Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość adampla

[VB] Trudny przypadek z ogrzewaniem tylnej szyby i lusterek.

Polecane posty

Gość adampla

Witam. Na wstępie pragnę się przywitać gdyż swoja pierwsza Viki B kombi nabyłem niecały tydzień temu. Autko w dobrym stanie po za kilkoma drobiazgami którymi się od niedawna zajmuje. Pisze do was drodzy forumowicze gdyż natrafiłem na usterkę z którą nie potrafię sobie poradzić , a w internecie nie ma na ten temat informacji. Mam problem z ogrzewaniem tylnej szyby i lusterek , sprawdzałem to oczywiście na odpalonym silniku , ale na przycisku nie zapala się lampka , przy regulacji lusterek tez nie. Sprawdziłem przekaźniki od podgrzewania tylnej szyby i lusterek, bezpiecznik oraz rozebrałem przycisk i pomierzyłem miernikiem - wszystko okazało się sprawne. Gdy naciskam guzik nawet nie słychać cykania przekaźnika. Co polecacie sprawdzić? Czy guzik ogrzewania jest zatrzaskowy tak jak inne czy tylko działa na tej zasadzie ze gdy się go naciska przepuszcza prąd(tak jak mój)? Czy połączenia mogę sprawdzać żaróweczką na kablach , gdyż miernik pokazuje błędny odczyt jak prąd przelatuje przez cewkę przekaźnika(ma za mały pobór prądu)? Będę wam wdzięczny za udzielenie pomocy ,pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

przelacznik od ogrzewania szyby tylnej jest monostabilny.

naciskajac go dajesz impuls do multimetru ktory zalacza 2 przekaznikami (ogrzewanie szyby tyl R 1 i ogrzewanie lusterek R 121).

Zarowka z przewodem sprawdzisz choc lepszy jest miernik bo pokazuje dokladna wartosc.

Schemat (zaznaczone na czerwono):

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adampla

A gdzie mogę w aucie znaleźć ten multimetr? Jak się do tego zabrać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

demontujesz oslone skrzynki bezpiecznikow

odkrecasz 3 srubki ,

odciagasz dolny zaczep i sciagasz skrzynke bezpiecznikow

wyciagasz wszystkie przekazniki,

wyciagasz taki zielony plastik ktory jest przy duzych przekaznikach

lapiesz za wtyczke od multimetru,naciskasz po bokach i ciagniesz az zejdzie

potem ciagniesz taki czarny plastik w prawo az wyjdzie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Pomoglem (+)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adampla

Bardzo koledze dziękuję że jest taki pomocny, już dużo się dowiedziałem , jutro będę działać. Zacznę od przemierzenia kabli miedzy przyciskiem , multimetrem a przekaźnikami . Jeżeli dobrze rozumiem to napięcie idzie tak : przycisk , z przycisku prosto do multimetru , z multimetru do przekaźników a z nich już na szybę i lusterka , tak? Można jeszcze prosić o kolory kabli jakie wchodzą do multimetru od przycisku? Pozdrawiam.

Edytowano przez adampla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak przy okazji dam Ci dobra rade

cokolwiek robisz przy multimetrze badz ostrozny, latwo go uszkodzic i mozna sobie narobic wiele innych niespodzianek przez to, czasami bardzo niemilych dlatego za wszelka cene lepiej 2 razy pomyslec zanim cos sie tam zrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adampla

Głównie zamierzam go odpiąć i zobaczyć same przewody czy są dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A akumulator dobry ? Ładowanie dobre ? Jak ja miałem słaby alternator i żeby prądu nie zabrakło w aucie całkowicie to też nie mogłem włączyć ogrzewania tylnej szyby i lusterek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adampla

Akumulator dobry, ale powinno być chociaż słychać jak się przekaźnik włącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z wlacznika na multimetr ktory zalacza przekaznik - zlacze X1 pin 73 - szyba

z wlacznika na multimetr ktory zalacza przekaznik - zlacze X1 pin 5 - lusterka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adampla

Dobra, dziękuję bardzo, bardzo mnie pozytywnie zaskoczyła sprawność i chęć pomocy użytkowników tego forum. Jutro postaram się działać i napisze rezultaty. Dobrej nocy.

Witam. Właśnie wróciłem z garażu. Rozebrałem skrzynkę z bezpiecznikami i wyjąłem ten multimetr , a następnie odkręciłem radio razem z przyciskami. Do tego przycisku od ogrzewania idzie wiele przewodów ale te które są od włączenia grzania to czarny z białym paskiem i niebieski z białym paskiem. Niebieski doprowadza napięcie , przy wyłączonym zapłonie o ile dobrze pamiętam była tam masa a przy włączonym silniku +14V. Przewód ten znalazłem na złączu multimetru , ustawiłem miernik na tryb piszczenia(wiecie o co mi chodzi) i wykazało mi ze czarny przewód z białym paskiem idący od przycisku do multimetru jest sprawny, wiec jeżeli na niebieskim z paskiem jest +14V , przycisk jest sprawny i ten czarny przewód z paskiem też, to oznacza że do multimetru po naciśnięciu dochodzi 14V. Następnym etapem szukania usterki było włożenie z powrotem multimetru i zbadanie czy podaje napięcie na przekaźniki. Wychodziły mi tam dziwne rzeczy na mierniku, ale nawet te dziwne wartości nie zmieniały się gdy naciskałem przycisk. Ostatecznie zrobiłem 3 test, czyli zmostkowałem miejsca gdzie są wkładane piny przekaźnika idące do wewnętrznego kontaktronu. Przy zmostkowaniu na przekaźniku lusterek zapaliła się lampka ogrzewania lusterek , a na przekaźniku tylnej szyby zapaliła się lampka na przycisku ogrzewania. Wnioskuje z tego że usterka tkwi w multimetrze. Wymontowałem go ponownie i wziąłem do mieszkania tylko mam problem aby go rozebrać. Tylna ścianka łatwo się rozłącza, ale układu nie da się wyjąć. Może jest on przyklejony? Jak mam go wyjąć i co polecacie jeszcze sprawdzić? Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przekaznik sprawdz. Jezeli jest dobry to wina lezy w multimetrze - jego raczej sie wymienia na inny sprawny niz naprawia.

Mostkiem zastapiles przekaznik. jak byl przekaznik to nie szlo.

albo przekaznik lipa albo multimetr

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adampla

Przekaźniki na pewno dobre bo sprawdzałem prostownikiem do ładowania aku i miernikiem, opór cewki jest około 70 Ohm tak jak powinno być wiec raczej to będzie ten multimetr. Może się jeszcze ktoś wypowie, bo może gdzieś błąd popełniłem?

Oczywiście sprawdzałem tez czy kontaktron działa i jest ok.

Edytowano przez adampla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Podjedz do kogos kto ma VB. podmien od niego multimetr i sprawdz czy wszystko wrocilo do normy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> podmianka nic nie kosztuje (no chyba ze piwo koledze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">)a bedziesz mial pewnosc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adampla

Ale nie mam żadnego znajomego z VB ;/ Może będzie jakiś uprzejmy forumowicz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">?

Zapomniałem dodać że jestem z Katowic.

Edytowano przez adampla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

napisz na oddziale slaskim -

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jak będziesz w okolicach Tarnowskich Gór to mogę udostępnić multimetr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adampla

Kolega mi z nieba spadł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mam troszkę trudna prace wiec może kolega ma czas w piątek w następnym tygodniu? Wcześniej niestety nie dam rady, wiec przepraszam ze tak ustalam coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adampla

Problem rozwiązany!!!!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przyczyną okazało się uszkodzenie w multimetrze. Dzięki uprzejmości kolegi z forum ,,Seba_STA" miałem szanse wymienić multimetr na sprawny i wszystko odrazu zaczęło działać. Teraz napisze dla innych jak najlepiej sprawdzić czy multimetr jest uszkodzony. Objawy w moim przypadku były takie że nie działało ogrzewanie tylnej szyby i lusterek oraz nie paliła się lampka na przycisku podgrzewania oraz dioda od ogrzewania lusterek. Najlepiej zacząć od sprawdzenia bezpieczników a następnie wyjąć przycisk ogrzewania który wychodzi bez odkręcania czegokolwiek (jest na wcisk) i sprawdzenia czy w momencie przyciśnięcia przewodzi prąd. Jeżeli okaże się sprawny warto tez sprawdzić przekaźniki. Cewkę w przekaźniku można sprawdzić podpinając omomierz który powinien wskazać około 75Ohm , jednak lepszym rozwiązaniem jest podpięcie jej do źródła 12v i zbadanie czy zamykają się styki kontaktronu. Jeżeli oba przekaźniki są sprawne (jeden od lusterek ,drugi od tylnej szyby) to można na włączonym silniku zmostkować kawałkiem drutu wejścia na piny przekaźnika tam gdzie jest kontaktron i jeżeli zapali się lampka ogrzewania tylnej szyby , lub przy zmostkowaniu przekaźnika lusterek dioda od ogrzewania to znaczy ze albo multimetr jest uszkodzony albo kabel łączący go z przełącznikiem. Aby sprawdzić czy to nie kabel warto go zmierzyć. W tym celu należy wyjąc złącze multimetru oraz przycisk włączania ogrzewania i zmierzyć. O ile dobrze pamiętam był to czarny kabelek z białym paskiem który ze strony przełącznika jest wpięty do prawego dolnego lub środkowego pinu, a z drugiej strony w złączu multimetru jest to chyba 4 pin od góry po prawej stronie patrząc na wyjęte wtyczko-złącze w taki sposób że te większe dziurki na piny znajdują się na dole, jeżeli jednak będziemy używać funkcji piszczka w mierniku na wyłączonym zapłonie to nic nie powinno się stać i znajdziemy w końcu to połączenie. Troszkę się rozpisałem zawile ale mam nadzieje ze komuś to pomorze. Chętnie bym dodał zdjęcia ale autko mam już poskładane ;/. Jeżeli ktoś ma jakieś swoje spostrzeżenia to proszę napisać . Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spostrzeżenia:

Wczoraj zobaczylem ze nie dziala mi ogrzewanie tylnej szyby, zainteresowalem sie tym.

Zaczalem od sprawdzenia obwodu tylnej szyby ale zlacza dobre, po prostu napiecie nie dochodzi.

Zobaczylem ktory przekaznik cyka, a ktory nie jak zalaczam ogrzewanie (oczywiscie przy zalaczonym silniku, bo jak wiadomo inaczej sie nie da).

No i:

przykladajac palec czulem tylko cykanie w przekazniku od ogrzewania lusterek (R121), a od tylnej szyby (R1) nie.

Wyjalem przekaznik od tylnej szyby (R1), rozebralem i okazalo sie ze w srodku po prostu wypalil sie styk na ruchomej blaszce. Dodatkowo ku mojemu zdziwieniu caly przekaznik w srosku (elastyczne lacze miedziane, styki, zwora przy cewce) byl pokryty takim brazowym nalotem, cos jak wata, cos jak rdza. Wymylem WD40, otraktowalem contactem w sprayu i zobaczylem ze nie ma jednego styku.

Przekaznik GM 90 450 169 12V 40A na allegro ceny od 15zł (nie wiem czy nowe czy regenerowane) do 60za nowy.

W miejsce gdzie byl styk na blaszcze ruchomej przylutowalem styk wziety z przekaznika R15. Siadlo ladnie, pomoglem sobie kwasem solnym zeby to odtluscic. Zobaczymy czy sie nie bedzie grzalo przy przeplywie pradu. Na koniec ladnie papierem sciernym doszlifowalem i zobaczymy jak bedzie. Poki co po ok 30 zal/wyl zrobil sie tylko na srodku styku maly nalot czarny od luku elektr.

Spostrzeżenia cd.:

Lampka w przyciku od zalaczania ogrzewania tylnej szyby i lusterek zapala sie tylko wtedy jak wsadzony jest przekaznik ogrzewania lusterk (R121).

Jak wyjalem ten przekaznik to lampka nie zapalila sie, a przekaznik R1 - od ogrzewania tylnej szyby byl wsadzony i zalaczyl sie, co mozna bylo uslyszec (cykniecie), poczuc palcem na obudowie i zaobserwowac po chwilowym przyciemnieniu swiatla (duzy pobor pradu).

Potem zrobilem taka probe ze zostawilem tylko przekaznik R121 , a R1 wyjalem i wtedy lampka sie zapala. A przy samym przekazniku R1 nie zapala sie.

I tyle obserwacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To świadczy o tym, że Masz lub miałeś założony oryginalny alarm.

Kontrolka o której piszesz w wersji z oryginalnym alarmem zasilana jest ze styku 87 przekaźnika R121, a w wersji bez alarmu ze styku 87 przekaźnika K1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Alarmu poki co nie mam. Kupilem autko w lutym, moze byl zalozony wczesniej ale mysle ze nie. Po prostu jest taka instalacja zrobiona, pod zalozenie alarmu.

Powoli gdzies tam chodzi mi to po glowie ale poki co to nie robie z tym nic. Z checia bym sie dowiedzial co musze zrobic zeby zalozyc taki alarm, ile co kosztuje i gdzie to dostac. Jak rozebralem bok w nogach pasazera to widze tam tylko kostki pod alarm. Pod maska tez jest zlacze pod czujnik maski i tyle co wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poczytaj na forum o alarmie oryginalnym. jest opis co trzeba.

m.in 2 syrenki, przycisk z ludzikiem, 2 czujniki ultradzwiekowe w slupki, czujnik maski, czujnik rozbicia szyby tyl [tylko w kombi], centralka z alarmem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

podstawa to instalacja pod alarm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wwaldi

Witam serdecznie mam Vectre B i od pewnego czasu przestało mi działać ogrzewanie tylnej szyby i lusterek, sprawdziłem bezpieczniki i przekaźniki są ok. Myślałem że to włącznik, ale po rozebraniu nic w nim nie dostrzegłem, co by się mogło popsuć, jest tam tylko mała okrągła blaszka, czyżby z nią coś mogło by się stać? Bardzo proszę o pomoc, za co z góry serdecznie dziękuję.

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bezpiecznik F3 i F41,

przekaznik K1/R1 , K121/R121,

multitimer,

przycisk na konsoli srodkowej,

przewody.

odkrec skrzynke bezpiecznikow z 3 srubek i opuszczasz w dol,

odpal auto, nacisnij przycisk od grzania szyb/lusterek, miernik w reke,

mierzysz na wyjsciu przekaznikow K1 [na przewodzie czarnym 4mm2 wychodzacym z przekaznika] i K121 [naprzewodzie czarno-bialym 0,75 mm2 wychodzacym z przekaznika]. na tych przewodach powinno byc 12V po wlaczeniu grzania szyb i lusterek.

nastepnie sciagasz maly trojkacik u kierowcy w drzwiach odpinasz ta czarna wtyczke i mierzysz czy na CZARNO-BIALYM przewodzie jest 12V.

z tylu przy szybie dostajesz sie do grubego przewodu zielonego ktory idzie do pinu na szybie i na nim sprawdzasz czy jest 12V.

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×