Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

HellFire

Powoli wpada pedał hamulca

Polecane posty

Mam w VC GTS 3.2 taki objaw, że przy włączonym silniku, jak wcisnę mocno pedał hamulca, to on powolutku wpada do podłogi (tak w 10s jestem go w stanie oprzeć o podporę pedału).

Jak silnik jest wyłączony (a więc wspomagania brak), to choćbym cisnął tak że fotel i moje plecy trzeszczą, to nie wcisnę go ani o milimetr.

Płynu hamulcowego nie ubywa.

Czy ma ktoś pomysł co to za efekt, czy to dopuszczalne i co z tym ewentualnie można zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a klocki nie byly zmieniane przed chwilą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

HellFire też tak mam i podobno to normalne. Mam nowe klocki, tarcze i płyn hamulcowy. Na szczęście nie ma to wpływu na działanie hamulca - działa bardzo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

taki objaw jest wtedy jak pompa hamulcowa przepuszcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W VB - tak

w VC inaczej to działa (temat ostro wałkowałem w ASO)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cos mi sie wydaje ze jakas lipa, bo pedal napewno nie powinien wpadac, na zadnym przegladzie ci takie auto by nie przeszlo przegladu jakbys powiedzial o takim dzialaniu hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość michpanek

Ja mam tak ze podczas jazdy jak nagle mocno kopne w hamulec to wpada mi pedał do podłogi. Ale interpretuje to jako wspomaganie awaryjnego hamowania. Hamulce oczywiscie jak żyleta.

Edytowano przez michpanek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem cyrki z wpadaniem pedału, poza tym raz wyżej raz niżej łapały hamulce.

Kilka razy odpowietrzałem układ, zmieniałem nawet pompe hamulcową ale bez zmian.

Pomogła dopiero wymiana przednich zacisków i tarcz na rozmiar 314mm

Moja dotychczasowa teoria to problem zaciskow pod tarcze 302mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Objawy mi też pasują na cofający się płyn z pompy hamulcowej do zbiorniczka.

Jeżeli chodzi o zacisk hamulca, to gdyby tam była jakaś nieszczelność, to płynu powinno ubywać.

To że wciskam pedał oznaczałoby że pompa podaje płyn hamulcowy który gdzieś musiałby się podziać.

W przypadku nieszczelności między sekcjami pompy mógłby się podziać w zbiorniczku wyrównawczym, a w przypadku zacisków to nie mam pomysłu co by się z nim działo.

Klocki nie były ostatnio zmieniane, hamulce hamują dobrze, a tarcze i zaciski nie wiem jakiego mam rozmiaru (w każdym razie seryjne w GTS 3.2 z 2004r)

Edytowano przez HellFire

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość djmothek

a moze to ten nieszcześny zawór bezzwrotny przed serwem?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wymiana 5zł moze sie popsul i daje juz w obie= takie same objawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mówisz o tym zaworze powietrza między puszką serwa, a kolektorem?

W moim Cinquecento ten zawór mi puszczał, ale objawy były zupełnie inne (pedał nie wpadał, a po prostu siła hamowania malała).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny obaj, po wymianie klocków hamulcowych z tyłu. Na zapalonym silniku po wciśnięciu pedału hamulca pomału obniża się. Przed wymianą klocków nie zauważyłem tego objawu. Dodatkowo przy wciskaniu hamulca sprężyna na klocku jakoś dziwnie skrzeczy/hałasuje.

Czy ktoś już może znalazł przyczynę wpadającego pedału hamulca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest ok - temat przerabiałem po zakupie VC i nie ma się czym martwić. a co do wymiany klocków to myślę, że po prostu dopiero wtedy zwróciłeś na to uwagę tak jak ja po regulacji ręcznego:)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam
Proszę o pomoc bo u mnie tez zauważylem powolne wpadanie pedału chamulca przy włączonym silniku na postoju. Podczas zgaszonego silnika pedal twardy ani drgnie. Były wymienianie klocki z tylu lecz nieiem czy bylo tak przed wymianą czy nie. Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytałeś post wyżej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytałem lecz z nich nie wynika dokładnie dlaczego tak ma sie dziać a nie inaczej. Czytając tez inne tematy niektórzy twierdzą iż uszkodzona jest pompa dlatego pytam bo może ktoś powie coś konkretnego, W innych autach z podobnymi systemami bezpieczeństwa taka sytuacja nie występuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego jawor10 oczekujesz podpowiedzi a nawet nie podasz jaki masz silnik.

Etatowa wróżka ma wolne także musisz uzupełnić dane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to ma znaczenie to Faktycznie moje wina Przepraszam... Posiadam opel signum 1.9 cdti 150km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam kiedyś drążyłem temat i wychodzi że TTTM.

Wiele innych aut też ma taki objaw gdy sie ciśnie na siłe pedał hamulca.

Testowałem np w Passacie B6 2.0 TDI i było dokładnie tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×