Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

lukas_222

Zestaw naprawczy zacisku

Recommended Posts

Witam forumowiczów, mam pytanie czy naprawialiscie moze tylny zacisk w Vectrze, dodam ze jest to zacisk ATE 35 mm, kupiłem juz pare zestawow naprawczych jednak nie pasuje ta guma przeciwpyłowa zakładana na zewnetrzna strone tłoczka... jest za luzna i nie trzyma sie prawidłowo. jaki zestaw polecacie? czy tylko moze oryginalny GM ? dodam ze nie jest on tani... 121 zł na jeden zacisk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jakich firm kupowałeś te zestawy naprawcze (gumki)?? Poszukaj w zestawach firmy Autofren. Za wiele firm nie produkuje tych zestawów, i pewnie jak nic innego nie znajdziesz to zostanie oryginał GM.

Edited by YaSIu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

ja kupowałem zamienik 21zł za komplet i wszystko pasuje tylko średnica tłoczka jest wazna a ta guma ta zakładasz ją i musisz miec taki pierscien metalowy co sie na nia potem zakłada

Please login or register to see this link.

tu masz na dole zdjecia jak to wyglada

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie kupiłem Autofren i nie pasowały... nie wiem czemu, kupilem juz oryginalne w ASO... 107 zł na strone

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

no masakra przepłaciłes niepamietam firmy jakiej ja kupowałem ale pasowały idealnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj okazało się, że też muszę wymienić gumkę ochronną tłoczka, gdzie coś takiego poza aso mogę dostać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeję kotleta. Zaczynają mi szwankować zaciski, więc zdecydowałem się na ich regenerację.

Montował ktoś komplet naprawczy tylnych zacisków firmy: FRENKIT

Dokładniej interesuje mnie ten za: 73,70zł

Please login or register to see this link.

Czy może poszukiwać jakiejś innej firmy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakładaj śmiało, będzie dobry

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontaktowałem się ze sprzedawcą w sprawie tego zestawu i tak jak przeczuwałem (po zdjęciu), że w tym zestawie nie ma tych drucików mocujących tą większą uszczelkę. Gdzie je ewentualnie mogę dostać lub czy te zdjęte ze starego tłoczka będą się nadawały do ponownego montażu?

z drugiej strony trochę dziwne. Zestaw niby pełny, a brakuje takiego, dosyć ważnego elementu.

A zestawy Autofren z allegro? Bo tam np. całość: czyli tłoczek, uszczelka, o-ring i drucik jest w cenie 39zł. Tak sama jakość co Frenkit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Ja regenerowałem tylne zaciski 2 tygodnie temu i dostałem po długich bojach dobre gumki firmy Autofren nr D4104 za 13,7 zł / zestaw na jedno koło

Kupić i wysłać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zestaw o tym numerze mam w Ząbkach za 12zł, ale dzięki za propozycję

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> na razie rozglądam się za jakąś ofertą, gdzie będę miał pełen zestaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy podepnę się pod temat bo tez szukam reperaturek do zacisków na tył.

Tu mam komplecik czy podejdzie to do wiki bo z tego co sie orientuje to są dwa tłoczki

Please login or register to see this link.

Czy dobrze rozumiem że do tyłu potrzeba 4 takie komplety??

Cy dwa takie

Please login or register to see this link.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten pierwszy link to jest przód, bo tłok z tyłu ma 35mm.

Co do tego drugiego linka, to tak, dwa takie zestawy, lecz mogę Ci od razu powiedzieć, że Frenkit nie daje (przynajmniej w tych zestawach) drucików mocujących tą większa uszczelkę... no ale o tym pisałem już wyżej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie jak wyzej pierwszy zestaw to na przod ! ten drugi na tyl ( na jedno kolo ) co w zestawie nie mam pojecia :/

i korzystajac z okazj podczepie sie do tematu poniewaz podczas niedawnej wymiany tylnych klockow przypadkiem uszkodzilem delikatnie ta gumowa oslone :/ i mam takie pytanko; rzecz jasna z racji dobrej ceny i jakosci nie obedzie sie bez zakupu zestawu Atofren

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale czy ktos probowal udalo mu sie i czy jest to mozliwe ? Czy w tylnym zacisku da rade wymienic sama oslone bez jego kompletnego rozbabrania ( raczej wolalbym uniknac odkrecania przewodow hamulcowych zabawy w odpowietrzanie itp.itd. ) ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli chodzi o samą osłonę tłoczka to da się wymienić bez rozbierania a nawet bez spuszczenia jednej kropli płynu hamulcowego.

Ale ja bym polecał zdemontować zacisk (w imadle jest łatwiejszy dostęp i zacisk nie ucieka podczas wymiany) nie musisz go rozkręcać na dwie części. Dokładnie sprawdź powierzchnię tłoczków i wymień od razu te gumki uszczelniające tłoczki, bo nie wiesz w jakim są stanie i ile jeszcze wytrzymają. Jak zrobisz to kompleksowo to będziesz miał zacisk z głowy na parę lat.

A co do tych zestawów autofren to też miałem problem z dobraniem odpowiedniego zestawu (inne średnice), jutro postaram się doszukać w garażu pudełek po zestawach jakie poszły u mnie. Może się przyda.

sorki że tak późno ale udało mi się znaleźć

więc zestaw z autofrena na tył D4104 na średnicę tłoczka 35mm

Edited by grzechh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, może ktoś poda mi numery oplowskie albo GM tłoczków i gumek (reparaturek) do zacisku hamulcowego tył (zacisk na 2 tłoczki) Vectra B 1999r. sedan po liftingu silnik X18XE1. Wiem, że trzeba byłoby wykręcić zacisk i odczytać ale nie mam takiej możliwości. Dziś chciałem zakupić a tu pyta mnie gość jaka średnica tłoczka??!! Mówił, że najprawdopodobniej 38mm bo tam było na 2 tłoczki ale jest 35mm i ponoć jeszcze 36mm. Może ktoś mi rozjaśni temat, chciałbym mieć pewność, że nabywam dobre.

Mój zacisk wygląda jak na załączonej fotce:

Please login or register to see this link.

Dzięki z góry za pomoc.

Edited by greg1969

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nawet po rozebraniu zacisku nic na 99,9% nie znajdziesz na nich numerów zarówno z tłoczka jak i z reparaturek. Po zdjęciu które załączyłeś nie będzie widać jaka jest średnica tłoczka. Jedynie co możesz zrobić to bez rozpoławiania zacisku i po odchyleniu gumek zmierzyć średnicę tłoczka. Jeśli będziesz znał średnicę tłoczka to nie będzie problemu z doborem odpowiedniego tłoczka w większości sklepów. Problem większy może być z reparaturkami. Sam przerabiałem kilka razy te zaciski i jeszcze nie trafiła mi się inna średnica jak tylko 35mm i do tego zestaw z autofrena D4104

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tydzien temu przerabiałem ten temat na zacisku jest ATE i duża cyfra 35 co oznacza średnice tłoczka.Z dobraniem zestawu napeawczega nie było problemu.

Gumki mają numer

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To widzę, że Panowie podpowiadacie, że przedmiotowy zacisk ma najprawdopodobniej tłoczki o średnicy 35 mm. Ok, będę podążał tym tropem. Wezmę jutro w sklepie dwa różne zestawy o różnych średnicach, po montażu jeden niepasujący zwrócę. Dzięki za info Panowie.

Michalm83 czy jest to zestaw z tego linku, który podałes wyżej:

Please login or register to see this link.

?.

Edited by greg1969

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupowałem jakiś inny w niebieskim opakowaniu.

Jak chcesz to podaj mi vin to ci sprawdze jaki masz zacisk. Ale auta mamy takie same wiec nie sadze zebyś miał co innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Michalm83 wysłałem Ci VIN na priv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dla potomnych, ja siedziałem nad tym parę ładnych godzin zanim wydumałem co i jak.

Odnośnie zacisku na tył o średnicy 35mm mamy dwie wersje zestawów naprawczych.

1# tj. wersja poliftowa : nr. zestawu naprawczego autofren D4594

1998 >> 01.2003 36,00 mm ATE D4594

Co ciekawe podają tutaj średnicę tłoczka - 36mm a to dalej jest 35 mm ...

2# wersja przedliftowa : nr. zestawu naprawczego autofren D4357

10.1995>> 1998 35,00 mm ATE D4357

Różnią się tylko tym, że średnica osłonki tłoczka (wypustka na którą wciska się gumkę przeciw kurzową ) w wersji przed liftem ma 43mm a w wersji po lifcie 41mm.

więc nie trzeba zakładać żadnego zestawu z metalowymi pierścieniami, który jest od vectry A ...

Tada, mam nadzieję, że komuś to pomoże...

Edited by Oktawian

Share this post


Link to post
Share on other sites

odgrzebie kotleta 

Jest tak dokładnie jak pisał kolega wyżej.W przed liftem jest większa  średnica gniazda na tłoczek czyli tam gdzie nachodzi ta większa strona gumki. W przed liftem to  43mm i pasuję zestaw z Autofrena D 4104 za ok  12,50 i ma on osobno zabezpieczenia w postaci drucików.

Do polifta średniaca tego gniazda to 41 i tam zestaw Autofren D4594 ( w katalogach mają błąd bo podają tłoczek 36mm a na pudełku to 25 mm i tak jest.

Ciężko jest wcisnąć  ten do polfta (uszkodziłem jeden ) macie jakiś patent ?

Swoją drogą czy te zaciski od -przed i po lifcie różnią się jeszcze czymś oprucz tego co pisałem?

autofrena D4104

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i ja się podłączę i spytam czy tłoczek się zużywa czy tylko brudzi i można go odratować? Ew jak poznać czy pora go wymienić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tloczek ma byc gladki.Wszelkie glebokie rysy czy rdzawe wzery dyskwailifikuja go.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...