Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość maxx408

Y20DTH

Polecane posty

Gość maxx408

Witam wszystkich. Używałem szukaj, ale nie mogłem natrafić na podobny problem.

Podczas hamowania silnikiem obroty falują i czuć lekkie szarpanie, tak samo na niższych biegach podczas dodawania i odejmowania gazu nie ma płynnego przejścia tylko sa wyczuwalne szarpnięcia na wyższych biegach da się znieść. Przerabiał to już ktoś i może jakieś sugestie?

Dodam że tak jak duża większść mam problem z zapowietrzaniem się układu paliwowego, chwilowo nierówną pracą silnika po porannym odpaleniu i problemem z porannym odpaleniem gdy mało jest paliwa i stoję przodem do góry.

Jest to mój pierwszy diesel i stąd pytanie?

Pozdrawiam M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafja

skoro wiesz ze masz problem z zapowietrzaniem, to nalezy zaczac od znalezienia przyczyny:

1. filtr paliwa

2. przelewy, trawersy

3. pompa paliwa - uszczelnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maxx408

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czytam już kilka dni o tych problemach ale w końcu trzeba zacząć działać!

Powyzsze rzeczy lepiej robić w serwisie czy u znajonego mechanika??

Co do serwisu to myślę o Siedlcach - jakieś opinie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pkt. 1,2 zrobisz u zwykłego mechanika - ale dobrego

pkt.3 - cokolwiek oznacza zrobisz w warsztacie zajmującym się dieslami, pompami wtryskowymi

A jak cie stać to jedź do ASO...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maxx408

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I to prawda - dzwoniłem i za wymianę przelewów (przewód 100zł za metr) i trójników (15zł za szt.) i odpowietrzenie pompy 200zł za robociznę!!!!!

Wymiana trawersów nie wchodzi w grę bo jak mi powiedzieli trzeba regenerować pompę bo to jej wina !!! Tyle że oni się tym nie zajmują i trzeba sobie pompiarza szukać .

Pewna uwaga - jak parkuję przodem w dół problem z falowaniem obrotów jest znikomy a jak odwrotnie przy rezerwie w zbiorniku nie chciał zapalić !!

Obejrzałem wszystko przy świetle dziennym i do przelewów bym się nie czepił, guma elastyczna nie popękana tak jak i trójniki. Po otwarciu filtra, paliwa było ok. 1/3 pojemności - czy nie za mało??

Korci mnie na początek zamontować elektrozawór na powrocie. Z praktyki wiem że czasem najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze, bo wymaina zaworu zwrotnego w pompie nie zawsze jest trafiona.

Nie wiem tylko czy problemy paliwowe są przyczyną tych falowań obrotów podczas hamowania silnikiem i dodawania i odejmowania gazu - podobne to jest do jazdy maluchem z uszkodzoną dyszą powietrza wolnych obrotów.\

Może to coś z powietrzem ?? EGR ??

Ciekawy wątek znalazłem apropo zpowietrzania się ...

Edytowano przez maxx408

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro silniczek odpala gdy auto jest w dół przodem to układ sie zapowietrza (poczytaj odnośnie zapowietrzania i odpowietrzania układu paliwowego) i najprostszym sposobem na poprawę nie będzie zaworek a odpowietrzenie prawidłowe układu - możesz troche

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

poczytać (i w archiwum).

Jak poczytasz już trochę to będziesz wiedział, że układ paliwowy zapowietrza się gdy jest niski poziom paliwa i kręcenie przy zapowietrzonym układzie nie służy pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maxx408

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No właśnie czytam już od kilku dni i jedno zapowietrzanie nie jest równe drugiemu !!

Ja spróbuję od rzeczy najtańszych i najprostszych czyli wstawie zaworek na powrocie, nie pomoże to dalej będę szukał.

Ale wracając do istoty tematu: szarpie jak ciepły (jak zimny może mniej) przy odejmowaniu i dodawaniu gazu, poprostu nie ma płynnego przejścia tylko lekkie szarpnięcie. Miał ktoś podobnie, drążył temat, a może rozwiązał problem. A może ten typ tak ma ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a sprzęgło w jakim stanie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maxx408

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprzęgło spoko, pracuje miękko i płynnie, przy ruszaniu nic nie szarpie nawet podczas dużych przeciążeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Załóż na przewód przelewowy (ten gruby) z pompy kawałek przezroczystego przewodu, potem odpal silnik i najlepiej podświeć go latarką, jeżeli ujrzysz tam malutkie bąbelki powietrza to znaczy że gdzieś się zapowietrza, miałem kilka takich przypadków że przelewy wyglądały jak nowe a powietrze na powrocie było. Pisałem już to komuś na forum ale widzę że muszę zrobić jakiś foto reportaż, może ktoś podepnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.S. Popraw ten temat w końcu !! Y20DTH (coś więcej)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafja

Ja juz cuda u siebie robiłem ale i tak staneło na tym, ze pompa zapowietrzała sie na uszczelnieniu wałka pompy...

tylko niepotrzebnie ładowałem kasę w trawersy (no moze to akurat wyszlo na dobre ;D ), węzyki, trojniki itp itd.

koszt samego uszczelnienia to ok 150-250 zł plus montaz/demontaz pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maxx408

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie wiem jak, niby jest na dole strony cos takiego jak moderacja tematu, ale po kliknięciu wykonaj pisze że nie mam uprawnień. A co do odpalania to jak mam dużo paliwa to problem prawie nie występuje.

Edytowano przez maxx408

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o szarpanie przy dodawaniu i zdejmowaniu nagle nogi z gazu to może poduszki pod silnikiem masz walnięte?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maxx408

Co do zaworów a szczególnie elektro -

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- ja nie polecam, na powrocie założyłem i najwidoczniej się przegrzewał i zamykał w trasie 10l. ropy poszło na glebę i jak by nie żona i klucze to peonie bez pomocy drogowej by się nie obeszło.

Odpowietrzyłem poprzez wtryski i dojechałem do celu, rano zapalił od strzału, odpowietrzyłem raz jeszcze luzując wtryski skręciłem porządnie i zobaczymy.

A szarpanie to nie poduszki, to takie jakby pływanie jakbym trzymał równo gaz a obroty falowały i szczególnie czuć to podczas dodawania i odejmowania gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego może to Ci wiele nie pomoże ale jak kiedyś odłączyłem elektrozawór co steruje egr-em to właśnie falowały obroty, może coś tam musisz pogrzebać, może podepnij kompa.... sam nie wiem, a co do warsztatu w siedlcach to jest ok, robiłem tam pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maxx408

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nazwę warsztatu możesz zapodać - serwis opla pomp nie robi - chyba że skłamali przez telefon.

EGR mam starszy na podciśnienie, spróbuję odłączyć podciśnienie i zzobaczę co się będzie działo. EGR czyściłem ostatnioi i wg mnie jest OK.

Coś co zauważyłem - po prawej stronie komory silnika są takie, przy prawej lampie, jakby dwie pompki skąd odchodzi dużo rurek, i po odpaleniu przz jakieś 10 sek. warczy jedna chyba z nich lub obie - czy to normalne - i chyba to w tym czasie chodzą obroty silnika ?

Może mi ktoś jeszcze podpowie - co jest bo jak więcej piszę to tekst chowa mi się pod tymi okienkami pod spodem i nie widzę co piszę - może to głupota ale proszę o poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×