Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Supik

Dziwna praca silnika

Recommended Posts

Witam.

Przeczytałem wszystkie tematy na tym forum zwiazane z praca silnika diesla lecz nie znalazłem odpowiedzi zwiazanej z moim problem a mianowicie ...

Posiadam Vectre 2.0 DTI i silnik na wolnych obrotach pracuje idealnie, także na biegu 1 i 2 idzie ladnie cichutko a przy kolejnych biegach słychać warczenie silnika (podobnie jak w traktorze). W tym momencie odczuwam ze auto nie ma takiego kopa jak powinno byc (tzn przyspiesza ale nie w tym tempie co powinno).

Czasami przy 1 i 2 biegu tez glosno chodzi ale to żadkość. Zdarza się także tak, że potrafie przejechac 50 km i jest wszystko ok a czasami przez 50-100 km chodzi glośno i warczy. Dodatkowo zauważyłem że podczas tej głosnej pracy silnika więcej pali (około 10l/100) co jest dlamnie absurdem, ponieważ zanim tak się zaczęło dziać to auto nigdy nie spaliło mi wiecej niż 6l w mieście (na trasie zawsze poniżej 5l).

Czy ktoś wie w czym może być problem, a może komuś działo się cos podobnego ?? Byłem juz u kilku dieslowców i każdy twierdzi że to normalne.

Z góry thx za pomoc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy check wystepuje? Zarowka sprawna?

Temperatura OK? Jak mialem uwalony termostat to mi tez palil 10l/100.

Filtr powietrza wymieniony?

Paliwo stosujesz oczywiscie normalne i legalne.

Mozna podlaczyc TECHa/OPCOMa i sprawdzic wartosci przeplywki.

Kolejnym problemem moze byc czujnik temperatury - sprawdzic wskazania TECHem/OPCOMem.

Ogolnie bym sprawdzil TECHem/OPCOMem wszystkie parametry czy jakies nie sa podejrzane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żarówka checka sprawna bo zapala się ale tylko na chwile po odpaleniu silnika (ze względu na jedna urwaną świece żarową) a podczas jazdy wszystko ok nic sie nie zapala. Temperatury są ok nigdy nie miałem powyżej 90 stopni (dodam że dzieje się tak na zimnym jak i na ciepłym silniku więc raczej z temperaturą to nie ma nic wspólnego), filtry byly wszystkie wymieniane w maju tamtego roku więc co też odpada.

Paliwo zawsze tankuje na shelu (v-power diesel), więc Twoje podejrzenia są raczej mylne ale dziękuje za pomoc.

Będe musiał się wybrać na te badania TECHem/OPCOMem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Podobne rzeczy występują, gdy .... zsunie się lub poluźni opaska uciskowa na przewodzie powietrza idącym z IC do kolektora dolotowego lub idącym z turbiny do IC. Generalnie trzeba sprawdzić te przewody powietrzne jak również filtr powietrza. Nie bez znaczenia jest ... poziom oleju w silniku, który po nocnym postoju musi być prawie na max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Też tak mam w swoim i również zastanawiam się co to może być. Takie trudne do opisania warczenie silnika. Dodatkowo spalanie w zimę w mieście 10-11 litrów (co prawda krótkie odcinki) i słaba moc silnika w niskich obrotach na 1 i 2 biegu (turbo gwałtownie zrywa się przy 1800-1900 rpm). Nie wiem co to może być, też podejrzewałem przepływkę. Jak na coś wpadniesz daj znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem który stwierdził, że najprawdopodobniej przyczyna jest ta urwana świeca żarowa.

Jak znajdę kogoś kto ją będzie potrafił wykręcić bez ściagania głowicy to wymienię świece i napisze czy coś to poprawiło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

co ma swieca do tego o czym piszesz?! poszukaj lepiej innego mecha, zanim ten cos jeszcze ciekawego wynajdzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylem dzisiaj u kolejnego mechanika zajmujacego sie oplami i podczas podpiecia pod komputer wyskoczyl blad "P0 1125".

Z tego co sie dowiedzialem jest to zwiazane niestety z pompa (cos z ukladem krytycznym 2).

Nie wiem dokladnie oco chodzi, moze ktos z Was mial taki problem ?? Czy konieczna jest wymiana pompy na nowa czy wystarczy jakas regeneracja i mniej wiecej jaki moglby byc koszt takiej naprawy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

o tym błedzie to ci nic nie powiem ale jezeli chodzi o pompe to oczywiście najlepiej zregenerować. czasem nie nie mysl kupic jakąś wykreconą z silnika na allegro za 1500 bo taka moze ci dlugo nie pochodzic.

Ja robiłem tydzien temu za 2400 z przełożeniem i wymianą filtra paliwa. Narazie śmiga tak jak dawniej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mechanik źle zinterpretował błąd i niepotrzebnie Cię zestresował. P1125 nie dotyczy pompy wtryskowej, lecz układu podciśnienia, a konkretnie elektrozaworu sterującego turbiną, najprawdopodobniej zaliczył padakę, stąd brak mocy, bo turbina nie doładowuje. Sprawdź poprawność działania, posprawdzaj wężyki, które do niego dochodzą, może któryś się wypiął lub jest przetarty, zobacz czy po odpaleniu cięgło turbiny zostaję zassane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... ale to sie takze dzieje na obrotach (1500 - 2000) kiedy to turbina nie pracuje wiec czy to napewno to .. ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina pracuje jak najbardziej przy tych obrotach, kiedy wyskakuje P1125, auto przechodzi w tryb awaryjny i dostajesz muła.

Po ponownym odpaleniu moze nie jezdzic od razu, za pewne bedziesz musial przeczekać aż spadnie ilość cykli na EGRze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm teraz juz naprawde nie wiem co mam zrobic, kazdy mowi swoje i teorii jest wiele.

Moj mechanik dalej sie upiera ze blad "1125" jest bledem pompy wtryskowej :/

Chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie odwiedzenie serwisa OPLA ale to sie znowu wiaze ze sporymi kosztami ... :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli chcesz bezsensownie odciążyć swój portfel o 2-3 tys. pln-ów i dalej borykać się z błędem P1125, to słuchaj swojego mechanika ...

tak jak Ci napisałem wcześniej, masz problemy z układem podciśnienia, i na 90 % padł Ci elektrozawór sterujący turbosprężarką, wydasz 3 stówy na nowy i vectra powinna śmigać jak należy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ja mam taki problem że powymieniałem wszystkie wężyki od podciśnienia i przestała mi pracować turbina, nie czuć przyspieszenia. Przed wymianą wężyków było ok. Czy tak nagle mógł się popsuć elektrozaworek?

Edited by kielas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytałem dzisiaj troszke w internecie na temat tego bledu i znalazlem cos takiego :

P1125 Za mocne wejście zaworu elektro- magnetycznego ciśnienia ładowania C-17

P1125 Otwarty obwód zaworu elektromag- netycznego ciśnienia ładowania C-17

P1125 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18

P1125 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18

Skad teraz wiadomo i o ktory blad chodzi ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

W techu 2 (oryginalnym) są jeszcze literki i /lub cyferki do kodu błędu i wiadomo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jasiuvectra

Może coś z paliwem być,np zapowietrza sie układ przez nieszczelny smok,lub przewód paliwowy też silnik warczy i po przekroczeniu wyższych obrotów zaczyna słabnąć

Share this post


Link to post
Share on other sites

... mi mechanik napisał "P01125" czyli .. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Od wymiany wężyków podciśnienia nic nie mogło się stać elektrozaworom. Sprawdź czy wężyki są właściwie wpięte (nie pozamieniałeś ich miejscami). Na elektrozaworze masz oznaczenia VAC - idzie od vacupompy, OUT - do elementu, którym dany zaworek steruje (czyli EGR, klapy zawirowań lub turbosprężarka). Jeśli straciłeś turbo, to na pewno zapalił się CHECK, zczytaj błędy, to powinno Cię naprowadzić, w którym miejscu tkwi problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam.Miałem podobne objawy.Komp pokazał błędy p0400 i p1125.Przyczyną był spadnięty wężyk od podciśnienia w podszybiu po stronie pasażera.Teraz kontrolka nie zapala się i znów idzie jak burza.

Witam.Miałem podobne objawy.Komp pokazał błędy p0400 i p1125.Przyczyną był spadnięty wężyk od podciśnienia w podszybiu po stronie pasażera.Teraz kontrolka nie zapala się i znów idzie jak burza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dysponuje ktoś jakims schematem układu podciśnienia w x20dth?

chcialbym posprawdzać wszystkie wężyki ale nie wiem ktoredy dokladnie przebiegaja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest liposek

hej!

A może problem tytułowy się rozwiązał??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...