Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest maxx408

Y20DTH

Recommended Posts

Guest maxx408

Witam wszystkich. Używałem szukaj, ale nie mogłem natrafić na podobny problem.

Podczas hamowania silnikiem obroty falują i czuć lekkie szarpanie, tak samo na niższych biegach podczas dodawania i odejmowania gazu nie ma płynnego przejścia tylko sa wyczuwalne szarpnięcia na wyższych biegach da się znieść. Przerabiał to już ktoś i może jakieś sugestie?

Dodam że tak jak duża większść mam problem z zapowietrzaniem się układu paliwowego, chwilowo nierówną pracą silnika po porannym odpaleniu i problemem z porannym odpaleniem gdy mało jest paliwa i stoję przodem do góry.

Jest to mój pierwszy diesel i stąd pytanie?

Pozdrawiam M

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

skoro wiesz ze masz problem z zapowietrzaniem, to nalezy zaczac od znalezienia przyczyny:

1. filtr paliwa

2. przelewy, trawersy

3. pompa paliwa - uszczelnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxx408

Please login or register to see this quote.

Czytam już kilka dni o tych problemach ale w końcu trzeba zacząć działać!

Powyzsze rzeczy lepiej robić w serwisie czy u znajonego mechanika??

Co do serwisu to myślę o Siedlcach - jakieś opinie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pkt. 1,2 zrobisz u zwykłego mechanika - ale dobrego

pkt.3 - cokolwiek oznacza zrobisz w warsztacie zajmującym się dieslami, pompami wtryskowymi

A jak cie stać to jedź do ASO...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxx408

Please login or register to see this quote.

I to prawda - dzwoniłem i za wymianę przelewów (przewód 100zł za metr) i trójników (15zł za szt.) i odpowietrzenie pompy 200zł za robociznę!!!!!

Wymiana trawersów nie wchodzi w grę bo jak mi powiedzieli trzeba regenerować pompę bo to jej wina !!! Tyle że oni się tym nie zajmują i trzeba sobie pompiarza szukać .

Pewna uwaga - jak parkuję przodem w dół problem z falowaniem obrotów jest znikomy a jak odwrotnie przy rezerwie w zbiorniku nie chciał zapalić !!

Obejrzałem wszystko przy świetle dziennym i do przelewów bym się nie czepił, guma elastyczna nie popękana tak jak i trójniki. Po otwarciu filtra, paliwa było ok. 1/3 pojemności - czy nie za mało??

Korci mnie na początek zamontować elektrozawór na powrocie. Z praktyki wiem że czasem najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze, bo wymaina zaworu zwrotnego w pompie nie zawsze jest trafiona.

Nie wiem tylko czy problemy paliwowe są przyczyną tych falowań obrotów podczas hamowania silnikiem i dodawania i odejmowania gazu - podobne to jest do jazdy maluchem z uszkodzoną dyszą powietrza wolnych obrotów.\

Może to coś z powietrzem ?? EGR ??

Ciekawy wątek znalazłem apropo zpowietrzania się ...

Edited by maxx408

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro silniczek odpala gdy auto jest w dół przodem to układ sie zapowietrza (poczytaj odnośnie zapowietrzania i odpowietrzania układu paliwowego) i najprostszym sposobem na poprawę nie będzie zaworek a odpowietrzenie prawidłowe układu - możesz troche

Please login or register to see this link.

poczytać (i w archiwum).

Jak poczytasz już trochę to będziesz wiedział, że układ paliwowy zapowietrza się gdy jest niski poziom paliwa i kręcenie przy zapowietrzonym układzie nie służy pompie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxx408

Please login or register to see this quote.

No właśnie czytam już od kilku dni i jedno zapowietrzanie nie jest równe drugiemu !!

Ja spróbuję od rzeczy najtańszych i najprostszych czyli wstawie zaworek na powrocie, nie pomoże to dalej będę szukał.

Ale wracając do istoty tematu: szarpie jak ciepły (jak zimny może mniej) przy odejmowaniu i dodawaniu gazu, poprostu nie ma płynnego przejścia tylko lekkie szarpnięcie. Miał ktoś podobnie, drążył temat, a może rozwiązał problem. A może ten typ tak ma ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sprzęgło w jakim stanie??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxx408

Please login or register to see this quote.

Sprzęgło spoko, pracuje miękko i płynnie, przy ruszaniu nic nie szarpie nawet podczas dużych przeciążeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Załóż na przewód przelewowy (ten gruby) z pompy kawałek przezroczystego przewodu, potem odpal silnik i najlepiej podświeć go latarką, jeżeli ujrzysz tam malutkie bąbelki powietrza to znaczy że gdzieś się zapowietrza, miałem kilka takich przypadków że przelewy wyglądały jak nowe a powietrze na powrocie było. Pisałem już to komuś na forum ale widzę że muszę zrobić jakiś foto reportaż, może ktoś podepnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.S. Popraw ten temat w końcu !! Y20DTH (coś więcej)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

Ja juz cuda u siebie robiłem ale i tak staneło na tym, ze pompa zapowietrzała sie na uszczelnieniu wałka pompy...

tylko niepotrzebnie ładowałem kasę w trawersy (no moze to akurat wyszlo na dobre ;D ), węzyki, trojniki itp itd.

koszt samego uszczelnienia to ok 150-250 zł plus montaz/demontaz pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxx408

Please login or register to see this quote.

Nie wiem jak, niby jest na dole strony cos takiego jak moderacja tematu, ale po kliknięciu wykonaj pisze że nie mam uprawnień. A co do odpalania to jak mam dużo paliwa to problem prawie nie występuje.

Edited by maxx408

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o szarpanie przy dodawaniu i zdejmowaniu nagle nogi z gazu to może poduszki pod silnikiem masz walnięte?.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxx408

Co do zaworów a szczególnie elektro -

Please login or register to see this link.

- ja nie polecam, na powrocie założyłem i najwidoczniej się przegrzewał i zamykał w trasie 10l. ropy poszło na glebę i jak by nie żona i klucze to peonie bez pomocy drogowej by się nie obeszło.

Odpowietrzyłem poprzez wtryski i dojechałem do celu, rano zapalił od strzału, odpowietrzyłem raz jeszcze luzując wtryski skręciłem porządnie i zobaczymy.

A szarpanie to nie poduszki, to takie jakby pływanie jakbym trzymał równo gaz a obroty falowały i szczególnie czuć to podczas dodawania i odejmowania gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego może to Ci wiele nie pomoże ale jak kiedyś odłączyłem elektrozawór co steruje egr-em to właśnie falowały obroty, może coś tam musisz pogrzebać, może podepnij kompa.... sam nie wiem, a co do warsztatu w siedlcach to jest ok, robiłem tam pompę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxx408

Please login or register to see this quote.

Nazwę warsztatu możesz zapodać - serwis opla pomp nie robi - chyba że skłamali przez telefon.

EGR mam starszy na podciśnienie, spróbuję odłączyć podciśnienie i zzobaczę co się będzie działo. EGR czyściłem ostatnioi i wg mnie jest OK.

Coś co zauważyłem - po prawej stronie komory silnika są takie, przy prawej lampie, jakby dwie pompki skąd odchodzi dużo rurek, i po odpaleniu przz jakieś 10 sek. warczy jedna chyba z nich lub obie - czy to normalne - i chyba to w tym czasie chodzą obroty silnika ?

Może mi ktoś jeszcze podpowie - co jest bo jak więcej piszę to tekst chowa mi się pod tymi okienkami pod spodem i nie widzę co piszę - może to głupota ale proszę o poradę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...