Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
vectra_man

Brak mocy, auto słabo przyśpiesza

Polecane posty

Heej, mam takie male pytanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Od dluzszego czasu mam wrazenie ze moje autko (Vectra 2.0 dti po lifcie) strasznie slabo wkreca sie na oborty nawet na luzie a silnik nie ma juz tego wigoru co kiedys. Jak jest zimny no to juz masakra, na luzie to chyba musi minac kwadrans zanim wskazowka dojdzie do 4 tys a na cieplym troche lepiej ale tez uwazam ze zdecydowanie za wolno. Kontrolka sie nie zapala nigdy. Ostatnio odlaczylem przewod podcisnienia od egr od elektrozaworu i go zaslepilem. Gdy sie tak przejechalem to silnik lepiej wkrecal sie na obroty i dynamika a glownie moment obrotowy tez jakby troszke sie poprawila. Jezdzilbym tak ale niestety wtedy czasem zapala mi sie kontrolka jak stoje na swiatlach lub jade z predkoscia jednostajna a silnik nie ma obicazenia. Pozniej na dodatek odwazylem sie ominac w ogole elektrozawor od turbiny i bezposrednio przeowod polaczyc z tym grzybkiem pozbywajac sie sterowania i delikatnie przejechalem sie nie przekraczajac 3 max 3,5 tys oborotow ale w ogole prawie nie odczulem roznicy. No i wlasnie moje pytanie jest takie czy mozna jakos odlaczyc ten egr tak zeby nie wyskakiwala kontrolka bo prawde mowiac to nie jest on chyba do niczego potrzebny... No a druga sprawa to czy da sie moze jakos samemu podniesc cisnienie doladowania? Czy np podkrecenie troche tego ciegna od turbiny cos da czy raczej nie ma sensu tego ruszac? Auto ma obecnie przebieg 160 tys wiec tez zastanawialem sie czy katalizator nie jest zapchany. Jak ktos moze mial podobne klopoty albo zna sie dobrze na tych sprawach to licze na rade

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość akrystian

No więc miałem dokładnie to samo jak zimny to ledwie jechał. W sobotę odebrałem auto z warsztatu wymieniali m. in. uszczelki na wtryskach a przy okazji wyczyścili kolektor bo był zawalony syfem i rozruszali klapki (przynajmniej tak powiedzieli) no i różnica jest znaczna. Na zimnym już nie ma sytuacji że wciskam gaz i muszę łaskawie czekać aż silnik mozolnie przekroczy 2500 obrotów by zacząć jechać. Na ciepłym też jest dużo lepiej gdy gazuję na postoju to turbinę zaczynam już słyszeć po przekroczeniu 1500 obrotów i czuje się to w czasie jazdy bo wcześniej jazda zaczynała się znacznie powyżej 2.000 obrotów (zupełnie jak nie w dieslu) a teraz już nieco ponad 1500 obrotów budzi się do życia a przy 2.000 już odjeżdza.

Czytałem test nowej zafiry 2.0 DTH z 2003 r. i już w nowym aucie narzekali wtedy na ociężałość na zimnym silniku niskie temperatury teraz będą potęgowały to zjawisko. Wyczyść kolektor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

spotkałem sie z takim problemem ale wyskakiwał check, a widze ze u Ciebie brak - powodem był walniety (przepuszczajacy) zawór EGR, po wymianie do autak powróciła moc i ladnie wkrecał sie na obroty wczesniej przy checku góra 3,5 tys, obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Apropos.

Pare dni temu dostałem w prezencie zawór EGR z powypadkowej Vectry i wczoraj go zamontowałem. Stary był według mnie ok, nie pluł olejem, byl czysty, nigdy też nie miałem P0400. Dynamikę też miałęm dobrą.

Pierwsze wrażenie po podmiance, bo nie jeździłem wiele od wczoraj, to odczuwalnie większy ciąg na każdym biegu. Wygląda na to, że stary był styrany i mógł popuszczać, ale błędu nie wywalał.

Edytowano przez sahhar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość .Paweł.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

czytałem że na zimnym to się 2000 obrotow nie przekracza, a Ty widze 2500 przekraczasz..

pytanie gdzie jest prawda... z jednej strony mozesz zaszkodzic silnikowi bo olej jeszcze nie doszedl do takiej temp jakiej powinien

a z drugiej jak krecisz do 2000 to przy zmianie biegow jest turbodziura ktora tez szkodzi ( i kto wie czy nie powazniej)...

wiec jak to jest z tym zimnym silnikiem w dieslu ?

Edytowano przez .Paweł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość akrystian

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

"CZEK" mi się pojawia przy zimnym starcie tak na 70% odpaleń ale wystarczy lekko dodać gazu by zgasł i tyle go widać. EGR jakby był niesprawny to by chyba dymił na czarno a u mnie to naprawdę ciężko zobaczyć czarny dymek nawet przy ostrym gazowaniu.

Co do 2500 na zimnym silniku - bez przesady a cóż miałem zrobić żeby jechać ? 2500 to nie tragedia gorzej jakbym go do 4000 kręcił wtedy to by była zbrodnia. 2000 obrotów to sobie mogę trzymać w golfie TDI czy alfie 2.4 JTD tam nie trzeba obrotów żeby jechać. Miałem sporo samochodów w tym 3 ople DTI i powiem wam, że jestem rozczarowany tym silnikiem. Jak jest nowy to pewnie jest OK ale po 200.000km prawie zawsze coś z nim nie tak i ja temu wynalazkowi mówię do widzenia. Już wolę kupić dużo tańszą a i tak oszczędną 1.6/16V, która jeździ nie gorzej niż większość przymulonych DTI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Twoj check przy zimnym starcie to na 70% wina upalonej swieczki. Ten blad tak ma , ze po przegazowaniu check gasnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Fakt, auto po 200 tys. km robi się małą i niepokojącą skarbonką

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tylko nie ma co porównywać TDI w golfie (dużo

mniejsza masa przy 110KM) czy alfy w 2.4 jtd (nie ta moc). Sam jeżdzę na przemian Hondowskim 2.2 C-tdi i GM 2.0 DTI, różnica ogromna, ale jak każdy TD grubo poniżej 2 tys.obr/min jest średnio

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość akrystian

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

TDI 90KM w golfie kombi to rakieta przy DTI którymi jeździłem. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest to wina pewnych problemów z tymi DTI ale jak widzę to jednak zdecydowana większość starszych OPLI ma problemy z mocą, CHECKAMI, rozruchem, zapowietrzaniem itp. TDI aby miał przepływomierz dobry to zapierdziela i tyle w temacie. W alfie padła recyrkulacja zaślepili i śmiga bez "czeków", te samochody jeżdżą mimo, że nie mają zmyślnych rozwiązań technicznych (no alfa to już common-rail). DTI pada ofiarą swojej konstrukcji, jakieś klapy zawirowań i egr sterowane zaworkami, podciśnieniami, zapowietrzający się, układ paliwowy szkoda naszych nerwów na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość akrystian

Właśnie wróciłem z przejażdzki i kilka wrażeń na ciepłym silniku. Ruszanie z miejsca to nie jest mocna strona tego auta o golf TDI 90KM potrafi ładnie zapiszczeć kołami tu nie ma mowy chyba że strzał ze sprzęgła (nie próbowałem). Na jedynce jak przekroczy 2.000 to zabiera się jako tako do pracy na dwójce jakoś tak dziwnie niby coś się zaczyna ok. 1800 obrotów ale dopiero przy 2500 strzał w plecy (a czasami trochę szybciej) najdziwniejsze że na trójce mam 1500 obrotów i już ładnie przyspiesza podobnie na 4. Widzę, że odpowiednie operowanie gazem ma w tym przypadku ogromne znaczenie ale faktem jest że czyszczenie kolektora napewno warto zrobić. Aha przy okazji tankowania spotkałem mechanika, który mi to robił i powiedział mi, że kolektor był totalnie zawalony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mlodymlody

Witam,

jetem półrocznym posiadaczem Vectry 2.0 dti '98 (101 KM), auto fajne... ale no wlasnie pojawia sie problem... auto ma bardzo slabe przyspieszenie... Zaraz po kupnie na panelu palila sie kontrolka z silnikiem... zawiazlem do mechanika, naprawil... kontrolka juz sie nie pali lecz auto ma nadal strasznego muła... Ostatnio robilem test wyszlo grubo ponad 20s na 0-100km. Jestem przerazony, bylem juz u paru majstrow, podpinalem sie pod komputer ale kazdy co innego mowi... Moze mial ktos podobny problem i sprobowalby pomoc, cos doradzic...

ps.*Auto ma przebieg 150.000 km wg. licznika

* ogladam filmiki na youtube 0-100km w wykonaniu Vectry i moja wypada przy niej jak maluch...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nocin

Ja mialem cos takiego. Wymienilem ostatnio termostat i wystarcz ze zlapie temperature i leci jak burza. a jak u Ciebie z temperaturą? A może jeszcze piltr paliwa być zawalony, warto sprawdzic. Ewentualnie przedmuchać go po obrotach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbina działa? Co mówią Ci "majstrowie" jakieś błędy wyskakują?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A co dokladnie mówia na jakie usterki wskzauja. Moze byc taki wałek ze błedów nie ma a auto ma muła. Mi w ASO chcieli zmieniac sterownik silnika bo auto miała muła a błeów brak. Okazało sie ze padała pompa vacum i było marne podcisnienie i muł. Innym razem miałem strasznie zawalony filtr powietrza i mułowato chodzil. Zacznij od najprostszych rzeczy filtr paliwa filtr powietrza zmierz podcisnienie w ukladzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moją jak kupiłem to też straszny muł z niej był, ale moja była kupiona od kobiety która chyba miała bardzo lekką nogę. (152 tys z książką) Wedle sugestii kolegów z klubu trzeba było auto odmulić. No i poszło przeciąganie na każdym biegu, i testowanie prędkości max

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Efekt taki że autko jeździ tak jak powinno. Zauważyłem że od czasu do czasu to jest jej potrzebne wtedy chyba zaczyna wierzyć że może troszkę więcej z tego silniczka wycisnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mlodymlody

paliła sie kontrolka od silnika ale juz jest zrobiona(podobno cos z komputerem było nie tak).... cały czas na panelu od komputera pali sie kontrolka CHECK... chyba oznacza jakis bląd...Turbina działa na 100%, No i pytanie czy ten Check jest powodem tak slabego przyspieszenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ALVARO1981

Podlacz pod kompa szczytaj bledy. Mozesz trez sprawdzi ccisnienie doladowania turbiny. Bo tak to wrózenie z fusów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Mlodymlody, zczytaj błędy kompem, spisz dokładnie numer lub numery wraz z ewentualnymi literkami i cyferkami w nawiasach, potem użyj SZUKAJ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz może też być padnięty i taki jest tego efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mialem podobnie, autko kupilem pod koniec wrzesnia. okazalo sie ze turbina byla do uszczelnienia, wymienilem jeszcze termostat, i teraz jest wszystko ok, a tez mam vb 2.0 dti koncowka grudnia (po liftingu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kasiulab

Witam!! pomózcie mi zdiagnozowac problem. Otóż mój samochodzik muli, brak mu ducha :-),po sprawdzeniu na kompie wykazało błędy: p0400 i p1631. P0400 zniknął po wyczyszczeniu erg, natomiast pozostał p1631. Autko jest w serwisie boscha i wymiana sterownika popmy nic nie dała, ponieważ nadal jest błąd p1631. Dodam, iż viki odpala mi bez poblemu. Kontrolka check zapala się tuż po przekręceniu kluczyka nim autko odpali. Czy ktoś miał podobny problem?? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość likom44

Witam. Mialem kiedys taki sam problem w dwulitrowym dieslu. Pojawil sie on po zderzeniu z innym autem. Po naprawie i poskladaniu calego przodu mialem te same objawy tak jakby auto mialo ze 20 koni mocy. Nie podlaczalem go pod techa wiec nie znam kodu tamtego bledu. Zaczalem sam szukac przyczyny. Okazalo sie nia uszkodzenie przewodu czujnika polozenia walu korbowego. Po wymianie jak reka odjal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kasiulab

czujnik położenia wału korbowego wymieniliśmy rok temu, objawy: obrotomierz nie pokazywał obrotów a maksymalna predkość auta była 50km/h. Teraz natomiast obrotomierz pokazuje maksymalnie do 2000 obrotów a autem można jechać nawet do 100km/h, tylko to przyspieszenie.... :-((

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś elektrozawory ????

Miałem kiedyś taki problem (też strasznie muliła) przy sprzątaniu liści odkurzaczem z podszybia niechcący wyrwałem przewód od podciśnienia, zapalał się check silnika, zero przyspieszenia i strasznie zawory waliły.

Także sprawdź elektrozawory i przewody może jakiś dziurawy

Edytowano przez piotrek6666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kasiulab

elektrozawory są oki sprawdzone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×