Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
xbeer

Gaśnie na wolnych obrotach

Polecane posty

Witam,

chciałem zapytać o jedną rzecz bo podejrzewam że jest to silnik krokowy ale nie jestem pewien.

Generalnie od jakichś 2 tygodni jak rozgrzeje mi sie silnik i stoje np dłuższy czas na światłach lub w korku to np obroty stają mi na 1500 i trzyma potem opada do 1000 potem schodzi do 800 jak powinno i np czasem opada wogóle i gaśnie. Nie zawsze gaśnie ale jest to irytujące bo jak zgaśnie to ciężko sie odpala pozniej na LPG a dodam że robi się tak gdy jest i na LPG i na PB więc nie jest wina LPG. Wg mnie jest krokowiec bo miałem kiedys jeszcze problemy z gaśnięciem na wolnych ale wtedy wywalał check i była to wina przepływomierza powietrza. Teraz nie wywala żadnego błedu bo nawet dziś podłączałem kompa i nie było w pamięci żadnego zapamiętanego błedu a następnie w czasie jazdy do pracy na światłach mi zgasł i falowały obroty. Czy może to być cos innego od silnika krokowego? I jeżeli to krokowy to lepiej przeczyścić czy kupić nowy. I czy wymontowanie i czyszczenie to cięzka praca i laik może to zrobic?

Dziękuje z góry za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyczysc krokowca.. daj go na uszczelce albo na silikonie. umyj przepustnice.

w sprawie czyszczenia krokowca czytałem ze nawet do płynu hamulcowego chłopaki wsadzaja na noc a potem myja rozpuszczalnikiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> przepstnice wymyj jakims rozpuszczalnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica też jest odpowidzialna za wolne obroty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu Krokowca i przepuchy chyba ci potrzeba OP-COma i tam jest opcja RESET/gegulacja biegu jałowego jakos tak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coś nie załapałem tej ostatniej odpowiedzi? moze sie nie znam?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

po wyczyszczeniu krokowego i przepustnicy podłacz sie pod OPCOMa . tam jest opcja reset/regulacja biegu jałowego . wtedy sie zgrywa przepustnica z krokowym. tak jakos mi tłumaczyli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a czy w opel techu 2 jest taka opcja bo ten akurat posiadam i moge sie sam podłączyć a opcom to podobny chyba program mozna go skądś targnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat by nie zaczynac nowego. Moj problem pojawil sie dzisiaj. Mianowicie silnik x18xe bez gazu. Jade sobie ,rozgrzany silnik. A tu nagle wciskam sprzeglo i hamulec a silnik zgasl. Odpalilem bez problemu i jade dalej. Znowu wciskam sprzeglo i hamulec i zgasl. Zadnej kontrolki check. Potem odpalilem i bylo juz ok. Co moze byc przyczyna???

Krokowiec czyszczony 2 miesiace temu. Obroty utrzymuje rowniutkie.

Dodam ze zawsze ladnie schodzil z obrotow po wcisnieciu sprzegla. do 850-900obr. A przy tych dwoch przypadkach wskazowka od razu na zero zleciala po wcisnieciu sprzegla.

Wezyki od podcisnienia posprawdzane. EGR tez byl czyszczony.

Edytowano przez Sylvvek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość KruSzoN 75

Siemano. Podpowiedzcie cos boja osilniku i jego dzialaniu niemam zielonego pojęcia.... Wstyd się przyznac ale tak jest. Jade sobie moją 1,6 16V jakis dluzszy czas i dojezdzam doronda,skrzyzowania to mi gasnie. Zaczyna mnie to deczko irytowac bo staje się coraz częstsze. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

up

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spoko mam prawie ten sam zresztą opisałem go w temacie:

U mnie też gaśnie tak średnio raz na tydzień. Aha jak ci zgasł to na pewno się jakiś błąd pojawił u mnie akurat przepływomierza ale po odpaleniu kolejnym znikał. Jeśli to się raz zdarzyło to bym się nie przejmował. Spróbuj może z kimś podmienić przepływkę , podobno jak jest uwalona nie zawsze daje błędy

Aha dodam że mi się to zdarza tylko na rozgrzanym silniku i po dłuższej jeździe.

Czujnik wałka rozrządu już jest teraz czekam na weekend żeby wymienić dam znać czy pomogło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×