Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość pm82pm

mycie diesla i nieszczelności

Polecane posty

Gość pm82pm

Witam Wszystkich,

właśnie stałem się szczęsliwym (oby jak njdłużej;) posiadaczem VB kombi z silniczkiem DTI (DTH) `99

W ramach przeglądu samochodu zdjąłem plastikową osłonę silnika (Ecotec)

silnik widać nie był myty całe wieki... cały jest oblepiony mieszanką oleju/ropy z błotem itp czyli wygląda na to że są jakieś niewielkie nieszczelności (bo nie widać świwerzego oleju)

najwięcej tego szlamu jest patrząc na silnik po lewej stronie na dole (jest taka jakby półka chyba na pompie)

1. powiedzcie mi czy są w tamtych okolicach jakieś "typowe" mimiejsca gdzie można spodzewać się wyciekoów? nie licząc pokrywy zaworów której uszczelkę napewno wymienie bo widze ze się dość mocno poci

2. na ostatnim wtryskiwaczu jest wilgotno od ropy, czy można to jakoś uszczelnić? (wygląga jakby się pociło na łączeniu przewodu z wtryskiwaczem)

3. czy można umyć silnik? oczywiście z głową, na co uważać i czym umyć? - tak najłatwiej zlokalizowałbym wszystkie wycieki

4. zauważyłem również że gumowa róra dolotu łącząca się z kolektorem jest na górze wilgotna w oleju - wynika z tego że EGR delikatnie pluje olejem - czy oznacza to regenerację turbiny? nie wydaje ona niepokojacych oznak ani dzwieków, silnik nie dymi na żaden z kolorów (ani biały ani niebieski ani czarny) - czy może to wynikac jedynie z tego że cały dolot nigdy nie był czyszczony?

5. po zdjęciu dolotu okazało się że jest w nich również taka olejowa papka (ponoć normalna dla turbo diesli), niby wiem że w turbo normalne są pewne ilości oleju w dolocie jednak jest tego sporo, czy może to wynikać z tego że układ nigdy nie był czyszczony? (200.000km przebiegu). Jest sens profilaktycznie czyścić cały dolot łącznie z IC i kolektorem dolotowym? (narazie wszystki chodzi ok zapala ładnie pracuje równo spala niewiele)

uff esej mały powstał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

z gory dzieki za odpowiedzi!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Typowe wycieki to z pod koła wału korbowego, obudowa filtra oleju(ostatnio wymieniałem uszczelkę i napisałem na forum co i jak ).

Olej pod EGR to nie ma się czym przejmować jak turbo chodzi dobrze(olej pewnie pochodzi z odmy).

Przy silniku jest trochę przekaźników, bezpieczników, alternator...ja bym silnika nie mył tylko czyścił szmatką + benzyna ekstrakcyjna + szpachelka.

Wymień sobie filtr paliwa, zobacz jak wygląda stary( filtr paliwa dużo mówi o szczelności układu paliwowego).

Czyszczenie kolektora dolotowego pewnie by się przydało, ale to nie jest pilne.

Edytowano przez andrzej244

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zleć mycie silnika w dobrej myjni ręcznej. Tam powinni wiedzieć jak umyć silnik nie narażając elektroniki na zamoknięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

1. Wycieków to jakby najlepiej w ogóle nie było. Ale pod pokrywą zaworów można wymienić, tylko uszczelka trochę za droga

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

2. Ktoś pewnie odpowietrzał pompę i nie dokręcił nakrętki. Wymyć dokręcić i obserwować.

3. Nie polecam samemu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jak już to chyba bym pojechał do kogoś kto to robi zawodowo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

4. Standard - w każdym modelu się poci

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

5. Prędzej szukałbym śladów oleju w dolocie turbiny, bo to może oznaczać kłopoty

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez DJ_Tomcat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pm82pm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

hm, a moge prosić nieco szerzej? w dolocie turbiny czyli pomiędzy puszką filtra a samą turbiną? dobrze rozumiem? faktycznie dochodzi tam odma z głowicy... co może oznaczać jezeli tam będzie olej? i jakie jego ilości w tym miejscu są niepokojące?

silnik nie dymi na niebiesko w zadnych warunkach ani zimny ani ciepły ani pod obciążeniem ani przy porannym starcie

czy mimo olej w tym miejscu moze to oznaczac powazne problemy?

wydaje sie ze silnik chyba nie ma za duzych przemuchów - przy pracy na wolnych obrotach po odkreceniu korka oleju nie dmucha tam i nie dymim no moze niewiele ale wydaje mi się że raczej w normie

powiedz proszę czy to moze byc wina oleju? jak pisalem wczejniej był syntetyczny a teraz zalany jest lotosem 10w40 olej ma 15000km przebiegu - oczywiście go zmienie na dniach i chce wlac cos lepszego

zastanawiam sie czy lać 10w40 czy moze 5 lub 0w40? co do marki to napewno bedzie to castrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie, zdejmij wąż dochodzący do turbo i tam nie powinno być oleju

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> strużka oleju może oznaczać kończące się turbo. Ale jeśli nie kopci, to nie doszukiwałbym się guzów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli chodzi o olej, nie lałbym castrola bo ten dosyć płucze silnik, jak coś poleciłbym z Mobila 10W40 Turbo Diesel Super S. A lotosa to już bym więcej nie wlewał, nie wspomnę o mineralu - ten silnik nie powinien jeździć na mineralu. Poszukaj była kiedyś sonda odnośnie "jaki olej lejesz do silnika" - tam znajdziesz dużo opinii.

Pozdrowienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie lałbym Lotosa. Sama cena świadczy o tym, że to nic specjalnego. Pisałeś wcześniej, że Twoja Viki ma 150 tys? Troszkę mnie dziwi tak mały przebieg jak na VB, tym bardziej z takimi objawami. Ja mam 160 i nie wierze w to ani trochę, ale u mnie jest o dziwo suchutko w tych miejscach co pisałeś (może delikatny tłusty nalocik na ściankach ale to raczej normalne). Jeżeli masz ślady oleju tam gdzie pisałeś to już za późno na zmianę na pełne syntetyki. One są dużo rzadsze i mają tendencje do wymywania różnych nagarów itp i wtedy zacznie dopiero lecieć. Ja Ci powiem jeżdżę na 5W40 Totala, ale tylko ze względu na to, że taki był zalany i nie chciałem zmieniać. A jeżeli chodzi o Ciebie to zalej 10W40, a jeżeli chodzi o markę to mogę polecić Mobila. Jest w rozsądnej cenie i jeździłem na nim wszystkimi moimi dieslami i wszystko spoczko. No odradzam mineralny bo jest najgęstszy i późno dociera do smarowania turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolega umyl silnik w astrze II jakims detergentem i dwatygodnie pozniej poleciala uszczelka od wtrsykiwacza (moze to przypadek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie po umyciu silnika benzyną za pomocą pędzla mocno namaczając padła pompa wtryskowa. Prawdopodobnie do nadpalonych już styków w module elektronicznym dostało sie paliwo lub jego opary i załatwiło mi elektronike na amen. Czyszczenie silnika kosztowało mnie 1500zł !!!!!

Więc dobrym pomysłem jest czyszczenie za pomocą nasączonej szmatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×