Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość barto17

Vectra B 1,6 16V gaśnie, problemy z obrotami

Polecane posty

Gość barto17

Witam Wszystkich,

Problem dosyć znany i powszechny jednak nigdzie nie znalazłem konkretnych odpowiedzi co może być przyczyną owego zachowania mojego autka. Silnik jaki mam to 1,6 16V o symbolu Y16XE(nigdzie nie mogę znaleźć opisu takiego zachowania przy tym konkretnym silniku

). Zatem do rzeczy:

Silnik kiedy jest zimny, czyt. obroty 1000-1100, pali pięknie i równo. Problem pojawia się w momencie kiedy zacznie łapać temperaturę obroty nie są stabilne, wahają się między 600-800 czemu towarzyszy nierównomierne drganie całego samochodu rozchodzące się wyraźnie od przody do tyłu i raczej w jego osi, silnik zachowuje się jakby się dławił i w istocie tak właśnie jest. Podczas jazdy, a raczej dojeżdżaniu do świateł, skrzyżowania etc. i wysprzęgleniu auto

czasami gaśnie, odpalić się da tylko wciskając gaz.

Pierwsze co zostało zrobione to oczywiście diagnoza, błąd P0136 czyli sonda- po sprawdzeniu miernikiem okazało się, że jest sprawna. Po przeczytaniu chyba wszystkich możliwych postów z opisem ww. problemu zdecydowałem się na następujące kroki:

* zaślepienie egr- nic nie dalo;

* zakup nowego egr- również;

* wymiana świec- j.w.;

* wymiana cewki zapłonowej- j.w.;

Jeśli chodzi o temat z silniczkiem krokowym to niestety ale Y16XE czegoś takiego nie ma lub jeśli ma to jest wbudowany w nierozbieralną przepustnicę nastawianą elektronicznie(brak linki).

Po pewnych sugestiach zdecydowałem się na wymianę czujnika położenia wału korbowego(a.k.a generatora impulsów wału)- w przyszłym tygodniu.

Proszę o jakieś sugestie co jeszcze mógłbym zrobić, co jest możliwe do zrobienia bez wiedzy mechanika

i raczej w niewarsztatowych warunkach, przed wymianą tego czujnika.

Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak dla mnie to jest to coś ściśle powiązane z temperaturą - sprawdź czujnik temperatury. Może być tak, że masz uszkodzony ten czujnik, komp odczytuje dane tak jakby cały czas czujnik odczytywał niską temperaturę i w efekcie komp wzbogaca mieszankę a co za tym idzie silnik pracuje cały czas na ssaniu co powoduje, że silnik po nagrzaniu jest zalewany benzyną i jest za bogato i stąd nierówna praca. Jak odpalasz ciepły silnik to też obroty skaczą??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 19gieksa64

sprawdz moze czy niemasz uszkodzonej rury dolotowej powietrza , filtr powietrza bo mi od tego szarpalo bo bralo lewe powietrze mialem rure peknieta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość barto17

dziękuje za odpowiedzi. czujnik temperatury wymieniałem również- całkiem niedawno(zapomniałem napisać wyżej). Problem w tym, że nie wiem czy odpowiedni(jest z przodu silnika z lewej storny, wkręcony w blok, kiedy wykręciłem stary wyleciał płyn chłodniczy)bo słyszałem, że są dwa.

co do rury doprowadzającej powietrze z filtra to wydaje się być w porządku(filtr również w porządku- czysty) ale jeszcze jutro sprawdzę dokładniej.

z tym zalewaniem benzyną to może coś być rzeczywiście bo ten silnik(Y16XE)miał być ekonomiczniejszy od pozostałych 1.6 a tymczasem jego apetyt na paliwo jest bardzo duży- mam porównanie bo aktualnie użytkuję inną VB 1,6 16V i pali duuużo mniej.

kiedy odpalam ciepły silnik obroty również są niestabilne z tą różnicą, że po odpaleniu obroty spadają do 500 lub mniej, autem zatrzęsie po czym podnoszą się i falują sobie w zakresie jaki opisałem wyżej.

any ideas?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dnicpon

Może jakiś wężyk podciśnienia spadł albo dziurawy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość barto17

Wydaje mi się, że gdyby to był jakiś wężyk to problem za każdym razem wyglądałby tak samo, natomiast w moim przypadku samochód może jeździć np. dwa tygodnie i nic się nie dzieje, a po tym czasie ma taki dzień, że sobie zgaśnie na najbardziej ruchliwym skrzyżowaniu w najgorszej możliwej porze dnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to nie pozostaje nic innego, jak podjechać do mechanika, podłączyć pod kompa, laptop do samochodu i na przejażdżkę - w ten sposób mechanik będzie kontrolował parametry silnika i coś powinno wyjść z czym jest problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość barto17

dzięki za odpowiedź, tak właśnie zrobię jutro, dam znać co i jak.

a mam jeszcze takie pytanie, czy czujnik temperatury zewnętrznej może mieć coś wspólnego?

gdzieś wyczytałem, że ktoś wyeliminował podobny problem wymieniając ten czujnik- aż ciężko uwierzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No pewnie że ma wpływ, już o tym wcześniej pisałem - oczywiście mówimy o czujniku temperatury który podaje sygnał na ECU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość barto17

ok, są 3- 2pinowy w bloku(ten wymieniłem), 1pinowy w bloku(jak sądzę dla wskaźnika na desce- nad wskaźnikiem paliwa) i jeden w okolicy atrapy z lewej strony(pod zderzakiem)- właśnie o ten pytałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez barto17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc co do tych czujników to jest tak;

Ten pod atrapą to jest tylko do wskazań na wyświetlaczu TID MID jaka jest temp. Niema on nic wspólnego do silnika.

Są jeszcze dwa w termostacie, jeden na wsówke jest do wskaźnika w zegarach. Drugi koło niego co jest na wtyczkę z dwoma pinami w środku to jest ten co podaje informacje o temperaturze silnika na ECU.

Jest jeszcze jeden czujnik temperatury zasysanego powietrza zaraz za filtrem na tej rórze idącej od filtra powietrza.

Edytowano przez dexter23pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc co do tych czujników to jest tak;

Ten pod atrapą to jest tylko do wskazań na wyświetlaczu TID MID jaka jest temp. Niema on nic wspólnego do silnika.

Są jeszcze dwa w termostacie, jeden na wsówke jest do wskaźnika w zegarach. Drugi koło niego co jest na wtyczkę z dwoma pinami w środku to jest ten co podaje informacje o temperaturze silnika na

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jendrula

No to ja mam ten sam problem, identyczne objawy jak u Ciebie i nikt nie wie co jest grane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego a kiedy wymieniałeś świece i przewody ?

czytałeś błędy czy jakieś są ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jendrula

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Swiece wymieniłem, przewodów nie, błędów żadnych nie ma

Witam

Mam pytanie. Co to jest za dmuchawa lub wentylator pod maską obok akumulatora. Pracuje przez około 2 min po uruchomieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

pompa powietrza wtornego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> czarna, okragla, plastikowa, przykrecona do nadkola.

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jendrula
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ale dokładniej gdzie daje, i ciepłe czy zimne powietrze ma dawać?

Edytowano przez Jendrula

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta pompa pompuje powietrze z otoczenia do kolektora. Ten wystający nad kolektorem taki metalowym dekielkiem grzybek to tam to idzie. To tylko rozgrzewa katalizator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jendrula

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×