Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Discard

MYCIE SILNIKA

Polecane posty

Gość Discard

Witam. Czym umyć silnik?? I jak to zrobić żeby nie zalać tej całej elektryki, która tam sobie siedzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A tu dobra rada-

Kiedy więc warto, czy też jest taka potrzeba, by jednak umyć silnik? Z pewnością zaleca się je, gdy zauważymy jakieś wycieki np. oleju. Przy brudnym silniku zlokalizowanie nieszczelnego miejsca może się okazać niemożliwe i dopiero po umyciu dowiemy się, skąd kapie. Mycie silnika zalecane jest także przy bardzo, ale to bardzo zabrudzonej jednostce napędowej. Najczęściej tego typu sytuacje dotyczą aut, które jeździły w terenie, po np. bagnach czy błocie. I jeszcze powinniśmy umyć silnik przed przystąpieniem do jego remontu, a zwłaszcza gdy będzie on wymontowywany. Przy brudzie, zalegających grudkach błota trudniej dotrzeć do niektórych jego elementów i nie sposób także uniknąć wpadnięcia nieczystości do jego wnętrza.

Decydując się na mycie silnika powinniśmy jednak zawierzyć specjalistycznym myjniom z doświadczeniem. Po pierwsze mają do tego odpowiednie środki i odpowiedni sprzęt, wiedzą, które elementy, głównie elektronikę, i jak zabezpieczyć. No i czynności tej dokonywali już niejednokrotnie.

Jeśli samemu zdecydujemy się na mycie silnika, bo np. ktoś nam powiedział, że także sam umył i nic się złego nie stało, to pamiętajmy o kilku ważnych radach. Nie należy myć gorącego silnika, ani w żadnym wypadku pracującego (!). Do tej czynności należy wykorzystać jeden z licznych dostępnych na rynku środków czyszczących przeznaczonych oczywiście do mycia silnika i postępować (rozrobić go) zgodnie z instrukcją. Przed samym myciem, i to jest chyba najważniejsze, należy odpowiednio zabezpieczyć najbardziej wrażliwe elementy - wszelkie połączenia elektryczne (najlepiej nawet je omijać podczas mycia), elementy elektroniczne, jak komputer, alarm, odpiąć akumulator.

Samo mycie zaczynamy od pokrycia silnika środkiem chemicznym, który powinien rozpuścić brud. Trudno dostępne miejsca, zakamarki powinniśmy wyczyścić wręcz ręcznie. I na koniec wszystko spłukujemy wodą. Jednak nie mocnym strumieniem, gdyż może on zniszczyć niektóre np. plastikowe elementy.

Po samym myciu, a zwłaszcza kiedy nie jesteśmy pewni, czy dobrze wszystko zabezpieczyliśmy, powinniśmy przed uruchomieniem silnika wszystko dobrze wysuszyć (na myjni zrobią to strumieniem sprężonego powietrza). Nie zaszkodzi też nałożyć warstwę jakiegoś środka konserwującego.przyjemnej pracy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

Edytowano przez kenezz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie masz wyciekow, nie wystawiasz auta na zlotach itp itd a silnik chcesz umyc tylko po to zeby byl czysty to nie ma sensu.

Kazde mycie (szczegolnie robione samodzielnie) niesie ze soba jakies ryzyko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja myje ropą i pędzlem. Najlepiej potem zostawić otwartą maskę na dobę, albo poprostu znosić smród kopcącej ropy przez pierwsze 50 km :)Nigdy nic nie uszkodziłem tym sposobem. pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja myłem poprostu podjezdzajac na myjnie.

Zawsze jednak robilem to na zim,nym silniku, poprodtu otwieralem maske, i mycie pod cisnieniem, starale sie jednak unikac lania po elektryce. NIgdy nic mi sienie stało a mylem vb 1.6/1.8/2.5 nubire 2.0 corse 1.0 406 2.0 hdi, lagune II 1.6. Nigdy nie mialem problemu z odpalenie czy czymkolwiek a tam gdzie nie mialem pewnosci co do elektryki poprostu zawijalem w folie i zabezpieczalem izolacją

Edytowano przez SNOWSURFER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Discard

No właśnie mam zalany olejem, bo uszczelka poszła. Już wymieniłem, ale trzeba by go teraz umyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ryszard635

witam

ja do wymycia silnika w żony aucie używałem K2 AKRA.środek dostepny w sklepach motoryzacyjnych [nie drogi].

uważaj tylko na elektronikę. powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W temacie silnika. Dzisiaj mnie pokusilo zeby umyc silnik srodkie kw akra. Wg instrukcji na opakowaniu nalezy spryskac srodkiem k2 a po okolo 40 sek splukac silnym strumieniem wody. I tak tez robilem. Z uwagi na to zeby dojsc do silnika z wielu stron zedmontowalem filtr powietrza. Spsikalem potem wzialem weza i strumieniem wody splukalem calosc. I srednio zwracalem uwage na to zeby nie psikac po przewodach. oczwysice specjalnie nie psikalem no ale jednak sie psiklo na wiazki przewodo, moze na sterownik abs tez.

No i wlasnie. Po myciu nie gasnie mi kontrolka ABS. Jakies pol roku temu rozbieralem lutownica caly sterownik ABS zeby przelutowac luty glowne na plytce i podzialalo wtedy super. Od tamtego czasu ani raz nie zaswiecila mi sie kontrolka ABS, az do dzisiejszego mycia. No chyba ze to mycie nalozylo sie z jakas usterka. Jak bede mial czas jak to w najblizszym czasie (jak jutro rano nie przestanie sie swiecic) to odczytam bledy, moze mnie to nakieruje. Mam nadzieje ze to nic powaznego. Teraz wieczorem doszlo juz do tego ze po przekreceniu stacyjki i zapaleniu auta kontrolka nie gasnie. Pewnie to oznacza ze modul nie przechodzi testu samokontroli.

Wiec uwaga przy myciu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×