Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
mały7611

Opornik (rezystor) dmuchawy

Polecane posty

Witam !!!

Proszę o pomoc w następującej sprawie...mianowicie od dłuższego czasu nie działa mi dmuchawa na 4 biegu. Przeszukałem całe forum i diagnoza wstępna moja brzmi; rezystor dmuchawy!!! Dowiedziałem się również że za 4-ty bieg odpowiada na pewno rezystor ,ponieważ za biegi 1,2,3 odpowiadają poszczególne przekaźniki oraz bezpieczniki.

Proszę o jakieś opinie na powyższy problem ponieważ planuję zakup na Allegro rezystora tylko chcę byc pewny że to ten. Ewentualnie jakiś fotki rezystora ( wiem tylko że to taka zielona kostka).Planuję w sobotę dostać się do tej kostki i od razu wymienić. Podzielę się swoimi spostrzeżeniami po wykonanej robocie.

Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów. Vectra B kombi 97r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego,

Musisz wyjac rezytor dmuchawy i wymienic dwa tranzystory w nim idziesz z tym do byle jakiego sklepu z elektronika i mowisz ze potrzebujesz takie dwa uklady.Koszt gora 30 zł.Lutujesz na miejsce starych uzywajac w podkladzie paste termoprzewodzaca i powinno dzialac.Zaoszczedzisz na tej operacji ok 650 zł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez octave

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź...trochę to skomplikowane i nie wiem czy nie kupić nowy rezystor np:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

czy aby na pewno ten ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego rezystor kupisz na każdym szrocie, i zapłacisz za niego grosze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

nie szkoda Ci dac 200zł za nowy skoro uzywany kosztuje z 30zł ??

Wyciagasz z podszybia stary i montujesz drugi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Najlepiej stary wyjac i pojezdzic z nim po szrocie by kupic taki sam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Lechuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Aha !!!Moja Viki B jest z klimą manualną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uuu sorki to co ci podalem tyczy sie klimatronika.Jak masz taki rezystor to wymieniasz bezpiecznik termiczny ten maly lutowany na fotce.cena ok 5 zł.Sam zdecyduj czy ci sie oplaca ;)troche zrecznosci wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chyba masz rację !!! Używany też troche pochodzi na pewno.

Dzięki Lechuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wystarczy przylutowac sam drut, bo on jest po to by prad nie cofał sie w druga strone.

wiem bo sam to dopiero przerabiałem w Va i dalej bede przerabiał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dziękuję octave za podpowiedzi. Jak się uporam to dam znać!!! Pojadę w tygodniu na szrot i cos poszukam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wywal stary bezpiecznik i zrób zwarcie drutem.Jak będa wszystkie biegi to wymien sam opornik ja za niego dałem chyba ze 3zł.

Albo wlutuj drut-mechaniory tak robią i się nie przyznają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy warto kombinowac z drutami itd ??

Mało to Vb na części ??

używany jakis wstawic o po klopocie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A podpowiedz mi jak możesz który to jest bezpiecznik od sprawdzenia ?? Z tego co wiem jest kilka które odpowiadają za dmuchawę. Dzięki za ewentualne info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ten bezpiecznik w kółku.

Musisz wyciągnąć dmuchawę.Można na chwilę zrobić zwarcie drutem nad tym opornikiem i będziesz wiedzial czy on jest sprawny.Po zwarciu powinny być wszystkie biegi.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Gdzies jest porada o wymianie tego opornika.

Edytowano przez OMG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam ponownie! Musimy wrócić koledzy do tematu !!!

Problem dalej nie jest rozwiązany...pomóżcie.

Dobrałem się dzisiaj do tej dmuchawy, wcześniej zaopatrzyłem się w opornik na szrocie (Używany). Wymieniłem ...... a tu dalej lipa. 4 bieg nie działa !!! Zrobiłem zwarcie nad tym opornikiem(ominąłem go) jak poprzednik podpowiedział ....i też nie działa. Co jest do cholery.

Dmuchawa jest na pewno sprawna ,bo na trzech biegach śmiga

Podpowiedźcie proszę co jeszcze należy sprawdzić.

Mam taką zasadę ..."jak coś jest to musi działać nawet jak rzadko bedę tego używał"

Pozdrawiam i liczę na pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bieg 1,2,3 - ida przez oporniki.

bieg 4 - przez przekaznik K7.

sprawdz przekaznik K7

w skrzynce bezpiecznikow:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ravcio !!! dzięki za pomoc .Jutro po pracy skoczę do garażu i sprawdzę.

Ażeby sprawdzić czy działa 4-ka to zmostkuję zacisk 30 i 87 na przekaźniku i włączę zapłon wraz z czwartym biegiem...dobrze kombinuję ??? Czy masz inny sposób???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zmostkuj pin 30 i 87.

wlacz zaplon.

wlacz 4 bieg.

piny przekaznika K7 (patrzac z tylu skrzynki)

30 - czerwono-czarny 4 mm2

85 - brazowy 0,75 mm2

86 - czarno-zolty 0,75 mm2

87 - zielony 4 mm2

schemat:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może to ci się przyda to od astry ale może jest tak samo. Na dole strony

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki bardzo koledzy !!! Jutro zdam wam relacje z moich działań i spostrzeżeń.

Ravcio! Mamy takie same autka,te same silniki,ten sam rocznik,te same nadwozie,ten sam kolor(piękna czerwień marsylska).....tylko to co żeś odwalił w swojej Viki to szok !!!! szacun !!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

wszystko sie zgadza, moja Viki znam dooobrze wiec mozesz smialo pytac o sprawy zwiazane z Viki tym bardziej ze jest taka sama:)

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

Tak jak kolega Ravcio proponował tak zrobiłem i wszystko działa !!! Super !!! Dziękuje bardzo za pomoc Ravcio bo wreszcie wszystko działa jak powinno. Jak rozebrałem przekaźnik K7 to ... już wiem jaka mogłabyć przyczyna. Swego czasu "odkażałem" kanały nawiewne za pomocą wynalazków typu "Spray z rurką". Najpierw padł mi klakson no i potem 4 bieg dmuchawy. Odradzam korzystanie z takich pseudo wynalazków bo na własnej skórze się przekonałem że przez to padają przekaźniki odpowiadające różnym czynnością.

Pozdrawiam

Aha jeszcze jedno,

na razie zamieniłem przekaźniki tzn. K64 włożyłem w miejsce spalonego K7 ( oba zielone). Muszę na szrocie znaleźć dodatkowy "zielony". Ale poza tym i tak działają wszystkie biegi pomomo że nie ma jednego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie dziwie sie. kanaly od nawiewow ida nad skrzynka bezpiecznikow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na szczęście nie jestem sam na tym forum z przygodami po odkarzaniu kanałów nawiewnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×