Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest barto17

Vectra B 1,6 16V gaśnie, problemy z obrotami

Recommended Posts

Guest barto17

Witam Wszystkich,

Problem dosyć znany i powszechny jednak nigdzie nie znalazłem konkretnych odpowiedzi co może być przyczyną owego zachowania mojego autka. Silnik jaki mam to 1,6 16V o symbolu Y16XE(nigdzie nie mogę znaleźć opisu takiego zachowania przy tym konkretnym silniku

). Zatem do rzeczy:

Silnik kiedy jest zimny, czyt. obroty 1000-1100, pali pięknie i równo. Problem pojawia się w momencie kiedy zacznie łapać temperaturę obroty nie są stabilne, wahają się między 600-800 czemu towarzyszy nierównomierne drganie całego samochodu rozchodzące się wyraźnie od przody do tyłu i raczej w jego osi, silnik zachowuje się jakby się dławił i w istocie tak właśnie jest. Podczas jazdy, a raczej dojeżdżaniu do świateł, skrzyżowania etc. i wysprzęgleniu auto

czasami gaśnie, odpalić się da tylko wciskając gaz.

Pierwsze co zostało zrobione to oczywiście diagnoza, błąd P0136 czyli sonda- po sprawdzeniu miernikiem okazało się, że jest sprawna. Po przeczytaniu chyba wszystkich możliwych postów z opisem ww. problemu zdecydowałem się na następujące kroki:

* zaślepienie egr- nic nie dalo;

* zakup nowego egr- również;

* wymiana świec- j.w.;

* wymiana cewki zapłonowej- j.w.;

Jeśli chodzi o temat z silniczkiem krokowym to niestety ale Y16XE czegoś takiego nie ma lub jeśli ma to jest wbudowany w nierozbieralną przepustnicę nastawianą elektronicznie(brak linki).

Po pewnych sugestiach zdecydowałem się na wymianę czujnika położenia wału korbowego(a.k.a generatora impulsów wału)- w przyszłym tygodniu.

Proszę o jakieś sugestie co jeszcze mógłbym zrobić, co jest możliwe do zrobienia bez wiedzy mechanika

i raczej w niewarsztatowych warunkach, przed wymianą tego czujnika.

Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i za odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak dla mnie to jest to coś ściśle powiązane z temperaturą - sprawdź czujnik temperatury. Może być tak, że masz uszkodzony ten czujnik, komp odczytuje dane tak jakby cały czas czujnik odczytywał niską temperaturę i w efekcie komp wzbogaca mieszankę a co za tym idzie silnik pracuje cały czas na ssaniu co powoduje, że silnik po nagrzaniu jest zalewany benzyną i jest za bogato i stąd nierówna praca. Jak odpalasz ciepły silnik to też obroty skaczą??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 19gieksa64

sprawdz moze czy niemasz uszkodzonej rury dolotowej powietrza , filtr powietrza bo mi od tego szarpalo bo bralo lewe powietrze mialem rure peknieta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest barto17

dziękuje za odpowiedzi. czujnik temperatury wymieniałem również- całkiem niedawno(zapomniałem napisać wyżej). Problem w tym, że nie wiem czy odpowiedni(jest z przodu silnika z lewej storny, wkręcony w blok, kiedy wykręciłem stary wyleciał płyn chłodniczy)bo słyszałem, że są dwa.

co do rury doprowadzającej powietrze z filtra to wydaje się być w porządku(filtr również w porządku- czysty) ale jeszcze jutro sprawdzę dokładniej.

z tym zalewaniem benzyną to może coś być rzeczywiście bo ten silnik(Y16XE)miał być ekonomiczniejszy od pozostałych 1.6 a tymczasem jego apetyt na paliwo jest bardzo duży- mam porównanie bo aktualnie użytkuję inną VB 1,6 16V i pali duuużo mniej.

kiedy odpalam ciepły silnik obroty również są niestabilne z tą różnicą, że po odpaleniu obroty spadają do 500 lub mniej, autem zatrzęsie po czym podnoszą się i falują sobie w zakresie jaki opisałem wyżej.

any ideas?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnicpon

Może jakiś wężyk podciśnienia spadł albo dziurawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest barto17

Wydaje mi się, że gdyby to był jakiś wężyk to problem za każdym razem wyglądałby tak samo, natomiast w moim przypadku samochód może jeździć np. dwa tygodnie i nic się nie dzieje, a po tym czasie ma taki dzień, że sobie zgaśnie na najbardziej ruchliwym skrzyżowaniu w najgorszej możliwej porze dnia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to nie pozostaje nic innego, jak podjechać do mechanika, podłączyć pod kompa, laptop do samochodu i na przejażdżkę - w ten sposób mechanik będzie kontrolował parametry silnika i coś powinno wyjść z czym jest problem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest barto17

dzięki za odpowiedź, tak właśnie zrobię jutro, dam znać co i jak.

a mam jeszcze takie pytanie, czy czujnik temperatury zewnętrznej może mieć coś wspólnego?

gdzieś wyczytałem, że ktoś wyeliminował podobny problem wymieniając ten czujnik- aż ciężko uwierzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No pewnie że ma wpływ, już o tym wcześniej pisałem - oczywiście mówimy o czujniku temperatury który podaje sygnał na ECU

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest barto17

ok, są 3- 2pinowy w bloku(ten wymieniłem), 1pinowy w bloku(jak sądzę dla wskaźnika na desce- nad wskaźnikiem paliwa) i jeden w okolicy atrapy z lewej strony(pod zderzakiem)- właśnie o ten pytałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by barto17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc co do tych czujników to jest tak;

Ten pod atrapą to jest tylko do wskazań na wyświetlaczu TID MID jaka jest temp. Niema on nic wspólnego do silnika.

Są jeszcze dwa w termostacie, jeden na wsówke jest do wskaźnika w zegarach. Drugi koło niego co jest na wtyczkę z dwoma pinami w środku to jest ten co podaje informacje o temperaturze silnika na ECU.

Jest jeszcze jeden czujnik temperatury zasysanego powietrza zaraz za filtrem na tej rórze idącej od filtra powietrza.

Edited by dexter23pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc co do tych czujników to jest tak;

Ten pod atrapą to jest tylko do wskazań na wyświetlaczu TID MID jaka jest temp. Niema on nic wspólnego do silnika.

Są jeszcze dwa w termostacie, jeden na wsówke jest do wskaźnika w zegarach. Drugi koło niego co jest na wtyczkę z dwoma pinami w środku to jest ten co podaje informacje o temperaturze silnika na

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jendrula

No to ja mam ten sam problem, identyczne objawy jak u Ciebie i nikt nie wie co jest grane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego a kiedy wymieniałeś świece i przewody ?

czytałeś błędy czy jakieś są ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jendrula

Please login or register to see this quote.

Swiece wymieniłem, przewodów nie, błędów żadnych nie ma

Witam

Mam pytanie. Co to jest za dmuchawa lub wentylator pod maską obok akumulatora. Pracuje przez około 2 min po uruchomieniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa powietrza wtornego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> czarna, okragla, plastikowa, przykrecona do nadkola.

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jendrula

Please login or register to see this quote.

Ale dokładniej gdzie daje, i ciepłe czy zimne powietrze ma dawać?

Edited by Jendrula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta pompa pompuje powietrze z otoczenia do kolektora. Ten wystający nad kolektorem taki metalowym dekielkiem grzybek to tam to idzie. To tylko rozgrzewa katalizator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jendrula

Please login or register to see this quote.

Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...