Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Supik

Dziwna praca silnika

Polecane posty

Witam.

Przeczytałem wszystkie tematy na tym forum zwiazane z praca silnika diesla lecz nie znalazłem odpowiedzi zwiazanej z moim problem a mianowicie ...

Posiadam Vectre 2.0 DTI i silnik na wolnych obrotach pracuje idealnie, także na biegu 1 i 2 idzie ladnie cichutko a przy kolejnych biegach słychać warczenie silnika (podobnie jak w traktorze). W tym momencie odczuwam ze auto nie ma takiego kopa jak powinno byc (tzn przyspiesza ale nie w tym tempie co powinno).

Czasami przy 1 i 2 biegu tez glosno chodzi ale to żadkość. Zdarza się także tak, że potrafie przejechac 50 km i jest wszystko ok a czasami przez 50-100 km chodzi glośno i warczy. Dodatkowo zauważyłem że podczas tej głosnej pracy silnika więcej pali (około 10l/100) co jest dlamnie absurdem, ponieważ zanim tak się zaczęło dziać to auto nigdy nie spaliło mi wiecej niż 6l w mieście (na trasie zawsze poniżej 5l).

Czy ktoś wie w czym może być problem, a może komuś działo się cos podobnego ?? Byłem juz u kilku dieslowców i każdy twierdzi że to normalne.

Z góry thx za pomoc !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy check wystepuje? Zarowka sprawna?

Temperatura OK? Jak mialem uwalony termostat to mi tez palil 10l/100.

Filtr powietrza wymieniony?

Paliwo stosujesz oczywiscie normalne i legalne.

Mozna podlaczyc TECHa/OPCOMa i sprawdzic wartosci przeplywki.

Kolejnym problemem moze byc czujnik temperatury - sprawdzic wskazania TECHem/OPCOMem.

Ogolnie bym sprawdzil TECHem/OPCOMem wszystkie parametry czy jakies nie sa podejrzane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żarówka checka sprawna bo zapala się ale tylko na chwile po odpaleniu silnika (ze względu na jedna urwaną świece żarową) a podczas jazdy wszystko ok nic sie nie zapala. Temperatury są ok nigdy nie miałem powyżej 90 stopni (dodam że dzieje się tak na zimnym jak i na ciepłym silniku więc raczej z temperaturą to nie ma nic wspólnego), filtry byly wszystkie wymieniane w maju tamtego roku więc co też odpada.

Paliwo zawsze tankuje na shelu (v-power diesel), więc Twoje podejrzenia są raczej mylne ale dziękuje za pomoc.

Będe musiał się wybrać na te badania TECHem/OPCOMem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Podobne rzeczy występują, gdy .... zsunie się lub poluźni opaska uciskowa na przewodzie powietrza idącym z IC do kolektora dolotowego lub idącym z turbiny do IC. Generalnie trzeba sprawdzić te przewody powietrzne jak również filtr powietrza. Nie bez znaczenia jest ... poziom oleju w silniku, który po nocnym postoju musi być prawie na max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Też tak mam w swoim i również zastanawiam się co to może być. Takie trudne do opisania warczenie silnika. Dodatkowo spalanie w zimę w mieście 10-11 litrów (co prawda krótkie odcinki) i słaba moc silnika w niskich obrotach na 1 i 2 biegu (turbo gwałtownie zrywa się przy 1800-1900 rpm). Nie wiem co to może być, też podejrzewałem przepływkę. Jak na coś wpadniesz daj znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem który stwierdził, że najprawdopodobniej przyczyna jest ta urwana świeca żarowa.

Jak znajdę kogoś kto ją będzie potrafił wykręcić bez ściagania głowicy to wymienię świece i napisze czy coś to poprawiło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafja

co ma swieca do tego o czym piszesz?! poszukaj lepiej innego mecha, zanim ten cos jeszcze ciekawego wynajdzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzisiaj u kolejnego mechanika zajmujacego sie oplami i podczas podpiecia pod komputer wyskoczyl blad "P0 1125".

Z tego co sie dowiedzialem jest to zwiazane niestety z pompa (cos z ukladem krytycznym 2).

Nie wiem dokladnie oco chodzi, moze ktos z Was mial taki problem ?? Czy konieczna jest wymiana pompy na nowa czy wystarczy jakas regeneracja i mniej wiecej jaki moglby byc koszt takiej naprawy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

o tym błedzie to ci nic nie powiem ale jezeli chodzi o pompe to oczywiście najlepiej zregenerować. czasem nie nie mysl kupic jakąś wykreconą z silnika na allegro za 1500 bo taka moze ci dlugo nie pochodzic.

Ja robiłem tydzien temu za 2400 z przełożeniem i wymianą filtra paliwa. Narazie śmiga tak jak dawniej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mechanik źle zinterpretował błąd i niepotrzebnie Cię zestresował. P1125 nie dotyczy pompy wtryskowej, lecz układu podciśnienia, a konkretnie elektrozaworu sterującego turbiną, najprawdopodobniej zaliczył padakę, stąd brak mocy, bo turbina nie doładowuje. Sprawdź poprawność działania, posprawdzaj wężyki, które do niego dochodzą, może któryś się wypiął lub jest przetarty, zobacz czy po odpaleniu cięgło turbiny zostaję zassane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... ale to sie takze dzieje na obrotach (1500 - 2000) kiedy to turbina nie pracuje wiec czy to napewno to .. ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbina pracuje jak najbardziej przy tych obrotach, kiedy wyskakuje P1125, auto przechodzi w tryb awaryjny i dostajesz muła.

Po ponownym odpaleniu moze nie jezdzic od razu, za pewne bedziesz musial przeczekać aż spadnie ilość cykli na EGRze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm teraz juz naprawde nie wiem co mam zrobic, kazdy mowi swoje i teorii jest wiele.

Moj mechanik dalej sie upiera ze blad "1125" jest bledem pompy wtryskowej :/

Chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie odwiedzenie serwisa OPLA ale to sie znowu wiaze ze sporymi kosztami ... :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli chcesz bezsensownie odciążyć swój portfel o 2-3 tys. pln-ów i dalej borykać się z błędem P1125, to słuchaj swojego mechanika ...

tak jak Ci napisałem wcześniej, masz problemy z układem podciśnienia, i na 90 % padł Ci elektrozawór sterujący turbosprężarką, wydasz 3 stówy na nowy i vectra powinna śmigać jak należy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A ja mam taki problem że powymieniałem wszystkie wężyki od podciśnienia i przestała mi pracować turbina, nie czuć przyspieszenia. Przed wymianą wężyków było ok. Czy tak nagle mógł się popsuć elektrozaworek?

Edytowano przez kielas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem dzisiaj troszke w internecie na temat tego bledu i znalazlem cos takiego :

P1125 Za mocne wejście zaworu elektro- magnetycznego ciśnienia ładowania C-17

P1125 Otwarty obwód zaworu elektromag- netycznego ciśnienia ładowania C-17

P1125 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18

P1125 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18

Skad teraz wiadomo i o ktory blad chodzi ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

W techu 2 (oryginalnym) są jeszcze literki i /lub cyferki do kodu błędu i wiadomo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jasiuvectra

Może coś z paliwem być,np zapowietrza sie układ przez nieszczelny smok,lub przewód paliwowy też silnik warczy i po przekroczeniu wyższych obrotów zaczyna słabnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... mi mechanik napisał "P01125" czyli .. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Od wymiany wężyków podciśnienia nic nie mogło się stać elektrozaworom. Sprawdź czy wężyki są właściwie wpięte (nie pozamieniałeś ich miejscami). Na elektrozaworze masz oznaczenia VAC - idzie od vacupompy, OUT - do elementu, którym dany zaworek steruje (czyli EGR, klapy zawirowań lub turbosprężarka). Jeśli straciłeś turbo, to na pewno zapalił się CHECK, zczytaj błędy, to powinno Cię naprowadzić, w którym miejscu tkwi problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam.Miałem podobne objawy.Komp pokazał błędy p0400 i p1125.Przyczyną był spadnięty wężyk od podciśnienia w podszybiu po stronie pasażera.Teraz kontrolka nie zapala się i znów idzie jak burza.

Witam.Miałem podobne objawy.Komp pokazał błędy p0400 i p1125.Przyczyną był spadnięty wężyk od podciśnienia w podszybiu po stronie pasażera.Teraz kontrolka nie zapala się i znów idzie jak burza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dysponuje ktoś jakims schematem układu podciśnienia w x20dth?

chcialbym posprawdzać wszystkie wężyki ale nie wiem ktoredy dokladnie przebiegaja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość liposek

hej!

A może problem tytułowy się rozwiązał??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×