto na 3 garach ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

to podlacz poprostu swiece inna do kapturka a starą zostaw wkreconą ale jesli mowisz ze jest iskra to jest jednak prawdopodobienstwo ze masz wypalony zawór:( ale sprawdz. Czasami tak jest ze iskra nie przeskakuje gdy jest w cylidrze ze względu na cisnienie tam panujące poporstu nie ma sily, powiedzmy ze kompresja strąca iskre bo swieca juz nie bangla ale mowisz ze masz slaba kompresje wiec to jednak moze byc wypalony zawór...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest heya088

właśnie sprawdziłem to co proponowałeś. Świeca ok iskra ok.... tylko że jakimś cudem świeca z 3 cylindra jest mokra od oleju a pozostałe 3 świece tylko osmolone sadzą.....czy pierścienie poszły w h***re ???? i uszczelka pod głowicą ???

jak przetarłem świece to szarpanie ustało ale nie wiem na jak długo.... zrobiłem teraz 5 km i nie szarpie ale co dalej ???

Edited by heya088

Share this post


Link to post
Share on other sites

czuje ze to niestety cos powaznijeszego, nie chce jednak krakać jesli jest ok jezdzij az znow zacznie szarpać

A masz pewność ze to olej a nie Pb?

Bierze ojel?

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest heya088

to napewno jest olej.... tylko dlaczego na jednej świecy?? a jeśli chodzi o to czy bierze to napewno.... bo wkoncu 14 lat ma....

ale skąd to całe szarpanie się pojawia.... zarzuca olej na świece i przez to jest nie prawidłowe spalanie czy jak ??? jeśli olej się dostaje to po mojemu to pierścienie padły....

Edited by heya088

Share this post


Link to post
Share on other sites

cale szarpanie bierze sie stąd ze jesli nie masz pełnej kompresji to wybuch mieszanki w cylindrze jest stosunkowo słaby w porównaniu z pozostałymi cylindrami energia idzie poprostu w gwizdek a jesli faktycznie nie trzyma Ci pierscien olejowy to kompresja idzie w blok silnika i to powoduje wibracje, poporstu ten suw dostarcza i wiele mniej mocy tłok z mniejsza siła wraca w połozenie zero a następny juz pracuje normalnie. Jesli mam racje to powinieneś mieć sporo oleju w odmie a i olej mozesz miec rzadszy przez niespaloną mieszanke. Sprawdz odme i czy olej nie smierdzi za bardzo benzyna

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

moga to byc pierscienie ale żeby tak zalewało świece watpie bardziej zawór wypalony i uszczelniacze na zaworze sa walnięte olej spływa po zaworzy do komory spalania ,zobacz płyn od chłodnicy czy nie jest tłusty bo może uszczelka jest walnieta na tym jednym cylindrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ozi moze mieć racje tylko nie strasz chłopaka ta głowica:) ale z drugiej strony jak juz sie okaze ze to uszczelniacz zaworowy to i tak robienie głowicy czeka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest heya088

byłem dziś Vectra w pracy przejechałem jakieś 10 km i nie szarpie czyżby się coś poprawiło czy to tylko chwilowy objaw???? co możecie mi poradzić ???? jedyne rozwiązanie to ściągniecie głowicy????wtedy dowiem się co jest nie tak czy może macie jakiś inny sposób???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

jeździj na razie jak jest dobrze,jak cos sie zacznie dziac to napisz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest heya088

tak też zrobię..... jak coś się jej pogorszy to będę pisał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dziękuje Wam za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mma podobny problem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:"> tez silnik 1,8 16V

mianowicie od czasu do czasu silik sobie lubi zaczac przerywac. szarpie nim tak jak by chciał ruszac ale to jest szarpanie o 40-70obrotów ale dosc szybkie. jak mu zrobie przygazówke do odciecia to przechodzi mu ,ale jak juz nacisne minimalnie pedał gazu tak do ok 1000obrotów i puszcze to spowrotem zaczyna przerywac. jest to samo na gazie jak i BP

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> i za cholere nie wiem czego sie czepiac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest heya088

Please login or register to see this quote.

iron a sprawdzałeś przepływomierz ???? miałem troszkę inny przypadek ale podobnie było z szarpaniem jak u Ciebie tylko że u mnie to była wina przepływomierza (zamiennika - miał inne napięcie) zmieniłem na oryginał używkę i pomogło

Share this post


Link to post
Share on other sites

no niby podmienialismy przepływki tamta była dobra no i okazało sie ze moja niby tez jest dobra . a czy mozesz mi powiedziec jakie napiecia powinna miec przepływka . mam OP-com i sobie zaraz sprawdze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest heya088

niestety nie powiem CI ile dokładnie powinno być bo robił mi to kumpel(mechanik) także ja jestem zielony w tej kwestii, miałem też problem ze spadaniem obrotów tzn dojeżdżam do skrzyżowania a tu auto gaśnie. tylko u mnie mnie problem tkwił w wadliwym przepływomierzu i silniku krokowym

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this link.

prosze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się pod temat. Wygląda na to że u mnie też wypaliło zawory. Zmniejszyłem trochę (z 1.25 na 1.19) współczynnik LPG/PB w instalacji i niedługo potem zaczęło się. Chciałem sobie przyoszczędzić i samemu się instalką pobawić i teraz mam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_klaps.gif" alt=":klaps:"> Szarpanie - najpierw na niskich obrotach, przy depnięciu, a teraz już cały czas. Mam wrażenie że nie pali na dwa gary.

I teraz moje pytanie - ile kosztuje taka zabawa? Czy trzeba przy okazji wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów? Coś jeszcze? Dzięki z góry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Tarr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...