Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest jarekgdansk

drgania kierownicy i problem ze wspomaganiem

Recommended Posts

Guest jarekgdansk

Witam

Od kilku tygodni (2-3) mam taki problem - przy różnych prędkościach (brak jakiejś reguły) kierownica drga dość mocno i dodatkowo przy skręcaniu lekko przeskakuje - normalnie tego bym nie wyczuł ale po drganiach zwróciłem uwagę, że jak lekko skręcam to wyraźnie wyczuwalne sa takie lekkie przeskoki - nie przechodzi płynnie tylko takimi przeskokami (auto skręca bez problemu). Dodatkowo od czasu do czasu szwankuje wspomaganie (dotą w przeciągu tych 3 tygodni zdarzyło się moze z 5 razy) - skręcam kierownicą i nagle koniec wspomagania jakis taki opór i wtedy na siłę muszę skręcić kołami (stres to był na rondzie jak nagle w polowie się skończyło wspomaganie)

Czy ktos może podpowiedziec co to może być? Może jakiś trop

Bylem u mechanika i wymienił mi tylko uszczelniacz wału z przodu (bo popuszczal olej) ale tak mówił, ze nie widzi zadnych śladów wycieku na układzie kierowniczym czy by coś z pompą sie działo. Może ktoś ma jakiś pomysł - moje autko to Vectra B kombi diesel z silnikiem 2.0 z 97 r.

pzdr i dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym skręcaniem i oporem mam to samo ;/ i tez nie wiem czemu tak się dzieje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym obstawial magiel...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jarekgdansk

A czy może ktos sie orientuje czym moze byc spowodowane uszkodzenie maglownicy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przebiegiem i zmęczeniem samochodu, magiel po prostu się zuzywa, w vectrach ok. 180-220 tyś km trzeba regenerować ( z reguły ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak skręcasz na maksa w prawo czy w lewo i dajesz w "pedał" jest zgrzytanie ?? jak tak to na moje przeguby... a drganie kierownicy jedź do wulkanizacji sprawdź wyważenie + ciśnienie w kołach oraz czy nie masz krzywych felg

w jeśli chodzi o wspomaganie to może pompa już się skończła

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi też ciężko chodzi kierownica i też nie ma na to jakiejś reguły po prostu raz jest ciężej a raz lżej może wymiana paska klinowego i wymiana płynu wspomagania coś da bynajmniej ja tak będę próbował

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jarekgdansk

Dzisiaj dopompowałem koła na ciśnienie poprawne 2,1-2,2 z przodu i 2,8-2,9 tył. Drgania kierownicy ustały

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dzięki wielkie

Zobaczę jeszcze te wspomaganie jutro jak chodzi na dluzszej trasie moze tez bedzie OK

pzdr

i dzięki !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy może mi ktoś powiedzieć jak to teraz jest z tym płynem do wspomagania

Please login or register to see this link.

z linku wynika że jest on zastępstwem wersji 2/3 a co z kolorystyką płynu mój wygląda na żółty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lalem chyba czerwony ... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

u mnie ostatnio też problemy ze wspomaganiem, podmieniłem już pompę ale niestety nie pomogło, więc wygląda na magiel i oprócz ciężko kręcącej się kierownicy jeszcze bardzo nierówności drogi przenoszą się na koło kierownicy co pewnie też może wskazywać na przekładnię

I tu moje pytanie, gdzie dobrze robią przekładnie we wrocławiu???

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jaki powinien być kolor tego płynu u taty w x18xe jest czerwony a u mnie to kit wie jaki to kolor wygląda na żółty

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie spotkałem w VB żółtego - we wszystkich czerwony był

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli jakaś faja wlała byle co i pewnie dlatego mi tak kiera ciężko chodzi ciekawe czy to w ogóle płyn od wspomagania jest możesz mi powiedzieć jak całkiem opróżnić układ od tego badziewia czytałem że po zlaniu z zbiornika uruchamia się silnik i powoli kręci kierownicą wtedy wypluje resztki syfu nie wiem ile w tym prawdy bo nie chce pompy zajechać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...