Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest pm82pm

mycie diesla i nieszczelności

Recommended Posts

Guest pm82pm

Witam Wszystkich,

właśnie stałem się szczęsliwym (oby jak njdłużej;) posiadaczem VB kombi z silniczkiem DTI (DTH) `99

W ramach przeglądu samochodu zdjąłem plastikową osłonę silnika (Ecotec)

silnik widać nie był myty całe wieki... cały jest oblepiony mieszanką oleju/ropy z błotem itp czyli wygląda na to że są jakieś niewielkie nieszczelności (bo nie widać świwerzego oleju)

najwięcej tego szlamu jest patrząc na silnik po lewej stronie na dole (jest taka jakby półka chyba na pompie)

1. powiedzcie mi czy są w tamtych okolicach jakieś "typowe" mimiejsca gdzie można spodzewać się wyciekoów? nie licząc pokrywy zaworów której uszczelkę napewno wymienie bo widze ze się dość mocno poci

2. na ostatnim wtryskiwaczu jest wilgotno od ropy, czy można to jakoś uszczelnić? (wygląga jakby się pociło na łączeniu przewodu z wtryskiwaczem)

3. czy można umyć silnik? oczywiście z głową, na co uważać i czym umyć? - tak najłatwiej zlokalizowałbym wszystkie wycieki

4. zauważyłem również że gumowa róra dolotu łącząca się z kolektorem jest na górze wilgotna w oleju - wynika z tego że EGR delikatnie pluje olejem - czy oznacza to regenerację turbiny? nie wydaje ona niepokojacych oznak ani dzwieków, silnik nie dymi na żaden z kolorów (ani biały ani niebieski ani czarny) - czy może to wynikac jedynie z tego że cały dolot nigdy nie był czyszczony?

5. po zdjęciu dolotu okazało się że jest w nich również taka olejowa papka (ponoć normalna dla turbo diesli), niby wiem że w turbo normalne są pewne ilości oleju w dolocie jednak jest tego sporo, czy może to wynikać z tego że układ nigdy nie był czyszczony? (200.000km przebiegu). Jest sens profilaktycznie czyścić cały dolot łącznie z IC i kolektorem dolotowym? (narazie wszystki chodzi ok zapala ładnie pracuje równo spala niewiele)

uff esej mały powstał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

z gory dzieki za odpowiedzi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typowe wycieki to z pod koła wału korbowego, obudowa filtra oleju(ostatnio wymieniałem uszczelkę i napisałem na forum co i jak ).

Olej pod EGR to nie ma się czym przejmować jak turbo chodzi dobrze(olej pewnie pochodzi z odmy).

Przy silniku jest trochę przekaźników, bezpieczników, alternator...ja bym silnika nie mył tylko czyścił szmatką + benzyna ekstrakcyjna + szpachelka.

Wymień sobie filtr paliwa, zobacz jak wygląda stary( filtr paliwa dużo mówi o szczelności układu paliwowego).

Czyszczenie kolektora dolotowego pewnie by się przydało, ale to nie jest pilne.

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zleć mycie silnika w dobrej myjni ręcznej. Tam powinni wiedzieć jak umyć silnik nie narażając elektroniki na zamoknięcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1. Wycieków to jakby najlepiej w ogóle nie było. Ale pod pokrywą zaworów można wymienić, tylko uszczelka trochę za droga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

2. Ktoś pewnie odpowietrzał pompę i nie dokręcił nakrętki. Wymyć dokręcić i obserwować.

3. Nie polecam samemu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jak już to chyba bym pojechał do kogoś kto to robi zawodowo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

4. Standard - w każdym modelu się poci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

5. Prędzej szukałbym śladów oleju w dolocie turbiny, bo to może oznaczać kłopoty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by DJ_Tomcat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pm82pm

Please login or register to see this quote.

hm, a moge prosić nieco szerzej? w dolocie turbiny czyli pomiędzy puszką filtra a samą turbiną? dobrze rozumiem? faktycznie dochodzi tam odma z głowicy... co może oznaczać jezeli tam będzie olej? i jakie jego ilości w tym miejscu są niepokojące?

silnik nie dymi na niebiesko w zadnych warunkach ani zimny ani ciepły ani pod obciążeniem ani przy porannym starcie

czy mimo olej w tym miejscu moze to oznaczac powazne problemy?

wydaje sie ze silnik chyba nie ma za duzych przemuchów - przy pracy na wolnych obrotach po odkreceniu korka oleju nie dmucha tam i nie dymim no moze niewiele ale wydaje mi się że raczej w normie

powiedz proszę czy to moze byc wina oleju? jak pisalem wczejniej był syntetyczny a teraz zalany jest lotosem 10w40 olej ma 15000km przebiegu - oczywiście go zmienie na dniach i chce wlac cos lepszego

zastanawiam sie czy lać 10w40 czy moze 5 lub 0w40? co do marki to napewno bedzie to castrol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie, zdejmij wąż dochodzący do turbo i tam nie powinno być oleju

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> strużka oleju może oznaczać kończące się turbo. Ale jeśli nie kopci, to nie doszukiwałbym się guzów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli chodzi o olej, nie lałbym castrola bo ten dosyć płucze silnik, jak coś poleciłbym z Mobila 10W40 Turbo Diesel Super S. A lotosa to już bym więcej nie wlewał, nie wspomnę o mineralu - ten silnik nie powinien jeździć na mineralu. Poszukaj była kiedyś sonda odnośnie "jaki olej lejesz do silnika" - tam znajdziesz dużo opinii.

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też nie lałbym Lotosa. Sama cena świadczy o tym, że to nic specjalnego. Pisałeś wcześniej, że Twoja Viki ma 150 tys? Troszkę mnie dziwi tak mały przebieg jak na VB, tym bardziej z takimi objawami. Ja mam 160 i nie wierze w to ani trochę, ale u mnie jest o dziwo suchutko w tych miejscach co pisałeś (może delikatny tłusty nalocik na ściankach ale to raczej normalne). Jeżeli masz ślady oleju tam gdzie pisałeś to już za późno na zmianę na pełne syntetyki. One są dużo rzadsze i mają tendencje do wymywania różnych nagarów itp i wtedy zacznie dopiero lecieć. Ja Ci powiem jeżdżę na 5W40 Totala, ale tylko ze względu na to, że taki był zalany i nie chciałem zmieniać. A jeżeli chodzi o Ciebie to zalej 10W40, a jeżeli chodzi o markę to mogę polecić Mobila. Jest w rozsądnej cenie i jeździłem na nim wszystkimi moimi dieslami i wszystko spoczko. No odradzam mineralny bo jest najgęstszy i późno dociera do smarowania turbiny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolega umyl silnik w astrze II jakims detergentem i dwatygodnie pozniej poleciala uszczelka od wtrsykiwacza (moze to przypadek)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po umyciu silnika benzyną za pomocą pędzla mocno namaczając padła pompa wtryskowa. Prawdopodobnie do nadpalonych już styków w module elektronicznym dostało sie paliwo lub jego opary i załatwiło mi elektronike na amen. Czyszczenie silnika kosztowało mnie 1500zł !!!!!

Więc dobrym pomysłem jest czyszczenie za pomocą nasączonej szmatki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...