Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość maxdredi

x16xel niebieski nagly 2min dym

Polecane posty

Gość maxdredi

Witam serdecznie forumowiczow !

Mam astre f ’95 1.6 16v x16xel; 10w40 polsyntetyk + lpg sekwencja

Silnik po generalce(18tys temu): nowe pierscienie zgarniajace olej(bez szlifowania cylindrow); nowa uszczelka pod glowica, uszczelniacze zaworowe. Powod generalki-bral 1l pleju/1000km. Teraz tylko 180ml/1000km

Dzisiaj jadac na autostradzie na tempomacie rowno 90km/h chcialem wyprzedzic ciezarowke. Nagle widze w tylnym lusterku mase niebieskiego dymu.

Wylaczylem silnik po ok 30 sec odkad zauwazylem dymienie. Nastepnie znowu go wlaczam, po ok 7 sec dymienie calkowicie ustepuje.

Po 10 min znowu jestem w drodze i ... nic nie dymi. Auto nie stracilo takze na mocy. Spokojnie 180km/h wyciaga...

Na postoju sprawdzilem olej- czysty ; plyn chlodzacy- ten sam poziom co zawsze oraz sprawdzilem korek od oleju- tez czysto. Silnik normalnie pali, rowne obroty- wszystko idealne.Zadna lampka w kokpicie sie nie zapalila.

Sprawdzilem takze cisnienie w plynie chlodzacym na rozgrzanym silniku- odkrecilem i wszystko w normie. Tzn nie wystrzelil, ale troche gazu tez bylo (roznica cisnien miedzy plynem zimnym a goracym)

Jak juz dojechalem na parking to mimo tego ze silnik pracuje rowno i cicho- z rury wydechowej slychac lekkie kaslanie... nic glosnego.

Takie kaslanie pojawilo sie zaraz po generalce- ponoc zawory sie docieraly, po miesiacu kaslanie ustapilo. (kaslanie nie bylo cykliczne, co by wskazywalo na konkretny cylinder). Teraz raczej tez nie jest cykliczne ale pojawia sie moze 2 razy na sec. Ale nie zawsze, raz sie pojawia raz nie.

Od razu pojechalem do mechanika na sprawdzanie cisnienia:

1- 130/120

2- 170/170

3- 170/170

4- 150/160

Przed remontem w pierwszym cylindrze bylo takie samo cisnienie, rozniace sie od pozostalych.

Ksiazka serwisowa zaznacza ze cisnienie powinno byc w granicach : 1,2-1,5 a roznica nie powinna byc wieksza od 0,1.

Pytanie:

-Czy z cisnieniem w cylindrach jest wszystko OK, czy ten pierwszy cylinder robi jakies zamieszanie?

-Co spowodowalo dymienie silnika? Uszczelka pod glowica raczej odpada.

- Macie jakies pomysly co to moze byc? Mam nadzieje ze nigdy wiecej tego dymienia nie zobacze...

pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz za dużą różnicę w cylindrach, to nie jest dobre jeżeli miałeś tak po remoncie to znaczy że gościu się za bardzo nie przyłożył (było zrobić szlif bo tak to trochę bez sensu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">), uszczelka pod głowicą raczej to nie jest był by biały, jeżeli jest niebieski to podejrzewam olej.

Pojeździj tak trochę i zobacz czy nagle nie zaczęło go ubywać. Moesz odpalić auto dać mu pochodzić spokojnie z 5 minut a następnie depnąć mocno gaz i zobaczyć czy wtedy pojawi się chmura, jak tak to raczej uszczelniacze albo pierścienie.

Rozumiem że pracuje równo?

A może się poprostu w tłumiku się jakieś stare śmieci wypaliły.

Tak jak pisałem wyżej pojeździj trochę i obserwuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz zalany olej ??? ja mialem podobnie autko zaczelo dymić, mialem zalany Castrol pólsyntetyk zkupiony na allegro, niby orginal z niemiec, pojechalem do mechanika sprawdzil cisnienie w cylindrach , okazalo sie ze wszystko OK (okolo 14 )plynu nie brala ani grama, olej ??? tu powiem ze zaczela brac, ale wracając do tematu , mechanik stwierdzil ze jakis ten olej chyba oszukany, i ze chyba wyplukalem sobie silnik, poradzil bym zalal nowy inny, tak tez zrobilem i problem ustapil, nie kopci i bierze olej w normie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maxdredi

nie mam wyjscia. jestem teraz w Anglii i wymiana uszczelki pod glowica to wydatek ok 3tys zl. tak wiec mam nadzieje ze to nie to ...

Jesli chodzi o ta roznice w cylindrach to przejechalm na tym ok 20 tys km i dobrze sie wszystko sprawuje. Uszczelniacze zaworowe watpie by poszly bo byly ostatnio wymieniane...

Bede patrzyl na ubytki oleju. wiem ze pokrywa zaworow domaga sie nowej uszczelki.

Pozdrawiam! dzieki za info!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

faktycznie, zaraz po remoncie zalany lotosem polsyntetykiem nic nie bral przez 14tys km. Zmienilem na niby oryginalny GM 5l za 55zl i zaczal nagle brac ok 200ml/1000km. Ale przejechalem juz na tym oleju 6 tys km wiec watpie by ta jednorazowa chmura niebieskiego dymu pojawila sie z powodu oleju GM

Moze ktos mi powiedziec jakie sa konsekwencje takiej roznicy sprezania w poszczególnych cylindrach?

Silnik pracuje rowno, nic nie dymi.(poza tym jednym incydentem opisanym wyzej)

Ile jeszcze tys km moge przejechac na takim sprezaniu? (Autko chce jeszcze zatrzymac na ok 3 lata- ok 55tys km.)

Edytowano przez maxdredi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×