Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
OMG

Geometrai przód a wyrąbana tuleja z tyłu.

Recommended Posts

Muszę zrobić geometrię przodu bo to jest prawdopodobną przyczyną ścinania mi krawędzi opony od wewnątrz tylko na jednym kole.

Ale wyczaiłem,ze prawdopodobnie mam uszkodzoną tuleję pływającą z tyłu-to się jeszcze okaże co tam dokładnie stuka.

I czy mogę zrobić geometrię przodu pomimo prawdopodobieństwa jakiś luzów z tyłu ?

Trochę banalne pytanie ale wolę spytać zanim wydam nie potrzebnie forsę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest womar

Zrobic mozesz...ale czy to ma sens? Przeciez i tak bedziesz musial wymieniac tuleje to moim zdaniem najpierw wymienic tuleje a potem robic geometrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mylcie pojec geometria i zbieznosc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

geometria to cale zawieszenie przod i tyl

a zbieznosc sam przod i jest czescia geometrii (jesli sie ja robi)

oczywiscie jak tyl do roboty to robic a pozniej geometrie ustawiac

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak szczerze to geometri w VB sie nie ustawia tylko zbieznośc przodu i tyłu, ponieważ w tych autach kąty są nieregulowane, a więc geometria to wlasnie ustawienie tego wszystkiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak nie sa regulowane ??

tyle razy o tym bylo ze bania mala

Share this post


Link to post
Share on other sites

geometria to ustawienie koła w pionie i w poziomie, a wiec gdy koło stoi w negatywie lub pozytywie oraz w przypadku gdy koła śą zbiezne lub robiezne, a okreslenie geometria ogólnie się przyjeło jako okreslenie regulacji, w ktrórych reguluje się samą zbieznosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał GWE

Gdy pływająca jest wybita zmienia się kąt pochylenia koła ,a gdy zmienia się kąt ucieka zbieżność

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, zbieznosc przodu ustawia sie względem tyłu, a więc tył musi byc ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał GWE

właściwie to geometrię ustawia się do osi auta , co nie zmienia faktu że zawieszenie nie powinno mieć luzów ,bo wtedy kasa wyrzucona w błoto

Edited by Rafał GWE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem u polecanego mechanika i okazało się,że tył jest zdrowy i stuka tradycyjnie guma na stabilizatorze.

Ale za to okazało się że mam wywalone łączniki stabilizatora przód i sworzeń wachacza czyli po robocie i tak geometria musi być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...